Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kapperskosten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Kapperskosten

Bericht door Loek »

Onderwerp afgesplitst van het fooientopic.
donut schreef: Ik vind de kapper hier overigens vreselijk duur! Een highlight met knippen kost me $160,- (in NL gem. 75 euro) en dan dus nog die tip. Voor de goede orde, ik ben dus al bij verschillende kappers geweest. Volgens mijn man komt het omdat we dichtbij Philly wonen en daarom de prijzen hoger liggen.
Ik had eigenlijk geen idee wat mijn vrouw uitgeeft voor de kapper, dus maar even net gevraagd: ongeveer $70 voor een full color and $60 voor een touch up. Daar zit eventueel bijknippen ook in. Zij geeft meestal daarbovenop een fooi van $10-15 zegt ze, afhankelijk van hoe vriendelijk de kapster was.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Fooien

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: Het zal er wel aan liggen, waar je woont, want hier betaal ik bij een heel goede kapper $115 voor verven en knippen plus tip. Het zou natuurlijk ook goedkoper kunnen bij een Supercuts of Hair Cuttery, maar dan moet je maar net geluk hebben een goede kapper te treffen, dat is nogal hit or miss en mijn kapsel vind ik wel heel belangrijk :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Fooien

Bericht door sweatbox »

Wat een prijzen voor die kappers. Nu moet ik ook zeggen dat ik niet weet wat dezelfde behandeling in NL kost. :offtopic:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik ga altijd naar Great Clips (voor de niet-Amerikanen hier: dat is een hele goedkope keten hier). Voor het gemak, want het is snel en recht tegenover mijn werk. Maar het is ook heel goedkoop, ze hanteren namelijk een vast tarief van $14. Ik heb simpel kort haar en verder dus geen gedoe. Veel kan er niet misgaan. Maar ik geef meestal wel $3 fooi. Zoveel verdienen ze nou ook weer niet. Maar bij dit soort diensten kijk ik wel altijd of ik tevreden ben, het is geen automatisme zoals in een restaurant.
"Keep Georgia On Your Mind"
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Waar ik naar toe ga is het wassen en knippen voor vrouwen $40 ongeveer.
Dora
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Bandido schreef:Ik ga altijd naar Great Clips (voor de niet-Amerikanen hier: dat is een hele goedkope keten hier).

ik ga altijd naar The Hair Cuttery .. voor 14 dollars ben ik klaar ..en dat is inclusief Haar Wassen . :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Kapperskosten

Bericht door Petra/VS »

Mijn man gaat ook naar de barber hier voor $10. Maar die laat ik toch echt mijn haar niet knippen, hoor! Na een paar heel slechte beurten bij de goedkopere kappers hier heb ik er wel meer geld voor over om een leuk kapsel te hebben en niet eerst weken voor gek te lopen met een te korte pony.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik betaal $45 voor knippen en stylen. Nu ik het weer kort heb, toch wel elke 6 weken. Kleuren doe ik zelf, wat ik weer goedkoper vind hier in de States.
Hubby doet het zelf....dus dat scheelt...militairy cut met de clippers....als het scheef is gegaan is hij lekker kaal.... :mrgreen:.
Dochter is weer een stuk duurder, haar haar laten doen is een hele dag werk en kost gemiddeld $60 tot $80 en dat is nog goedkoop. We hebben een Dominicaanse kapster gevonden die heel goed overweg kan met gemixt haar.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij gaan naar Kinki kappers,knippen en wassen voor mij is 40 euro, als mijn vriendin laat knippen,wassen en verven,kan je er bijna van naar Amerika vliegen..... :lol:
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Voor wassen, knippen en fohnen betaal ik $25 en ik geef altijd $5 fooi.
Ik heb altijd dezelfde kapster en zij knipt me meestal naar alle tevredenheid.
Verven kost $60, dat vind ik veel te duur en doe ik altijd thuis.
Vanuit Nederland neem ik altijd verf en waterstof mee bij de Pak.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

110 dollar voor knippen, kleuren en in modelfohnen is een hoop geld, maar niet meer dan ik hier in Rotterdam bij de Cosmo kapper kwijt ben.
Dat was een paar jaar geleden ook al rond de 90 euro. Dat was ook eens maar nooit meer, veel te duur. En het effect was hetzelfde als van een pakje haarverf van de drogist. Inmiddels verf ik niet meer, ben ik met ere bijna wit en krijg veel complimentjes over mijn eigen kleur.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben een hele goede thuiskapster. Een keer in de 6 weken worden wij alle vier geknipt voor €40 8)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mijn thuiskapper rekent 7,40 voor een knipbeurt en als ik zorg dat ik een pakketje verf heb staan, smeert hij het er gratis even in :wink: Totale kosten: ongeveer 20 euro voor knippen én verven.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik betaal € 60 voor wassen, kleuren, knippen en föhnen.
Ger en Nick betalen niets want die doe ik zelf met de tondeuse.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

O ja, Albert gaat ook onder de tondeuse, Peet heeft tegenwoordig vrij lange krullen en die kost dus ook 7,40. Esmee heeft de kapper in het dorp ontdekt en betaalt dus wel 40 euro voor knippen en verven (tja, kritisch) en Saskia woont tegenwoordig zelfstandig en let op de centjes. Zij heeft dus dezelfde kapper als wij, die hier al 15 jaar komt en toevallig nu haar buurman is :D
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Hier 58 euro voor wassen, kleuren, knippen en föhnen. Ik heb kort haar en ga iedere 6 weken naar de kapper.

Eerder verfde ik mijn haar zelf, maar nadat ik achter op mijn hoofd een groot stuk vergeten was in te kwasten :mrgreen: ben ik maar weer teruggegaan naar onze kapper.
16x USA / 30 staten
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Oei, ik heb een dure kapper denk ik.
Ik betaal tussen de 80 en 100 euro voor kleuren en knippen.
Groetjes,
Carine
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

nieuwenoord schreef:Mijn thuiskapper rekent 7,40 voor een knipbeurt en als ik zorg dat ik een pakketje verf heb staan, smeert hij het er gratis even in :wink: Totale kosten: ongeveer 20 euro voor knippen én verven.
Ik dacht éven dat je dezelfde thuiskapper had als ik, maar toen las ik dat het een hij was.

Wij zijn met z'n vieren voor knippen rond de € 30,- kwijt. Als er geverfd (vrouwlief) moet worden komt daar als ik me niet vergis zo'n € 10,- bij.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik ben zo'n $50 kwijt voor knippen, en zo rond de $110 als ik het ook nog laat highlighten. Maar ik ga dan wel naar "Awaken", dat is een kapsalon dat allemaal natuurlijk producten gebruikt, en een "no tipping policy" heeft. In vergelijking met Supercuts ofzo is het duur, maar in vergelijking met andere salons hier in de buurt valt het nog echt mee. En zaken zoals Supercuts (of hoe die dan ook heten) heb ik een paar slechte ervaringen mee, dus dat doe ik niet meer. In Duitsland was ik beduidend minder kwijt, en in Nederland weet ik echt niet meer :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ben voor wassen, knippen, style en kleur (heb momenteel 3 kleurtjes in mijn haar :D ) ben ik $80 kwijt. En dan fooi, meestal $10.
rijocaer
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer