Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat zijn de Amerikaanse benamingen voor groentes/vlees?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ingepinge
Amerika-newbie

Wat zijn de Amerikaanse benamingen voor groentes/vlees?

Bericht door ingepinge »

Hoi,
ik ben er helemaal uit wat ik wel en wat ik niet mee mag nemen als ik op bezoek ga...dus geen rookworst...vandaar mijn vraagje, Is er in Amerika rookworst te koop (niet te duur??) of iets wat er erg veel op lijkt? Of is rookworst echt iets nederlands en hebben ze dat daar alleen in Nederlandse winkeltjes tegen woekerprijzen??
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb wel rookworst meegenomen dit keer, de voorverpakte Unox. Of het mag, weet ik niet, dus ik zal het niet aanraden ;).
Er is hier smoked sausage te krijgen, maar zelf vind ik Polish kielbasa lekkerder. Zoals Unox is het niet, maar ik vind het verder net zo lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Polish Kielbasa komt wat smaak betreft inderdaad aardig in de buurt van rookworst. Het is wat zachter qua structuur. Je kunt het bij de meeste supermarkten kopen.
Life is good in the Tarheel State.
ingepinge
Amerika-newbie

Bericht door ingepinge »

Ja, ik kreeg al bericht dat ze die kielbasa hadden gevonden! En ik denk dat zij binnenkort ook zelf wel vragen/ opmerkingen/ antwoorden gaan posten.
In ieder geval weer heel erg bedankt voor de antwoorden!
Groetjes uit t koude en witte Hengelo
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Ik wist nog een keer dat ik iets op tv had gezien en even opgezocht voor je. Er is een winkeltje in Conneticut die Nederlandse producten verkoopt. Klik hier, ze verzenden ook spullen en zag ook rookworst. Verder zijn er ook nog andere winkels, via internet dan, deze verkoopt unox worsten.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Wat je ook doet, gaat de rookworst niet per post versturen... hij wordt er bij ons steeds uitgepikt. :? 'K9 response'. Bah.

:)
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

MrsMiaWallace schreef:Wat je ook doet, gaat de rookworst niet per post versturen... hij wordt er bij ons steeds uitgepikt. :? 'K9 response'. Bah.

Maar de eerste link die ik geef, is toch gewoon een verzending vanuit de VS zelf, mag dat dan ook niet?
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

MrsMiaWallace schreef:Wat je ook doet, gaat de rookworst niet per post versturen... hij wordt er bij ons steeds uitgepikt. :? 'K9 response'. Bah.

Heerlijk hapje voor de K9's. Zo goed krijgen ze van hun begeleiders vast niet te eten! Woef! :wink:
Life is good in the Tarheel State.
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Die Poolse zijn goed te eten, ik vind ze beter dan die nepdingen van de Unox waar alleen maar smaakversterkers in zitten.

Echte rookworst koop je natuurlijk bij de slager, in Nederland dan. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
ingepinge
Amerika-newbie

Bericht door ingepinge »

ja, dat winkeltje in connecticut hadden zij ook al gevonden (ze zitten in ridgefield connecticut..dus is om de hoek!) maar daar zijn de nederlandse producten dus schreeuwend duur...tja, dan ga je toch op zoek naar alternatieven he voor bij je boerenkoolstamp...t wordt dus waarschijnlijk stamp met kielbasa...ook vast lekker!
greetz
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

olavski schreef: Echte rookworst koop je natuurlijk bij de slager, in Nederland dan. ;)
waar, maar toch is er ook iets voor de rookworst van de HEMA te zeggen. :D
SEEING IS BELIEVING
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Je komt in de meeste supermarkten toch wel een redelijk assortiment smoked sausage tegen en inderdaad de kielbalsa is een goede vervanger van de UNOx rookworst.

Maar boerenkool van groko ben ik hier ook nog niet tegengekomen. Ik heb mijn stoemp gemaakt met mustardgreens uit een blikje.....was toch niet hetzelfde.
Maar boerenkoolzaadjes meenemen vanuit Nederland dan kan ik als hjet een beetje wil groeien mijn eigen voorraadje gaan kweken.
Was that for us?
laurakassandra
Amerika-ontdekker

Bericht door laurakassandra »

wij hebben vorig jaar voor onze vrienden boerenkoolstamp gemaakt.
na enig zoeken, ik wist het engelse woord voor boerenkool niet, vonden we bij de super curly Kale, gewoon boerenkool dus :-)
even in de foodprocessor , want ze verkopen het per stronk en niet zo handig voorgemalen.
Maar we hebben heerlijk gegeten met kielbasa.

Heel goed te doen
he did not know it could not be done So he went ahead and did it
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Curly Kale.!!!!
Laura Cassandra heel hartelijk bedankt.
Dat heb je met alle voorgehakte diepvries groenten , je weet niet meer hoe het eruit ziet als het in zijn originele vorm in de winkel ligt.
Onze foodprocessor heeft al heel wat meegemaakt dus die stronkjes curly kale zal ook wel lukken.
Was that for us?
laurakassandra
Amerika-ontdekker

Bericht door laurakassandra »

Ha die Laska,

no biggie!
eet smakelijk!
mochten ze het niet hebben in de gewone super dan hebben de zgn whole foods winkels het ook (alleen iets meer aan de prijs)
heb zelf een tijdje gezcht naar farmer's cabbage maar dat hadden ze niet, gek genoeg :wink:
he did not know it could not be done So he went ahead and did it
Jytte
Amerika-ontdekker

Bericht door Jytte »

hoi,

Curly kale hebben ze ook bij de Publix en ik heb het zelfs ook eens bij Walmart gevonden al weet ik niet of ze het daar altijd in het assortiment hebben zitten.

eet smakelijk..

ps ik vind die kiel basa toch niet hetzelfde smaken hoor als rookworst, ik heb nu 2 verschillende geprobeerd maar ik vond ze nog vetter dan de rookworst al is. Misschien het verkeerde merk genomen? :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij eten altijd Healthy Choice en die vind ik zelf erg lekker, maar ja, smaken verschillen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Healthy Choice, ja dat is inderdaad een goed alternatief.

Nee, je vindt hier geen "farmers cabbage", en in de deli afd. begreep men mij al evenmin toen ik vroeg naar naar "cabbage salad".
Ik heb ook heel lang gezocht naar "garden peas", pas onlangs werd me duidelijk dat dat fava beans zijn. (Maar verse heeft men hier zelden.)
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ja al die soorten bonen en erten die ze hier hebben. Bruine bonen soep maak je hier met een zakje waar 16 verschillende soorten in zitten. Maar welke er nou precies kikkererwten zijn weet ik niet. Ben nog niet zover dat ik naar de winkel ga om te vragen of ze ook frogpeas hebben.
Was that for us?
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

laska schreef::)
Ja al die soorten bonen en erten die ze hier hebben. Bruine bonen soep maak je hier met een zakje waar 16 verschillende soorten in zitten. Maar welke er nou precies kikkererwten zijn weet ik niet. Ben nog niet zover dat ik naar de winkel ga om te vragen of ze ook frogpeas hebben.
je moet vragen naar kuikenbonen oftewel chickpeas :)
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer