Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
huis kopen in de VS...
huis kopen in de VS...
heb geprobeerd om via de "zoek" functie iets te vinden maar is niet gelukt... kan een buitenlander gemakkelijk een woning kopen in de VS en zijn daar kosten mee verbonden...?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: huis kopen in de VS...
Aan de koop van een huis in Amerika zijn inderdaad kosten verbonden. Net zoals hier zijn de huizen daar niet gratisreivax schreef:... kan een buitenlander gemakkelijk een woning kopen in de VS en zijn daar kosten mee verbonden...?

Life is good in the Tarheel State.
LOL
even on-topic. Ja ze hebben hier ook sluitings kosten, maar je kunt als buitenlander volgens mij gewoon hier kopen. Ik weet niet hoe het zit met een lening bij de banken hier, maar misschien kun je dat in NL regelen!
Sluitingskosten op een normaal huis zijn normaal gesproken zo'n $1200-$1500 en dat is inclusief een taxatie en de advocaat die de sluiting doet etc.. Volgende maand kan ik je exact vertellen wat het kost, want dan sluiten wij op onze eerste (door ons gebouwde) nieuwbouw huis.
Richard
even on-topic. Ja ze hebben hier ook sluitings kosten, maar je kunt als buitenlander volgens mij gewoon hier kopen. Ik weet niet hoe het zit met een lening bij de banken hier, maar misschien kun je dat in NL regelen!
Sluitingskosten op een normaal huis zijn normaal gesproken zo'n $1200-$1500 en dat is inclusief een taxatie en de advocaat die de sluiting doet etc.. Volgende maand kan ik je exact vertellen wat het kost, want dan sluiten wij op onze eerste (door ons gebouwde) nieuwbouw huis.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, als koper betaal je allerlei overdrachtskosten ("closing cost"). Toen wij ons huis in Seattle kochten, ging het om zo'n $8500 (op een huis van $445.000). Meestal kun je die kosten meefinancieren in de hypotheek.reivax schreef:ah ok... maar dan bedoel jij waarschijnlijk wanneer je een huis verkoopt...? bij mij zou het kopen zijn... of zijn die kosten voor de koper...?
Ik betwijfel overigens of je als niet-ingezetene buitenlander zomaar een huis in de V.S. mag kopen. Een hypotheek aanvragen kun je daar (hier voor mij ;-) zonder verblijfsvergunning, social security number (SSN) en goede kredietgeschiedenis wel vergeten. En mocht je al onroerend goed kunnen kopen, dan zullen daar ongetwijfeld allerlei (belastingtechnische) regels voor zijn waar je niet vrolijk van wordt.
Moraal van dit verhaal: bezint eer ge begint (en doe je huiswerk alvorens grote beslissingen te nemen)!
Ron
http://www.dutchavenue.com
Hoe de regels allemaal zijn weet ik niet precies, maar het kan wel degelijk. Vorig jaar huurden wij een huis in Palm Coast van een Nederlander die hier in Nederland woont. Hij gaat zelf 2 x per jaar daar naar toe op vakantie en verhuurt het de rest van de tijd. Hij heeft het huis in 1995 gekocht.dutch_in_seattle schreef: Ik betwijfel overigens of je als niet-ingezetene buitenlander zomaar een huis in de V.S. mag kopen.
Ik heb dit even nagevraagd bij ons kantoor in Florida, ik ben er niet zeker van of dit in andere Staten hetzelfde percentage is.en zijn daar kosten mee verbonden...?
(makkelijk zo'n directe verbinding

You can expect:
The cost of an Appraisal
The cost of a Survey
The cost of a building inspector
Radon Gas Test
Environmental
Title Search
Title insurance
General Insurance
Legal
Documentation Stamps
Intangible Tax
Pro-rated Real Estate Taxes
From the Bank you may have 1 or 2 points for the loan
But in general, it runs around 5% of the purchase price as an average.
En ja, je kunt als buitenlander zonder grote problemen een huis kopen.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe zit dat met de hypotheek dan? Moet je die in Nederland afsluiten?PBBI schreef:En ja, je kunt als buitenlander zonder grote problemen een huis kopen.
Ron
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Als buitenlander een huis kopen in Noord Amerika kan gerust.
Ik ken trouwens hier iemand die huizen verkoopt in Amerika.
Als je zijn Email wil mag je me gerust mailen,al is het gewoon om van iemand die in deze branche zit te horen wat je nu juist moet doen..
info@touristsupport.be
Ik ken trouwens hier iemand die huizen verkoopt in Amerika.
Als je zijn Email wil mag je me gerust mailen,al is het gewoon om van iemand die in deze branche zit te horen wat je nu juist moet doen..
info@touristsupport.be
Georgia on my mind.
Nee, dat is niet mogelijk, je zult een hypotheek af moeten sluiten in de VS. Dit kan problemen geven, is afhankelijk van de verkoper. Soms zijn er projectontwikkelaars die ook voor de hypotheek kunnen zorgen en dan kom je met een aanbetaling van 20% tot 30% een heel eind. We assisteren normaal gesproken bij de aankoop van bedrijven en een E2 visum maar heb je interesse in de aankoop van een woning in Florida (geen andere Staten, bij bedrijven wel) dan laat maar weten. Misschien kunnen we je helpen of anders in ieder geval advies geven.Hoe zit dat met de hypotheek dan? Moet je die in Nederland afsluiten?
Soms lijkt het erop dat ik hier klanten aan het werven ben, maar ik wil graag dat iemand weet wat onze achtergrond is en ik geef met alle plezier alleen advies.

-
- Amerika-expert
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je kunt dit omzeilen wanneer je hier in NL veel overwaarde op je huis hebt. In dat geval zou je een tweede hypotheek op je huis kunnen nemen en het geld dat je daarmee ontvangt gebruiken voor de koop van een huis in de US. Ik ken mensen die dit zo hebben gedaan. Uiteraard moet je alle fiscale consequenties van zo'n tweede hypotheek eerst goed bekijken, maar op zich kan het zo.PBBI schreef:Nee, dat is niet mogelijk, je zult een hypotheek af moeten sluiten in de VS.Hoe zit dat met de hypotheek dan? Moet je die in Nederland afsluiten?
Life is good in the Tarheel State.
Klopt, maar in principe betekent dit dat je je huis in de VS, maar dit geldt natuurlijk voor andere landen ook, gewoon cash betaald.Je kunt dit omzeilen wanneer je hier in NL veel overwaarde op je huis hebt. In dat geval zou je een tweede hypotheek op je huis kunnen nemen en het geld dat je daarmee ontvangt gebruiken voor de koop van een huis in de US.
Een hypotheek afsluiten bij een Nederlandse bank voor buitenlands onroerend goed kan zover ik weet alleen voor Duitsland en België.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou wel 'ns willen weten hoe je als niet-ingezetene Nederlander een hypotheek afsluit bij een bank of andere hypotheekverstrekker in de V.S. Voor een bank ben je een "ghost", d.w.z. iemand zonder een "credit score" (dus geen kredietwaardigheid) en geen enkele kredietgeschiedenis (openstaande kredietlijnen e.d.). Ik betwijfel of banken bereid zijn dat financiële risico aan te gaan, en als ze dat wel zijn, betaal je daar ongetwijfeld fors voor (veel hogere rentepercentages en zo).PBBI schreef:Klopt, maar in principe betekent dit dat je je huis in de VS, maar dit geldt natuurlijk voor andere landen ook, gewoon cash betaald.Je kunt dit omzeilen wanneer je hier in NL veel overwaarde op je huis hebt. In dat geval zou je een tweede hypotheek op je huis kunnen nemen en het geld dat je daarmee ontvangt gebruiken voor de koop van een huis in de US.
Een hypotheek afsluiten bij een Nederlandse bank voor buitenlands onroerend goed kan zover ik weet alleen voor Duitsland en België.
Toen wij een hypotheek aanvroegen bij Wells Fargo--toch een hele grote speler op de hypotheekmarkt--werd dat in eerste instantie goedgekeurd, maar op het laatste moment (anderhalve week voor de overdracht!) alsnog afgewezen, omdat de "underwriter's department" van Wells Fargo vond dat ik niet genoeg openstaande kredietlijnen had (ironisch genoeg hadden we niet genoeg op afbetaling gekocht). Ik had een zeer hoge (d.w.z. goede) "credit score" en nooit enige betalingsproblemen gehad, maar men wilde kredietlijnen zien. Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar gezien mijn eigen ervaringen vraag ik me dus af hoe dat voor niet-ingezetene buitenlanders werkt.
Ron
Dat is dan meestal een koekje uit eigen trommel, in plaats van een lagere prijs te accepteren betaald de verkoper dan de closing costs. Voordeel voor de koper is dat hij de closing costs niet meteen hoeft te betalen maar dat deze dan in de prijs van de woning zitten en dus over de periode van de hypotheek betaald kunnen worden.De kosten kun je onderhandelen om het de verkoper te laten betalen
-
- Amerika-expert
Wij hadden van onze Nederlandse hypotheek verstrekker een verklaring in het engels gevraagd dat wij altijd heel netjes onze hypotheek hadden betaald. Toevallig was dat Fortis die ze hier in Amerika ook kennen, wat vertrouwen wekte. Ook een kopie van een van de laatste bankafschriften uit Nederland, wat de ING was, ook weer bekend in Amerika.
Bovendien een verklaring van werkgever van regelmatig inkomen en dit alles heeft geresulteerd in een hypotheek bij de Wachovia bank.
Het enige wat verkeerd uitgelegd kan worden is de kredietverklaring van het bureau krediet registratie (BKR) uit Nederland. Wij hadden deze verklaring erbij gedaan. Hier op stond dat wij niet gesignaleerd waren, goed dus. Maar zij zagen dat als niet goed, want zij refereerde aan het Amerikaanse systeem, waar je dus krediet waardig bent als je bekend bent. (Dus met credit history) Even moeilijk uitleggen was dat, maar ook die hielp uiteindelijk.
Geen nadere problemen gehad en derhalve mogen wij nu elke maand mortgage betalen
Groetjes Petra
Bovendien een verklaring van werkgever van regelmatig inkomen en dit alles heeft geresulteerd in een hypotheek bij de Wachovia bank.
Het enige wat verkeerd uitgelegd kan worden is de kredietverklaring van het bureau krediet registratie (BKR) uit Nederland. Wij hadden deze verklaring erbij gedaan. Hier op stond dat wij niet gesignaleerd waren, goed dus. Maar zij zagen dat als niet goed, want zij refereerde aan het Amerikaanse systeem, waar je dus krediet waardig bent als je bekend bent. (Dus met credit history) Even moeilijk uitleggen was dat, maar ook die hielp uiteindelijk.
Geen nadere problemen gehad en derhalve mogen wij nu elke maand mortgage betalen

Groetjes Petra
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1521 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-