Stel, je doet in Amerika een brief op de post (in Cleveland) op woensdag... wanneer zou ie ongeveer bij mij in Nederland (Tilburg) aankomen?
Moet ik denken aan een paar dagen? Of eerder een week? Of nog langer?

Wat!?Mack schreef:Mijn ervaring: 2 a 3 weken... En dat is met priority (ik geloof dat brievenbuspost automatisch priority verstuurd wordt).
Ik heb ook een groot pakket vanuit Amerika naar huis gestuurd, dat duurde ruim 2 mnd (ik was zelf al een maand terug...)
Kerstcadeautjes zou ik echt al gaan versturen, willen ze op tijd aankomen. Ik ga de mijne dit weekend versturen!
Ja, ik moet mezelf wel post sturen anders krijg ik nooit postMarceljesse schreef:
@ mack, een pakket vanuit amerika naar jezelf gestuurd???
Hmm, dit is toch iets geruststellender.Marcel schreef:Uitgaand van verzending per luchtpost doet post van de US naar NL er doorgaans 4 tot 10 dagen over (eenvoudig te zien aan de hand van datum poststempel). Dit is gebaseerd op onze ervaring met de vele post die wij al jaren uit de US ontvangen. De tijdsduur varieert dus nogal en zal o.a. afhangen van de regio in de US waarvandaan de post wordt verstuurd (grote stad, platteland, e.d.), aanbieden van post op het postkantoor versus via de eigen brievenbus (wordt opgepikt door de postbode) en de tijd van het jaar (feestdagen, e.d.). De 2 tot 3 weken die Mack noemt herken ik niet (hooguit als uitzondering); ik weet dus niet wat daar aan de hand was.
Ook pakketjes die per luchtpost verzonden worden komen doorgaans binnen 2 weken aan. Gecombineerd land-/luchtpost duurt wat langer en de goedkoopste verzending (per boot) kan er inderdaad zomaar 2 maanden over doen.
Postverkeer in omgekeerde richting is vergelijkbaar qua doorlooptijd.
Ik heb volgens mij nog nooit post van de US naar NL gezien met de aanduiding priority mail. Bij mijn weten is de aanduiding 'air mail' (met overeenkomstige porto van $ 0.80 voor een gewone brief; eventueel als speciale luchtpostzegel) voldoende voor een snelle verzending.Steven schreef: Ik weet alleen niet of de brief is verstuurd als 'priority mail', maar het gaat dus waarschijnlijk geen 3 weken duren? Mooi.
Steven,Steven schreef:Stel, je doet in Amerika een brief op de post (in Cleveland) op woensdag... wanneer zou ie ongeveer bij mij in Nederland (Tilburg) aankomen?
Moet ik denken aan een paar dagen? Of eerder een week? Of nog langer?