Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Post van Amerika naar NL. Hoe lang?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Steven
Amerikafan

Post van Amerika naar NL. Hoe lang?

Bericht door Steven »

Simpele vraag... gewoon even ter indicatie.

Stel, je doet in Amerika een brief op de post (in Cleveland) op woensdag... wanneer zou ie ongeveer bij mij in Nederland (Tilburg) aankomen?

Moet ik denken aan een paar dagen? Of eerder een week? Of nog langer? :oops:
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Mijn ervaring: 2 a 3 weken... En dat is met priority (ik geloof dat brievenbuspost automatisch priority verstuurd wordt).

Ik heb ook een groot pakket vanuit Amerika naar huis gestuurd, dat duurde ruim 2 mnd (ik was zelf al een maand terug...)

Kerstcadeautjes zou ik echt al gaan versturen, willen ze op tijd aankomen. Ik ga de mijne dit weekend versturen!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Mack schreef:Mijn ervaring: 2 a 3 weken... En dat is met priority (ik geloof dat brievenbuspost automatisch priority verstuurd wordt).

Ik heb ook een groot pakket vanuit Amerika naar huis gestuurd, dat duurde ruim 2 mnd (ik was zelf al een maand terug...)

Kerstcadeautjes zou ik echt al gaan versturen, willen ze op tijd aankomen. Ik ga de mijne dit weekend versturen!
Wat!? :shock:

Jezus, da's wel erg lang. :D

Maar andersom, van NL naar de VS is toch veel sneller? Ik kan me herinneren dat dat binnen een paar dagen aangekomen was... Raar.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Van nl naar amerika duurt ook een paar weken. De ene keer gaat het sneller dan de andere keer maar mijn laatst verstuurde verjaardagskaart heeft er ruim drie weken over gedaan.

@ mack, een pakket vanuit amerika naar jezelf gestuurd???
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Uitgaand van verzending per luchtpost doet post van de US naar NL er doorgaans 4 tot 10 dagen over (eenvoudig te zien aan de hand van datum poststempel). Dit is gebaseerd op onze ervaring met de vele post die wij al jaren uit de US ontvangen. De tijdsduur varieert dus nogal en zal o.a. afhangen van de regio in de US waarvandaan de post wordt verstuurd (grote stad, platteland, e.d.), aanbieden van post op het postkantoor versus via de eigen brievenbus (wordt opgepikt door de postbode) en de tijd van het jaar (feestdagen, e.d.). De 2 tot 3 weken die Mack noemt herken ik niet (hooguit als uitzondering); ik weet dus niet wat daar aan de hand was.

Ook pakketjes die per luchtpost verzonden worden komen doorgaans binnen 2 weken aan. Gecombineerd land-/luchtpost duurt wat langer en de goedkoopste verzending (per boot) kan er inderdaad zomaar 2 maanden over doen.

Postverkeer in omgekeerde richting is vergelijkbaar qua doorlooptijd.
Life is good in the Tarheel State.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Marceljesse schreef:
@ mack, een pakket vanuit amerika naar jezelf gestuurd???
Ja, ik moet mezelf wel post sturen anders krijg ik nooit post :cry:
(ik had geen vrienden, weet je nog :D )

Nee, de reden was even simpel als praktisch (vind ik zelf :D ): na afloop van het summercamp waar ik was zat ik met 9 weken aan kindertekeningen, folders, souvenirtjes, alles wat ik wilde bewaren van het camp. Maar ik ging nog rondreizen in Amerika. Die spullen overal mee naartoe slepen? Dacht het niet... Dus vandaar.
Mack
MW Drawings

Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Marcel schreef:Uitgaand van verzending per luchtpost doet post van de US naar NL er doorgaans 4 tot 10 dagen over (eenvoudig te zien aan de hand van datum poststempel). Dit is gebaseerd op onze ervaring met de vele post die wij al jaren uit de US ontvangen. De tijdsduur varieert dus nogal en zal o.a. afhangen van de regio in de US waarvandaan de post wordt verstuurd (grote stad, platteland, e.d.), aanbieden van post op het postkantoor versus via de eigen brievenbus (wordt opgepikt door de postbode) en de tijd van het jaar (feestdagen, e.d.). De 2 tot 3 weken die Mack noemt herken ik niet (hooguit als uitzondering); ik weet dus niet wat daar aan de hand was.

Ook pakketjes die per luchtpost verzonden worden komen doorgaans binnen 2 weken aan. Gecombineerd land-/luchtpost duurt wat langer en de goedkoopste verzending (per boot) kan er inderdaad zomaar 2 maanden over doen.

Postverkeer in omgekeerde richting is vergelijkbaar qua doorlooptijd.
Hmm, dit is toch iets geruststellender. :)

Ik weet alleen niet of de brief is verstuurd als 'priority mail', maar het gaat dus waarschijnlijk geen 3 weken duren? Mooi.

De brief is gepost bij een postkantoor in Cleveland. Grote stad... bij het postkantoor zelf... Moet goedkomen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Post (zowel pakketje als kaart) vanuit Californie naar hier duurde bijna 2 maanden ..
Terwijl van de Oostkust (Virginia), een week ongeveer ....
Sandy
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Mijn ervaring met prioritypost is USA->NL 2 weken, NL->USA 5-10 dagen
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Steven schreef: Ik weet alleen niet of de brief is verstuurd als 'priority mail', maar het gaat dus waarschijnlijk geen 3 weken duren? Mooi.
Ik heb volgens mij nog nooit post van de US naar NL gezien met de aanduiding priority mail. Bij mijn weten is de aanduiding 'air mail' (met overeenkomstige porto van $ 0.80 voor een gewone brief; eventueel als speciale luchtpostzegel) voldoende voor een snelle verzending.
Life is good in the Tarheel State.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Mijn ervaring sluit aan bij wat Marcel al geschreven heeft. Nu we in St. Louis wonen, komt post vanuit Nederland over het algemeen binnen een week aan, hoewel twee brieven die op het zelfde moment gepost zijn in Nederland meestal op verschillende dagen aankomen. Toen we nog in California woonden, was het iets langer, maar zelden meer als twee weken.

Andersom is het ongeveer hetzelfde. Toen ik nog in California woonde deed post naar Nederland er iets korter over deed als ik het via 'Global Priority' verstuurde i.p.v 'First Class'. Dat heeft (volgens het postkantoor hier in St. Louis) te doen met het feit dat zulke brieven met de hoogste prioriteit behandelt worden binnen de VS. Wat er na New York mee gebeurt hangt af van het land van bestemming.

Als de brief per Economy Rate is verstuurd (maar dat raden ze nooit aan op het postkantoor en dat zal dus wel niet), kan het 4-6 weken duren omdat het dan met een boot naar Nederland verscheept word. Airmail Letters en Global Priority mail word via een vliegtuig verzonden, en duurt dus dagen niet weken.

Patience, my dear......... :wink: Ik hoop dat het een goede brief is.

Margaret
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

De post in de VS zegt dat het er maximaal 10 dagen over doet (voor een brief of kaart) met express mail (airmail voorheen).
Een pakketje kan enkele weken tot een maand duren i.v.m. douane praktijken, vooral in NL.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Leuker kunnen we het niet maken...

:D
Mack
MW Drawings

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Onze ervaring met kaarten verstuurd naar de familie 5 tot 7 dagen Vanuit de westkant CA, AZ, NV, UT, CO, WY, NM en TX
Rob
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Besluit: tussen de 5 dagen en de 3 maanden duurt het, of je nu van Nederland naar US stuurt, of omgekeerd.
:lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Post van Amerika naar NL. Hoe lang?

Bericht door Coyote »

Steven schreef:Stel, je doet in Amerika een brief op de post (in Cleveland) op woensdag... wanneer zou ie ongeveer bij mij in Nederland (Tilburg) aankomen?

Moet ik denken aan een paar dagen? Of eerder een week? Of nog langer? :oops:
Steven,

afgelopen oktober tijdens mijn falltrip heb ik op een donderdag de kaarten gepost (in Conway, NH) en op maandag hadden de eersten in NL de kaarten al in de bus. Supersnel dus.

Over het algemeen heb ik goede ervaringen met de post, zowel naar Amerika toe als vanuit Amerika naar Nederland.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Met mijn jarenlange ervaring op het postkantoor kan ik zeggen dat het over het algemeen zo is, dat de post van Amerika naar Nederland iets vlotter verloopt dan van NL naar USA. Met name bij het "pakjesverkeer" is dit het duidelijkst. Ook in de overkomstduur die wij aan klanten moeten vertellen zit een hele ruime marge en het blijft altijd een indicatie zonder garantie (normale post heb ik het over).

Een aantal jaren geleden is de naam "airmail" bewust veranderd in "priority", omdat daar mee aangegeven wordt dat deze "gewone" post (geen expresspost e.d.) op de snelste manier wordt afgeleverd en dat hoeft niet altijd per vliegtuig te zijn. Met name in Europa wordt de "snelle" post meestal per vrachtauto of soortgelijk vervoerd en (bijna) nooit per vliegtuig omdat dit juist vertragend werkt. Voor een juiste benaming heeft men er dus voor gekozen om het woordje "air" weg te laten.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Om het beeld nog even compleet te maken.
Post van het platte land van Michigan naar Nederland duurt een week.
Andersom tussen 1 en 2 weken.
Dat is ten minste mijn ervaring.
Met paketten duurde het vaak wel 4 tot 5 weken om het vanuit Nederland naar mij in Michigan te krijgen.
- Mike
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Die ervaring heb ik ook, van en naar NL - MI is ongeveer een week.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik heb toen ik op vakantie was in het Noordoosten ook kaartjes gestuurd naar huis en die waren er geloof ik binnen een dag of 4... :toocool:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer