Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Te veel seks in Amerikaanse tv-series??

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dolphin
Amerikakenner

Te veel seks in Amerikaanse tv-series??

Bericht door dolphin »

Las net het volgende berichtje op rtlnieuws en vond het wel 'grappig':

Te veel seksscènes in Amerikaanse tv-series
Amerikaanse tv-series zitten nog steeds te vol met seksueel getinte onderwerpen of scènes.

Pikant
En dat ondanks een overheidscampagne tegen 'onfatsoenlijkheden op tv'. Uit een onderzoek van de Kaiser Family Foundation (KFF) blijkt dat 70% van de uitzendingen een 'pikante inhoud' heeft. Dat schrijft de krant The Los Angeles Times. In 1998 besloegen dergelijke scènes nog 56% van de tijd.

Tieners
De stichting hoopt dat het onderzoek aandacht vestigt op de vraag of televisie tieners in hun seksueel gedrag beïnvloedt. Tieners kijken volgens de studie gemiddeld 20 uur per week naar televisie.

Nonchalant
Door series als Desperate Housewives, Gilmore Girls en Sex and the City houden ze daar een 'nonchalante houding' ten opzichte van seks aan over, aldus de organisatie.

Prominenter
De senator voor de staat Illinois, Barak Obama, roept omroeporganisaties op classificaties van de inhoud van programma's prominenter in beeld te brengen. Ook zou het voor ouders makkelijker moeten worden om kindvriendelijke programma's te vinden.

Bron: rtlnieuws

Mmm, ben dan wel geen tiener meer, maar kijk wel naar alle drie de programma's die ze daar noemen. :wink:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

70% een pikante inhoud? zou toch wel erg graag willen weten wat dan die pikante inhoud is. SatC, gilmore gilrs en housewifes zijn maar 3 programmas en worden ook niet op de zo heel vroege avond uitgezonden. Er zijn genoeg series te vinden waarbij de erotiek nogal ver te zoeken is. Nou weet ik niet hoe erg het met de erotiek is in de daytime soapies... dus wellicht komt daar de nonchalante houding tegenover sex vandaan.

Het is altijd zo gauw erg bij de puriteinen.Met de blote borst van Janet Jackson van een halve seconde stond het halve land op zijn achterste benen. Over alle afgehakte lichaamsdelen en schotwonden in films en televisie series wordt ook weer met geen woord gerept.
Was that for us?
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

laska schreef: Over alle afgehakte lichaamsdelen en schotwonden in films en televisie series wordt ook weer met geen woord gerept.
Ieder het zijne natuurlijk, maar ik vind dat niet erotisch.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat een onzin weer! Laten ze zich op alle geweldseries concentreren. De meesten van de genoemde series beginnen om 21 uur of later. Ik ben het helemaal met Laska eens. Maar ja, er zijn altijd van die organisaties, die het nodig vinden het leven van anderen te dicteren :(. Ik vind het eigenlijk jammer, dat Barak Obama wordt genoemd. Dat vond ik een interessante politicus, maar dit vind ik gezeur. Er staat al een kwalificatie voor de leeftijd bij het begin van programma's, wat willen ze dan, een luide knal voor er een show voor volwassenen begint?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn ervaring was, toen wij 5 jaar geleden in amerika waren, dat we gerust onze 5-jarige zoon RV konden laten kijken zonder dat we er angstvallig naast moesten zitten omdat er plots trailers kwamen van films met geweld of sex.
En dat is in België toch heel anders! Zit je kind om 19.30 uur TV te kijken, maken ze plots reclame voor de laatavondfilm, waar je dan het toegetakelde lijk ziet van iemand wiens ogen uitgestoken zijn, of zit daar een koppel plots 'in volle aktie'... Niet dat ik mijn kind wereldvreemd op wil voeden, maar het bovenstaande vind ik nou ook weer niet echt nodig en wenselijk. Dus wij voelden ons stukken beter in Amerika wat dat betreft! En zoveel series ken ik niet waar er veel sex in komt, dan moet je maar eens naar de belgische soaps kijken, da's haast elke keer prijs! :cry:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Dat is inderdaad het ironische, dat er gepraat wordt over teveel sex. Je moet inderdaad maar eens op de Nederlandse zenders kijken. In de Amerikaanse series wordt er volgens mij veel meer sex gesuggereerd dan dat ze echt wat laten zien, behalve natuurlijk op de pay channels zoals HBO en Showtime, waar het er echt erg aan toe gaat, ook met geweld bijv. Maar zelfs dan nog is het de verantwoordelijkheid van de ouders om dit te controleren en er zijn daar goede mogelijkheden voor (parental controls instellen op TV/remote e.d).

Ik maak me weleens zorgen over de muziekvideos en computerspelletjes, maar again, ouders (en andere volwassenen in de kinderen hun leven) behoren de kids op te voeden. Dit is een van de tegenstrijdigheden in de Amerikaanse cultuur want aan de ene kant willen ze zo min mogelijkoverheidsbemoeienis, maar als het gaat om dit soort zaken moet er opeens wel ingegrgepen worden. De FCC is nu al een beetje kinderachtig, het moet niet erger gaan worden.

En, Petra, ik heb het niet opgezocht maar ik denk dat Obama's woorden waarschijnlijk uit de context gerukt zijn. Ik zou erg teleurgesteld zijn als hij wel meeging in die nonsens van die groeperingen die roepen om meer censuur. Volgens mij past dat niet bij zijn politics.

Doreen
SEEING IS BELIEVING
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

Bericht door maxsmommy75 »

Nou het kan vast niet zo erg zijn als hier in Nederland. Heeft iemand die nieuwe serie met Linda de Mol gezien? Gooise vrouwen heet het, een soort van nederlandse versie van Desperate Housewives maar dan op zijn Hollands. Als ik goed geteld heb drie heftige oerhollandse sex scenes en een dode in het eerste deel. Ik vind het wel een leuke serie maar toch iets teveel sex omdat het al om half negen begint. Met bloot heb ik niet zo'n probleem, maar hier gaat het echt om sex en mastrubatie scenes waarbij je net niks ziet.

Ik ben het er wel mee eens dat ouders hun kinderen opvoeden en in de hand moeten houden wat de kids zien.

Ik denk dat ze in amerika misschien een ander idee hebben van pikant dan hier?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik denk dat ze in Amerika geen idee hebben wat er hier gebeurd. Amerikanen vinden al die suggesties al erg, ik denk niet dat ze zich realiseren dat het hier zoveel erger is...

Ik stoor me er ook erg aan. Je kunt geen (commerciële?) zender meer opzetten of je komt seks tegen...

Laatst las ik een stuk in de krant over de gevolgen voor kinderen: de leeftijd dat kinderen voor het eerst seks is, is gedaald van 17 een paar jaar geleden tot ergens onder de 15. Het is heel normaal tegenwoordig als kinderen van 13 al seks hebben gehad. Nou, zo normaal vind ik dat niet... :?

Het schijnt zelf al dat peuters bepaald gedrag vertonen, dat ze boven op elkaar gaan liggen en over elkaar heen schuiven. Dit gedrag wordt verklaard als kopieergedrag: kopiëren wat ze op tv gezien hebben. :shock:

Nu ligt er ook schuld bij de ouders: ik heb het idee dat kinderen meer en meer voor de tv 'gedumpt' worden, zo van: dan zijn ze stil. Uit een onderzoek laatst is gebleken dat bijna 75% van de kinderen zelden tot nooit meer in de natuur komen.

Ze hebben een aantal kinderen gevraagd wat de kleur van een eend was. Een groot percentage zei: "geel". Omdat televisie eenden meestal afbeeldt als een geel wezen, zijn eenden geel. Buiten in de vijver zwemt een eend rond die niet geel is, maar die link wordt niet meer gelegd.

Triest eigenlijk. Je vraagt je af wat dat wordt met die kinderen.

(ik lees veel van dit soort onderzoeken via allerlei media. Ik verzin het niet, maar vraag me aub niet wie wanneer dat onderzoek deed...)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Oooo.... naast het roepen over 'Amerikaanse toestanden' door Nederlanders is dit ook een van mijn zeepdoosjes (soapboxes ;)). De allergie van Amerikanen voor 'sex'. De borst van Janet Jackson. Ik dacht dat het land collectief zou bezwijken aan een hartaanval - maar dan wel een gesimuleerde, want stiekum vindt 'men' het maar al te leuk. Ik maak me even schuldig aan grove generailisaties hoor, want als ik in mijn eigen omgeving kijk zag ik eigenlijk alleen maar schouderophalen. Maar goed.

Ik vind het geweld op TV hier veel erger. Midden overdag reclame voor een vreselijk gewelddadig computerspelletje of videogame of wat het ook was... iets met auto's waarbij mensen worden doodgereden en dan zie je in het filmpje de tieners die het spel spelen juichen. :? En meer van dat soort ongein, zoals voorstukjes voor geweldseries tussen kinderprogramma's door. Die van ons knipperen niet met de ogen als ze een paar borsten zien voorbijkomen, maar met genoemd reclamefilmpje zag ik het gezicht van dochter (6) toch even vertrekken. En bedankt maar weer. :roll:
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Wij kijken bijna uitsluitend Public Television, want ons kabel pakket heeft alleen maar 'broadcast channels' (Dit is omdat je een kabel pakket moet hebben voordat ze een broadband verbinding aansluiten tegen een redelijke prijs, maar da's een ander verhaal)

Voor een groot gedeelte willen wij geen normaal kabel pakket hebben vanwege de boven genoemde redenen (geweld en sex en dan ook op alle tijden van de dag), maar ook omdat ik het te veel geld vind voor de kwaliteit die je krijgt. Er zijn een paar kanalen die ik wel leuk vind, maar daar wil ik niet $50.00 extra per maand aan uitgeven. Onze buren hebben een satelite dish; 720 kanalen en nog zit ik daar Nova op PBS te kijken als ik op de hond pas. Daar hoef ik dus geen geld aan uit te geven. Misschien later als de kinderen wat groter zijn.

We hebben hier nu op zaterdag en zondag wel series die normaal alleen op de kabel te zien zijn. Dus een keer in de week mogen de kinderen Ninja Turtles, Xiao-lin, Pokemon en dat spul kijken. Hoewel ze er graag naar kijken, vinden ze het ook best wel eng en hebben ze graag dat ik erbij zit. Zelf in die kinder cartoons is er veel geweld.

Margaret
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Wij hebben alleen maar een antenne op het dak en ik geloof acht kanalen... en nog ontkom je er niet aan.... :lol:

(Overigens geen bewuste keuze hoor, we hebben gewoon geen zin (al een paar jaar ;)) om het te regelen... maar ik begin Discovery nu toch wel te missen!).
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

MrsMiaWallace schreef:(we hebben gewoon geen zin (al een paar jaar ;)) om het te regelen...
Is drie uur on HOLD met customer service te veel voor je? :hilarious:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik dacht dat het vooral te maken had met de kweste dat de zg. broadcastchannels zich (moeten) houden aan regels zoals bepaalde programma's niet uitzenden voor 21.00 uur lokale tijd.
De cable-channels hoeven zich hier niet aan te houden.
Wat betekent dat je op BET overdag video-clips kunt zien waarin jonge meest A.A. meiden hun half-blote achterwerkjes staan te schudden, de camera is laag geplaatst voor optimale exposure. Op een ander entertainment channel zag ik ooit - ook overdag - de popster Pink haar vinger in een nogal prive gebied steken, en aflikken.

Wat Janets borst betreft, dit land heeft natuurlijk een wonderlijke relatie met de gezwollen melkklier. Enerzijds een giga-industrie als het gaat om borstvergrotingen, anderzijds wordt er heel moeilijk gedaan als een vrouw haar kind in het openbaar de borst geeft.

Margaret, ja leuk he, al die kanalen en nog geen donder dat de moeite waard om om naar te kijken - om over alle commercials maar te zwijgen. Soms vraag ik me af waarom men zich nog de moeite geeft die flinters programma tussen de commercials te plakken.
Wat dat betreft is TiVo een oplossing, maar je kunt er nog steeds niet lekker bij strijken - voor mij de toetssteen voor goede tv. - want je moet iedere keer de afstandbediening erbij pakken. Wij hebben wel een uitgebreider kabel-pakket, vanwege BBC-America, TCM, IFC en Sundance. De laatste drie zijn gelukkig (nog) vrij van commercials.
(Hoewel wij weinig tv. meer kijken sinds mijn man ons NetFlix heeft aangedaan.)

Margaret, een ander probleem met kids lijkt me dat je teveel "programma's" regelrechte merchandising zijn voor poppetjes en ander speelgoed, om over Kids Meals maar te zwijgen.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

oortjes schreef: Margaret, een ander probleem met kids lijkt me dat je teveel "programma's" regelrechte merchandising zijn voor poppetjes en ander speelgoed, om over Kids Meals maar te zwijgen.
Ben ik met je eens. De merchandizing is wel schaamteloos geworden. Ik geloof dat ze daar in Nederland trouwens ook niet echt meer onderuit komen. Gelukkig weten de kinderen nog niet wat voor massa markt er achter een programma als Pokemon zit, en er zit ook wel een min or meer 'goede boodschap' in elke aflevering.
Hoewel we erg weinig bij McDonalds komen (misschien drie keer per jaar, en altijd in de winter vanwege the 'PlayPlace') herkennen de kinderen die Golden Arches al waneer we er langs rijden op de grote weg. Gelukkig hebben we hier Sonic, die hebben tenminste goede milkshakes voor Mommy. :wink:
Margaret
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh, hebben die zulke lekkere milkshakes ?! Da's dan goed nieuws, want ze bouwen er op het moment een Sonic hier bij ons om de hoek !
Daar gaan mijn goede voornemens weer, ik wilde een broekmaatje minder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer