Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika's slechte steden
-
- Amerika-ontdekker
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Amerika's slechte steden
Interessant ja. Ik had eigenlijk Detroit hoger verwacht maar Cleveland staat dus bovenaan... leuk om te zien!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Bandido
- Amerika-expert
Weinig verrassend is dat de "Rust Belt"-steden het zo goed doen. Al is "goed" in dit kader natuurlijk relatief. Maar wat ik wel tekenend vond was die man in slide 5 die een protestbord omhoog houdt met: "Bring heavy manufacturing jobs back - America needs steady jobs". Die tijden zijn helaas voorbij en steden in staten als Michigan, Ohio en Pennsylvania zullen moeten wennen aan de realiteit dat ze niet meer kunnen concurreren met lagelonenlanden. Maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Opvallend hoeveel steden in Ohio liggen. Ik vind sommige motivaties wel wat overdreven. Miserabel omdat het sportteam het niet goed doet? Vooral St. Louis is weinig onderbouwd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat wilde ik net zeggen.. Het viel me ook op dat OH er zo vaak in stond, maar de kwalificatie redenen zijn op zijn minst discutabel te noemen. Zo noemen ze bij St. Louis alleen de sport als reden, terwijl als je naar de crime ratings kijkt, St. Louis idd iets slechter is dan Kansas City. Baseer het verschil tussen de twee dan daar op.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Is Chicago echt zo erg? Ik dacht altijd dat dat een winderige maar verder best leuke stad was!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Vond het ook vreemd dat LA er niet in zat.. er zijn hele goede delen van die stad, maar ook HELE slechte.. en zo zijn er wel andere steden die er in hadden kunnen staan ipv small town Ohio.. en Flint, MI vond ik ook een beetje overdreven. Ja het is er slecht, maar er zijn echt nog wel plekken waar het slechter is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Ze hebben volgens mij een hele rits aan criteria gebruikt, dat zie je op de eerste slide. Ze benadrukken in de overwegingen per slide vooral de sport, maar er zit meer achter dan dat volgens mij. Maar goed, dit soort rijtjes moet je nooit al te serieus nemen, het lijkt me geen zuivere wetenschap, maar meer ter "lering ende vermaak". 

- DixieChick
- Amerika-expert
Ik hoorde het op NPR vanochtend. Ik vond zelf de onderbouwing ook een beetje magertjes. Als er dan staat dat Buffalo een "drop in population" heeft ondergaan vanwege de verdwijning van industrie, dan denk ik, maar hebben de mensen die zijn gebleven wel goede banen? Fijne huizen? Goed onderwijs? Het lijkt wel alsof ze niet echt gekeken hebben naar hoe mensen het leven in zo'n stad ervarren..als je bijvoorbeeld zou kijken naar files, dan zou LA er toch echt in moeten staan...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Vreemde redenatie bij veel steden. Alsof je miserabel bent omdat 1 iemand corrupt is/was of dat de teams niet goed presteren. Forbes moet maar wat serieuzer worden lijkt me. 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bandido
- Amerika-expert
Het is niet alleen gebaseerd op de sportteams of dat er iemand corrupt is. De volledige lijst met criteria is:
"Our Misery Measure takes into account unemployment, taxes (both sales and income), commute times, violent crime and how its pro sports teams have fared over the past two years. We also factored in two indexes put together by Portland, Ore., researcher Bert Sperling that gauge weather and Superfund pollution sites. Lastly we considered corruption based on convictions of public officials in each area as tracked by the Public Integrity Section of the U.S. Department of Justice."
Maar in de drie regels onder elke slide past dat natuurlijk niet allemaal.
"Our Misery Measure takes into account unemployment, taxes (both sales and income), commute times, violent crime and how its pro sports teams have fared over the past two years. We also factored in two indexes put together by Portland, Ore., researcher Bert Sperling that gauge weather and Superfund pollution sites. Lastly we considered corruption based on convictions of public officials in each area as tracked by the Public Integrity Section of the U.S. Department of Justice."
Maar in de drie regels onder elke slide past dat natuurlijk niet allemaal.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij zijn er nu diverse keren geweest, maar nooit wat van gemerkt (van de wind ook niet trouwens). De echt slechte wijken liggen in het zuiden richting Gary en daar heb ik natuurlijk niets te zoeken. Elke stad heeft "mindere" wijken, kijk eens naar een stad als (bv) Parijs. In sommige voorsteden wil je echt niet terechtkomenJostravels schreef:Is Chicago echt zo erg? Ik dacht altijd dat dat een winderige maar verder best leuke stad was!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bobigny, Porte Clignancourt.. Je merkt in de metrolijnen naar die gebieden al wat voor soort mensen er in zitten..Ruud2004 schreef:kijk eens naar een stad als (bv) Parijs. In sommige voorsteden wil je echt niet terechtkomen
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor mijn werk op weg naar Cleveland, Ohio, met een overstap in Chicago, zat ik naast iemand uit Chicago. Ik vroeg hem of het nu echt zo winderig was daar, en hij antwoordde dat "The Windy City" niet zozeer met wind te maken had, maar - in het verleden - corrupte politici die maar wat loze woorden eruit gooiden, "which were as substantial as wind"... vandaar de bijnaam "Windy City"... aldus de localRuud2004 schreef:Wij zijn er nu diverse keren geweest, maar nooit wat van gemerkt (van de wind ook niet trouwens).Jostravels schreef:Is Chicago echt zo erg? Ik dacht altijd dat dat een winderige maar verder best leuke stad was!

Volgens Wikipedia zijn er echter drie andere verklaringen - waarvan slechts eentje er echt met het weer te maken heeft...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- pimvdh
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik vind dat New York ook niet echt in de lijst hoort. Ook al heeft het slecht openbaar vervoer en hoge belasting. Dat kan niet anders in zo'n geweldig grote stad.
Je krijgt als toerist echter een heel ander beeld dan als je er moet wonen. Ik sta er niet van te kijken dat NYC in de lijst staat. Grote steden hebben nou eenmaal te maken met veel criminaliteit, arme wijken etc.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik neem dit soort lijsten niet echt serieus. Als je echt een top 20 wilt maken, moet je dat per criterium doen. Bijvoorbeeld een top 20 qua criminaliteit.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht