Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagje over kleding kopen in USA... Levi's 501

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Rene1964
Amerikafan

Vraagje over kleding kopen in USA... Levi's 501

Bericht door Rene1964 »

Wat betaal je tegenwoordig in Amerika in de winkel ongeveer voor een Levi's 501 spijkerbroek?

Ik zweer bij deze broeken maar in Nederland zijn ze steeds moeilijker te krijgen en als je ze al kan krijgen dan kosten ze rond de 80-90 euro per stuk... :cry:

Ik heb weleens begrepen dat ze in Amerika rond de 30 of 40 dollar per stuk zijn ofzo?

Dat scheelt nogal... als dat zo is denk ik dat ik met één koffer naar de USA toe ga in mei, maar met twee koffers terug kom... :D
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Re: Vraagje over kleding kopen in USA... Levi's 501

Bericht door Baia »

Ik ben eergisteren nog eens een paar 501's gaan kopen in de Levi's store in Antwerpen. Daar hadden ze alle soorten en maten, maar jammer genoeg ook voor 90 EUR. Niet goedkoop dus.
In Amerika zijn ze echt wel goedkoper, maar geen idee hoeveel precies.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Hier $34.99 bij JC Penny's, Macy's.....
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Ongelofelijk wat een verschil, wat zijn het in Nederland dan toch een ontzettende afleggers..... :(

Dat wordt dus minimaal een stuk of 5 Levi's mee in de koffer naar huis... :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik neem altijd voor mijn zoon een paar Levi's 501 mee uit Amerika. Meestal betaal ik ongeveer $ 30 per stuk ervoor.
Wij kopen ze altijd in outletcenters

Marjon
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Is het nu echt zo dat er bij die outletcenters "foutjes" in de kleding zitten en dat het daarom zo goedkoop is, of niet?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

outlet stores: soms foutje, soms gedragen op mode show, soms overjarige produkten, soms teveel produktie - te weinig verkocht, enz. enz.

Maar wij halen altijd 501s voor NLs vriend bij Sears for $29. Ze zijn in de meeste grote kleding ketens voor rond $30 te koop.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij kopen regelmatig kleding in een outletcenter, ik heb nog nooit “foutjes” in die kleding ontdekt. Sommige mensen zeggen dat de kwaliteit minder is maar ook daar merk ik niets van. Mijn man kocht vorig jaar tegelijkertijd 2 blouses van Tommy Hilfiger een bij de outletstore en een bij de Macy’s , ik zie geen verschil in kwaliteit wel in prijs.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij kopen bijna alleen maar in de Outletcenters en ik heb nog nooit foutjes in de kleding ontdekt. De polo's van Hilfiger zijn na 4 jaar nog steeds mooi.
En de Levi 501 zijn ook prima.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Afgelopen paar jaar een 4-tal Levi's 501 gekocht bij o.a. Sears en een Levi's store bij een outletcenter. Ik heb er zo'n $ 34 tot $ 36 voor betaald. Ze zijn in de regel net iets duurder dan andere Levi's modellen. Foutjes heb ik nog niet bij de broeken kunnen ontdekken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
AVW
Amerika-ontdekker

Bericht door AVW »

Zijn kleine maten nog een beetje te krijgen in de VS? Ik neem meestal voor jeans 30w32l en voor kostuums etc. maat 46 en mijn vriendin neemt meestal maat 34 (van kleding, niet jeans). Is dat in de VS een beetje te verkrijgen of is dat lastig?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

AVW schreef:Zijn kleine maten nog een beetje te krijgen in de VS? Ik neem meestal voor jeans 30w32l en voor kostuums etc. maat 46 en mijn vriendin neemt meestal maat 34 (van kleding, niet jeans). Is dat in de VS een beetje te verkrijgen of is dat lastig?
Voor je vriendin zou ik eens gaan kijken bij Abercrombie & Fitch. Die maten vallen heel klein daar, ze zal er met haar maatje 34 goed terecht kunnen.
Bovendien hebben al die filmsterren en modellen tegenwoordig maatje Zero dus zal zij wel makkelijk aan kleding kunnen komen.
Maat 30/32 is voor spijkerboeken ook makkelijk te krijgen volgens mij.

Marjon
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik heb maat 36 en vaak moeite met kleding kopen hier in Amerika. Shirts lukt nog wel, die haal ik van de tienerafdeling maar broeken is lastig. De tienermaten zijn veel korter dan volwassen maten en ik heb wel gewoon lengte maat 32 nodig.
Maar in grote winkels hebben ze ook vaak nog wat kleinere maten in het magazijn liggen. Kleine maten verkopen minder goed dus er hoeven er minder van op de plank. Even een verkoopster vangen en om hulp vragen kan soms een flinke oogst opleveren.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Rene1964 schreef:Ongelofelijk wat een verschil, wat zijn het in Nederland dan toch een ontzettende afleggers..... :(

Dat wordt dus minimaal een stuk of 5 Levi's mee in de koffer naar huis... :D
Het heeft veel te maken met de invoerrechten die op die spullen betaald moeten worden. HELAAS.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Precies de reden waarom ik zoveel klanten heb die spijkerbroeken en andere kleding in de USA bestellen :mrgreen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

:mrgreen:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
donut

Bericht door donut »

Mijn zusje was hier afgelopen nov. en kocht bij Macy's in de Sale, 2 501's voor de prijs van eentje! $30,- voor 2 stuks is niet verkeerd.

Ik heb NL maat 34 en ik heb geen problemen om kleding te kopen hier in de states. Maat 0 is makkelijk te krijgen en ik heb eerlijk gezegd ook geen probleem met lengtematen terwijl ik voor amerikaanse begrippen vrij lang ben (1.74). Zoals hierboven vermeld is Abercrombie een goede winkel om heen te gaan. Ik heb daar maat L!! Dus je kunt nagaan hoe idioot die maten daar eigenlijk zijn. In de uitverkoop zie ik ook bijna alleen maar maatjes XS hangen want zelfs de meest magere persoon zou daar denk ik nog niet in passen.
Ik winkel ook vaak outlet en heb nog NOOIT 1 foutje ontdekt. Het zijn gewoon restpartijen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb altijd begrepen dat spijkerbroeken in de US goedkoper zijn dan in Nederland, omdat in Nederland alleen spijkerbroeken worden verkocht die onder humane omstandigheden zijn geproduceerd, dus niet in sweatshops. Ik las dit hier, of het waar is zouden jullie moeten kunnen zien aan het labeltje wat in jullie nederlandse/belgische spijkerbroek zit. De middenstand in de US heeft lak aan de omstandigheden waaronder het is geproduceerd en dus zijn ze hier goedkoper. Jullie betalen dus exta om een schoon geweten te hebben :?
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Weet iemand ook hoe het zit met invoeren van kleding die je (tijdens een vakantie) in de USA hebt gekocht.
Volgens mij is de vrijstelling 430 euro maar hoe wordt daar mee omgegaan?

Ik heb namelijk gehoord dat niet naar de aankoopsprijs zou worden gekeken maar naar de waarde van het produkt in Nederland.
Bijvoorbeeld: je hebt een spijkerbroek gekocht voor 30 dollar, diezelfde broek zou je in Nederland 100 euro betalen. Dan stelt de douane dat je 100 euro invoert, en niet 30 dollar.

Wie weet hoe dit zit?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Niet moeilijker denken dan nodig. in amerika een keer door de wasmachine en gewoon meenemen.
Als je voor een kennis meeneemt en die heeft xxl en jij hebt maatje S en ze controleren dan ben je nat anders niet.
het zijn geen boemannen daar bij de douane hoor. 9 vd 10 keer kan je gewoon doorlopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer