Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Macaroni & cheese
Macaroni & cheese
Wie heeft voor mij het enige echte recept voor de befaamde mac & cheese?
En dan nog het liefst met een nederlandse beschrijving en maten.
Alvast bedankt!
En dan nog het liefst met een nederlandse beschrijving en maten.
Alvast bedankt!
16x USA / 30 staten
Re: Macaroni & cheese
In my opinion.. no such thing.. er zijn zoveel varianten en manieren, veel familierecepten. Op de site van the Food Network staan een aantal goede!
http://www.foodnetwork.com/search/deleg ... hType=site
http://www.foodnetwork.com/search/deleg ... hType=site
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is maar één echte Mac & Cheese...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
I second that.... Normaliter ben ik helemaal voor "home made", maar er zijn van die dingen waar je niet zelf aan moet beginnen. Die van Kraft is gewoon de enige echte. (en nee, ze betalen me niet om dat te zeggen
)

"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Komt Kraft dan soms uit Atlanta?
(Nee, ik weet 't, komt uit Illinois
)

(Nee, ik weet 't, komt uit Illinois

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Haha, inderdaad komt bij ons thuis Pepsi er niet in, want het is hier "Georgia made, Georgia grown" wat de klok slaat. Maar verder ben ik niet zo selectief hoor.Dento schreef:Komt Kraft dan soms uit Atlanta?![]()
![]()
![]()

"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Rick is ook al zo'n ontzettende Coke fan, terwijl ik beiden wel lekker vind. Maar terug naar Mac 'n cheese, die van Noodles & Co is echt superlekker! Maar daar heeft TS niets aan. Thuis maken we ook Kraft, om het wat gezonder te maken met tomatensaus en ham, een erg lekkere combinatie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Cracker Barrel heeft de lekkerste mac & cheese.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Famous Dave's heeft een heerlijke Jalapeño Mac & Cheese... Mac & Cheese with a kick! 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik krijg honger....
Ik begrijp dat er weinig home made mac & cheese wordt gemaakt aan de andere kant van de plas
Ik zie op internet dat de Kraft uitvoering wel verkrijgbaar is in het westen van Nederland, helaas woon ik in het oosten en ga ik niet zo vaak westwaarts.
Maar ja, ik zou het toch het liefst zelf willen maken.
Ik wacht af of er misschien toch nog een receptje geplaatst wordt hier.

Ik zie op internet dat de Kraft uitvoering wel verkrijgbaar is in het westen van Nederland, helaas woon ik in het oosten en ga ik niet zo vaak westwaarts.
Maar ja, ik zou het toch het liefst zelf willen maken.
Ik wacht af of er misschien toch nog een receptje geplaatst wordt hier.
16x USA / 30 staten
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als het gewoon de macaroni met kaas en hesp is zoals we die hier in België kennen, kan ik je wel een receptje geven. Is echt niet moeilijk om te maken 
Macaroni koken. Kaassaus maken en hier de hesp doordoen. Alles bij elkaar kappen in een kom. Wat kaas bovenop doen en dan lekker grillen in de oven.
Als je wilt zoek ik vanavond het exacte recept eens op in mijn "boerinnenkookboek".

Macaroni koken. Kaassaus maken en hier de hesp doordoen. Alles bij elkaar kappen in een kom. Wat kaas bovenop doen en dan lekker grillen in de oven.
Als je wilt zoek ik vanavond het exacte recept eens op in mijn "boerinnenkookboek".
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Dat is dus een van de weinige gerechten die ik echt niet lekker vind. Jakkes!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Liz,
Aan die typische Amerikaanse mac & cheese kan ik je niet helpen, maar net zoals Doockles maak ik ook vaak macaroni met ham en kaas.
Ik ken het van mijn Indische familie, en misschien is het ook echt iets typisch Indisch (al zou je het niet vermoeden
).
De versie die ik maak is niet zo'n 'natte' mac & cheese zoals de Amerikaanse, maar een ovenschotel.
Ook zeer de moeite waard om het een keer te maken:
- 1 zak elleboogjes macaroni (meestal koop ik die bij de Turkse supermarkt, die hebben meestal nog van die grote elleboogjes),
- 2 eieren,
- beetje melk,
- 1 zakje geraspte oude kaas, 1 zakje belegen en soms doe ik er ook wat geraspte Parmazaanse kaas bij,
- peper, zout, nootmuskaat en soms een scheut maggi,
- blokjes ham
Macaroni koken en ondertussen een sausje maken van de eieren, kaas en kruiden.
De macaroni afgieten en de blokjes ham erbij doen.
Dan de kaassaus bij de macaroni en ham voegen, in een ovenschaal gieten en vervolgens een klein uurtje in de oven laten bakken.
Meestal strooi ik er nog paneermeel overheen voordat ik het in de oven doe.
Heerlijk met tomatenketchup!
De volgende dag is 'ie nog lekkerder als je 't opbakt in de koekenpan.
Aan die typische Amerikaanse mac & cheese kan ik je niet helpen, maar net zoals Doockles maak ik ook vaak macaroni met ham en kaas.
Ik ken het van mijn Indische familie, en misschien is het ook echt iets typisch Indisch (al zou je het niet vermoeden

De versie die ik maak is niet zo'n 'natte' mac & cheese zoals de Amerikaanse, maar een ovenschotel.
Ook zeer de moeite waard om het een keer te maken:
- 1 zak elleboogjes macaroni (meestal koop ik die bij de Turkse supermarkt, die hebben meestal nog van die grote elleboogjes),
- 2 eieren,
- beetje melk,
- 1 zakje geraspte oude kaas, 1 zakje belegen en soms doe ik er ook wat geraspte Parmazaanse kaas bij,
- peper, zout, nootmuskaat en soms een scheut maggi,
- blokjes ham
Macaroni koken en ondertussen een sausje maken van de eieren, kaas en kruiden.
De macaroni afgieten en de blokjes ham erbij doen.
Dan de kaassaus bij de macaroni en ham voegen, in een ovenschaal gieten en vervolgens een klein uurtje in de oven laten bakken.
Meestal strooi ik er nog paneermeel overheen voordat ik het in de oven doe.
Heerlijk met tomatenketchup!
De volgende dag is 'ie nog lekkerder als je 't opbakt in de koekenpan.
@J&W: Veel homemade Amerikaanse Mac&Cheese gaat ook in de oven
Waar je in Nederland vooral tegenaan gaat lopen zijn de kazen. Die Amerikaanse kazen zijn hier gewoon niet verkrijgbaar. De meest standaard Mac&Cheese kan je heel makkelijk maken:
- Kook macaroni
- Smelt ongeveer 2 eetlepels boter
- Roer hier ongeveer 2 eetlepels bloem doorheen tot het een plakkerig papje wordt
(standaard roux)
- Voeg hier steeds een scheutje melk aan toe en roer het 'glad'. Doe dit tot je ongeveer de wenselijke dikte van de saus hebt bereikt (de kaas maakt de saus weer dikker, dus eigenlijk moet de saus op dit punt nog iets dunner zijn, maar je kan achteraf ook nog meer melk toevoegen).
(je hebt nu een basis bechamel saus)
- Voeg een assortiment aan (geraspte) kaas er doorheen en laat deze al roerende smelten. Als de saus erg dik wordt, roer er nog wat melk doorheen.
- Macaroni in de saus en klaar.
In de VS eet ik ook meestal Kraft Mac&Cheese en soms Velveeta (is ook van Kraft, maar toch heel anders). Jess' oma maakt met kerst altijd zelf een baked Mac&Cheese die erg lekker is!
@ Liz: bij americangoodies.nl bezorgen ze de Kraft Mac&Cheese thuis
Waar je in Nederland vooral tegenaan gaat lopen zijn de kazen. Die Amerikaanse kazen zijn hier gewoon niet verkrijgbaar. De meest standaard Mac&Cheese kan je heel makkelijk maken:
- Kook macaroni
- Smelt ongeveer 2 eetlepels boter
- Roer hier ongeveer 2 eetlepels bloem doorheen tot het een plakkerig papje wordt
(standaard roux)
- Voeg hier steeds een scheutje melk aan toe en roer het 'glad'. Doe dit tot je ongeveer de wenselijke dikte van de saus hebt bereikt (de kaas maakt de saus weer dikker, dus eigenlijk moet de saus op dit punt nog iets dunner zijn, maar je kan achteraf ook nog meer melk toevoegen).
(je hebt nu een basis bechamel saus)
- Voeg een assortiment aan (geraspte) kaas er doorheen en laat deze al roerende smelten. Als de saus erg dik wordt, roer er nog wat melk doorheen.
- Macaroni in de saus en klaar.
In de VS eet ik ook meestal Kraft Mac&Cheese en soms Velveeta (is ook van Kraft, maar toch heel anders). Jess' oma maakt met kerst altijd zelf een baked Mac&Cheese die erg lekker is!
@ Liz: bij americangoodies.nl bezorgen ze de Kraft Mac&Cheese thuis

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Tja, da's nou net het probleem, doocklesDoockles schreef: Kaassaus maken ..................

Kijk, de recepten van J&W en Clint....dáár heb ik wat aan.
Ik ga beide recepten in ieder geval proberen en daarna misschien een beetje customizen.
Dank voor deze recepten alvast!
PS @ Clint: bedankt voor de website-tip!
16x USA / 30 staten
@ Liz,
Recept voor kaassaus:
Boter smelten in steelpan, een eetlepel bloem er door roeren. Je hebt dan een roux. Al roerend melk toevoegen tot de gewenste dikte. Geraspte kaas in de hete vloeistof oplossen. Peper, zout, nootmuskaat naar smaak toevoegen. Ik gebruik deze saus al jaren over witlof- of preirolletjes met ham. Maar dan wel met geraspte oude Goudse kaas.
Jonge kaas lust ik niet, zit geen smaak aan.
Heb ooit 1x mac & cheese op in het restaurant bij Old Faithful in Yellowstone. Smaakte naar niets, zeker niet naar kaas.
Recept voor kaassaus:
Boter smelten in steelpan, een eetlepel bloem er door roeren. Je hebt dan een roux. Al roerend melk toevoegen tot de gewenste dikte. Geraspte kaas in de hete vloeistof oplossen. Peper, zout, nootmuskaat naar smaak toevoegen. Ik gebruik deze saus al jaren over witlof- of preirolletjes met ham. Maar dan wel met geraspte oude Goudse kaas.
Jonge kaas lust ik niet, zit geen smaak aan.
Heb ooit 1x mac & cheese op in het restaurant bij Old Faithful in Yellowstone. Smaakte naar niets, zeker niet naar kaas.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Nochtans is de Pepsi in de USA lekkerder dan de Coca-Cola... Hier is het dan weer net andersom...Bandido schreef: Haha, inderdaad komt bij ons thuis Pepsi er niet in, want het is hier "Georgia made, Georgia grown" wat de klok slaat. Maar verder ben ik niet zo selectief hoor.![]()

Ik vind Pepsi nergens lekkerder dan Coca Cola
Mnt. Dew on the other hand... 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Coca-Cola en vooral de overige producten van de Coca-Cola groep hebben het probleem dat deze dranken te sterk aangepast worden aan het land waarin ze verkocht worden... Bij Coca-Cola zelf mag het dan nog meevallen toch is er een merkbaar verschil tussen US Coca Cola en BE Coca Cola... En de US Coca Cola vind ik persoonlijk niet zo lekker. US Pepsi daarentegen wel...Clint schreef:Ik vind Pepsi nergens lekkerder dan Coca ColaMnt. Dew on the other hand...
Maar ieder z'n smaak zeker

Mountain Dew vind ik ook lekker, spijtig dat je het in België nergens kan vinden