Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

de was buiten hangen...hilariteit alom

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
donut

de was buiten hangen...hilariteit alom

Bericht door donut »

Yep het was weer zover! Ik werd weer es uitgelachen toen ik iemand vertelde dat ik vorige week voor het eerst een was buiten had gehangen. Mijn schoonfamilie deed dit destijds ook toen mijn man een waslijn voor me ophing. Kennelijk vinden een hoop amerikanen dit zeer vermakelijk en 'goedkoop'. Er werd mij ook verteld dat er buurten zijn waar je uit oogpunt van horizonvervuiling niet eens je was buiten MAG hangen!!! Ik wist niet dat dit bestond! :shock: Al is het al niet eens om je energierekening te verlagen, dan zou toch op zijn minst het milieu een hele goede reden moeten zijn om dit te doen. Zijn er meerdere hier dit ervaren hebben?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: de was buiten hangen...hilariteit alom

Bericht door FlipjeBTiel »

Mijn vrouw geeft een stricte voorkeur aan de droger omdat het resultaat zachter is. Ik heb verder geen inbreng. :) Onze achtertuin is prive en uit het zicht genoeg dat als er een city code is die buitenhangen verbied, het niet op ons van toepassing zou zijn.

Gr., Flipje
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb bij al onze Amerikaanse vrienden nog nooit was buiten gezien. Op veel campings staat ook expliciet in de regels dat het verboden is om waslijnen te spannen en was buiten te hangen. Zónde! Ik heb mijn droogmolen al weer lekker draaiend hoor, ik vind het heerlijk om buiten te drogen.

Behalve de handdoeken, dat ben ik met Flipjes vrouw eens, die blijven zachter in droger.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik was laatst een dagje aan het toeristje spelen in eigen land en belande in Volendam. Je wilt niet weten hoeveel (echte) toeristen ik zag die foto's maakte van de was buiten! Volgensmij is dat typisch Europees ofzo.

Ik ben in december het oudelijk huis uit gegaan en woon nu in een apartement. Mag van de huurbaas de was niet buiten hangen. (maar het balkon is er ook niet groot genoeg voor, daar niet van). Jammer hoor! Gelukkig hebben we een droger! (zeker voor de handdoeken, anders kan je ze rechtop in de kast zetten..)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hier is het toch heel gewoon om de was buiten te hangen hoor. In mijn achtertuin ziet niemand het, maar ook bij andere huizen zie je de was buiten. Het is wel een stuk gemakkelijker in de droger, en ook zachter; mijn kinderen klagen altijd over "stale" (oud, zoals in oud brood) handdoeken :) Hier kun je ook maar een gedeelte van het jaar de was buiten hangen, in de winter bevriest het.
Donut, je begint misschien een trent :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

donut schreef: Er werd mij ook verteld dat er buurten zijn waar je uit oogpunt van horizonvervuiling niet eens je was buiten MAG hangen!!!
Dit is in Nederland ook het geval als je een "koopappartement" hebt mag je niet zichtbaar je was ophangen op het balkon, wel op een staand wasrek zodat het niet zichtbaar is voor anderen.
Weet niet of dat ook horizonvervuiling heet maar het staat wel in de huisregels of koopovereenkomst.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

In onze buurt zie je geen was buiten hangen. Wij hebben zo'n klein wasrekje wat ik in de zomer buiten zet, ik zet het wel achter de buitentrap zodat het niet zo in het zicht staat.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hier zie je het ook -niemand- doen. Een van onze "huwelijkse voorwaarden" was dat ik nimmer en nooit de was van mijn man in het zicht buiten zou hangen :). Manlief (= Amerikaan) vond het ook maar goedkoop er uit zien. In ons oude huis hing ik mijn was dus altijd in een hoekje van de screened in achter veranda. Toen manlief eenmaal doorhad dat a) veel van mijn kleding niet goed tegen de droger kan, en we dus veel meer nieuwe dingen voor mij moesten kopen, en b) het eigenlijk veel goedkoper is, is hij een beetje omgeslagen. In onze nieuwe huis hangt er dus een waslijn verdekt in de achtertuin (wij hebben een houten hek waardoor niemand het kan zien).

Ik moet wel toegeven dat ik toch steeds meer naar de droger neig, of dingen gewoon in de laundry room ophang. Hier is het vaak zo vochtig dat kleding soms dagen buiten hangen voordat het een beetje droog is, en dat is ook niet handig.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

In de oude vooral Italiaanse en andere immigrantenbuurten in de grote steden in de VS hingen de waslijnen altijd tussen de huizen. Met een katrolletje: je trekt aan het touw en de was schuift een eindje op zodat je nieuwe kleren aan de lijn kunt hangen tot die vol is.

Hele rijen boven elkaar, kijk maar eens naar oude foto's. Is nu helaas verdwenen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik wil nu niet heel vervelend doen, maar ik vind het er ook wel wat ouderwets uitzien. Als het in een omheinde achtertuin is, is het nog wat anders. Maar in het zicht, daar zou ik ook niet zo blij mee zijn eerlijk gezegd. Ik doe zelf vrijwel alles in de droger en sommige kledingstukken die er niet tegen kunnen (zoals wol), hangt gewoon binnen op een rekje. Ik vind het ook zo'n gesleep met zo'n wasmand vol natte was. Ook deels gemakzucht natuurlijk: de droger staat gewoon naast de wasmachine.
"Keep Georgia On Your Mind"
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik moet wel een beetje grinneken. Ik ben lekker ouderwets met mijn droogmolen, maar mijn was ruikt heerlijk en is super fris. Niks lekkerder dan slapen onder beddengoed wat aan de lijn gedroogd is. En nee, niemand ziet mijn was :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

nieuwenoord schreef:Ik moet wel een beetje grinneken. Ik ben lekker ouderwets met mijn droogmolen, maar mijn was ruikt heerlijk en is super fris. Niks lekkerder dan slapen onder beddengoed wat aan de lijn gedroogd is. En nee, niemand ziet mijn was :wink:
LOL. Wel een grappige discussie eigenlijk. :D
"Keep Georgia On Your Mind"
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nieuwenoord schreef:
Behalve de handdoeken, dat ben ik met Flipjes vrouw eens, die blijven zachter in droger.
Er is niks lekkerder afdrogen dan met een buiten gedroogde harde handdoek. :wink:
Dus ook hier gaat de was lekker aan de lijn, nog wel van die ouderwetse lijnen, geen droogmolen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

donut, ik zie het hier in Boston eo toch redelijk veel, vooral deze tijd van het jaar. Wij doen het zelf niet want we hebben er de ruimte niet voor. Wat ik wel doe is dekbed/featherbed luchten op ons balkon, ook zo iets hartstikke nederlands. En nieuwenoord heeft gelijk, het is heerlijk slapen op buiten-gedroogde lakens!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ook ik gebruik haast elke dag de droogmolen achter in de tuin, ik heb niet eens een droger.
Wel een gecombineerde wasmachine die ook een klein beetje was kan drogen. Die functie gebruik ik alleen in de winter.
Ik woon in een ouderwets 'Noordhollandsch' dorp waar het de gewoonte is om op maandag, wasdag, zo vroeg mogelijk de was buiten te hangen.
Heerlijk die frisse was, het waait hier vaak en dan wappert het vanzelf binnen twee uurtjes droog en is heerlijk zacht, ook de handdoeken.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nu je het zegt over het dekbed luchten.
Vorig jaar tijdens onze camperreis, hadden we het beddengoed in de wasmachine zitten en het dekbed hing lekker buiten te luchten.
We kregen toen de vraag of het nat was geworden en het te drogen hing.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Nu ik erover denk, behalve de strenge winter is er nog een reden dat ik ze niet vaak buiten kan hangen; de pollen. Die haal je dan binnen met je schone was en is het niezen geblazen, snotteren en dikke ogen. En de afgelopen jaren hebben we ook nog een rupsenplaag gehad die 4 weken duurt. Ze zitten dan overal!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

ik hang de was ook lekker buiten zodra het mogelijk is, lekker fris. Afbeelding

Ik begrijp nog steeds niet hoe andere mensen dat doen, zomaar alles in de droger gooien.
Ik gooi alleen de handdoeken en het beddengoed in de droger, de rest niet want dat krimpt allemaal bij mij.

Marjon
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Zodra het kan hang ik de was ook buiten aan de droogmolen in de achtertuin, niemand die er last van heeft.
Handdoeken en spijkerbroeken gooi ik altijd in de droger anders is het net karton.
Sinds kort hebben wij een gasdroger en dat is ideaal, binnen een half uur is alles droog en een stuk voordeliger in gebruik.
Er zitten ook verschillende temperaturen op dus als ik bang ben dat iets gaat krimpen zet ik het op koude lucht of warme lucht.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Soms is krimpen de bedoeling. :) De broer van mijn vrouw heeft precies mijn maat nadat kleding in de droger geweest is: ik pas het in de winkel, daarna ene keer wassen en drogen en het kan op de post.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer