Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een taalcursus in de Verenigde Staten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Een taalcursus in de Verenigde Staten

Bericht door Grandu »

In een ander topic is al het een en ander te lezen over studiekeuze en dan in het bijzonder American Studies.
Ik heb altijd al een grote wens gehad om een High School Year in de Verenigde Staten te doen maar mijn ouders zijn er nooit positief over geweest. Of ik was te jong, of het was te duur, of het was te ver weg... Enfin, dat idee had ik uit mijn hoofd gezet!

Gisteren ben ik rond gaan kijken naar andere mogelijkheden in de Verenigde Staten. Ik ben erg enthousiast over een taalcursus in de Verenigde Staten. Dat houdt in: drie weken doorbrengen in de Verenigde Staten (residentie of gastgezin) en daar Engels leren. Halve dagen les en halve dagen activiteiten of vrije tijd.
Ik zie dit mij zelf doen in de zomer van 2011, als ik mijn vwo-diploma heb. Na de zomervakantie zal ik dan waarschijnlijk aan de studie American Studies beginnen waarvoor drie weken Engels verbeteren in Amerika een mooie opstap is naar mijn weten.

Mijn ouders zijn erg positief over het idee en zeggen best te willen investeren in dit soort dingen. Een jaar vonden ze niet goed maar drie weken hebben ze geen problemen mee. Het excuus dat ik te jong zou zijn telt dan niet, want enkele weken later zit ik op kamers in Groningen.

Ik zelf heb gekeken naar steden en de meeste organisaties bieden San Diego, New York, San Francisco en Fort Lauderdale aan voor mensen van 18 jaar. Mijn voorkeuren gaan uit naar New York en San Francisco maar ik denk dat mijn keuze dan uiteindelijk San Francisco zal zijn, omdat ik New York al heb gezien (hoe ongelofelijk fantastisch het ook is!). De kosten zijn om en nabij de €1500,- voor drie weken, inclusief verblijf en eten, exclusief vliegtickets.
Ik denk dat, als ik inderdaad zoiets ga doen, ik voor een gastgezin zal kiezen zodat je meer meekrijgt van de American Way of Life.

Ik heb een goed gevoel bij de volgend organisaties:
StudyTravel
Speak&Fun

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Een taalcursus in de Verenigde Staten

Bericht door vana »

Leuk me heel erg leuk Grandu, ik zou zeggen; Ga ervoor!
Een vriendin van mijn dochter doet momenteel een taalcusrus van drie maanden in Miami Beach. Ze heeft het erg naar haar zin daar.
Ik weet neit met welke organisatie ze weg is.

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Derk, het lijkt mij hartstikke leuk en zeker iets wat je moet doen. Buiten het feit dat het natuurlijk prima is voor het perfectioneren van het Engels is het sowieso een goede leerschool voor het zelfstandig worden.
Mijn dochter (van bijna 15) wil tzt ook graag naar een jaar naar een Highschool, wij staan daar wel positief tegenover, en wat ons betreft mag zij daar naar toe. Zelf ben ik ook een tijdje in het buitenland geweest na m'n opleiding, dit werd van huis uit erg gestimuleerd en nog altijd kijk ik terug op een gave, leerzame tijd. Kortom, zeker doen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

San Diego als stad zou ik zeker niet buiten beschouwing laten! Is een erg leuke stad voor jongeren! Het heeft ook echt de zuid-california 'way of life' met mooie stranden, boardwalk met veel jongeren (op gekke fietsjes!) en een leuk centrum.

Verder een leuk en zeker goed idee!!!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Een vriendinnetje van mij is laatst ook twee maanden naar Miami geweest.

Zij heeft het via http://www.ef.nl/Default.aspx?bhcp=1 geregeld.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

EF is zeker ook niet uitgesloten maar dat heb ik nog niet in het lijstje gezet omdat ik mij vooral heb georienteerd op kleinere organisaties, EF staat bovenaan qua grootte.
En San Diego en San Francisco is inderdaad een moeilijke keuze. Ik kan ook naar Fort Lauderdale maar dat trekt me niet, ik ga liever eens naar de westkust. Los Angeles, Chicago en Miami zijn overigens ook nog opties (bij EF). In Los Angeles zit je dan in de omgeving van Redondo Beach. Ik moet eens me erin verdiepen of Los Angeles iets is want zonder auto weet ik niet of ik er ver kom dus het zou aan de middagactiviteiten liggen. Miami heb me ook nog niet echt in verdiept.
San Francisco is dus een optie en San Diego (groot pluspunt voor mij is het klimaat in San Diego) ook nog steeds.
Bedankt voor de reacties! Ik ga maar eens het een en ander uitprinten vandaag en hier thuis voorleggen om m'n ouders er een idee van te geven.

---Mark Twain
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Dat spreekt me ook heel erg aan :-)
Maar het liefst van al zou ik een jaar naar ginder gaan als au-pair, en daar dan echt meedraaien in een gezin.
Ik ken wel verschillende mensen die positief waren over Amerikaanse au-pairs.

Maar zo'n taalcursus lijkt me ook heel leerrijk (en leuk voor op je cv later ;-) )
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Leuk zeg! Ik zou het zeker doen als je de kans krijgt!!!
Ik heb ook overwogen om een talenstudie te gaan volgen; ik wilde graag een poosje naar USA en toen mijn relatie uitging was er niks meer dat me tegenhield......
Helaas kwam ik na mijn afstuderen in een grote dip, en daarna een nieuwe vriend, dus is het er niet meer van gekomen.
Misschien dat ik het tóch nog een keer ga doen!
Ik wens jou veel plezier en succes met de voorbereidingen!
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Dat is hartstikke goed dat je dat wilt doen,daar leer je veel van!!
Ik zou er helemaal voor gaan! Het zou wel beter zijn om 2 of 3 maanden te gaan ipv 3 weken maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn. 3 weken is heel leuk maar ik weet niet of dat wel genoeg is om echt veel te leren en te ervaren over de taal en cultuur etc.
Maar het liefst van al zou ik een jaar naar ginder gaan als au-pair, en daar dan echt meedraaien in een gezin.
Ik kan hier wel een au-pair gebruiken :wink: .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Fisherman schreef:Het zou wel beter zijn om 2 of 3 maanden te gaan ipv 3 weken maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn. 3 weken is heel leuk maar ik weet niet of dat wel genoeg is om echt veel te leren en te ervaren over de taal en cultuur etc.
Klopt! Ik ga de maand erna American Studies studeren in Groningen en op kamers dus dat zal al een heel gedoe worden met verhuizen enz. enz. dus eigenlijk heb ik geen tijd voor twee of drie maanden maar misschien kan ik wel proberen een week extra erbij te nemen. Ik hou van Amerika terwijl ik alleen vijf dagen in New York ben geweest dus voor mij zijn die drie weken ook om iets anders van Amerika te zien en er een tijdje mee te draaien :)

---Mark Twain
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Even een aanvulling.. Hoe hebben jullie het klimaat in de maanden juli-augustus in San Francisco en San Diego ervaren?

---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

San Diego is altijd heerlijk, 15 tot 20 graden in de 'winter', en warmer gedurende de zomer. Door de ligging aan zee is het vrijwel altijd aangenaam door de wind.

San Francisco kun je nooit voorspellen. Ik was er een keer begin mei en toen hebben we alleen maar zon en 20 graden gehad. Ook een keer zo meegemaakt half oktober, zon en zo'n 17 graden. Maar ik heb ook van mensen gehoord die er in juli waren dat het ronduit koud was. Soms hebben ze sneeuw, dan weer wekenlang regen......Tis net Nederland :lol:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Super tof! Doen doen doen!

San Francisco is natuurlijk mijn droomstad en 'thuis', maar vergeet niet dat het in de zomer best behoorlijk koud is daar. Dat valt nog vies tegen. (Al heb je er ook hele mooie dagen, maar neem toch ook lange broeken en truien mee). Menig toerist is daar al teleurgesteld van thuisgekomen. Maar als je je er op instelt, kan je een fantastische tijd hebben in de mooie stad in het westen.

Ik kende de twee organisaties die jij noemde niet, maar heb ze even bekeken. Vanwege mijn achtergrond als docent Engels en mijn master (research in second language education) kijk ik natuurlijk kritisch naar de lesmethodes en -inhoud. Helaas kon ik hier niet heel veel vinden op de websites, al komen ze redelijk overeen qua welke training ze aanbieden. Het grote nadeel van EF vind ik namelijk dat het allemaal zo standardized is in methodes. Dat staat me niet heel erg aan. Daarentegen is de kwaliteit wel goed naar mijn idee.

Maar voor jou zal het voornamelijk gaan om even ondergedompeld te worden in de taal en de cultuur, om alvast even helemaal lekker op te warmen voor je studie. En dat lijkt me echt een perfect begin van je studieloopbaan.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Georgie schreef:Maar voor jou zal het voornamelijk gaan om even ondergedompeld te worden in de taal en de cultuur, om alvast even helemaal lekker op te warmen voor je studie.
Dat is precies wat ik bedoel ja! Ik heb wat rond zitten kijken en eigenlijk zie ik nu dat San Francisco me ook enorm trekt. Google streetview geeft me wat beelden :)

---Mark Twain
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mark Twain schijnt ooit gezegd te moeten hebben (en als hij het niet gezegd heeft, zou hij het hebben moeten zeggen): The coldest winter I ever spent was summer in San Francisco. Het kan dus vooral in de avond best koud zijn in de stad in de zomer.

Maar Hollanders zijn wel wat gewend!

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Benno, die uitspraak kwam ik volgensmij op Wikipedia tegen :D Toevallig.. Ik neem aan dat er in SF ook zomerse dagen zijn waar je in een korte broek en t-shirt kunt lopen?

---Mark Twain
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Grandu schreef:Benno, die uitspraak kwam ik volgensmij op Wikipedia tegen :D Toevallig.. Ik neem aan dat er in SF ook zomerse dagen zijn waar je in een korte broek en t-shirt kunt lopen?
Haha, wordt je als toerist in SF ook mee dood gegooid :D . Toevallig las ik laatst ergens dat deze uitspraak helemaal nergens in zijn werk voorkomt, opvallend dus dat hij altijd aan hem wordt toegeschreven!
Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon heeft twee jaar in San Francisco (Oakland) gewoond. Hij klaagde altijd dat het vaak mistig was en dat het weer weinig veranderde. Heb nooit iets over de kou gehoord, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij tien jaar in Minnesota heeft gewoond.

En wat Mark Twain betreft: aan goede schrijvers worden allerlei mooie uitspraken toegeschreven. Zelfs/Zeker als ze dat nooit gezegd hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Grandu,

Jou plannenl roept bij mij hele leuke herinneringen op
Ik heb 10 jaar geleden een talen cursus gedaan.
Je bent een stuk jonger dan ik toen ik de talen cursus engels in Soutbourne (engeland) van 3 weken volgde.
Ik logeerde bij een alleenstaande mevrouw (host famely).

Ik was zelf 26 jaar toen ik tijdens de avondopleiding (Meao ba, MBO nivo 4) in het laatse jaar engelse les had van een docent die er niets van bakte.
Ik wilde zelf voor de talencursus ook naar amerika maar het eindexamen was het "britse engels". Op advies van mijn neef ben ik uiteindelijk in Soutborne beland.

Uiteindelijk heb ik gelukkig het eind examen engels gehaald en kreeg toen het diploma.
Mijn ouders stonden er ook achter dat ik naar Southorne ging voor de talencursus.
Uiteindelijk heb ik op mijn werk in december 2000 een promotie gekregen.

Tot op de dag betaald de talencursus en mijn diploma's zich.

Ik hoop dat de talencursus doorgaat en mocht je nog meer willen weten laat me dan ff weten.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Grandu schreef:Benno, die uitspraak kwam ik volgensmij op Wikipedia tegen :D Toevallig.. Ik neem aan dat er in SF ook zomerse dagen zijn waar je in een korte broek en t-shirt kunt lopen?
Jawel, ik was van de zomer in SF en was verbaasd over hoe heet het ineens was. Toch wel zeker in de dertig graden! Wij hebben dan ook echt geluk gehad dat we de GGB zonder mist hebben gezien! Maar een week daarna was het een en al mist en superkoud en veel wind. Korte broeken kunnen, maar lange broeken niet vergeten. Vaak is het in sept/okt pas echt lekker weer in SF.
Maar..het blijft een geweldige stad, of het nou warm of koud is.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer