Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijzen Aldi/Walmart/Target
-
- Amerika-expert
Prijzen Aldi/Walmart/Target
We zijn net naar Florida verhuisd en ik ben op zoek naar de beste winkel om de wekelijkse boodschappen te doen. Publix heeft een redelijk aanbod maar veel dingen zijn flink duurder dan bij de Walmart. Hoe zit het met de Aldi? In Nederland en Duitsland gingen we vooral naar de Aldi en de Lidl. In Utah was de Walmart de beste keus maar dat kwam ook omdat de Albertsons altijd muizenkeutels op de planken had en er verder weinig in ons mini-stadje was.
Gewoon in de auto stappen en de winkels vergelijken heb ik nu even niet echt de tijd voor. M'n man heeft nierkanker en hij moet het rustig aan doen zodat hij zo sterk mogelijk is voor z'n operatie. Dat betekent dus dat ik alles zelf moet uitpakken en inrichten enz. en zo snel mogelijk want die koppige Texaan van mij blijft nooit rustig op de bank zitten.
Gewoon in de auto stappen en de winkels vergelijken heb ik nu even niet echt de tijd voor. M'n man heeft nierkanker en hij moet het rustig aan doen zodat hij zo sterk mogelijk is voor z'n operatie. Dat betekent dus dat ik alles zelf moet uitpakken en inrichten enz. en zo snel mogelijk want die koppige Texaan van mij blijft nooit rustig op de bank zitten.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Prijzen Aldi/Walmart/Target

Oei, nierkanker, dat is heftig! Mijn vader heeft het ook (gehad). Bij hem is 1 nier, een deel van de blaas en een deel van de urineleider weggehaald. De operatie was zwaar, maar hij is goed en behoorlijk snel hersteld. Dat wens ik jouw man ook! Mijn vader had het grote geluk dat de tumor volledig ingekapseld was in de nier, en niet daarbuiten. Hopelijk hebben jullie dat geluk ook!
Toi toi toi!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Hi LittlePhoenix, allereerst heel, heel veel sterkte met het herstel van je 'koppige Texaan'.
Publix is inderdaad een minder goedkope supermarkt maar wel een vrij goede, met over het algemeen vriendelijke en behulpzame bediening. (Omdat de Publix medewerkers een behoorlijk salaris\benefit verdienen ivm andere Supers).
Toen wij in FL woonden kochten we er zo'n beetje alles.
Aldi is niet slecht ze hebben vaak goedkoper fruit & groenten.
Publix is inderdaad een minder goedkope supermarkt maar wel een vrij goede, met over het algemeen vriendelijke en behulpzame bediening. (Omdat de Publix medewerkers een behoorlijk salaris\benefit verdienen ivm andere Supers).
Toen wij in FL woonden kochten we er zo'n beetje alles.
Aldi is niet slecht ze hebben vaak goedkoper fruit & groenten.
-
- Amerika-expert
Jasmino, bedankt!
Tedje, Publix is een fijne winkel maar met 4 kinderen waarvan 2 in luiers (zoon 2 is koppig) is het toch wel handig om voor sommige dingen een goedkopere winkel te vinden. Het aanbod in baby-spul vond ik heel beperkt maar dat kan ook aan de buurt liggen.
Tedje, Publix is een fijne winkel maar met 4 kinderen waarvan 2 in luiers (zoon 2 is koppig) is het toch wel handig om voor sommige dingen een goedkopere winkel te vinden. Het aanbod in baby-spul vond ik heel beperkt maar dat kan ook aan de buurt liggen.
- girliecathy
- Amerikakenner
Sterkte, met deze zware tijd.
Denk ook af en toe aan jezelf als zal dit moeilijk zijn.
Dikke knuffel.
Denk ook af en toe aan jezelf als zal dit moeilijk zijn.
Dikke knuffel.
Oei wat een heftige tijd voor jullie:verhuizen met vier kinderen en een man die hopelijk tijdelijk uit de running is. Ik ken Florida-iaanse winkelketens niet, maar je zou zeker kunnen overwegen om te kijken bij Amazon en aanverwanten. In onze periodes in de VS bestelde ik vaak net zoveel dat zaken als luiers gratis thuisbezord werden. Fijner dan shoppen met zeurende kinderen en zonder verzendkosten meestal goedkoper dan bijvoorbeeld (toegegeven) fijne winkels als Publix of Super Targets. Maar met een Aldi binnen redelijke rijafstand ben je natuurlijk helemaal spekkoper: beste plek voor bulk (wc papier, luiers, shampoo, pasta, rijst) en de laatste jaren helemaal niet slecht meer voor verse voedingsmiddelen als melk en groente.
Maar ja, eigenlijk hoor je Amerikaanse mommy natuurlijk te extreme coupon-en hé? Niet dat ik daar ook maar een fractie van het benodigde geduld voor zou kunnen opbrengen
Sterkte de komende tijd!
Maar ja, eigenlijk hoor je Amerikaanse mommy natuurlijk te extreme coupon-en hé? Niet dat ik daar ook maar een fractie van het benodigde geduld voor zou kunnen opbrengen

Sterkte de komende tijd!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-expert
Bedankt allemaal!
De kinderen hebben vrij vandaag dus we zijn gaan winkelen. De Aldi is 20 minuten rijden en helaas een stuk kleiner dan ik hoopte. Geen grootverpakkingen voor luiers, rijst of andere zaken maar de melk, brood, poptarts, enz zijn veel goedkoper. En als je bedenkt hoeveel melk en brood er per week met 4 kids doorheen gaat! En op de terugweg een fijne Walmart gevonden met een grote groenten en fruit afdeling. Heb dus een goede route gevonden voor de grote boodschappen.
De Aldi was trouwens grappig met de kinderen, de oudste heeft nog herinneringen aan winkels in Nederland maar de twee jongens vonden het allemaal maar vreemd. Winkelwagentjes waar je een munt in moet stoppen, en de typische manier van dingen uitstallen (gewoon grote dozen i.p.v. netjes in het schap), plastic tassen waar je voor meot betalen. Was een avontuur!
Is voor m'n man ook weer een zorg minder. Ik vind autorijden in de grote stad helemaal niet leuk dus hij was bezorgd of ik het wel zou redden met boodschappen doen enz. Lol, elke keer als ik de auto op de piepkleine oprit parkeer zeg ik een dankgebedje dat we het weer heelhuids gehaald hebben. Verkeer is echt chaotisch hier.
De kinderen hebben vrij vandaag dus we zijn gaan winkelen. De Aldi is 20 minuten rijden en helaas een stuk kleiner dan ik hoopte. Geen grootverpakkingen voor luiers, rijst of andere zaken maar de melk, brood, poptarts, enz zijn veel goedkoper. En als je bedenkt hoeveel melk en brood er per week met 4 kids doorheen gaat! En op de terugweg een fijne Walmart gevonden met een grote groenten en fruit afdeling. Heb dus een goede route gevonden voor de grote boodschappen.
De Aldi was trouwens grappig met de kinderen, de oudste heeft nog herinneringen aan winkels in Nederland maar de twee jongens vonden het allemaal maar vreemd. Winkelwagentjes waar je een munt in moet stoppen, en de typische manier van dingen uitstallen (gewoon grote dozen i.p.v. netjes in het schap), plastic tassen waar je voor meot betalen. Was een avontuur!

Is voor m'n man ook weer een zorg minder. Ik vind autorijden in de grote stad helemaal niet leuk dus hij was bezorgd of ik het wel zou redden met boodschappen doen enz. Lol, elke keer als ik de auto op de piepkleine oprit parkeer zeg ik een dankgebedje dat we het weer heelhuids gehaald hebben. Verkeer is echt chaotisch hier.
Allereerst veel sterkte gewenst LittlePhoenix. Je komt op mij over als een enorm sterke vrouw maar als ik zo lees dat je voor je man zorgt en ook nog voor jullie 4 kinderen en dan ook nog "even" tussendoor naar Florida verhuist.. wow... petje af hoor! Ik heb echt bewondering voor je! Ik hoop dat je je man lang genoeg aan de bank kunt vastketenen voor een succesvolle operatie 
Ik ga tegenwoordig voor frisdrank naar Dollar General (geel logo) omdat dat een stuk goedkoper is dan Walmart zelfs. Weet niet of ze die daar ook hebben? Sowieso soms wat verder kijken dan de standaard supermarkten heb ik ontdekt. Ik vrees dat het toch weer een beetje een zoektocht voor je wordt in de buurt waar je nu woont. Hoop dat jullie je snel thuisvoelen!

Ik ga tegenwoordig voor frisdrank naar Dollar General (geel logo) omdat dat een stuk goedkoper is dan Walmart zelfs. Weet niet of ze die daar ook hebben? Sowieso soms wat verder kijken dan de standaard supermarkten heb ik ontdekt. Ik vrees dat het toch weer een beetje een zoektocht voor je wordt in de buurt waar je nu woont. Hoop dat jullie je snel thuisvoelen!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Costco en sams club voor de grootverpakkingen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Welkom in Florida. Voor Publix zou ik wel de Buy One get One Free aanbiedingen in de gaten houden. Die kunnen een en ander soms goedkoper maken dan de WalMart. Maar verder zou ik de WalMart doen. Aldi is op zich ook goedkoop maar niet als je er voor moet omrijden.
Waar in Florida zit je als ik vragen mag?
Waar in Florida zit je als ik vragen mag?
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
- Bandido
- Amerika-expert
Met vier kinderen zou ik inderdaad Costco overwegen als dat in de buurt zit. Publix is vrij prijzig, maar ze hebben goede aanbiedingen. Met Aldi heb ik ook geen geweldige ervaringen, het is lang niet zo voordelig als ik in NL gewend was. ZIt er toevallig een Kroger in de buurt? Daar doe ik in Atlanta meestal mijn boodschappen en het is heel goed te doen. Vooral veel sterkte met de ziekte van je man, dat moet allemaal niet gemakkelijk zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Ziva, zag je post nu pas maar heel erg bedankt!Ziva schreef:Allereerst veel sterkte gewenst LittlePhoenix. Je komt op mij over als een enorm sterke vrouw maar als ik zo lees dat je voor je man zorgt en ook nog voor jullie 4 kinderen en dan ook nog "even" tussendoor naar Florida verhuist.. wow... petje af hoor! Ik heb echt bewondering voor je! Ik hoop dat je je man lang genoeg aan de bank kunt vastketenen voor een succesvolle operatie
-
- Amerika-expert
Broward County. Errug mooi hier!suebrons schreef:Waar in Florida zit je als ik vragen mag?
-
- Amerika-expert
Costco zit hier helaas niet in de buurt, is net zo ver rijden als de Aldi of Walmart. Maar zal eens gaan uitzoeken of dat misschien toch voordeliger/handiger is.
Save-a-lot, heeft ook veel coupons, als je je aanmeld via hun Facebook-pagina. Ik doe er niet aan, maar collega's met grote gezinnen shoppen daar veel voor de basis-boodschappen.
Ik vind Save a Lot echt een vreselijke winkel maar misschien dat je er inderdaad wel wat vandaan kunt halen. Couponing is overigens een hele sport hier heb ik begrepen. Ik zou willen dat ik er de tijd en het geduld voor had maar helaas, dan maar de hoofdprijs betalen 
Zit er een Sams Club wellicht?

Zit er een Sams Club wellicht?
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Als ik het goed heb zit Costco ook in Florida. Al is het meer een groothandel, het is blijkbaar de keten die de meeste 'groceries' verkoopt. We halen er altijd onze melk (in een doos met twee flessen van 1 gallon) - op z'n minst 30% goedkoper dan welke supermarkt dan ook. Met ons gezin (van 7) halen we het lidmaatschap er al alleen met de melk uit!
Ze hebben ook een grote sortering kaas. Gouda kost er zo'n $5 per pond en wordt verkocht in stukken van 2 pond. De 'rotisserie chicken' (vers uit de oven) kost $4.99.
De garantie van alle producten is geweldig; altijd "niet goed geld terug" - zelfs jaren later...
Ze hebben ook een grote sortering kaas. Gouda kost er zo'n $5 per pond en wordt verkocht in stukken van 2 pond. De 'rotisserie chicken' (vers uit de oven) kost $4.99.
De garantie van alle producten is geweldig; altijd "niet goed geld terug" - zelfs jaren later...
-
- Amerika-expert
Ik zit nog steeds te twijfelen over Cosco omdat het lidmaatschap $55 per jaar is en het zo'n 30 minuten rijden hiervandaan is. Maar Walmart en Aldi zijn 20 minuten rijden. En in dit huis hebben we geen voorraadkast dus we hebben een paar keukenkastjes om alles in op te bergen. Wat we in ons vorige huis konden doen, flinke berg inslaan, gaat hier dus niet lukken. Zou Cosco dan nog het lidmaatschap waard zijn? En wij zijn een gezin van 6 dus goedkope melk klinkt al veelbelovend.
-
- Amerika-expert
Wij hebben er dit jaar voor het eerst een lidmaatschap van.
En komen er heel vaak eigenlijk. Ze hebben er zoals gezegd echt heerlijke Nederlandse Goudse kaas.
(ligt voorverpakt in de koeling)
Hun vlees is heel goedkoop en erg goed en Inderdaad de warme rotisserie chicken is echt om van te smullen.
Ik was er eigenlijk lid voor geworden omdat hun foto print afdeling, op aanraden van leden van mij fotoclub, van hoge kwaliteit is. En uiterst goede prijzen. Maar dat is bijzaak
Zij zijn in verhouding tot BJ's een stuk beter vind ik. In prijs, assortiment en kwaliteit.
Maar bij de Aldi kom ik ook graag trouwens. Maar eigenlijk voor andere zaken dan bij de Costco.
En komen er heel vaak eigenlijk. Ze hebben er zoals gezegd echt heerlijke Nederlandse Goudse kaas.
(ligt voorverpakt in de koeling)
Hun vlees is heel goedkoop en erg goed en Inderdaad de warme rotisserie chicken is echt om van te smullen.
Ik was er eigenlijk lid voor geworden omdat hun foto print afdeling, op aanraden van leden van mij fotoclub, van hoge kwaliteit is. En uiterst goede prijzen. Maar dat is bijzaak

Zij zijn in verhouding tot BJ's een stuk beter vind ik. In prijs, assortiment en kwaliteit.
Maar bij de Aldi kom ik ook graag trouwens. Maar eigenlijk voor andere zaken dan bij de Costco.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Bij Walmart/Sam's Club moet je altijd op de hoede zijn voor de kwaliteit. Het bedrijf eist van producenten/leveranciers zulke lage prijzen dat veel bedrijven een aparte lijn opzetten van lagere kwaliteit.
Een paar jaar geleden kocht ik een Cuisinart koffiemolen bij Sam's Club. Binnen een paar maanden was-ie gebroken. Toen ik de fabrikant belde vroegen ze naar de productcode - en specifiek of er nog een letter achter stond. "Oh", zei de mevrouw, "Dat is het Walmart-model". Hij zag er echter identiek uit vergeleken met 'dezelfde' molen in andere winkels. Wellicht heb ik het me verbeeld, maar ik had de indruk dat de molens bij andere winkels iets zwaarder waren.
Een collega van mij had eenzelfde ervaring. Ze kocht een stofzuiger die haar erg goed beviel en daarom kocht een vriendin van haar er ook een. De vriendin kocht hem echter bij Walmart - en de stofzuiger begaf het binnen een jaar. De volgende begaf het ook binnen een jaar.
Een paar jaar geleden weigerde een grasmaaierfabrikant om hun maaiers via Walmart te verkopen. De reden die ze gaven was dat Walmart zulke lage prijzen eiste dat de kwaliteit van hun producten zou moeten verminderen en ze wilden hun goede reputatie niet in gevaar brengen.
Toegegeven, dit zijn anecdotes - maar toch...
Een voorbeeld van Costco's klantenservice: meer dan een jaar geleden kocht ik een draadloos weerstation met een windmeter. Tijdens een hagelbui deze zomer brak een schoep van de windmeter af. Toen ik voorbij de klantenservice liep dacht ik dat ik toch maar even zou vragen of dit ook onder de "satisfaction guarantee" viel. Ik legde uit dat ik niet ontevreden was, maar ze zeiden meteen dat ik hem "natuurlijk" kon ruilen of retourneren...
Een paar jaar geleden kocht ik een Cuisinart koffiemolen bij Sam's Club. Binnen een paar maanden was-ie gebroken. Toen ik de fabrikant belde vroegen ze naar de productcode - en specifiek of er nog een letter achter stond. "Oh", zei de mevrouw, "Dat is het Walmart-model". Hij zag er echter identiek uit vergeleken met 'dezelfde' molen in andere winkels. Wellicht heb ik het me verbeeld, maar ik had de indruk dat de molens bij andere winkels iets zwaarder waren.
Een collega van mij had eenzelfde ervaring. Ze kocht een stofzuiger die haar erg goed beviel en daarom kocht een vriendin van haar er ook een. De vriendin kocht hem echter bij Walmart - en de stofzuiger begaf het binnen een jaar. De volgende begaf het ook binnen een jaar.
Een paar jaar geleden weigerde een grasmaaierfabrikant om hun maaiers via Walmart te verkopen. De reden die ze gaven was dat Walmart zulke lage prijzen eiste dat de kwaliteit van hun producten zou moeten verminderen en ze wilden hun goede reputatie niet in gevaar brengen.
Toegegeven, dit zijn anecdotes - maar toch...
Een voorbeeld van Costco's klantenservice: meer dan een jaar geleden kocht ik een draadloos weerstation met een windmeter. Tijdens een hagelbui deze zomer brak een schoep van de windmeter af. Toen ik voorbij de klantenservice liep dacht ik dat ik toch maar even zou vragen of dit ook onder de "satisfaction guarantee" viel. Ik legde uit dat ik niet ontevreden was, maar ze zeiden meteen dat ik hem "natuurlijk" kon ruilen of retourneren...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6450 Weergaves
-
Laatste bericht door Caatje79
-
- 14 Reacties