Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weg met Amerika van Raymond van het Groenewoud

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Weg met Amerika van Raymond van het Groenewoud

Bericht door Fuzzy »

Ik heb het lied op tv gezien en de tekst opgezocht nou ik vind het dus echt 10x niks :x :x ,Hij heeft zijn mening wel geuit denk ik zo, wat vinden jullie ervan?:

Afbeelding

Hamburgers en cola, ja dat wist u al
Maar kent u ook de oorzaak van het algemeen verval?
Kortzichtig denken, luidruchtig spreken
Eeuwig in one-liners blijven steken

Weg met Amerika! Weg met die boeren van Amerika

Weg met Amerika!
Weg met het kolonialisme van Amerika
Weg met dat lelijke, knauwende Engels
Al die Angelsaksische pretentie, arrogantie
Ja, een gloeiende pook in hun gat
En dat is dat
Weg met die rappers en hun eeuwige "fuck"
Weg met de verheerlijking van de stompzinnigheid
Inderdaad, fucking assholes, krijg het slingerschijt
Leve Italië, leve de mafia,
Weg met na-apen van Amerika
Verenigde Naties, lammetjes die blaten
Het zijn allen vazallen van de Verenigde Staten

Weg met Amerika!
Weg met het imperialisme van Amerika
Hun voorgekauwde kleutercultuur
Vol van genante voorspelbaarheid
En Hollywoodmonsters van oppervlakkigheid
Dan zit je in België, daar loop je gebukt
Onder al die stupide en ook nog eens mislukte
Imitaties van onnozele Amerika-producten

Weg met Amerika en zijn professionaliteit
Maskerade voor de ledigheid
Democratie, ammehoela!
We worden geknecht lijk een tamme poema
Huh, lelijke opkopers, ook van de vrijheid
Hun opgefokte, opgedrongen, betekenisloze vrijheid
Weet u wat er scheelt, weet u wat er scheelt?
De dictatuur van 't Amerikaanse vrijheidsbeeld, ja
Dat is wat er scheelt
Die dwaze macho's, moh vent, moh vent,
Die spelen nu al zestig jaar politie-agent

Hun chewing-gum-flinkheid, hun schietgeweren
Hun plastic blonde wijven met het Pepsodent-gebit
En hun belachelijke Terminator
Full of shit
Het is namelijk nooit gedaan
Daar kan je op aan
Weg met die cowboys van de CNN
Het land dat de complexiteit niet erkent
Waar het denken is gestremd
Zet die boeren in hun hemd
Weg met die cowboys, leven de indianen!
Hier spreekt de laatste der Mohikanen
Ik ben van het Belgische, het Europese panel
En ik verzoek u: "Clear my channel! Clear my channel!"
Megalomane eencellige idioten
Kiss my ass, ja, kus mijn kloten

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Misschien iemand die voor zijn mening durft uit te komen? Heb je ook gehoord met welk doel / waarom hij het geschreven heeft ?? Ik vind het wel een aardige rap vergeleken met de taal die in de gebruikelijke raps word gebruikt.
Harm
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik vind het best dat hij zijn mening zo laat horen, maar ik vind het gewoon een * nummer that's all..
Maar je hebt wel gelijk over de rap. Het is sowieso niet mijn muziek , maar als ik soms die teksten hoor :?

Internet:

"Tenslotte zegde Raymond in De Standaard dat hij zich ergert aan teveel Engels op de radio en teveel klakkeloos overnemen van de American-way-of-life'.

Fuzzy

hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Heeft ie misschien nog gelijk ook.
* nummers hoor ik dagelijks dus als dit er een zou zijn zo wat.
Jammer dat je alleen de tekst maar laat zien en hem niet kan laten horen.
Harm
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

hdeweert schreef:Heeft ie misschien nog gelijk ook.
Dus jij bent het met hem eens en dus ook over de tekst?
hdeweert schreef:Jammer dat je alleen de tekst maar laat zien en hem niet kan laten horen.
http://www.raymondvanhetgroenewoud.be/Amerika.avi

Fuzzy

hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

goed en lang naar luisteren. :P
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Hij heeft teveel naar 't laatste album van Greenday geluisterd. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Van American Idiot??

Fuzzy

laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ach ons Raymonneke. Hij blijft zelfs schattig als hij boos is. Kreeg te weinig aandacht en dan is het natuurlijk gemakkelijk scoren door anti-amerikaans te gaan lopen doen.

Van mij mag ie Je veux l'Amour en "Schon Wijveke" opnieuw uitbrengen.
Was that for us?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Tsja.
Ik woon in de US dus ik kijk er anders tegenaan. Mijn buren/mijn man's collega's komen zowat overal vandaan, zijn vaak gevlucht voor geweld en vervolging, of zijn afstammelingen van vluchtelingen: Hmong, Armenen (genocide door Turkijke), Chinezen (rape of Nanking), Indiers (geweld na zelfstandigheid en afscheiding Pakistan), Oekraine (anti-semitisme), enz.
Wat er hier ook niet deugt, zeggen ze, waar ze vandaan komen was het duizend keer slechter.

Verder denk ik nu aan de ontmoetingen die ik de afgelopen jaren heb gehad met oudere mannen, vaak stram, fragiel, die collecteerden voor fondsen voor veteranen. Ze vochten in WW II en dankzij hen besta ik, want de jonge vrouw die jaren later later mijn moeder werd, was in het laatste jaar van de oorlog op sterven na dood van de honger.
En ik herinner me de krasse oude dame van begin tachtig die ik eerder dit jaar ontmoette en die desgevraagd zei, dat ze weduwe was. Hoelang al ? Ruim zestig jaar. Ze was net achttien toen ze haar highschool sweetheart trouwde, hij was een jaar ouder. In totaal heeft dat huwelijk drie maanden geduurd, toen moest hij weg. Hij diende in het tank-regiment van gen. Patton, en sneuvelde ergens in Noord Frankrijk later dat jaar.

Maar goed, ik weet het, daarna zijn er andere oorlogen en interventies geweest, ik heb vaak genoeg mee-gedemonstreerd. Dat doet echter niet af aan de ere schuld die Europa jegens de US heeft. Het is voor USers onbegrijpelijk dat hun doden zo vergeten zijn in Europa.
De realiteit heeft vele facetten, er een uitpikken en overbelichten, dat is goedkoop effektbejag. Opvallend dat Van het Groenewoud zelf de oppervlakkigheid, eenzijdigheid, en commerciele geilheid vertoont, die hij US ers verwijt.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

oortjes schreef:Tsja.
De realiteit heeft vele facetten, er een uitpikken en overbelichten, dat is goedkoop effektbejag.
Met alle respect, dat doe je zelf ook.
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Ik vraag me in alle ernst af; zou hij ooit weleens in de USA geweest zijn?? :stupid:
Letsgo21
Amerika-ontdekker

Bericht door Letsgo21 »

Ik bekijk het als typisch Raymond...

Hij heeft altijd al wel iets rebels willen proberen en nu tja...
Begrijp me ni verkeerd, ik heb ook men twijfels bij sommige stukken tekst, je moet het maar relativeren denk ik dan...

En ja, ik ben trouwens een grote fan van zen eerste nummers, de laatste daarentegen zijn allemaal ***
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Waarom moeten we hier iets van "vinden"? Wat mij betreft schrijft, zingt en protesteert hij maar een eind aan, ik word er niet warm of koud van. Ik hoop dat zijn fans het mooi vinden en dat hij er lekker veel CD's mee verkoopt.

Zoals ze hier zouden zeggen, "more power to him!"
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sweatbox, goed lezen ! Ik schreef eveneens "dat er ook andere oorlogen en interventies zijn geweest, waartegen ik mee-geprotesteerd heb".
Dit is een forum, men kan hier geen complete dissertaties gaan neerzetten, dus wat hier geschreven wordt, is door de aard van het medium beperkt.
En ik geef hier een meninkje weg voor wie het wil lezen, and that's it. Dat is iets anders dan een nogal haatdragende tekst in CD's laten branden en en-masse verkopen als commercieel projekt.

Jan, ik kan me voorstellen dat je dat zegt, maar als je het ziet in het kader van wat er verder over de hele wereld nu gaande is, dan vraag ik me toch af of het niet serieuzer genomen moet worden.
(Hoewel Van het Groenewoud juist in de US goed zit, dankzij het Eerste Amendement.)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb er op mijn blog ook aandacht aan gegeven:
http://kastelke.blogspot.com/

Raymond is een zanger die absoluut van geen tel meer is in Vlaanderen. Dus moet de mens wel iets verzinen wil hij nog wat in de aandacht komen.
(nu, hij krijgt momenteel wel aandacht, maar dan in de geschreven pers, de radio heb ik nog geen enkele van zijn meest recente liedjes horen spelen)

Waar ik vooral een probleem mee had, was met de reactie van het Centrum voor Gelijkheid van kansen en Racismebestrijding:
je moet nog maar 'makak' tegen iemand van Marokko durven zeggen, en je hebt daar al haast een rechtzaak aan je broek, of je moet tegen een sollicitant van Turkse origine maar zeggen dat je geen 'vreemdelingen' meer aanwerft omdat je een aantal zeer goed anciens hebt werken die toch wel erg racistisch zijn ingesteld en je dus liever problemen van die aardt wilt vermijden, en je hebt ook al prijs.
Maar Raymond mag zo'n tekst maken, en dan mag het plots (omdat het om Amerikanen gaat, "en die kunnen wel tegen een stootje"...??????) :shock:

Dat is meten met twee maten en twee gewichten, en dat gaat mij te ver.

Verder vind ik het hoogst onrespectvol om zo te keer te gaan, maar ja, onder het mon van 'artiest' en 'vrije meningsuiting' moet dat maar kunnen zeker? Hij doet maar, ondertussen zijn er heel wat mensen die een gedacht maken over hem, dat zeker niet in zijn voordeel uitvalt. En of hij al dan niet nog gelijk heeft met bepaalde passages doet al helemaal niet meer ter zake dan, 't is vooral zijn manier van reageren die maakt dat hij respectloos bekeken wordt. Als hij nou had gezegd "Ach mensen, ik begrijp het wel, het is allemaal niet zo netjes hoe ik het heb gezegd, ja, ik ben nogal cru geweest en had dat misschien niet moeten doen", dan zou er al anders op gereageerd worden, maar nu komt hij echt wel over als een arrogant mislukt zangerke.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

laska schreef:en dan is het natuurlijk gemakkelijk scoren door anti-amerikaans te gaan lopen doen.
Ik denk dat dit inderdaad de kern van de zaak is. Gewoon meelopen met de massa... Schapen...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Letsgo21
Amerika-ontdekker

Bericht door Letsgo21 »

Gewoon elke keer als hij op de radio komt een cd'tje van Stevie Ray Vaughan opzetten :wink:

:rockon:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Het verbaast me elke keer weer hoe hip het toch weer is om Amerika als Land of the Great Satan te zien. Is het dan werkelijk maar een enkeling die af en toe nog eens de geschiedenisboeken opent en nog eens even naleest hoeveel Europa ( en dan met name FRankrijk) aan de USA te danken heeft.

Maar goed, ik weet het, daarna zijn er andere oorlogen en interventies geweest, ik heb vaak genoeg mee-gedemonstreerd. Dat doet echter niet af aan de ere schuld die Europa jegens de US heeft. Het is voor USers onbegrijpelijk dat hun doden zo vergeten zijn in Europa.

En dan hebben we het nog niet over de Amerikaanse slachtoffers in Wereld Oorlog 1.
Het MarshallPlan
De bescherming tegen de Russen met Amerikaanse wapens en legereenheden. Altijd maar dat afgeven op het slechte Amerikaanse sociale stelsel. Als Amerika Europa niet tegen de Russen had hoeven beschermen hadden ze wellicht ook een beter sociaal stelsel kunnen opbouwen.
En isJoegoslavie dan ook al vergeten? Konden de Europeanen ook niet zelf en niks geen gejeremijeer over goedkeuring van de VN.
Was that for us?
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

laska schreef:Het verbaast me elke keer weer hoe hip het toch weer is om Amerika als Land of the Great Satan te zien.

En aan wie vraagt een islamitisch land als Pakistan het eerst om hulp na de aardbeving?
Aan het 'Satanische Amerika'!
En datzelfde USA heeft intussen ook al voor zeker $50 miljoen aan eerste steun toegezegd.
Laatst gewijzigd door ikkedus op 10 okt 2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer