Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Restaurant idee

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Restaurant idee

Bericht door BSP »

Vanwege het feit dat ik me een tijd bezig heb gehouden met een overname van een Amerikaans bedrijf, heb ik ook zelf wat ideeen opgedaan voor nieuwe bedrijfjes/formules in de USA. 1 van die ideeen is een restaurant, met een echt Europese specialiteit. De Amerikaanse eetgewoontes kennende, lijkt me dit een erg levensvatbaar concept. Het gerecht is in vele verschillende combinaties te bereiden, en bevat alles waar de Amerikaan van houdt :roll: Ik heb er zelfs al een naam voor gevonden...

Maarja...ik woon nog in Belgie, en ken niemand in de USA die een restaurant heeft, om het concept uit te proberen. :( Iemand hier nog enig idee/connecties, waarmee ik deze droom een stapje dichter bijde realisatie kan brengen? Het zou zo jammer zijn om dit idee te laten schieten.... :? Misschien het concept proberen te verkopen aan een restaurantketen in de USA???

Fred
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

fred, ik vrees dat jij niet de enige bent die dat idee reeds had... Informeer maar eens bij Vlamingen in de Wereld http://www.viw.be/home.html, zij kunnen je eventueel in contact brengen met Vlamingen die in de VS reeds een restaurant gestart zijn met Belgische/Franse keuken (inclusief de geweldige Belgische bieren én de mosselen!).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kastelke schreef:én de mosselen!).
Uit Yerseke :?: :wink:
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

kastelke schreef:fred, ik vrees dat jij niet de enige bent die dat idee reeds had...
Nee, er zijn natuurlijk al ondernemers die de Belgisch/Franse keuken in de VS aan de man brengen, maar dit gaat over 1 specifiek gerecht...Ik ga eens informeren op die website, bedankt voor de tip!

Fred
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

BSP schreef: maar dit gaat over 1 specifiek gerecht...
Nederlander die nu in Lommel zit... Steppegras?
http://www.steppegras.org/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Steppegras?? Lijkt je dat een gerecht dat de Amerikaan zou lusten dan? :roll:

Fred
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Ik heb in Atlanta GA gewoond gedurende het jaar 2001.
Heb daar mosselen gekocht (idd!).
Klein en niet te vreten.
Ik denk dat wanneer iemand daar een zaak kan starten (ook met Belgische bieren) het er ook kan maken.
Wel met kapitaal en wilskracht.
Dat kapitaal is spijtig want wij hebben heel wat te bieden.
Georgia on my mind.
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

BSP.
Wat is er fout aan steppegras????
Alleen......alleen....opgelet nu !!! LOL
Amerikanen willen GEEN MAYONAISE lol
Hebben daar een hekel aan...
Ik moest telkens speciaal vragen naar mayonaise toen ik daar woonde.
Raar hoor...iedereen zei dat mayonaise hartziektes veroorzaakte.
Ja zeg :lol:
Wie in Amerika een friet pataat opendoet (voor de hollanders) of een frituur (voor de belgen)...moet lukken denk ik.
Georgia on my mind.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Er is helemaal niets mis met Steppegras, mijn favoriete keuze bij Restaurant "op het Hoekske" in Lommel :D

Ik denk dus ook dat een "frietkot" daar leuk kan rondkomen, niet alleen voor de daar aanwezige Belgen en Nederlanders. Maar start daar maar eens uit het niets een nieuw restaurant op, niet makkelijk....Enige manier zou dan zijn om een bestaand restaurant over te nemen, en de menukaart te wijzigen...Ik heb alleen geen ervaring in de horeca, dus zie dat niet zo zitten...

En zoals de mayonaise in de USA is hoef ik hem ook niet, geef my maar lekker de Belgische. "avec oeuf!!" :wink:

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Fred, wij hebben een client die momenteel in Florida is om naar een aantal restaurants te kijken omdat hij ook een idee heeft voor een nieuw soort restaurant. Ik weet niet wat je bedoeling is met je idee, het verkopen is zeer moeilijk te realiseren. Misschien zou je t.z.t. met hem kunnen overleggen over je idee en dat uit kunnen werken zodat je zelf ook daar nu toe kunt vertrekken. Om een restaurant te beginnen zonder ervaring raad ik ten zeerste af.
We hebben nog wel andere oud-clienten met een restaurant, misschien hebben zij wel interesse.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik weet niet of je idee iets typisch Belgisch is, maar hier in het gebied rond Washington zijn een paar Belgische restaurants. Die zijn misschien sowieso meer bereid hierover te praten, omdat het een landgenoot betreft. Als je de adressen wilt, hoor ik het wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

BSP... ik ben ook aan het uitkijken om iets typisch belgisch te starten (chocolade)... denk dat het voor jou wel iets gemakkelijker zou gaan omdat ze in de VS wel frituur apparaaten hebben volgens mij... ik heb m'n zoektocht naar chocolade machine's in de VS gestaakt want die zijn er niet te vinden volgens mij :( ... als je alles met container naar de VS moet brengen denk ik dat het een kostelijk grapje wordt... maar ik geef niet op :D ...
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Tja, wat is mijn bedoeling met het idee... :? Wat ik het liefste zou doen, is een bestaand restaurant overnemen met een partner. Die partner zou dan ervaring moeten hebben in de horeca als belangrijkste voorwaarde. Zou trouwens ook een Amerikaan kunnen zijn natuurlijk. Als je met tweeen achter het restaurant idee staat, en je kunt het met tweeen realiseren, dan lijkt me dat een goede basis voor een franchise-keten. :lol:

Maarja, ik ben van veel markten thuis, en pak alles aan, maar de horeca is voor mij echt een grijs gebied. Hoewel mijn ouders daar weer goed in thuis zijn, heb ik er me nooit zo in verdiept. Misschien dat ik dat wel eens moest doen?

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Reivax.
Een container huren valt echt wel mee hoor.
Betje rondkijken en heel wat euro's besparen.
Ik heb vrienden in Atlanta wonen die op alle markten thuis zijn.
Als je wilt mail me dan
info@touristsupport.be
misschien kunnen zij je helpen.
Baat het niet,schaad het niet.
Enne,info is gratis hé :P
Georgia on my mind.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

dankje voor info Condor... :wink:
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steppie »

@ BSP;

Ik zou zeggen gewoon doen en dan zou ik voornamelijk uitkijken naar NYC of LA. In ieder geval mag je mij contacteren en dan wil ik wel als kok in het restaurant komen werken.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

voila... je hebt al personeel :P ... al moeten het wel amerikanen zijn als je een bedrijf wil overnemen :? ... maar toch :lol: ... geen zin om in de chocolade te werken :wink: ... grapje...
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

reivax schreef:voila... je hebt al personeel :P ... al moeten het wel amerikanen zijn als je een bedrijf wil overnemen :? ... maar toch :lol: ... geen zin om in de chocolade te werken :wink: ... grapje...
Ik kan helaas niet in de chocolade werken :( Ik heb namelijk een verslaving :lol: en dat is chocolade :roll: Ik eet ELKE dag chocolade, soms maar een beetje (net als vandaag, een paar paaseitjes), soms teveel, meer dan een heel tablet :oops:

Wat ik ook geweldig vind, zijn Peanut Buter Cups:
Afbeelding

Die laat ik dus speciaal opsturen vanuit de USA. En nu komen er weer paaseitjes uit de USA, met PINDAKAAS erin!! :roll: Chocolade en pindakaas, heerlijk.....

Maar ook lekkere belgische pralines kan ik niet ontwijken, en die vallen bij onze vrienden in de USA ook heeeel erg goed in de smaak :wink: Net zoals de zoethout drop....

Fred

Poesjes
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Kunnen jullie niet iets met z'n tweeën gaan doen :?:
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Ja, VEEEEEL chocolade maken en eten!! :wink:

Fred

Poesjes
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer