Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen
Trouwen
Wat is de beste manier als ik zou willen trouwen met mijn amerikaanse vriendin en ook om daar te kunnen wonen met haar ? Maakt het uit of je het hier of daar doet en hoe gaat het daar in z'n werking ?
Hebben ze in amerika eigenlijk ook een 'In gemeenschap van goederen' en 'huwelijkse voorwarden' ?
Hebben ze in amerika eigenlijk ook een 'In gemeenschap van goederen' en 'huwelijkse voorwarden' ?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Om op de makkelijkste vraag te antwoorden, ja, er is hier ook in gemeenschap van goederen en huwelijkse voorwaarden (prenuptial agreement). Je trouwt automatisch in gemeenschap van goederen, tenzij je een prenuptial agreement opstelt.
Wat de beste manier is vanuit Nederland weet ik niet, ik woonde hier al toen ik trouwde. Er is een Yahoo email lijst, die enkel uit Nederlands-Amerikaanse stellen bestaat en daar zitten een heel stel ervaringsdeskundigen mbt dit onderwerp. Om je in te schrijven is het dutchamericancouples-subscribe@yahoogroups.com.
Wat de beste manier is vanuit Nederland weet ik niet, ik woonde hier al toen ik trouwde. Er is een Yahoo email lijst, die enkel uit Nederlands-Amerikaanse stellen bestaat en daar zitten een heel stel ervaringsdeskundigen mbt dit onderwerp. Om je in te schrijven is het dutchamericancouples-subscribe@yahoogroups.com.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In een prenuptial agreement leg je dingen vast, voornamelijk financieel en materieel, die bij een eventuele scheiding of dood geen deel van de gezamenlijke inboedel zijn.
Bijvoorbeeld, als je al eerder getrouwd bent geweest en kinderen hebt, zou je een prenuptial agreement opstellen, zodat, als je zou overlijden, je tweede vrouw geen aanspraak op dat deel van je erfenis kan maken, dat je in die agreement hebt vastgelegd. Dit om de kinderen te beschermen, want als je in gemeenschap van goederen trouwt komt automatisch alles aan de overgebleven echtgenoot toe. Of bij een scheiding wordt dan alles gelijk verdeeld.
De vrouw van John Kerry heeft bijvoorbeeld een prenuptial agreement, omdat zij de erfgename van het Heinz concern is. Er zijn ook andere wettelijke dingen aan verbonden, heel gecompliceerd en ik weet daar het fijne niet van.
Bijvoorbeeld, als je al eerder getrouwd bent geweest en kinderen hebt, zou je een prenuptial agreement opstellen, zodat, als je zou overlijden, je tweede vrouw geen aanspraak op dat deel van je erfenis kan maken, dat je in die agreement hebt vastgelegd. Dit om de kinderen te beschermen, want als je in gemeenschap van goederen trouwt komt automatisch alles aan de overgebleven echtgenoot toe. Of bij een scheiding wordt dan alles gelijk verdeeld.
De vrouw van John Kerry heeft bijvoorbeeld een prenuptial agreement, omdat zij de erfgename van het Heinz concern is. Er zijn ook andere wettelijke dingen aan verbonden, heel gecompliceerd en ik weet daar het fijne niet van.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Hoi Muffles,
Er is de normale weg via het K-1 visum ook wel fiancé(e) visum genaamd. Na afgifte van dat visum kun je naar de V.S. reizen om met je vriendin aldaar binnen 90 dagen te trouwen. Het visumproces duurt zo'n 7-8 maanden, maar dat kan ook langer zijn, afhankelijk van de staat.
Na je trouwen, moet je weer opnieuw papieren aanvragen, of downloaden van de INS site, en invullen om je tijdelijke status te laten wijzigen en een werkverguning aan te vragen etc. Kan allemaal lang nogal lang duren. Reken er op dat je pas na een jaar of zo je Social Security Number krijgt. Je moet verschillende keren naar de INS en ter afsluiting van de eerste periode word je geinterviewd. Dit was bij ons een pittige ondervraging en niet te vergelijken bij het "inteview" op het Consulaat in Amsterdam.
De reden dat het allemaal zo lang duurt en uitgebreid moet, komt omdat je met een fiancé(e) visum geen immigrant bent! Zodra, na je huwelijk, je status gewijzigd word, ben een Conditional Permanent Resident. Twee jaar na afgifte van je "green card" wordt - niet automatisch! - het "Conditional" verwijderd en wordt je Permanent Resident.
Het is al weer een paar jaar geleden dat wij door die molen gingen en ik weet dat de regels hier en daar gewijzigd zijn. Wat precies kan ik je niet zeggen, maar je kunt genoeg info vinden op de INS site: http://uscis.gov/graphics/index.htm en die van de Amerikaanse ambassade in Nederland: http://www.usemb.nl/main.htm
Er is overigens nog een mogelijkheid naast het K-1 visum, waar ik pas van hoorde toen ik al hier was en dat is Direct Consular Filed Spousal Visa (DCF). De site waar je daar meer over te weten kunt komen is deze: http://www.usadutch.com/
Hope this helps!
gr. Redneck
Er is de normale weg via het K-1 visum ook wel fiancé(e) visum genaamd. Na afgifte van dat visum kun je naar de V.S. reizen om met je vriendin aldaar binnen 90 dagen te trouwen. Het visumproces duurt zo'n 7-8 maanden, maar dat kan ook langer zijn, afhankelijk van de staat.
Na je trouwen, moet je weer opnieuw papieren aanvragen, of downloaden van de INS site, en invullen om je tijdelijke status te laten wijzigen en een werkverguning aan te vragen etc. Kan allemaal lang nogal lang duren. Reken er op dat je pas na een jaar of zo je Social Security Number krijgt. Je moet verschillende keren naar de INS en ter afsluiting van de eerste periode word je geinterviewd. Dit was bij ons een pittige ondervraging en niet te vergelijken bij het "inteview" op het Consulaat in Amsterdam.
De reden dat het allemaal zo lang duurt en uitgebreid moet, komt omdat je met een fiancé(e) visum geen immigrant bent! Zodra, na je huwelijk, je status gewijzigd word, ben een Conditional Permanent Resident. Twee jaar na afgifte van je "green card" wordt - niet automatisch! - het "Conditional" verwijderd en wordt je Permanent Resident.
Het is al weer een paar jaar geleden dat wij door die molen gingen en ik weet dat de regels hier en daar gewijzigd zijn. Wat precies kan ik je niet zeggen, maar je kunt genoeg info vinden op de INS site: http://uscis.gov/graphics/index.htm en die van de Amerikaanse ambassade in Nederland: http://www.usemb.nl/main.htm
Er is overigens nog een mogelijkheid naast het K-1 visum, waar ik pas van hoorde toen ik al hier was en dat is Direct Consular Filed Spousal Visa (DCF). De site waar je daar meer over te weten kunt komen is deze: http://www.usadutch.com/
Hope this helps!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
de dutchusa site kon ik al
Ik dacht alleen dat dat de enige manier was. Ik weet wel wat burootjes hier, maar die vragen behoorlijk wat geld bovenop het al te betalen bedrag aan de verschillende instanties. Voor nu is het belangrijk om te weten of het handiger is om daar te trouwen of hier als ik daar naartoe wil. Ik wil altijd nog eens Vegas doen.. Ja ik weet het.. afgezaagd, maar dan combineer ik gewoon twee dingen en zonder een Elvis want daar ben ik niet zo'n fan van 

Hey Muffles,
Als je toch naar de VS wil is het handiger om daar ook te trouwen, maar je zult toch eerst door het Amerikaans Consulaat in A'dam moeten.
En trouwen in Las Vegas is hardstikke leuk hoor, gewoon doen. En als je in the Little White Wedding Chappel trouwt, kunnen de thuis blijvers het op het internet volgen.
Wat betreft het inhuren van een buro, als je engels kunt lezen en schrijven kun je zelf die formulieren ook wel invullen, bespaart je een hoop Dollars.
Succes,
/PeeJay
Als je toch naar de VS wil is het handiger om daar ook te trouwen, maar je zult toch eerst door het Amerikaans Consulaat in A'dam moeten.
En trouwen in Las Vegas is hardstikke leuk hoor, gewoon doen. En als je in the Little White Wedding Chappel trouwt, kunnen de thuis blijvers het op het internet volgen.
Wat betreft het inhuren van een buro, als je engels kunt lezen en schrijven kun je zelf die formulieren ook wel invullen, bespaart je een hoop Dollars.
Succes,
/PeeJay
Dus eerst trouwen daar en dan naar het amerikaanse consulaat in A'dam ?
En Vegas lijkt me gewoon leuk. Ben er nooit geweest, dus dit is dan een goede combinatie
En ja wat betreft het burootje denk ik dat ik het liever zelf doet, want zo rijk ben ik ook niet en echt garanties krijg ik ook niet van hun helaas. Ik had dat wel gedacht. Zoiets van stort een x bedrag en wij regelen alles voor je. Maar helaas.. ziet er niet naar uit.
En Vegas lijkt me gewoon leuk. Ben er nooit geweest, dus dit is dan een goede combinatie

En ja wat betreft het burootje denk ik dat ik het liever zelf doet, want zo rijk ben ik ook niet en echt garanties krijg ik ook niet van hun helaas. Ik had dat wel gedacht. Zoiets van stort een x bedrag en wij regelen alles voor je. Maar helaas.. ziet er niet naar uit.
muffles schreef:Voor nu is het belangrijk om te weten of het handiger is om daar te trouwen of hier als ik daar naartoe wil.
Beste Muffels,muffles schreef:Dus eerst trouwen daar en dan naar het amerikaanse consulaat in A'dam ?
De reden dat ik je een korte samenvatting heb gegeven van mijn visumervaringen, compleet met de URL's van de instanties, had tot doel om je zelf te laten lezen wat er bij komt kijken. Gezien het feit dat je blijkbaar niet de moeite neemt om te willen lezen wat er bij komt kijken en onmiddellijk op het forum weer dezelfde vraag/vragen stelt, geeft mij de indruk dat je niet serieus bezig bent.
Het antwoord op je vragen kun je alleen vinden door je te informeren en niet af te gaan op wat je er zelf van vindt. Het is een langdurige procedure, waarbij de kans op fouten groot is en voor veel oponthoud kan zorgen. Aangezien er nooit een garantie is dat je een bepaald visum krijgt, kan een bureau natuurlijk ook nooit die belofte geven.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Het is een langdurige procedure, waarbij de kans op fouten groot is en voor veel oponthoud kan zorgen.
Klopt Redneck, je hebt helemaal gelijk.
Toen ik hier al 5 maanden was ben ik naar de Niagara Falls gereden, en aangezien ik ze ook eens van de andere kant wilde zien, reed ik Canada in. Een verblijf van een uurtje, 3 Km. over de grens.......
Bij terugkomst aan de grens van de VS werd ik aangehouden en toegang geweigerd.
Ik had zonder toestemming van de INS het land niet mogen verlaten gedurende de immigratie procedure, met gevolg dat mijn immigratie aanvraag van tafel werd geveegd, en ik opnieuw kon beginnen!
Inclusief voorbereiding in Nederland, bijna 9 maanden werk verloren, plus alle kosten weer opnieuw maken.
Dus Muffles, neem het niet te licht op, en bereidt je voor !!
/PeeJay
Ik neem het zeker niet te licht op en dit is ook niet iets waar ik maar een paar weekjes mee beziggeweest ben en ik ken al die sites, maar er is een aardige wirwar aan regels en veel zeggen tegenstrijdigen dingen, dus ik wilde graag verhalen horen van de mensen zelf. Het is wel een beetje snel geconcludeerd dat ik er licht overdenk en de links niet aanklik.
Het is een les die ikzelf ook altijd van harte moet nemen.. assumption can be a killer
Ik kom er niet echt uit en hoor het graag van de mensen zelf. Misschien herhaal ik mezelf, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Uit lezen haal ik persoonlijk niet zoveel en daarom had ik dat gehoopt via een burootje. Deze conclusie nam ik na al een lange tijd er zelf mee bezig te zijn. Er zijn meer redenen waarom ik nog niet meteen de officiele stappen gedaan heb. Het ging dus mij om de algemene lijn en dat van 'trouwen daar en dan hier naar het amerikaans consulaat' hoorde daar ook bij. Zoals ik zei, kom ik er niet zo erg uit. Sommige mensen, zoals ik zijn maar simpel
Dit is voor mij allemaal een voorbereiding. waar ik al een paar jaar mee bezig ben.
Het is een les die ikzelf ook altijd van harte moet nemen.. assumption can be a killer

Ik kom er niet echt uit en hoor het graag van de mensen zelf. Misschien herhaal ik mezelf, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Uit lezen haal ik persoonlijk niet zoveel en daarom had ik dat gehoopt via een burootje. Deze conclusie nam ik na al een lange tijd er zelf mee bezig te zijn. Er zijn meer redenen waarom ik nog niet meteen de officiele stappen gedaan heb. Het ging dus mij om de algemene lijn en dat van 'trouwen daar en dan hier naar het amerikaans consulaat' hoorde daar ook bij. Zoals ik zei, kom ik er niet zo erg uit. Sommige mensen, zoals ik zijn maar simpel

Muffles,en dat van 'trouwen daar en dan hier naar het amerikaans consulaat' hoorde daar ook bij.
Ik schreef toch echt :
Misschien is het niet geheel onverstandig als jullie die stap gaan maken, toch zo'n burootje in te schakelen. Zeker als je er zelf niet uit komt.om daar ook te trouwen, maar je zult toch eerst door het Amerikaans Consulaat in A'dam moeten.
/PeeJay
Graag gedaan Muffles. Wat ik met mijn opmerkingen alleen maar wilde bewerkstelligen, is je overtuigen dat het immigratieverhaal vol valkuilen zit en dat het inderdaad een noodzaak is om terdege voorbereid te zijn.
PeeJay's opmerking is daar - helaas - een heel goed voorbeeld van. Te vaak lees ik dingen in de trant van dat er gerekend wordt op "begrip" en "medegevoel" van de zijde van de Immigratiedienst. Laat mij je heel duidelijk maken dat je gewoon een nummer bent. Ze zitten niet op je te wachten. Ga je in de fout? Jouw probleem! Regels zijn regels en als je je daar niet aan houdt dan heb je gewoon pech.
In elk geval succes en sorry als ik je manier van schrijven verkeerd heb geïnterpreteerd.
gr. Redneck
PeeJay's opmerking is daar - helaas - een heel goed voorbeeld van. Te vaak lees ik dingen in de trant van dat er gerekend wordt op "begrip" en "medegevoel" van de zijde van de Immigratiedienst. Laat mij je heel duidelijk maken dat je gewoon een nummer bent. Ze zitten niet op je te wachten. Ga je in de fout? Jouw probleem! Regels zijn regels en als je je daar niet aan houdt dan heb je gewoon pech.
In elk geval succes en sorry als ik je manier van schrijven verkeerd heb geïnterpreteerd.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ja, het lijkt zoiets onschuldigs... FF de grens over en dan sta je daar, toegang geweigerd. Een verschrikkelijke ervaring, dat kan ik mij wel voorstellen, buiten alle ellende van opnieuw moeten beginnen en de financiën. Gelukkig wist ik dat ik die "fout" niet moest maken, maar niettemin is het moeilijk genoeg om van alle regels en regeltjes op de hoogte te zijn en... te blijven tijdens het visumproces.PeeJay schreef:Klopt Redneck, je hebt helemaal gelijk.
Toen ik hier al 5 maanden was ben ik naar de Niagara Falls gereden, en aangezien ik ze ook eens van de andere kant wilde zien, reed ik Canada in. Een verblijf van een uurtje, 3 Km. over de grens.......
Bij terugkomst aan de grens van de VS werd ik aangehouden en toegang geweigerd.
Ik had zonder toestemming van de INS het land niet mogen verlaten gedurende de immigratie procedure, met gevolg dat mijn immigratie aanvraag van tafel werd geveegd, en ik opnieuw kon beginnen!
Inclusief voorbereiding in Nederland, bijna 9 maanden werk verloren, plus alle kosten weer opnieuw maken.
Dus Muffles, neem het niet te licht op, en bereidt je voor !!
/PeeJay
gr. Redneck
Georgia on My Mind
maar niettemin is het moeilijk genoeg om van alle regels en regeltjes op de hoogte te zijn en... te blijven tijdens het visumproces
En dat is ook precies de reden waarom ik op Muffles' onderwerp reageer, immigratie is niet iets wat je zomaar even doet, daar komt veel bij kijken en moet je veel voor doen, en het zou zonde zijn als je het verknoeid door een kleine formaliteit.
Ik kan alleen maar in herhaling vallen, de INS ziet je als een nummer, ze zitten daar niet om jou het land in te krijgen maar om te kontroleren of jij wel of niet geschikt bent voor hun land.
Maar, eenmaal 'binnen' is al die trouble zeker de moeite waard !!

/PeeJay
Het is al goed redneck
Verschilllende mensen, verschillende meningen en natturlijk ook een verschillende kijk op dingen. Ik weet dat het heel lastig is en dat heeft mij een tijd geleden aardig opgebroken, dus ik bereid me nu meer voor. Ik heb er nog steeds angst in, maar ook dat heeft bepaalde oorzaken. Maar verhalen van anderen sterken me gewoon, dus graag hoor ik er meer 

Nee hoor Muffles,
Je aanstaande hoeft niet aanwezig te zijn bij je visum aanvraag in A'dam.
Hier in het kort zoals het te werk gaat:
Je vriendin stuurt een petitie naar het dichts bijzijnde INS kantoor in de VS. Als de petitie wordt goedgekeurt, krijgt het Consulaat in A'dam een bericht en ze sturen jou een formulier wat je moet invullen, en een lijst met zaken die je moet regelen.
Als dat alles klopt, wordt je uitgenodigd voor een gesprek in A'dam, en als dat ook goed is heb je 3 maanden de tijd om in Amerika te trouwen.
Verder kun je daara zelf alles regelen, ze hoeft er niet bij te zijn. Alleen moet ze in persoon aanwezig zijn als jullie trouwen
, en als je je final interview krijgt bij de INS in de VS.
Deze paar regeltjes kunnen makkelijk 8 maanden duren.....
Maar net zoals Redneck zei, voor mij is het ook al weer wat jaartjes geleden, de regels kunnen hier en daar geweizigd zijn.
Volg de link (van Redneck) naar de Amerikaanse Ambassade en klik op 'Immigrant Visas' en dan 'Fiancé(e)s Of U.S. Citizens'.
Hier vindt je alle juiste informatie.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
/PeeJay
Je aanstaande hoeft niet aanwezig te zijn bij je visum aanvraag in A'dam.
Hier in het kort zoals het te werk gaat:
Je vriendin stuurt een petitie naar het dichts bijzijnde INS kantoor in de VS. Als de petitie wordt goedgekeurt, krijgt het Consulaat in A'dam een bericht en ze sturen jou een formulier wat je moet invullen, en een lijst met zaken die je moet regelen.
Als dat alles klopt, wordt je uitgenodigd voor een gesprek in A'dam, en als dat ook goed is heb je 3 maanden de tijd om in Amerika te trouwen.
Verder kun je daara zelf alles regelen, ze hoeft er niet bij te zijn. Alleen moet ze in persoon aanwezig zijn als jullie trouwen

Deze paar regeltjes kunnen makkelijk 8 maanden duren.....

Maar net zoals Redneck zei, voor mij is het ook al weer wat jaartjes geleden, de regels kunnen hier en daar geweizigd zijn.
Volg de link (van Redneck) naar de Amerikaanse Ambassade en klik op 'Immigrant Visas' en dan 'Fiancé(e)s Of U.S. Citizens'.
Hier vindt je alle juiste informatie.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
/PeeJay
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht