Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bankrekening openen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bramster
Amerika-expert

Bankrekening openen

Bericht door Bramster »

Hallo alemaal,

Ik weet dat je in de US met een paspoort in de hand een rekening kunt openen bij een US bank. Kun je dan gebruik maken van een NL adres ?

Ook vraag ik me af of ik moet wachten totdat ik weer naar de US ga of dat ik vanuit NL een rekening kan openen ?
Bennogr
Amerika-expert

Re: Bankrekening openen

Bericht door Bennogr »

Hangt helemaal van de bank af. Sommige laten je een rekening openen met een paspoort en een social security nummer, sommigen doen dat niet, sommigen geven je een rekening met alleen je paspoort en een Nederlands adres.

Maar dat is helemaal afhankelijk van de bank en zal niet makkelijk gaan, zelfs als ze wel willen.

Handiger is misschien om een rekening in Nederland te openen bij een bank die ook in de VS werkt, Citibank bijvoorbeeld. ABN-Amro en de Rabobank hebben ook kantoren in de VS, maar die zijn voornamelijk voor zakenmensen (of mensen die -- net zoals wij allemaal hier natuurlijk -- een miljoentje of wat op hun rekening hebben staan).

Doen via een vertrouwde (Neder)Amerikaan is waarschijnlijk een makkelijker manier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik heb zojuis online gechat met een medewerker van de Bank of America.

Bij deze een deel van de chat.

-----------------------------------------------------------
Bank Of America schreef:Charles: Hello

Charles: How may I assist you today?

You: - I am a Dutch citizen - Have a Dutch pasport - Do not have a US SSN - and would like to open a checking account. Is that possible ?

Charles: Yes you will just need to go inside of the bank to apply for the account, here is what you will need

Charles: Two forms of identification, one primary and one secondary, are required when opening an account in a banking center. The following is a list of acceptable identification:
- Valid driver's license with photo from the United States, American Samoa, Canada, Guam, Mexico, Northern Mariana Islands, Puerto Rico, or the US Virgin Islands
- Valid driver's permit (temporary or beginner's) from any state with photo
- Any valid state issued ID with photo
- United States, state, local government or United States Armed Services issued identification card with photo
- Military ID Common Access Card (CAC) with photo
- United States passport with photo
- Bank of America Visa or MasterCard with photo
- Bank of America Check Card with photo
- Certificate of Canadian Citizenship Card with photo
- Foreign passport with photo
- Nonimmigrant Visa and Border Crossing Card (DSP-150) with photo
- Guatemalan Consular ID with photo
- Employment Authorization Card issued by the INS (Form I-766) with photo
- Mexican Consular ID (also known as Matricular Consular Card) with photo.

You: Is it possible to use my Dutch street address for this account, or is a US address needed ?

Charles: US address is needed

You: Could that be an address where I do not officially live. For instance the address of my girl friend ?

Charles: Yes you can use that address if you like.

You: How long would it typically take before that account is open to receive money ?

Charles: when you apply inside the bank the account will be opened and active immediately
----------------------------------------------------

Lijkt makkelijk, maar die 2e ID is natuurlijk een probleem :(
Laatst gewijzigd door Bramster op 28 okt 2009, 13:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ah, er blijkt nog een regel te zijn:
Bank Of America schreef:Charles: You can go inside the bank and open the account with your passport and Netherlands drivers license
:D

1e ID = Paspoort
2e ID = Rijbewijs
skelter
Amerika-ontdekker

Bericht door skelter »

ben toevallig met hetzelfde bezig.
Bij Suntrust kreeg ik hetzelfde verhaal; je moet langskomen en een US address hebben.

Ik heb ook gebeld naar HSBC in Belgie en die konden misschien iets regelen, maar dan moest ik eerst alle formulieren regelen met HSBC in de US en dan konden zijn (misschien) mijn ID bevestigen en het gedoe met de signature cards regelen.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Hoe kwam je bij Suntrust terrecht ?
skelter
Amerika-ontdekker

Bericht door skelter »

Ik las op een forum dat mensen (uit Ierland) erin geslaagd waren daar via internet een rekening te openen, maar Suntrust vindt dus van niet :)
Hetzelfde voor Wachovia, in de laatste mail die ik kreeg van hen vragen ze of ik ze bel om "de situatie uit te leggen"... hoe dan ook weet ik niet of ik er nog mee door wil gaan; ik wil niet met trucs een rekening openen en daar mijn geld op zetten! Blijkbaar is het niet helemaal volgens de regels (Patrior Act e.d.) en willen ze daarom dat ik bel..?

Dan wacht ik liever tot mijn volgende trip die kant op...
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

Het topic is een beetje oud, maar ik ben op moment ook bezig om een rekening te gaan openen wanneer ik in de VS ben.
Is het gelukt om bij de Bank of America een rekening te openen met je paspoort en rijbewijs? Is het daarnaast ook mogelijk om een credit card aan het vragen ?
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

die creditcard kan je sowieso vergeten. Je hebt als Nederlander geen credit history.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
woutertje6
Amerikafan

Clint schreef:die creditcard kan je sowieso vergeten. Je hebt als Nederlander geen credit history.
oh das niet zo mooi, daar had ik stiekem een beetje op gerekend.... :(
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>die creditcard kan je sowieso vergeten. Je hebt als Nederlander geen credit history.

Die begin je echter wel op te bouwen zodra je een rekening opent.
woutertje6
Amerikafan

Bramster schreef:>die creditcard kan je sowieso vergeten. Je hebt als Nederlander geen credit history.

Die begin je echter wel op te bouwen zodra je een rekening opent.
Ik heb dan daar sowieso genoeg geld op mijn rekening staan ($5000+) Misschien dat ik dan toch iets kan regelen. Ik heb juist een vreemde valuta rekening geopend in Ned zodat ik daarna al mijn geld kan overzetten naar de VS om zo geen koersrisico meer te hebben.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Naar mijn weten bouw je geen credit op met een debet rekening. Credit bouw je op door geld te lenen en dit weer op tijd en regelmatig af te lossen (dus door een creditcard te gebruiken, of andere leningen). Juist daarom is het voor nieuwe Amerikanen lastig om aan een credit card te komen, maar ook ongeveer onmogelijk om een hypotheek te krijgen.

De enige optie die ik zie zou een zogenaamde secured creditcard zijn, maar het is maar de vraag of ze die aan niet residents geven.

[edit]
Meer info: http://www.ehow.com/about_4686598_can-d ... redit.html
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bramster schreef:Die begin je echter wel op te bouwen zodra je een rekening opent.
Nee, dat is niet zo, je leent namelijk niets. Het is een gewone betaalrekening.
Clint schreef:De enige optie die ik zie zou een zogenaamde secured creditcard zijn, maar het is maar de vraag of ze die aan niet residents geven.
Zelfs voor residents is het de laatste tijd lastig om zelfs een secured credit card te krijgen. Sommige banken doen het nog, maar Wells Fargo bv heeft zijn beleid zo aangepast na de credit crunch dat ze ook secured credit cards in principe niet meer verstrekken aan mensen zonder credit.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

well thats just great :|

Ik hoop dat ze bij 'mijn toekomstige' credit union een beetje relaxt zijn..
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Credit unions kunnen soms wat toegeeflijker zijn dan banken. Toen wij in december '08 voor een autolening gingen wilde geen enkele bank het risico lopen (ook al was het maar voor $2500) gelet op het gebrek aan (recente) credit history, maar een lokale Credit Union wel.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

persoonlijk praten en meerdere banken bezoeken (in person of online)
inclusief credit card (secured weliswaar) en NL adres

o en met alleen pasport (alleen in ons geval wel met een immigrant visa, maar zonder SSN) de ene bank wil wel, de ander doet veel moeilijker maar het kan wel, de volgende wil wel... zo heb je op een gegeven moment een rijtje mogelijkheden waar je degene van kiest die JIJ WIL...

succes!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Om zo'n welwillende bank te vinden kun je ook eens contact opnemen met een lokale Chamber of Commerce. Daar weten ze meestal precies welke banken zich speciaal richten op buitenlanders, of internationaal zaken doen. Maar inderdaad zijn de kleinere banken vaak toeschietelijker omdat ze niet te maken hebben met een hoofdkantoor dat het beleid voor ze uitstippelt.

Goed om te weten is ook dat in de VS het bankwezen anders in elkaar steekt dan hier. Niet alleen zijn er hele grote landelijke banken, er zijn in tegenstelling tot in NL ook legio hele kleine lokale banken, die soms maar een of twee vestigingen hebben. En daar boek je vaak als buitenlander succes. Voor de regio Atlanta heb ik al verschillende mensen met succes naar "Sunrise Bank of Atlanta" gestuurd, een bank met maar een vestiging, maar ik kreeg wel meteen een CC met een limiet van $5000. De rest van mijn rekeningen lopen gewoon bij een reguliere, grote bank (Wells Fargo), maar die CC had ik dus mooi.
"Keep Georgia On Your Mind"
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Bandido schreef:
Bramster schreef:Die begin je echter wel op te bouwen zodra je een rekening opent.
Nee, dat is niet zo, je leent namelijk niets. Het is een gewone betaalrekening.
Bovendien hangt je credit history aan je social security number, dus zonder dat bouw je ook niets op.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ok, een bevriende bankdirectrice (Amerikaanse bank) vertelde me dat. Zal nog eens goed navragen of we elkaar wel goed hebben begrepen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer