Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Apparatuur omzetten van EU naar US

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bonnie
Amerika-ontdekker

Apparatuur omzetten van EU naar US

Bericht door Bonnie »

Hallo,

Ik had van het weekend een 'discussie' met een vriendin, en nu zijn wij echt geen techneuten dus kun je nagaan ;)
Ze zei dat als je je tv en computer mee wilt nemen dat je dat daar om kan zetten voor de US stopcontacten. Er kunnen andere stekkers aan gezet worden. Misschien dat dat kan zei ik, maar de kabel voor in de muur om de zenders te krijgen zal totaal anders zijn.
Wie weet hoe dat dat zit, klopt dat nu? We hebben gisteren de mannen op de verjaardag in ieder geval geamuseerd heb ik begrepen :lol:

Groetjes Bo :D
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Apparatuur omzetten van EU naar US

Bericht door Njit »

Volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar een TV aan te schaffen dan om de boel te verhuizen. De TV's daar werken met NTSC.
Je computer zal op 110V moeten kunnen werken. Laptops kunnen dit meestal wel maar bij een Desktop betwijfel ik het..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Bij desktop pc kan het ook. Meestal zit er een klein schakelaartje op de voeding van de pc. Deze staat standaard in europa op 230V maar deze is ook op 110V te zetten. Dus desktop pc kun je ook gewoon meenemen. TV gaat inderdaad moeilijker vanwege NTSC (VS) en PAL (Europa), maar er zijn tegenwoordig ook al tv's die via het menu kunt aanpassen.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ok dan..dan hebben we toch beide een beetje gelijk :wink:
Thanks!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Bij desktop pc kan het ook. Meestal zit er een klein schakelaartje op de voeding van de pc
Tegenwoordig zie je die schakelaars nog maar weinig op de voedingen. Als die er niet op zit kan je er ook makkelijk een amerikaanse voeding in schroeven.
Problemen blijf je wel houden met de randapparatuur, Monitor, printer etc.
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Heel veel apparatuur kan tegenwoordig overweg met spanningen van 100 tot 240V ... je hebt dan alleen een ander snoer/stekker of reisstekker nodig. Kijk even op het type plaatje van het apparaat daar staat het op.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Njit schreef:Volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar een TV aan te schaffen dan om de boel te verhuizen. De TV's daar werken met NTSC.
Je computer zal op 110V moeten kunnen werken. Laptops kunnen dit meestal wel maar bij een Desktop betwijfel ik het..
NTSC is "oud" , uitzendingen in Amerika zijn tegenwoordig digitaal en ook veel kabel is dit al, natuurlijk is ook pal dan ook oud maar mischien is er met een settopbox(die je toch moet hebben) nog wel resultaat te halen.
Edit: Digitale uitzendingen zijn in Europa weer anders gecodeerd dus het moet dan een Amerikaanse settopbox met PAL-uitgang worden.

Of alle nieuwe TVs in Amerika nu al voorzien zijn van een digitale ontvanger kan ik nog niet ontdekken.

Meestal is er ook wel 240V beschikbaar zodat dit geen (of weinig) problemen geeft voor gebruik van wasmach. droger, TV enz.
Dit net ligt natuurlijk niet in de hele woning en de bedrading zal hiervoor dus nieuw gelegd moeten worden.
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 06 sep 2009, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Bushmaster schreef:Tegenwoordig zie je die schakelaars nog maar weinig op de voedingen. Als die er niet op zit kan je er ook makkelijk een amerikaanse voeding in schroeven.
Problemen blijf je wel houden met de randapparatuur, Monitor, printer etc.
Kan ook goed zijn dat de voedingen het zelf regelen. Veel voedingen geven als ingangsspanning 115 V - 240 V aan. Dus werkt dan ook op het amerikaanse net.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Onze desktop deed het niet meer toen we hier aankwamen, en we wisten niet zeker of het aan de voeding lag, ja of nee. Volgends de specificaties zou deze automatisch om moeten schakelen op 110V.

Helaas deed deze dat niet... van een vriend hebben we een Amerikaanse voeding gekregen om te testen. Ik heb deze erin gezet, en daarna werkte alles weer.

De voedingen kun je hier voor tussen de $60 en de $150 vrijwel overal krijgen.

Voor de monitor hebben we gewoon een nieuwe gekocht, da's wel zo makkelijk. :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
tony
Amerika-ontdekker

Bericht door tony »

voor mijn laptop heb ik gewoon zo een reisstekker gekocht.
Mij pc deed het hier ook niet. Daarvoor heb ik een voltconverter gekocht. Kost zo een 60 dollar (1000 watt) en je kan er gemakkelijk al je apparatuur op aansluiten zoals printers, scanners enz. Zorg er wel voor dat je een converter koop die genoeg watt aankan.
Al mijn monitors deden het wel met een gewone reistekker.
een playstation en een dvd recorder die we vanuit belgie hadden meegenomen konden we hier helaas niet gebruiken op amerikaanse tv schermen. We kregen enkel zwart/wit beeld en geen geluid.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

6foot6 schreef: NTSC is "oud" , uitzendingen in Amerika zijn tegenwoordig digitaal en ook veel kabel is dit al, natuurlijk is ook pal dan ook oud maar mischien is er met een settopbox(die je toch moet hebben) nog wel resultaat te halen.
Of alle nieuwe TVs in Amerika nu al voorzien zijn van een digitale ontvanger kan ik nog niet ontdekken.
NTSC is vervangen door de digitale ATSC en de meeste nieuwe TVs in de US hebben ontvangers daarvoor ingebouwd. Maar als je een cablebox/satellitebox hebt maak je gebruik van de ontvanger die in die box is gebouwd en voor het videosignaal naar je TV via HDMI of zo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer