Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fooi voor gastvrouw Airbnb? Gebruikelijk?
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Fooi voor gastvrouw Airbnb? Gebruikelijk?
Wij zullen in September verblijven in een appartement via http://www.airbnb.com. Hierbij huur je een (gedeelte van een) appartement van een particulier. Het geld voor huur, schoonmaak, belastingen, etc. wordt ook via de tussenpersoon airbnb betaald, via creditcard.
Is het gebruikelijk/wenselijk dat ik de verhuurder nog een fooi geef? En dan bedoel ik zowel voor het poetsen als dingen waar ze verder eventueel mee zou helpen, zoals advies over bezienswaardigheden etc. In een hotel zou ik bijv. een paar dollar op het kussen achterlaten voor de schoonmaakster, maar ik weet niet of het ongepast is als ik dat doe in dit geval?
Is het gebruikelijk/wenselijk dat ik de verhuurder nog een fooi geef? En dan bedoel ik zowel voor het poetsen als dingen waar ze verder eventueel mee zou helpen, zoals advies over bezienswaardigheden etc. In een hotel zou ik bijv. een paar dollar op het kussen achterlaten voor de schoonmaakster, maar ik weet niet of het ongepast is als ik dat doe in dit geval?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Fooi voor gastvrouw Airbnb? Gebruikelijk?
Ik zou inderdaad een paar dollar achterlaten voor de schoonma(a)k(st)er.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan altijd wat leuke, typische Nederlandse dingen meenemen (kaas, en -ahum- overheerlijke Belgische chocolade bijvoorbeeld), en dat aan haar geven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Wel af te raden zijn die typisch Nederlandse groene plantjes
.

- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
kastelke schreef:Je kan altijd wat leuke, typische Nederlandse dingen meenemen (kaas, en -ahum- overheerlijke Belgische chocolade bijvoorbeeld), en dat aan haar geven.
Goeie tip!!

Veel USers lusten geen echte kaas ! Plus kaas kan je problemen geven bij de douane. Chocolade kan door warm/koud enz. wit uitslaan dan wel smelten. De meeste USers hebben echt het liefste geld en hebben geen enkele gene geld aan te nemen. Vind jij het genant greenback te geven, koop dan een Target toegoedbon en stop die in een leuke "thank you" card.
(Met excuses aan Kastelke - en ik kom graag bij jou een keertje poetsen voor een doos Leonidas !)
(Met excuses aan Kastelke - en ik kom graag bij jou een keertje poetsen voor een doos Leonidas !)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat kaas vacuum verpakt geen probleem was. Tenzij je misschien een gans wiel gouda mee wilt nemen?
En pralines heb ik altijd in mijn handbagage gestoken. Of chocoladerepen van Cote d'Or ook. No problemo.
Goh, die Amerikanen zijn dus geldbelust? Hier zitten ze me altijd maar te vragen of ik hen niet een doosje Belgian chocolates kan bezorgen... ("Als jij mijn vliegtuigticket betaald is dat geen enkel probleem!"
)
In ieder geval vind ik het toch wel een beetje anders als je eigenlijk al betaalde voor je verblijf in die mensen hun huis. Dan geef ik niet graag gewoon maar geld bovenop, want tenslotte is het geen personeel dat in dienst is, maar gewoon de huiseigenaar. Zoals in een B&B. Daar zal ik dus ook geen cash geld als tip geven, maar eerder iets origineels uit mijn streek. Maar ach, dat ben ik maar hoor.
Dat is geen regel voor anderen he!
En pralines heb ik altijd in mijn handbagage gestoken. Of chocoladerepen van Cote d'Or ook. No problemo.
Goh, die Amerikanen zijn dus geldbelust? Hier zitten ze me altijd maar te vragen of ik hen niet een doosje Belgian chocolates kan bezorgen... ("Als jij mijn vliegtuigticket betaald is dat geen enkel probleem!"

In ieder geval vind ik het toch wel een beetje anders als je eigenlijk al betaalde voor je verblijf in die mensen hun huis. Dan geef ik niet graag gewoon maar geld bovenop, want tenslotte is het geen personeel dat in dienst is, maar gewoon de huiseigenaar. Zoals in een B&B. Daar zal ik dus ook geen cash geld als tip geven, maar eerder iets origineels uit mijn streek. Maar ach, dat ben ik maar hoor.

Elke
Hoe kun je pralines in je handbagage hebben, uren en uren onderweg zijn en dan compleet met die pralines aankomen ?!
Vacuum verpakt kaas hoort geen probleem te zijn inderdaad maar je kunt altijd de verkeerde ambtenaar treffen. Ik hoorde dat Calve mayonaise in beslag was genomen (dat is duidelijk van een "calf' afkomstig, het staat erop !) Jaren geleden had ik al problemen vanwege een stuk marsepein in chocolade in mijn koffer maar ik weet niet meer welke reden daarvoor gegeven werd.
Vacuum verpakt kaas hoort geen probleem te zijn inderdaad maar je kunt altijd de verkeerde ambtenaar treffen. Ik hoorde dat Calve mayonaise in beslag was genomen (dat is duidelijk van een "calf' afkomstig, het staat erop !) Jaren geleden had ik al problemen vanwege een stuk marsepein in chocolade in mijn koffer maar ik weet niet meer welke reden daarvoor gegeven werd.
Mijn ouders hadden een keer een stuk of 4 van die staven Lubecker marsepein meegenomen. Nu komen die verpakt in aluminium folie en lagen keurig naast elkaar in de koffer. De douane vond het er heeeeel verdacht uitzien op de xray!
Ze hebben zo'n beetje de hele koffer moeten uitpakken. De keren daarop hebben ze dat folie maar voor het inpakken eraf gehaald.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kan ik dan wel in mijn handbagage speciale koekjes voor diabeten meenemen en invoeren? Ik heb die wel echt nodig als tussendoortjes.
Kaas vacuum verpakt mag.
Lees hier de eisen aangaande voedsel meenemen de VS in:
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html
Lees hier de eisen aangaande voedsel meenemen de VS in:
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html
- Bushmaster
- Amerika-expert
Kaas niet vacuum verpakt mag ook,
zolang het maar harde kazen zijn (geen schimmelkaas, Roquefort o.i.d.)
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use
zolang het maar harde kazen zijn (geen schimmelkaas, Roquefort o.i.d.)
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use
Harley, ja hoor dat kan. Wat niet kan is fruit, dat moet je in het vliegtuig opeten of achterlaten. Nu is net wel zo dat ik meest naar CA vloog en daar zijn ze extra streng in vanwege de Agr. ind. daar.
Wat betreft andere dingen, ik begrijp nu dat soms de verpakking extra controle kan veroorzaken. Plus als er een scare is zoals destijds met 'gekke koeien' ziekte dan is men strenger.
Maar is het niet een beetje wreed belgische bonbonnetjes te geven aan mensen die in een land wonen waar het bijna onmogelijk is ze te bekomen ? Manon Blanc is hier een onbekend begrip, and als je 'Guianduia' zegt dan denkt men dat je het hebt over een land in MiddenAmerika. (Oh Leonidas !)
Wat betreft andere dingen, ik begrijp nu dat soms de verpakking extra controle kan veroorzaken. Plus als er een scare is zoals destijds met 'gekke koeien' ziekte dan is men strenger.
Maar is het niet een beetje wreed belgische bonbonnetjes te geven aan mensen die in een land wonen waar het bijna onmogelijk is ze te bekomen ? Manon Blanc is hier een onbekend begrip, and als je 'Guianduia' zegt dan denkt men dat je het hebt over een land in MiddenAmerika. (Oh Leonidas !)
(weer een late reactie, maar ik werk momenteel het forum even door)
Marsepein is sowieso vaak onverstandig. Een vervelende bijkomstigheid daarbij is namelijk dat een aantal (voornamelijk kneedbare) explosieven naar marsepein ruiken. Mocht je dat bij je hebben en een explosieven-hond (die hebben ze in de VS absoluut rondlopen op luchthavens) ruikt het, dan zou je wel eens een wat minder leuk bezoek aan het airport kunnen hebben.
Dan nog een tip: de kleine ronde stroopwafels die luchtdicht verpakt zitten bij de AH (de grote versie zit niet luchtdicht verpakt en wordt oud onderweg) zijn ook altijd goed als cadeautje!
Marsepein is sowieso vaak onverstandig. Een vervelende bijkomstigheid daarbij is namelijk dat een aantal (voornamelijk kneedbare) explosieven naar marsepein ruiken. Mocht je dat bij je hebben en een explosieven-hond (die hebben ze in de VS absoluut rondlopen op luchthavens) ruikt het, dan zou je wel eens een wat minder leuk bezoek aan het airport kunnen hebben.
Dan nog een tip: de kleine ronde stroopwafels die luchtdicht verpakt zitten bij de AH (de grote versie zit niet luchtdicht verpakt en wordt oud onderweg) zijn ook altijd goed als cadeautje!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2329 Weergaves
-
Laatste bericht door jensvos129
-
- 10 Reacties