Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cheques en bankrekening in Amerika
-
- Amerika-newbie
Cheques en bankrekening in Amerika
Beste allemaal,
Ik heb sinds kort een boekcontract met een amerikaanse uitgever. Mijn boek wordt in Amerika uitgegeven, ik ontvang royalties. Dat betekent dat ik eens per 3 maanden een cheque krijg opgestuurd en die hier moet gaan innen. Verder zit ik regelmatig in Amerika. Cheques innen in Nederland is een kostbaar verhaal en niet handig ook als ik toch regelmatig in de US zit. Dus vandaar mijn vragen:
-Kan ik cheques innen in Amerika met een Nederlandse bankrekening? Ik heb begrepen dat cash geen optie is.
-Kan ik in Amerika een bankrekening openen? Mogelijk moet ik belasting betalen over mijn inkomsten daar, dat zou betekenen dat ik een tax-nummer ga krijgen. Ik heb geen adres zelf daar, maar wel vrienden wiens adres is kan gebruiken.
-Zijn er banken die akkoord gaan met een debit card? Credit card heb ik al begrepen is no-go-area.
Ik hoor graag wat jullie weten!
DutchQuilter
Ik heb sinds kort een boekcontract met een amerikaanse uitgever. Mijn boek wordt in Amerika uitgegeven, ik ontvang royalties. Dat betekent dat ik eens per 3 maanden een cheque krijg opgestuurd en die hier moet gaan innen. Verder zit ik regelmatig in Amerika. Cheques innen in Nederland is een kostbaar verhaal en niet handig ook als ik toch regelmatig in de US zit. Dus vandaar mijn vragen:
-Kan ik cheques innen in Amerika met een Nederlandse bankrekening? Ik heb begrepen dat cash geen optie is.
-Kan ik in Amerika een bankrekening openen? Mogelijk moet ik belasting betalen over mijn inkomsten daar, dat zou betekenen dat ik een tax-nummer ga krijgen. Ik heb geen adres zelf daar, maar wel vrienden wiens adres is kan gebruiken.
-Zijn er banken die akkoord gaan met een debit card? Credit card heb ik al begrepen is no-go-area.
Ik hoor graag wat jullie weten!
DutchQuilter
Re: Cheques en bankrekening in Amerika
Checks innen in Amerika op een Nederlandse bankrekening gaat niet. Waarom vraag je aan de uitgever niet om het geld gewoon over te maken naar je Nederlandse bankrekening. Ze zeggen altijd dat ze dat niet kunnen maar ze kunnen dat wel degelijk. Je moet ze alleen vertellen hoe.
Een andere mogelijkheid is om aan je uitgever te vragen om je te helpen met het opzetten van een Amerikaanse bankrekening. Je niet per se een adres in Amerika te hebben voor een bankrekening in Amerika. Het is alleen wat moeilijker en je moet de juiste mederwerker vinden die er iets vanaf weet. Vraag anders naar de manger van het filiaal. Ga ook naar een filiaal dat iets groter is en bekend met internationaal zaken doen.
In Amerika gebeurt veel met een agent als regelaar. Heb jij geen agent in Amerika die je met dit vraagstuk kan helpen? Daar betaal die firma voor(als je e een hebt)
Een andere mogelijkheid is om aan je uitgever te vragen om je te helpen met het opzetten van een Amerikaanse bankrekening. Je niet per se een adres in Amerika te hebben voor een bankrekening in Amerika. Het is alleen wat moeilijker en je moet de juiste mederwerker vinden die er iets vanaf weet. Vraag anders naar de manger van het filiaal. Ga ook naar een filiaal dat iets groter is en bekend met internationaal zaken doen.
In Amerika gebeurt veel met een agent als regelaar. Heb jij geen agent in Amerika die je met dit vraagstuk kan helpen? Daar betaal die firma voor(als je e een hebt)
Ik denk dat heel veel mensen geïnteresseerd zijn in deze optie. Zover mij bekend dien je gewoon een Amerikaans adres te hebben, hoewel ik uit eigen ervaring weet dat niet echt wordt gecontroleerd wat je opgeeft. Tot op heden heb ik slechts één bank gevonden waar je een rekening aan kunt houden zonder dat je over een Amerikaans adres hoeft te beschikken. Deze bank, USAA, is echter alleen voor militairen, veteranen en hun familieleden.Ebelix schreef:Een andere mogelijkheid is om aan je uitgever te vragen om je te helpen met het opzetten van een Amerikaanse bankrekening. Je niet per se een adres in Amerika te hebben voor een bankrekening in Amerika. Het is alleen wat moeilijker en je moet de juiste mederwerker vinden die er iets vanaf weet. Vraag anders naar de manger van het filiaal. Ga ook naar een filiaal dat iets groter is en bekend met internationaal zaken doen.
Ik zou trouwens ook aan het Amerikaanse bedrijf vragen of ze het geld gewoon kunnen overmaken. Amerikanen zijn niet echt bekend met dit fenomeen maar zodra ze hebben ervaren hoe gemakkelijk het is zijn ze meestal enthousiast. Nadeel is echter wel dat deze manier van geld overmaken in de VS erg kostbaar is, terwijl het schrijven en innen van een check gratis is. Vreemd, want deze laatste optie is m.i. veel arbeidsintensiever.
- goldenhills
- Amerika-expert
Onze credit union maakt sinds kort reklame dat ze samenwerken met xoom.com, wat een goedkopere manier is om geld over te maken dan direct bank-to-bank. Ik heb er geen ervaring mee, maar verwacht wel dat ze alleen samenwerken met een betrouwbare partner. Misschien dat je de uitgever zover kan krijgen om zoiets te gebruiken. Als jij de relevante gegevens aanlevert zou dat toch niet te moeilijk moeten zijn, en er zal meer netto overblijven dan als je een Amerikaanse cheque in NL verzilverd.
In Florida kan je een rekening openen bij Regions Bank met een adres in het buitenland. Afschriften ed worden naar je huisadres gestuurd. Ik heb 3 jaar terug op het punt gestaan om dit te doen. Nadat ik ben gaan rekenen bleek het niet rendabel te zijn om euro's over te maken en die te laten converteren in usd ten opzichte van betalen met je nl cc of bankpas. Bij de rekening krijg je uiteraard cheques en een atm card(bankpas). Wel opletten dat je dit in een regio doet waar veel Europeese huizenbezitters zijn.John V schreef:Ik denk dat heel veel mensen geïnteresseerd zijn in deze optie. Zover mij bekend dien je gewoon een Amerikaans adres te hebben, hoewel ik uit eigen ervaring weet dat niet echt wordt gecontroleerd wat je opgeeft. Tot op heden heb ik slechts één bank gevonden waar je een rekening aan kunt houden zonder dat je over een Amerikaans adres hoeft te beschikken. Deze bank, USAA, is echter alleen voor militairen, veteranen en hun familieleden.Ebelix schreef:Een andere mogelijkheid is om aan je uitgever te vragen om je te helpen met het opzetten van een Amerikaanse bankrekening. Je niet per se een adres in Amerika te hebben voor een bankrekening in Amerika. Het is alleen wat moeilijker en je moet de juiste mederwerker vinden die er iets vanaf weet. Vraag anders naar de manger van het filiaal. Ga ook naar een filiaal dat iets groter is en bekend met internationaal zaken doen.
Ik zou trouwens ook aan het Amerikaanse bedrijf vragen of ze het geld gewoon kunnen overmaken. Amerikanen zijn niet echt bekend met dit fenomeen maar zodra ze hebben ervaren hoe gemakkelijk het is zijn ze meestal enthousiast. Nadeel is echter wel dat deze manier van geld overmaken in de VS erg kostbaar is, terwijl het schrijven en innen van een check gratis is. Vreemd, want deze laatste optie is m.i. veel arbeidsintensiever.
-
- Amerika-expert
Met een Nederlandse bankrekening, een BIC/Swift nummer en een IBAN nummer (vraag je Nederlandse bank of zoek op je afrekeningen) kun je vrij eenvoudig geld overmaken vanuit de VS naar Nederland. Degene die normaal de cheque uitschrijft zou dan moeten navragen bij zijn/haar bank in de VS. Mogelijk de Amerikaane zijde waarschuwen dat ze even door moeten vragen als ze een medewerker krijgen die daar nog nooit van gehoord heeft en zegt dat dat niet kan. Is niet al te duur.
Of anders zeggen dat ze PayPal moeten gebruiken, of via Western Union opsturen (kan ook via een Visa/Mastercard).
Of anders zeggen dat ze PayPal moeten gebruiken, of via Western Union opsturen (kan ook via een Visa/Mastercard).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe heet het boek dat je hebt geschreven?
Het hangt er beetje vanaf hoeveel boeken je denkt te verkopen maar stel dat je $2000 per 3 maanden aanroyalties hebt.
Electronisch geld overmaken kost ong $40 voor de zender en 15 euro voor jouw. Dat zou wel eens de gemakkelijkste manier kunnen zijn.
Is het minder dan $1000 dan zou ik het via paypal laten doen.
Het hangt er beetje vanaf hoeveel boeken je denkt te verkopen maar stel dat je $2000 per 3 maanden aanroyalties hebt.
Electronisch geld overmaken kost ong $40 voor de zender en 15 euro voor jouw. Dat zou wel eens de gemakkelijkste manier kunnen zijn.
Is het minder dan $1000 dan zou ik het via paypal laten doen.
-
- Amerika-newbie
Dank voor al jullie suggesties! Helaas NL in MO, ik heb een geheimhoudingsplicht tot de publicatiedatum, dus kan je geen titel geven tot de cover is vrijgegeven voor publiciteit. Dat zal waarschijnlijk april-juli worden. Dan kan ik je zeker de naam geven. Al neem ik niet aan dat je vooraan staat bij je boekhandel om het te bestellen. Ik heb een zeer specifiek publiek, en een bestseller zal het zeker niet worden!
Overmaken is inderdaad een optie,maar iedere hint van mij in die richting wordt afgehouden. Ik zie zeker een optie in overleg met de uitgever om via hen een bankrekening daar te openen. Zeker omdat er mogelijk een vervolg komt en ik 3x per jaar wel in de US zal zitten. Zij fungeren ook direct als mijn agent, ik zit in een heel specifieke markt, je zult mijn boek niet zo gauw in een algemene boekhandel tegenkomen. Paypal is inderdaad ook een goed optie.
Het is zo balen dat een gewone bankrekening geen optie is! Iemand suggereerde al een Amerikaans bedrijf te beginnen, heb ik meteen een bankrekening....
Ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met een bankrekening openen in Kentucky/Texas, dat zijn de staten waar ik het meeste kom. Wellicht is er toch een manier om er doorheen te glippen?
Groets,
DutchQuilter

Overmaken is inderdaad een optie,maar iedere hint van mij in die richting wordt afgehouden. Ik zie zeker een optie in overleg met de uitgever om via hen een bankrekening daar te openen. Zeker omdat er mogelijk een vervolg komt en ik 3x per jaar wel in de US zal zitten. Zij fungeren ook direct als mijn agent, ik zit in een heel specifieke markt, je zult mijn boek niet zo gauw in een algemene boekhandel tegenkomen. Paypal is inderdaad ook een goed optie.
Het is zo balen dat een gewone bankrekening geen optie is! Iemand suggereerde al een Amerikaans bedrijf te beginnen, heb ik meteen een bankrekening....

Ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met een bankrekening openen in Kentucky/Texas, dat zijn de staten waar ik het meeste kom. Wellicht is er toch een manier om er doorheen te glippen?
Groets,
DutchQuilter
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Aan je naam te zien heb ik wel een vermoeden van jou doelgroep. 

Je kunt de cheque ook aan iemand overschrijven die je vervolgens contant betaald. Als dit iemand is die je goed kent en vertrouwd dan kan die de cheque incasseren en vervolgens is het probleem opgelost. Je kunt de cheques op die manier ook opsparen en dit periodiek doen.
Inderdaad bijzonder jammer dat de VS zo achterloopt met het bancaire systeem. Het zou mooi zijn wanneer het kan worden gemoderniseerd en geintegreerd met IBAN.
PayPal is denk ik de beste en minst gecompliceerde optie.
Inderdaad bijzonder jammer dat de VS zo achterloopt met het bancaire systeem. Het zou mooi zijn wanneer het kan worden gemoderniseerd en geintegreerd met IBAN.
PayPal is denk ik de beste en minst gecompliceerde optie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1964 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-
- 9 Reacties