Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Halloween in the USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Halloween in the USA

Bericht door Sunflower »

Hallo allemaal,

Aangezien iedereen op dit forum van Amerika houdt, vraag ik me af of jullie wel eens in amerika Halloween hebben gevierd, en zo ja, hoe dat was, wat je deed etc. Of vieren mensen het ook hier in Nederland?
Helaas is het hier niet zo popolair als in amerika, maar ik vraag me toch af hoe jullie erover denken en hoe jullie het vieren..

Misschien een onzin-topic, maar ik vroeg het me gewoon af. En wat is een betere plek dan dit forum om uit te zoeken hoe de amerikanen Halloween vieren?? :D
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

In 1999 waren we met Halloween in FLorida, om precies te zijn in St. Augustine. We hebben daar een optocht gezien, met allerlei verklede mensen, en in het centrum konden de kinderen ook trick en treat doen bij de verschillende winkels. Erg leuk om te zien, en om eens mee te maken, maar verder heb ik er niet zoveel mee.

Ik vier in Nederland dus ook nooit Halloween, ook omdat het hier geen traditie is. Je ziet het wel steeds meer terugkomen in de pretparken, die rondom Halloween extra openingstijden hebben en het park hebben versierd, en daarnaast zie je het wel in de etalages, maar daar blijft het bij. De Trick & Treat kennen ze hier niet, net zomin als de verkleedpartijen die erbij horen. Ik zie er verder eigenlijk ook niet echt het nut van in, dus ik ben niet van plan om een nieuwe traditie te starten.

Iedere cultuur heeft zo zijn eigen tradities, en ik probeer wel vast te houden aan de tradities die we hier kennen, zoals bijvoorbeeld het Sinterklaasfeest, en ook Koninginnedag vind ik erg leuk om te vieren. Deze dagen kennen ze in Amerika weer niet.

Als ik zou mogen kiezen om een Amerikaanse feestdag te vieren, dan zou dat Thanksgiving zijn. Het idee hierachter spreekt me wel aan, de familiegedachte en het "dankbaar" zijn.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Een onzin topic heh...
ok ik heb mijn eerste pompoen ooit gesneden! Helaas zag het ding na 3 dagen er uit als een oud mannetje die zijn kunstgebit was vergeten in te doen :roll:
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha, ha, Geo! Wij hebben ook al lang geleden geleerd, dat je de pompoen een paar dagen voor Halloween pas moet snijden, anders is hij op de feestdag in een vies zwart geheel veranderd. Ongesneden blijven ze heel lang goed.
Dat wordt dus ons weekend werk, althans dat van mijn twee oudsten en man, want de jongste en ik zijn er dit weekend niet.
Vanavond is hier in de stad de Halloween parade en de kinderen hebben allerlei Halloween dances en feestjes.
Heel veel tuinen (inclusief de onze) zijn versierd en maandagavond is het dus Trick or Treat!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Jasmino schreef: Ik vier in Nederland dus ook nooit Halloween, ook omdat het hier geen traditie is. Je ziet het wel steeds meer terugkomen in de pretparken, die rondom Halloween extra openingstijden hebben en het park hebben versierd, en daarnaast zie je het wel in de etalages, maar daar blijft het bij. De Trick & Treat kennen ze hier niet, net zomin als de verkleedpartijen die erbij horen. Ik zie er verder eigenlijk ook niet echt het nut van in, dus ik ben niet van plan om een nieuwe traditie te starten.
Loop eens binnen bij Appie Happie. In het plaatselijke filiaal alhier vliegen de heksen op bezemstelen je (bijna dan) om de oren. Ook de pompoenen zijn in verkoop die uitgesneden inclusief waxinelampje ter decoratie opgesteld staan. Haloween dringt volgens mij steeds meer door in Nederland, maar of Nederland er nu leuker op wordt...
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Petra/VS schreef:Ha, ha, Geo! Wij hebben ook al lang geleden geleerd, dat je de pompoen een paar dagen voor Halloween pas moet snijden, anders is hij op de feestdag in een vies zwart geheel veranderd. Ongesneden blijven ze heel lang goed.
En wat ook helpt om de houdbaarheid van je kunstwerken te vergroten, is om alle snijvlakken in te smeren met vaseline. Dan heeft de pompoen minder last van de hitte van de kaars. Oh, en natuurlijk niet vergeten om recht boven de kaars, in het deksel van de pompoen, een rookgat te maken. Ook dat scheelt. Maar zelfs met deze maatregelen is het na een avond of 5 á 6 kaarsjes branden wel gedaan met de pompoen.

Dit jaar zitten wij met halloween in de States, dus ja, wij gaan trick or treaten met de tweeling (dan 13 maanden oud). Oma heeft al outfits voor ze gekocht. Vorig jaar, zo klein als ze waren, waren ze verkleed als 'two peas in a pod' (bekend begrip voor de Amerikanen); zo geinig om te zien.
Life is good in the Tarheel State.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Wij carven de pompoen pas 1 dag voor Halloween, want op 1 Nov gaan ze in kleine stukjes gesneden in de achtertuin als trick or treat candy voor de herten, die zijn er gek op. (zonder de vaseline dan... :lol: )

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Cool Peeyay!!

Wij leggen ze boven op de composthoop, dan vinden de eekhoorntjes en wasbeertjes (herten hebben we niet in onze buurt) ze vanzelf wel, en hoeven ze ook niet te graven. Ik wou alleen dat ze de walnoten niet op het achterdek opaten, want dat maakt wel een HEELE vieze rommel.

Margaret
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Onze enige ervaring met Halloween was in Busch Gardens vorige maand - Het park was helemaal versierd voor Halloween. Enge spoken aan de bomen, pompoenen en skeletten her en der. In de avond werd het ook heel druk op het park. Mensen die speciaal voor de Halloween Attracties kwamen. Ik vind het best wel heftig voor kinderen. Mijn kinderen zouden het heel eng vinden. Het Amerikaanse gezelschap met wie wij waren, vertelden dat ze het heel erg beperken voor hun zoontje van 6. Trick & treat is geloof ik het enige waar hij aan meedoet. Hij gaat verkleed als Bat dit jaar : )) - We vonden het leuk om het zo eens te zien, het is toch een heel Amerikaans feest. Maar zelf houd ik er niet zo van ..

Afbeelding
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

In Schiebroek (Rotterdam) komen de kindjes zelfs "trick or treat"-en langs de deuren. Ben benieuwd of ze ook bij ons langskomen!!! Anders moeten we de snoep allemaal zelf opeten... :cry: :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Hou net als Sandy ook niet zo van Halloween. Er is al genoeg ellende in de wereld en dan moeten we die gespeelde horror er ook nog bij hebben? Da's een gedeelte van mijn reden... de rest (grootste gedeelte) is dat ik er gewoon niet van hou. :lol: Ik vond het lampionnetje lopen met Sint Maarten veel leuker, met mooie lampions en liedjes.
Maar goed met kids 'moet' je wel trick-or-treaten en verkleden voor de optocht op school (wandelen door de straten rond de school en bij erg slecht weer in de gym). Husband kwam met twee pompoenen thuis en die gaan ze carven (snijden vertaalt niet zo goed ;)), verder hebben we een vriendelijk spookje als windsock. Sommige mensen hebben alles van binnen en buiten versierd. :roll: Niks voor mij, en in onze vriendenkring wordt er ook weinig aan gedaan behalve dan de 'verplichte' schooldingen en trick-or-treat door degenen die kids hebben.
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

Wat leuk, al die reacties!
Ik deed vroeger ook altijd aan Sint Maarten, wij liepen altijd met uitgeholde knollen (of hoe heten die dingen?? Het zijn in iedergeval geen pompoenen) langs alle huizen. Wat dat betreft een beetje hetzelfde princiepe als Halloween. Ik vind dat halloween altijd Mysterieus overkomt, en dat spreekt me wel aan. Ik vier het ook niet, maar ik vind het er wel altijd leuk uitzien, al die uitgeholde pompoenen.

Nu ik er zo over nadenk: wat is de achterliggende gedachte eigenlijk van Halloween?
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

De geschiedenis van Halloween is hier te vinden:

http://www.loc.gov/folklife/halloween.html
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Joke schreef:De geschiedenis van Halloween is hier te vinden:

http://www.loc.gov/folklife/halloween.html
Zo ver hoef je niet van de AAsite af kijk maar even op http://www.allesamerika.com/halloween.html
Rob

We mogen de eigen homepage van AA toch niet vergeten
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Sunflower schreef:Ik deed vroeger ook altijd aan Sint Maarten ..
Hier in Brabant heb je 3 koningen .. Heel leuk (hoewel tegenwoordig, moet je echt wat goeds in huis hebben om uit te delen) - Ik ben er dan ook zo'n eentje die na twee keer, de lichten uitdoet en net doet of ze niet thuis is :oops:
Sandy
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Sandy schreef:Ik ben er dan ook zo'n eentje die na twee keer, de lichten uitdoet en net doet of ze niet thuis is :oops:
[/color]
Daar hebben we hier mooie liedjes voor ;)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sunflower schreef: Ik deed vroeger ook altijd aan Sint Maarten, wij liepen altijd met uitgeholde knollen (of hoe heten die dingen?? Het zijn in iedergeval geen pompoenen) langs alle huizen.
Die "uitgeholde dingen" zijn suikerbieten! Hier in het noorden van ons land wordt elk jaar op 11 november Sint Maarten gevierd. De kinderen gaan dan met lampions (vroeger suikerbieten) langs de huizen, zingen een liedje en krijgen dan snoep o.i.d.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

Haha, hekkie, dat zou kunnen. Ze waren altijd wit, en de inhoud kon je voor bijvoorbeeld soep gebruiken...:) Ik dacht altijd dat ze knollen heetten, maar ik vind suikerbieten ook goed :)

Ik heb een paar van die sites bekeken, die met de herfst en Halloween te maken hebben, wat ziet het er daar fantastisch uit! Al die kleuren van de bomen....Zooooo mooi..Dat moet ik zeker een keer gaan bekijken.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik heb twee jaar geleden halloween gevierd in Long beach, CA.
Wat mij opviel is dat sommige mensen echt hun huis totaal verbouwen. Er was daar een huis in de buurt waarvan de bewoners al twee maanden!!!! van te voren begonnen met het huis te versieren. Wat ik zo snel heb gezien hadden ze:
Grafzerken in de tuin, Armen en benen uit de grond stekend, poppen met stroppen in de boom hangen etc etc. het huis zag er echt uit als een spookhuis. Tussen de poppen en horrorfiguren zat dan 1 iemand wel verkleed, en ook al weet je dat hij je gaat laten schrikken, je schrikt toch.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marcel schreef:Vorig jaar, zo klein als ze waren, waren ze verkleed als 'two peas in a pod' (bekend begrip voor de Amerikanen); zo geinig om te zien.
Foto?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer