Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat zijn de Amerikaanse benamingen voor groentes/vlees?
Wat zijn de Amerikaanse benamingen voor groentes/vlees?
Hoi,
ik ben er helemaal uit wat ik wel en wat ik niet mee mag nemen als ik op bezoek ga...dus geen rookworst...vandaar mijn vraagje, Is er in Amerika rookworst te koop (niet te duur??) of iets wat er erg veel op lijkt? Of is rookworst echt iets nederlands en hebben ze dat daar alleen in Nederlandse winkeltjes tegen woekerprijzen??
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes !
ik ben er helemaal uit wat ik wel en wat ik niet mee mag nemen als ik op bezoek ga...dus geen rookworst...vandaar mijn vraagje, Is er in Amerika rookworst te koop (niet te duur??) of iets wat er erg veel op lijkt? Of is rookworst echt iets nederlands en hebben ze dat daar alleen in Nederlandse winkeltjes tegen woekerprijzen??
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes !
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb wel rookworst meegenomen dit keer, de voorverpakte Unox. Of het mag, weet ik niet, dus ik zal het niet aanraden
.
Er is hier smoked sausage te krijgen, maar zelf vind ik Polish kielbasa lekkerder. Zoals Unox is het niet, maar ik vind het verder net zo lekker.

Er is hier smoked sausage te krijgen, maar zelf vind ik Polish kielbasa lekkerder. Zoals Unox is het niet, maar ik vind het verder net zo lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
ja, dat winkeltje in connecticut hadden zij ook al gevonden (ze zitten in ridgefield connecticut..dus is om de hoek!) maar daar zijn de nederlandse producten dus schreeuwend duur...tja, dan ga je toch op zoek naar alternatieven he voor bij je boerenkoolstamp...t wordt dus waarschijnlijk stamp met kielbasa...ook vast lekker!
greetz
greetz
-
- Amerika-expert
Je komt in de meeste supermarkten toch wel een redelijk assortiment smoked sausage tegen en inderdaad de kielbalsa is een goede vervanger van de UNOx rookworst.
Maar boerenkool van groko ben ik hier ook nog niet tegengekomen. Ik heb mijn stoemp gemaakt met mustardgreens uit een blikje.....was toch niet hetzelfde.
Maar boerenkoolzaadjes meenemen vanuit Nederland dan kan ik als hjet een beetje wil groeien mijn eigen voorraadje gaan kweken.
Maar boerenkool van groko ben ik hier ook nog niet tegengekomen. Ik heb mijn stoemp gemaakt met mustardgreens uit een blikje.....was toch niet hetzelfde.
Maar boerenkoolzaadjes meenemen vanuit Nederland dan kan ik als hjet een beetje wil groeien mijn eigen voorraadje gaan kweken.
Was that for us?
-
- Amerika-ontdekker
wij hebben vorig jaar voor onze vrienden boerenkoolstamp gemaakt.
na enig zoeken, ik wist het engelse woord voor boerenkool niet, vonden we bij de super curly Kale, gewoon boerenkool dus
even in de foodprocessor , want ze verkopen het per stronk en niet zo handig voorgemalen.
Maar we hebben heerlijk gegeten met kielbasa.
Heel goed te doen
na enig zoeken, ik wist het engelse woord voor boerenkool niet, vonden we bij de super curly Kale, gewoon boerenkool dus

even in de foodprocessor , want ze verkopen het per stronk en niet zo handig voorgemalen.
Maar we hebben heerlijk gegeten met kielbasa.
Heel goed te doen
he did not know it could not be done So he went ahead and did it
Curly Kale.!!!!
Laura Cassandra heel hartelijk bedankt.
Dat heb je met alle voorgehakte diepvries groenten , je weet niet meer hoe het eruit ziet als het in zijn originele vorm in de winkel ligt.
Onze foodprocessor heeft al heel wat meegemaakt dus die stronkjes curly kale zal ook wel lukken.
Laura Cassandra heel hartelijk bedankt.
Dat heb je met alle voorgehakte diepvries groenten , je weet niet meer hoe het eruit ziet als het in zijn originele vorm in de winkel ligt.
Onze foodprocessor heeft al heel wat meegemaakt dus die stronkjes curly kale zal ook wel lukken.
Was that for us?
-
- Amerika-ontdekker
Ha die Laska,
no biggie!
eet smakelijk!
mochten ze het niet hebben in de gewone super dan hebben de zgn whole foods winkels het ook (alleen iets meer aan de prijs)
heb zelf een tijdje gezcht naar farmer's cabbage maar dat hadden ze niet, gek genoeg
no biggie!
eet smakelijk!
mochten ze het niet hebben in de gewone super dan hebben de zgn whole foods winkels het ook (alleen iets meer aan de prijs)
heb zelf een tijdje gezcht naar farmer's cabbage maar dat hadden ze niet, gek genoeg

he did not know it could not be done So he went ahead and did it
hoi,
Curly kale hebben ze ook bij de Publix en ik heb het zelfs ook eens bij Walmart gevonden al weet ik niet of ze het daar altijd in het assortiment hebben zitten.
eet smakelijk..
ps ik vind die kiel basa toch niet hetzelfde smaken hoor als rookworst, ik heb nu 2 verschillende geprobeerd maar ik vond ze nog vetter dan de rookworst al is. Misschien het verkeerde merk genomen?
Curly kale hebben ze ook bij de Publix en ik heb het zelfs ook eens bij Walmart gevonden al weet ik niet of ze het daar altijd in het assortiment hebben zitten.
eet smakelijk..
ps ik vind die kiel basa toch niet hetzelfde smaken hoor als rookworst, ik heb nu 2 verschillende geprobeerd maar ik vond ze nog vetter dan de rookworst al is. Misschien het verkeerde merk genomen?

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij eten altijd Healthy Choice en die vind ik zelf erg lekker, maar ja, smaken verschillen
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Healthy Choice, ja dat is inderdaad een goed alternatief.
Nee, je vindt hier geen "farmers cabbage", en in de deli afd. begreep men mij al evenmin toen ik vroeg naar naar "cabbage salad".
Ik heb ook heel lang gezocht naar "garden peas", pas onlangs werd me duidelijk dat dat fava beans zijn. (Maar verse heeft men hier zelden.)
Nee, je vindt hier geen "farmers cabbage", en in de deli afd. begreep men mij al evenmin toen ik vroeg naar naar "cabbage salad".
Ik heb ook heel lang gezocht naar "garden peas", pas onlangs werd me duidelijk dat dat fava beans zijn. (Maar verse heeft men hier zelden.)
-
- Amerika-expert
je moet vragen naar kuikenbonen oftewel chickpeaslaska schreef:![]()
Ja al die soorten bonen en erten die ze hier hebben. Bruine bonen soep maak je hier met een zakje waar 16 verschillende soorten in zitten. Maar welke er nou precies kikkererwten zijn weet ik niet. Ben nog niet zover dat ik naar de winkel ga om te vragen of ze ook frogpeas hebben.

SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1189 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-