Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlands eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
mj*amerika
Amerika-ontdekker

Nederlands eten in Amerika

Bericht door mj*amerika »

hi!

Ik zit op dit moment voor mijn high school jaar in Kansas. Het is bijna Thanksgiving, dus het lijkt me leuk om wat Nederlands eten te maken.
Aangezien het nu sinterklaas is wil ik ook wat pepernoten/speculaas bakken. Ik heb eens rondgekeken in WalMart, maar ik kan nergens speculaas vinden. Wat ik er het meest op vind lijken is Gingerbread. Weet iemand waar je speculaaskruiden kunt kopen?

Ook wil ik graag pannekoeken maken op de Nederlandse manier. Maakt het uit als ik gewone Amerikaanse pancake mix gebruik, of is het anders?

Meer suggesties voor Nederlandse recepten zijn welkom :)
Alvast bedankt!

Carmen
Mrjn
Amerikafan

Re: Nederlands eten in Amerika

Bericht door Mrjn »

Het meest makkelijke dat wij ook wel eens hebben klaargemaakt in de VS voor vrienden, is hutspot. Aardappels, wortel en uien zijn overal te vinden.

Een basisrecept voor Nederlandse pannekoeken:
200 gram tarwebloem
mespunt zout
2 eieren
1/2 liter melk

Je gebruikt dus geen self raising flour, maar gewone (wheat?)flour. In Amerikaanse pannekoekmixen zal vermoedelijk baking soda of iets dergelijks zitten, waardoor ze een beetje rijzen tijdens het bakken.

Ik kwam dit tegen als recepten voor speculaaskruiden:
20 gram kaneel (cinnamon), 10 gram geraspte nootmuskaat(nutmeg), 5 gram gemalen kruidnagelen(cloves), een snufje kardemompoeder(cardamom)
of:
30 gram kaneel, 10 gram geraspte nootmuskaat, 10 gram gemalen foelie(mace), 10 gram gemalen kruidnagelen
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn pannenkoekenrecept is: 1 cup bloem (flour), 1 cup melk, 1 ei, snuifje zout (niet echt snuiven natuurlijk). Of als je meer wilt hebben: 2 cups flour, 2 cups melk en 2 eieren, enz. En als het even kan, bakken met echte boter.

Wat ook altijd erg in de smaak valt: bacon erin bakken of schijfjes appel. En plat natuurlijk, niet zoals de Amerikaanse pancakes.

En vragen of de familie het Haags Kookboek wil opsturen. Mijn moeder heeft dat nog gebruikt (een eerdere editie dan) op de Huishoudschool in Amsterdam in de jaren 1920. Ik grijp er nog wel eens naar.

Eet smakelijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Misschien vind je op deze website wel iets van je gading ;-)

http://www.dutchinamerica.com/
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Speculaaskruiden hebben ze hier niet maar pumpkinpie spices komen aardig in de richting. Gebruik ik ook om pepernoten enzo mee te bakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer