Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Palm, yucca, cactus mee nemen
Palm, yucca, cactus mee nemen
Is het mogelijk om in amerika naar een tuincentrum te gaan,
daar een yucca,palk of cactus te kopen en deze te laten verzenden naar nederland?
Dit omdat deze planten in nl erg duur zijn en dit mijn hobby is.
daar een yucca,palk of cactus te kopen en deze te laten verzenden naar nederland?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Palm\yucca\cactus nee nemen
Je kunt bij mij gratis een Yucca uit de tuin komen scheppen.
Ik geloof niet dat je bij ons tuinscentrum Yuccas zult vinden, het wordt als een vorm van onkruid gezien: "Soapweed" noemen ze het hier. Maar even zonder dollen, krijg je geen problemen met invoer van planten of zaden in NL? Hier in de US vallen die onder importbeperkingen vanwege mogelijke ziektes. Als dat geen probleem is, hoef je als je in het zuidwesten op vakantie bent alleen even langs de weg te stoppen om er eentje uit de grond te steken.

Ik geloof niet dat je bij ons tuinscentrum Yuccas zult vinden, het wordt als een vorm van onkruid gezien: "Soapweed" noemen ze het hier. Maar even zonder dollen, krijg je geen problemen met invoer van planten of zaden in NL? Hier in de US vallen die onder importbeperkingen vanwege mogelijke ziektes. Als dat geen probleem is, hoef je als je in het zuidwesten op vakantie bent alleen even langs de weg te stoppen om er eentje uit de grond te steken.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Planten meenemen is vragen om problemen aan de grens ivm mogelijke ziekten en ongedierte, zonder gezondheids verklaring kunnen ze de planten zo in beslag nemen ook heb je nog te maken met de zogenaamde rodelijst planten die zwaar beschermt zijn
Op cactus gebied kan ik je mogelijk wel helpen het kweken daarvan is al jaren mijn hobby, zowel gewone als winterharde soorten, heb er nog een paar duizend staan, ook Yucca en Agave maar dan als 2 jarige zaailingen.
Op cactus gebied kan ik je mogelijk wel helpen het kweken daarvan is al jaren mijn hobby, zowel gewone als winterharde soorten, heb er nog een paar duizend staan, ook Yucca en Agave maar dan als 2 jarige zaailingen.
De Yucca die ik bedoel is toch geen onkruid?
Bijvoorbeeld de yucca rostrata?
Maar ik bedoel dus niet de yucca in mijn koffer stoppen en mee nemen maar verzenden via
een pakketdienst.
Of is het anders mogelijk om papieren te krijgen hiervoor?
Bijvoorbeeld de yucca rostrata?
Maar ik bedoel dus niet de yucca in mijn koffer stoppen en mee nemen maar verzenden via
een pakketdienst.
Of is het anders mogelijk om papieren te krijgen hiervoor?
Ik neem aan dat je nogal wat informatie hebt weggelaten in je bericht. Je mag niet zomaar planten invoeren. Alsmede dat je geen idee hebt wat voor schade je aan kan richten als deze planten ziektes o.i.d. met zich meedragen.sjaako87 schreef:Is het mogelijk om in amerika naar een tuincentrum te gaan,
Re: Palm\yucca\cactus mee nemen
Wat voor een informatie zou ik moeten hebben achtergelaten dan?
Als ik een dergelijke plant bij een tuincentrum koop mag ik er vanuit gaan dat deze ziektevrij is?
Hoe doen importeurs dit anders?
Als zij dit doen moet een particulier dit toch ook kunnen.

Als ik een dergelijke plant bij een tuincentrum koop mag ik er vanuit gaan dat deze ziektevrij is?
Hoe doen importeurs dit anders?
Als zij dit doen moet een particulier dit toch ook kunnen.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
De planten die de importeurs naar Nederland laten vervoeren hebben een gezondheids verklaring van het land van herkomst die door het lands van import (NL in dit geval) is goedgekeurt met nog een hele rits andere formulieren.
Je wil trouwens niet weten hoeveel ziekte planten er bij een tuincentrum staan om het over ongedierte nog maar niet te hebben, ik heb wel eens planten (cactussen) gezien in tuincentra die bijna de pot uitgedragen werden door de wortelluis in in de grond leefde.
Een tuincentrum kan en mag geen gezondheids verklaring voor export afgeven, hiervoor zijn speciale diensten voor.
Je wil trouwens niet weten hoeveel ziekte planten er bij een tuincentrum staan om het over ongedierte nog maar niet te hebben, ik heb wel eens planten (cactussen) gezien in tuincentra die bijna de pot uitgedragen werden door de wortelluis in in de grond leefde.
Een tuincentrum kan en mag geen gezondheids verklaring voor export afgeven, hiervoor zijn speciale diensten voor.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
planten mag inderdaad niet met een pakket dienst
http://www.weship-it.com/ShippingPolicies.aspx
kijk onder nummer 5
http://www.weship-it.com/ShippingPolicies.aspx
kijk onder nummer 5
Dat is bale, dan blijf ik dus gebonden aan de peper dure tuincentra hier in nl.
Op ebay etc kan je ook yucca's etc kopen en die worden ook verzonden.
Wat gebeurd er als ik toch probeer om een yucca met een pakket dienst te versturen?
Wordt het dan in beslag genomen, of is de kans groot dat het gewoon verzonden wordt.
Misschien hangt er wel een boete aan vast.
Op ebay etc kan je ook yucca's etc kopen en die worden ook verzonden.
Wat gebeurd er als ik toch probeer om een yucca met een pakket dienst te versturen?
Wordt het dan in beslag genomen, of is de kans groot dat het gewoon verzonden wordt.
Misschien hangt er wel een boete aan vast.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kans is groot dat de pakketdienst het niet eens aan wilt nemen zonder dat jij de nodige papieren voor export/import voor kan leggen. Dus even zorgen dat je die papieren hebt.
En als het zo makkelijk is op eBay, dan moet je daar maar bestellen.
Ongelooflijk trouwens dat zo'n yucca een vliegreis in een doos kan overleven, ik slaag er namelijk altijd in om zo'n ding binnen de korste keren te vermoorden.
En als het zo makkelijk is op eBay, dan moet je daar maar bestellen.
Ongelooflijk trouwens dat zo'n yucca een vliegreis in een doos kan overleven, ik slaag er namelijk altijd in om zo'n ding binnen de korste keren te vermoorden.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inbeslagname en een boete is een zeer goede mogelijkheid.
Via Ebay binnen Europa of binnen Amerika is goed mogelijk maar zodra het de grote plas over moet zullen de meeste aanbieders afhaken of het moeten bedrijven zijn die doortoe de juiste papieren hebben.
Via Ebay binnen Europa of binnen Amerika is goed mogelijk maar zodra het de grote plas over moet zullen de meeste aanbieders afhaken of het moeten bedrijven zijn die doortoe de juiste papieren hebben.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die Yucca's (net als cactussen trouwens) worden dan ook nog zonder wortels verzonden en hier in NL weer terug aan de wortel gebruikt voordat ze de verkoop ingaan, hierin zijn een aantal bedrijven zeer kundig.kastelke schreef: Ongelooflijk trouwens dat zo'n yucca een vliegreis in een doos kan overleven, ik slaag er namelijk altijd in om zo'n ding binnen de korste keren te vermoorden.
en hoe zit het als je zaadjes mee naar huis neemt va nbv een sequoia ofzo? Mag dat ook niet ?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat mag wel, je vindt in veel visitor ook pakjes met zaden van planten die in of in de buurt van deze parken voorkomen, deze zaden zijn behandeld tegen mogelijke ziektes en schimmels en die mag je meenemen naar Europa.
Zelf zaden verzamelen is in de parken sowieso al niet toegestaan en op andere terreinen heb je toestemming nodig van de eigenaar.
Bij vragen aan de grens zal je moeten kunnen aantonen waar je deze zaden verzameld hebt.
Zelf zaden verzamelen is in de parken sowieso al niet toegestaan en op andere terreinen heb je toestemming nodig van de eigenaar.
Bij vragen aan de grens zal je moeten kunnen aantonen waar je deze zaden verzameld hebt.
Je mag van amerika misschien wel de zaden mee nemen,
alleen het is verboden ze in nederland mee te nemen de grens over.
alleen het is verboden ze in nederland mee te nemen de grens over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht