Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rijbewijs en verzekering
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Rijbewijs en verzekering
Hey!
Ik woon op het moment in Georgia, USA. En dat is een zeer strict politie staat. Maar wat ik dus wou weten. Ik rij op dit moment gewoon nog op mijn internationaal rijbewijs.
De verzekering wil iever dat ik een Georgia State Drivers Licence haal. Het probleem is dat ik hier werk als Au Pair, en van andere Au Pairs gehoord heb dat ze nu ze weer terug gaan naar huis hun rijbewijs van eigen land niet emer terug krijgen, omdat de DMV niet weet waar ze zijn.
Wat moet ik doen, want ik wil niet aangehouden worden vanwege een verkeerd rijbewijs.
Weet iemand ook hoe het punten systeem hier werkt? Want ik rij hier nog maar drie weken en ben nog nooit aangehouden en heb ook niet te snel gereden ofzo, en thuis in Nederland heb ik maar een snelheidsticket gehad van 28 euro voor het rijden van 88 km per uur in een 80 km zone.
Ik schijn hier al 6 punten te hebben, en dat zouden ze in Nederland gechecked hebben naar aanleiding van mijn verkeersovertredingen daar. Maar ik heb dus alleen maar te snel gereden.
De reden voor deze vraag is dat we dus vanwege die 6 punten een dubble premie moeten betalen voor de verzekering van de auto. Volgens mij klopt daar geen bal van.
Marianke
Ik woon op het moment in Georgia, USA. En dat is een zeer strict politie staat. Maar wat ik dus wou weten. Ik rij op dit moment gewoon nog op mijn internationaal rijbewijs.
De verzekering wil iever dat ik een Georgia State Drivers Licence haal. Het probleem is dat ik hier werk als Au Pair, en van andere Au Pairs gehoord heb dat ze nu ze weer terug gaan naar huis hun rijbewijs van eigen land niet emer terug krijgen, omdat de DMV niet weet waar ze zijn.
Wat moet ik doen, want ik wil niet aangehouden worden vanwege een verkeerd rijbewijs.
Weet iemand ook hoe het punten systeem hier werkt? Want ik rij hier nog maar drie weken en ben nog nooit aangehouden en heb ook niet te snel gereden ofzo, en thuis in Nederland heb ik maar een snelheidsticket gehad van 28 euro voor het rijden van 88 km per uur in een 80 km zone.
Ik schijn hier al 6 punten te hebben, en dat zouden ze in Nederland gechecked hebben naar aanleiding van mijn verkeersovertredingen daar. Maar ik heb dus alleen maar te snel gereden.
De reden voor deze vraag is dat we dus vanwege die 6 punten een dubble premie moeten betalen voor de verzekering van de auto. Volgens mij klopt daar geen bal van.
Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
Hoi Marianke,
Je hebt nogal wat vragen. Even een opmerking vooraf, ik hoop dat je niet bedoelde te schrijven dat je Georgia een politie staat vindt, want dat ben ik niet met je eens.
Zodra je een Georgia rijbewijs haalt, wordt je Nederlandse rijbewijs ingenomen. Dat wordt, zegt men, teruggestuurd naar Nederland. Bij je terugkomst in Nederland mag je met je Amerikaanse rijbewijs een auto besturen, maar omdat je geen Nederlands rijbewijs meer hebt, zul je weer opnieuw je rijbewijs moeten halen.
Je Nederlandse rijbewijs is hier geldig, alleen je Internationale rijbewijs heeft, als ik mij goed herinner, maar een geldigheid van 6 maanden. Zoals ik in een andere post al opgemerkt heb, had ik het zelfde probleem als jij met de verzekering, men stond erop dat ik een officieel GA rijbewijs moest tonen. Voor mij was het halen van een GA rijbewijs geen punt, want ik bleef hier toch wonen.
Het feit dat je blijkbaar al 6 strafpunten op je conto hebt, zal inderdaad wel gecontroleerd zijn. Verzekeringsmaatschappijen hebben hele lange armen.
Verder ben je jonger dan 25 en dat is een andere reden dat je veel meer premie moet betalen en je punten zwaarder tellen.
Je hebt nogal wat vragen. Even een opmerking vooraf, ik hoop dat je niet bedoelde te schrijven dat je Georgia een politie staat vindt, want dat ben ik niet met je eens.

Zodra je een Georgia rijbewijs haalt, wordt je Nederlandse rijbewijs ingenomen. Dat wordt, zegt men, teruggestuurd naar Nederland. Bij je terugkomst in Nederland mag je met je Amerikaanse rijbewijs een auto besturen, maar omdat je geen Nederlands rijbewijs meer hebt, zul je weer opnieuw je rijbewijs moeten halen.
Je Nederlandse rijbewijs is hier geldig, alleen je Internationale rijbewijs heeft, als ik mij goed herinner, maar een geldigheid van 6 maanden. Zoals ik in een andere post al opgemerkt heb, had ik het zelfde probleem als jij met de verzekering, men stond erop dat ik een officieel GA rijbewijs moest tonen. Voor mij was het halen van een GA rijbewijs geen punt, want ik bleef hier toch wonen.
Het feit dat je blijkbaar al 6 strafpunten op je conto hebt, zal inderdaad wel gecontroleerd zijn. Verzekeringsmaatschappijen hebben hele lange armen.

Georgia on My Mind
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ja, dat bedoelde ik dus. Het halen van een Nederlands rijbewijs kost dus wel 150 euro, als het dan al niet meer is, en dat zie ik niet zo helemaal zitten.
Daarom moet ik even kijken hoe dat allemaal zit. Die qoute van 6 punten snap ik nu nog steeds niet, hoe kan dat nu? Maar 1 bekeuring voor te hard rijden levert al een punten totaal van 6 op, want ik weet dat bij 12 je rijbewijs wordt ingenomen.
Ik begrijp het ook allemaal niet meer.
Marianke
Daarom moet ik even kijken hoe dat allemaal zit. Die qoute van 6 punten snap ik nu nog steeds niet, hoe kan dat nu? Maar 1 bekeuring voor te hard rijden levert al een punten totaal van 6 op, want ik weet dat bij 12 je rijbewijs wordt ingenomen.
Marianke
Redneck schreef:Hoi Marianke,
Het feit dat je blijkbaar al 6 strafpunten op je conto hebt, zal inderdaad wel gecontroleerd zijn. Verzekeringsmaatschappijen hebben hele lange armen.Verder ben je jonger dan 25 en dat is een andere reden dat je veel meer premie moet betalen en je punten zwaarder tellen.
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Erm, van horen zeggen, he. Ik heb er nog niets van gemerkt, alhoewel ik wel vind dat er veel politie wagens en sheriffs rondrijden.Redneck schreef:Even een opmerking vooraf, ik hoop dat je niet bedoelde te schrijven dat je Georgia een politie staat vindt, want dat ben ik niet met je eens.
Marianke
Navragen of je je Nederlandse rijbewijs voor een periode van een jaar kunt blijven gebruiken zou ik sowieso doen. De verzekeringspremie zal niet veel aan te doen zijn.EnjoyingTheAmericanLife schreef:Ja, dat bedoelde ik dus. Het halen van een Nederlands rijbewijs kost dus wel 150 euro, als het dan al niet meer is, en dat zie ik niet zo helemaal zitten.
Marianke
De aanwezigheid van politie zie ik meer in het licht van "to Protect and Serve".

Georgia on My Mind
-
- Amerikafan
Misschien kun je proberen je Internationale rijbewijs in te leveren als je een GA drivers license haalt? Ik weet niet of ze dat accepteren maar het zou een beetje suf zijn als je NL rijbewijs ingetrokken wordt.
Vreemd trouwens dat de verzekering geen NL rijbewijs accepteert omdat de eisen voor een NL rijbewijs hoger zijn dan voor een USA rijbewijs. Ze zouden blij moeten zijn dat je een NL rijbewijs hebt!
Ik wist helemaal niet dat Amerika met een puntensysteem werkt! Is dat puntensysteem vergelijkbaar met het puntensysteem van Duitsland?
Btw, we krijgen in Nederland waarschijnlijk ook een puntenrijbewijs! Hoop dat dat niet met terugwerkende kracht werkt!!
In ieder geval, succes ermee!
Gr. Haye
Vreemd trouwens dat de verzekering geen NL rijbewijs accepteert omdat de eisen voor een NL rijbewijs hoger zijn dan voor een USA rijbewijs. Ze zouden blij moeten zijn dat je een NL rijbewijs hebt!
Ik wist helemaal niet dat Amerika met een puntensysteem werkt! Is dat puntensysteem vergelijkbaar met het puntensysteem van Duitsland?
Btw, we krijgen in Nederland waarschijnlijk ook een puntenrijbewijs! Hoop dat dat niet met terugwerkende kracht werkt!!
Staan die punten nu voor een puntenconto bij de verzekering of voor punten op je rijbewijs? Als je nog geen USA rijbewijs hebt kun je er toch ook geen punten op hebben?Maar 1 bekeuring voor te hard rijden levert al een punten totaal van 6 op, want ik weet dat bij 12 je rijbewijs wordt ingenomen.
In ieder geval, succes ermee!
Gr. Haye
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik weet er helemaal niks van. Het is niet zo dat mijn rijbewijs wordt ingetrokken hier. Maar ze nemen hem wel in. Dat is wat er ook met de andere Au Pairs is gebeurd en nu ze weer terug gaan naar hun eigen land weet de DMV niet waar hun nationale rijbewijzen zijn. Wat natuurlijk erg suf is. Ik zit er nog steeds over te dubben wat te doen.
Mijn werkgever heeft haar partner op de zaak gevraagd om de papieren in te kijken en ze hebben al een rapport opgevraagd waarom ik al een aantal van 6 punten kan hebben. Die krijgen we binnenkort binnen. Als het zo blijkt te zijn dat ik dus wel op moet voor het GA rijbewijs, dan maak ik in ieder geval kopieen van alle papieren en rijbewijzen, dat ik dat als bewijs heb.
We zien het wel, bedankt in ieder geval voor alle tips.
Marianke
Mijn werkgever heeft haar partner op de zaak gevraagd om de papieren in te kijken en ze hebben al een rapport opgevraagd waarom ik al een aantal van 6 punten kan hebben. Die krijgen we binnenkort binnen. Als het zo blijkt te zijn dat ik dus wel op moet voor het GA rijbewijs, dan maak ik in ieder geval kopieen van alle papieren en rijbewijzen, dat ik dat als bewijs heb.
We zien het wel, bedankt in ieder geval voor alle tips.
Marianke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toen ik hier in Virginia (is wel 20 jaar geleden) mijn rijbewijs ging halen, heb ik ze niet eens laten weten, dat ik een Nederlands rijbewijs had.
Wat gaat ze dat aan? Je doet toch gewoon de test voor een Georgia rijbewijs, of krijg je speciale dispensatie en hoef je de test niet te doen?
Wat gaat ze dat aan? Je doet toch gewoon de test voor een Georgia rijbewijs, of krijg je speciale dispensatie en hoef je de test niet te doen?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ja.Ook moest ik mijn California drivers license in leveren toen ik naar Oregon verhuisde.Als ik jou was ,zou ik niets zeggen dat jij een Hollands rijbewijs heb en gewoon weer die test nemen. De test is hier veel eenvoudiger dan in Holland. About de punten in Holland ,ik geloof niet dat de verzekering maatschappij daarvan iets weet.Hier in the US your verzekering premie gaat normal omhoog als je 2 of meer tickets heb in een 3 jaar periode of na een ongeluk (jouw fout) Als jij nog jonger than 25jaar bent is die premie meteen hoog.(vooral voor de jongens) Good luck
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
- Amerikafan
Als je alleen af en toe in de auto van iemand anders rijdt (van je gastgezin of een huurauto) heb je genoeg aan je internationale rijbewijs volgens mij. Wordt je daar hoofdbestuurder van een auto (ofwel een auto die je gastgezin voor je koopt of een auto die jezelf koopt) moet je de auto op je eigen naam verzekeren en daar heb je een Amerikaans rijbewijs voor nodig. Over het wel of niet nodig zijn van een internationaal rijbewijs is nog wel een thread op dit forum te vinden met de volgende link
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=183
Gr. Haye
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=183
Gr. Haye
internationaal rijbewijs
Ik ben 2 keer in de U.S. op vakantie geweest en alleen een nederlands rijbewijs mee. Ik ben daar ook aangehouden voor "reckless Driving"smiletje85 schreef:ff een ander vraagje erbij, als je alleen de zomervakantie blijft, vanaf mei tot en met augustud als au pair, heb je dan genoeg aan een interantionaal rijbewijs?
Hij heeft naar m'n rijbewijs gekeken maar ik heb niet eens een boete gehad
ik zei dat hij wel gelijk had en dat ik niet zo zou moeten rijden.
zijn antwoord was: buckle up and drive safe, have a good night
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht