Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

leeftijd autorijden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
evaatje
Amerika-newbie

leeftijd autorijden

Bericht door evaatje »

Hallo, ik ga deze zomer naar de VS. Als het goed is heb ik dan net mijn rijbewijs. Mag je op je 18e al autorijden in de VS? De gehuurde auto zal op een oudere zn naam staan..
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ja, dat mag. Je moet dan wel een toeslag betalen als je bestuurder bent (dit geldt voor alle bestuurders onder 25 jaar die een auto willen huren). Als je jezelf niet opgeeft als bestuurder en je krijgt een ongeluk betaalt de verzekering niet en draai je zelf voor alle kosten op.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: leeftijd autorijden

Bericht door Njit »

evaatje schreef:Hallo, ik ga deze zomer naar de VS. Als het goed is heb ik dan net mijn rijbewijs. Mag je op je 18e al autorijden in de VS? De gehuurde auto zal op een oudere zn naam staan..
Hallo Evaatje,

ik moet je teleurstellen maar dit zal bijna niet gaan. Tussen de 21 en de 25 geld al een Underage toeslag. Bij sommige verhuurbedrijven is het wel mogelijk om als 18-jarige een auto te huren maar hier komt dus een hele zware toeslag bij!!!!

Dat de auto op een oudere z'n naam staat doet er niet toe. Als jij de auto bestuurt en een ongeluk krijgt ben je onverzekerd. En je wilt echt niet weten hoeveel geld je dat dan gaat kosten!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: leeftijd autorijden

Bericht door SpaceAce »

Njit schreef:ik moet je teleurstellen maar dit zal bijna niet gaan.
Dat wil zeggen, bij de meeste autoverhuurders mag je pas vanaf 21 jaar een auto huren (en vanaf 21 jaar tot 25 jaar betaal je dan dus een extra toeslag), maar er zijn wel autoverhuurders welke een auto verhuren aan 18-jarige.

Weet zo niet uit m'n hoofd welke dit zijn, maar ga er in ieder geval maar wel vanuit dat dit niet erg goedkoop zal zijn.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
evaatje
Amerika-newbie

Bericht door evaatje »

hmmmmmmmmmmmmm.... jammer! :( T'leek me zo leuk om als ik dan eindelijk mn rijbewijs heb, in Amerika te mogen rijden!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

evaatje schreef:hmmmmmmmmmmmmm.... jammer! :( T'leek me zo leuk om als ik dan eindelijk mn rijbewijs heb, in Amerika te mogen rijden!
In Nederland gelden dezelfde beperkingen. Hier kun je als 18-jarige ook niet zo maar een auto huren. Zie de voorwaarden van bijvoorbeeld Europcar:
De huurder c.q. bestuurder van de auto dient minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.
De borg is ter dekking van het verwachte huurbedrag en het eigen risico. Het eigen risico bedraagt € 400 voor personenauto's en € 500 voor special cars, mpv's en personenbussen.Voor bestuurders beneden de 23 jaar wordt het geldende eigen risico verdubbeld tot € 800 en €1000.
Het is nu eenmaal een risico en het is voor een verhuurbedrijf bijna niet meer te verzekeren (behalve door een heel hoog eigen risico te rekenen). In het buitenland is dit nog lastiger..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Tja,
Ik werk samen met enkele autoverhuurbedrijven.
Geen enkele bied opties voor chauffeurs tussen 18 en 21 jaar.
Gek land eigenlijk,want in sommige staten mag je met de auto rijden vanaf 14,ALS je niet op school geraakt.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

jullie zeggen idd allemaal dat het niet kan omdat het heel veel geld zou gaan kosten, maar hoe werkt dat eigenlijk vraag ik me af. als je inderdaad aangereden wordt door een toerist en hij/zij is niet of niet goed verzekerd, hoe claim je de schade? ja, via je credit card die je als depoist hebt gebruikt. en als daar maar 200 euro op beschikbaar is?

ik vraag me dat af omdat ik ook bang ben door een onverzekerde Amerikaan aangereden te worden. je kent ze allemaal, die hoopties waarvan je zeker weet dat als je wordt aangereden er niets te suen valt. (mijn ex is nl een van die mensen). ik ben altijd extra voorzichtig in het verkeer in de buurt van zo'n hooptie.
SEEING IS BELIEVING
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Daar kun je jezelf ook voor verzekeren DoreenNicole, althans hier in Colorado biedt mijn verzekeraar coverage voor "uninsured or underinsured motorists". Ik zou het even aan je verzekeringsagent vragen.
RuSher
Amerika-newbie

Bericht door RuSher »

Volgens mij kan het wel hoor.
Kijk maar eens op enterprise.com

Daar heb je de categorien 18 tot 20, 21 tot 25 en 25 en ouder.

Dus je zal idd wel een toeslag betalen maar het is wel mogelijk.

Is trouwens een hele prettige maatschappij. Hebben wij afgelopen zomer een auto gehuurd voor onze rondreis door California en Nevada.
Zaten een aantal barstjes in de ruit aan t eind v/d trip maar werd gelukkig niets over gezegd :) Verder hele vriendelijke mensen (was in Mountain View).
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Condor schreef:Tja,
Ik werk samen met enkele autoverhuurbedrijven.
Geen enkele bied opties voor chauffeurs tussen 18 en 21 jaar.
Gek land eigenlijk,want in sommige staten mag je met de auto rijden vanaf 14,ALS je niet op school geraakt.
In New York en Michigan kun je een auto huren met een toeslag van respectievelijk 51 en 41 dollar per dag.
- Mike
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

tja id toch eigenlijk belachelijk! Ik heb me op de vakantie berus hierover uitgebreid laten informeren:

-Onder de 21 jaar bijna onmogelijk een auto te huren.
- van 21 tot 25 jaar betaal je zware toeslag PER DAG, bij sommige wel 50 dollar per dag extra.
-Mijn mening: schandalig! als je ####### 25 bent en je hebt heel gezin enzovoort, wordt je nog als jongere gezien! Maar ook ik ben 19 heb bijna rijbewijs en rij stukken beter dat die mensen daar, aangezien een nederlands streng europees rijbewijs veel beter is dan het rijbewijs wat meisjes van 14 jaar daar in amerika krijgen. Dus ik op mijn 19e kan al veel beter rijden omdat ze hier in Nederland het allerstrengst rijbewijssysteem hebben.
- Ik hier heel chagerijnig van wordt, aangezien ik graag een bepaald gebied tzt daar wil verkennen, waar nauwlijks openbaar vervoer is, wara lopen/fietsen al helemaal uitgesloten is. Wat moet ik?

Note Moderator: Cyber-Alien, ik verzoek je vriendelijk hier op het forum op je taalgebruik te letten.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Cyber-Alien schreef:-Mijn mening: schandalig!
Maar ook ik ben 19 heb bijna rijbewijs en rij stukken beter dat die mensen daar.
Deze zin van jou, is nou net waarom je ze jou niet verhuren !!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

enger003 schreef:
Cyber-Alien schreef:-Mijn mening: schandalig!
Maar ook ik ben 19 heb bijna rijbewijs en rij stukken beter dat die mensen daar.
Deze zin van jou, is nou net waarom je ze jou niet verhuren !!
Eric
Dat word door verschillende verhuuders ondervangen door de eis van minimaal 1 jaar het bezit van een rijbewijs te eisen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Cyber-Alien schreef:Maar ook ik ben 19 heb bijna rijbewijs en rij stukken beter dat die mensen daar, aangezien een nederlands streng europees rijbewijs veel beter is dan het rijbewijs wat meisjes van 14 jaar daar in amerika krijgen. Dus ik op mijn 19e kan al veel beter rijden omdat ze hier in Nederland het allerstrengst rijbewijssysteem hebben.
Wat een overmoedige, ononderbouwde, sexistische mening! De meeste tieners moeten hier in de meeste staten vele uren meer rijden, dan in Nederland nodig is voor het behalen van het rijbewijs, ten eerste (52 uur in Virginia, 80 uur in Wisconsin, zijn twee staten, waarvan ik het weet). Mijn neefje heeft net zijn rijbewijs in Nederland na twintig lesuren behaald. Ten tweede zijn meisjes niet bij uitstek minder goede chauffeurs, dan jongens en al zeker niet als tiener, aangezien ze wat voorzichtiger neigen te zijn. Jongens veroorzaken meer dan twee keer zoveel ongelukken als meisjes. En in de meeste staten is 16 de leeftijd, waarop je je rijbewijs mag halen, niet 14. Ten derde is er helemaal nergens bewezen, dat je in Nederland "het allerstrengste rijbewijssysteem" hebt. Dat het verkeer daar moeilijker te navigeren is dan hier, dat wil ik je nog wel geven ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Inderdaad, ik heb een jaar lang met onze dochter bijna "elke" dag gereden voordat ze op zichzelf kon rijden (ja een heel jaar). Ik denk dat ze zeker wel 100 uur heeft gemaakt in die tijd! Ik zeg niet dat ze nu een super bestuurder is, maar het heeft wel geholpen. (ook nog in een hand geschakelde auto, wat hier in de VS "rare" is zullen we maar zeggen)

Het enige wat ik je wil geven is dat het in NL inderdaad vele malen DUURDER is om je rijbewijs te halen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

een rijbewijs is nog geen reden tot aan geven van goed of beter rijden.
het is alleen een teken dat je in staat word geacht die handelingen te verrichten die het verkeer van jou eist.
ervaring is een goede leermeester,dus om gelijk te zeggen van ik ben beter dan overzee is erg kort door de bocht.
vergeet niet dat verkeersinzicht ook al een heel belangrijk punt is en zelfoverschatting kan al gauw dodelijk zijn.
erika
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Ik ben ook 19 en heb bijna een jaar mijn rijbewijs, maar wat ik me toch afvraag: hoe serieus nemen ouders (in de V.S.) het rijles geven aan hun kinderen en hoe professioneel gebeurt dit? Dat ouders meer begaan zijn met hun kinderen spreekt voor zich en of dat een voor- of nadeel is daargelaten, maar kan de gemiddelde ouder zich meten met een rij-instructeur die hiervoor een opleiding heeft gehad?
Cyber-Alien
Amerikafan

WACHT EVEN! HO EVEN!
Waarom denken jullie dat ik zo bijzonder fel reageer? Omdat ik zeker weet dat wat ik zeg feiten zijn. Ik heb namelijk een uitgebreid onafhankelijk onderzoek hierna gedaan. Een van de feiten waar dus nie tover te dicussieren valt is dat in sommige staten 14 jarige kinderen autoles van hunh OUDERs [!!!!!!!!!!!!!!!!!!] krijgen, vervolgens zo zonder pardon examen mogen doen. De exameneisen zijn vele en vele malen lager dan hier. Nederland behoort tot de strengste autorij-examenlanden, met de strengste voorwaarden en eisen. Ook is dit als een feit uit he tonderzoek gekomen. Nogmaals een 18 of 19 jarige die het examen heeft gehaald rijdt vaak velen malen beter dan een 14 jarig kind uit de vs. Daarom is het hypocriet dat deze groep worden uitgesloten daar. Bovendien vind ik he tronduit vernederend dat als jij als 25 jarige, moeder van 2 kinderen, getrouwd, voltijd baan enz. daar als jongere wordt beschouwd en 50 dollar per dag extra moet gaan betalen.
Ik weet waar ik het over heb, ik heb samen met nog twee mensen hier onderzoek naar gedaan. Deze heb ik laten zien [uitkomsten] aan een expert, duirecteur van een groot amerikaans autoverhuurbedrijf en hij kon het alleen maar bevestigen.
Ik vind he tjammer dat er flauwe opmerkingen worden gemaakt over mijn rijgedrag, zeg alleen iets als je iets zinnigs te vermelden hebt.
Nogmaals ik spreek vanuit he tonderzoek.
Cyber-Alien
Amerikafan

*Buiten dat; wel degelijk zijn er staten waar je als 14 jarige mag rijden [als dat niet zo zou zijn en als dat in he tonderzoek wel zou staan zou ik mezelf belachelijk maken niet waar]
* het verschil tussen jongens en meisjes hebben we geen onderzoek naar gedaan eerlijk gezegd. Wij spraken over de term jongeren. Het zou best inderdaad kunnen zijn dat meisjes minder snel ongeluk maken van jongens omdat ze secuur zijn misschien maar dat weet ik dus niet, ik beschik niet over cijfers daarover.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer