Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
lekker brood in VA
lekker brood in VA
Ik heb zowat van alles geprobeerd om lekker volkorenbrood ergens te kopen tot nu toe zonder succes. Weet iemand een supermarktketen of wellicht kleine bakkers in omgeving van Fairfax county, VA waar je gewoon lekker brood kunt halen?
Zijn er leden die zelf thuis brood bakken? Ik denk dat ik dit ga proberen.
Re: lekker brood in VA
Ja, bij Safeway hebben ze Wheat French Bread van Open Nature bij de afdeling vers brood. Dat is best goed te doen. En anders een voorraadje broodbakmixen bij de dutch store bestellen, dat kan natuurlijk ook 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, knip bruin zoals in Nederland zul je hier niet vinden. Maar Whole Foods en Trader Joe's hebben zeker lekker brood (probeer eens spelt bread). Ook hebben we in Vienna Cenan's Bakery. Ik weet niet waar in Fairfax County je woont, want het is nogal een grote county. Maar als het niet ver van Vienna is, is die bakkerij het proberen waard. Ik ben dol op hun Danish kernel brood.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Veel dank. Ik werk in Reston niet zo ver van Vienna af. Ik reed een keer op Maple Avenue, Vienna en zag idd Whole Foods aan de rechterkant staan maar had geen tijd om even te stoppen. Ik ken Whole Foods van mijn werk in de buurt van Boston, MA.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je in Reston Town Center werkt is daar ook een Whole Foods dichtbij, net van Sunset Hills af.
Bedankt. Ik ga es kijken. Ik werk sinds twee maanden voor een bedrijf in Reston maar heb tot nu toe ons kantoor niet van binnen gezien! Ik heb een apart verhaal met Whole Foods in DC.
Petra/VS schreef:Als je in Reston Town Center werkt is daar ook een Whole Foods dichtbij, net van Sunset Hills af.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nu ben ik wel benieuwd naar dat verhaal
. Als je meer wilt weten over deze omgeving geef je maar een gil. Ik woon er al bijna dertig jaar, dus ben hier goed bekend
.

Begin oktober reed ik naar Washington, DC om een oude vriend op te zoeken. Ik wist dat parkeren lastig was maar voordat we zover waren wilden we even een broodje eten bij Whole Foods aan P Street North West. Je kon gratis parkeren onder de supermarkt en heb dat ook gedaan.... en wellicht daar te lang gestaan, want we zijn daarna in het terassje buiten gaan zitten. Die broodjes waren achteraf best duur. Ik kreeg van de week een brief van DMV-DC dat ik slechts $500 boete moet betalen omdat ik de eerste boete van $250 niet had betaald.
Ik had de eerste boete niet gezien aan de auto en ook geen post. Reden van de boete ' vehicle on private property without consent of owner'! Hmmm, had ik maar met creditcard betaald. Ik heb dus contact betaald en heb ook geen bon meer! Ik heb gisteren een aangetekend brief geschreven dat ik niet eens ben met de verhoging, maar omdat ik geen bon heb dat ik er iets kocht zal ik toch de $250 moet dokken! Mijn laatste keer naar DC met de auto!
Ik had de eerste boete niet gezien aan de auto en ook geen post. Reden van de boete ' vehicle on private property without consent of owner'! Hmmm, had ik maar met creditcard betaald. Ik heb dus contact betaald en heb ook geen bon meer! Ik heb gisteren een aangetekend brief geschreven dat ik niet eens ben met de verhoging, maar omdat ik geen bon heb dat ik er iets kocht zal ik toch de $250 moet dokken! Mijn laatste keer naar DC met de auto!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oei, dat is niet mis! Ik zou de manager van Whole Foods daar inschakelen. Tenslotte was het niet duidelijk dat je daar niet mocht parkeren. Wel een heel hoge boeten voor verkeerd parkeren, zo hoog heb ik het (gelukkig) nog nooit gezien. Wellicht helpt het ook uit te leggen dat je buitenlander bent. Zo ben ik in het begin hier onder een aantal boetes uitgekomen (lukt nu niet meer, te Amerikaans accent
).

- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heidelberg bakery heeft heel goed volkoren brood. Op Lee Highway, in Arlington: http://www.heidelbergbakery.com/
Yep, ik bak mijn brood zelf, nog niet echt een volkorenbrood maar heerlijke ciabatta! En ze smullen er hier van!adam747 schreef:
Soms een bruin brood, dat lukt ook aardig.
Bij Albertsons verkopen ze: 9 grains and seeds, dat is ook nog wel redelijk. Maar zelf bakken blijft het lekkerst!
Helemaal mee eens! Er gaat niks boven mijn zelfgebakken brood. Behalve misschien de hele dure broden van Panera/Whole Foods enzo, maar $5 per brood vind ik te duur. Zelf bakken is niet alleen lekker, maar ook stukken goedkoper (en de kosten van het apparaat heb je er dus zo uit).
En nee ik bak niet met een broodmachine 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Beste oplossing: gewoon minder of geen brood eten
. Dat meen ik serieus. Soep, wraps, salades, er zijn zoveel alternatieven. Ik eet hier veel minder brood dan ooit in Nederland.

En toch vind ik het lastig om brood uit mijn dagelijkse menu te halen. Ik neem daarmee een hele zwik vezels weg en ik vraag me af of ik dat met alternatieven wel genoeg compenseer. Dat is iets waar ik bij iedere internationale move weer tegenaan loop: krijg ik nog wel genoeg binnen van alle noodzakelijke voedingsstoffen? In Nederland wordt bijvoorbeeld jodium toegevoegd aan keukenzout en aan bakkerszout (dat in brood wordt gebruikt) maar ik heb een idee of ik hier in de VS met mijn huidige eetpatroon nog wel voldoende jodium binnenkrijg.Petra/VS schreef:Beste oplossing: gewoon minder of geen brood eten. Dat meen ik serieus. Soep, wraps, salades, er zijn zoveel alternatieven. Ik eet hier veel minder brood dan ooit in Nederland.
En wat geef ik mijn oudste mee naar school als lunch? De anderen krijgen schoollunches, maar zij neemt haar eigen lunch mee. Dan zijn salades en soepen niet echt handig. Het eten kan op school niet worden opgewarmd, dus er blijft eigenlijk weinig anders over dan brood. Ik deed ook nog wel eens (volkoren) pasta met kaas in een thermos-pot, maar dat moet ik ook niet vaker dan eens per week proberen. Ik vraag wel eens wat andere kinderen zoal meenemen, maar van de antwoorden word ik niet vrolijk. Dus dan val ik toch maar weer terug op die oude vertrouwde boterhammen met kaas en appelstroop

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heb je whole wheat tortilla wraps geprobeerd? Met wat vlees of kaas en veel groentes, heel gezond. Jodium zit ook in het zout hier, meestal (niet in zeezout zoveel), en je hebt maar een halve "teaspoon" per dag daarvan nodig. Er zijn zoveel dingen waarvan men zegt dat je zoveel per dag "nodig" hebt. Hoeveel mensen krijgen dat ook daadwerkelijk binnen? Ik ben echt benieuwd welk individu iedere dag alle vitamines, mineralen etc. binnenkrijgt, die zouden "moeten". Ik eet trouwens heel vezelrijk en het is een fabeltje dat bruin brood zoveel vezels geeft. Dat hangt nog van allerlei dingen af.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind een wrap wel eens lekker, maar echt niet meer dan 2 keer per week.
Als ik snel moet zijn 's morgens, dan neem ik voor lunch graag boterhammetjes mee. Met appelstroop of Nutella. Of soms met een plakje kaas (en een likje aardbei/rabarber gelei).
Als ik wat meer tijd heb, dan maak ik vaak een slaatje met wat restjes kip of zalm, of een blikje zalm of tonijn.
Maar ik kan me dus ook niet inbeelden dat ik geen brood meer zou hebben! Dat ik daar dan $4/brood (=16 sneetjes regular sliced) voor moet neertellen, dat neem ik er dan maar bij. Want dat sponzen (Wonder)brood, dat eet ik niet. Tenzij heel soms eens als ik een sandwich maak met gerooster brood en wat sla en ham er tussen.
Als ik snel moet zijn 's morgens, dan neem ik voor lunch graag boterhammetjes mee. Met appelstroop of Nutella. Of soms met een plakje kaas (en een likje aardbei/rabarber gelei).
Als ik wat meer tijd heb, dan maak ik vaak een slaatje met wat restjes kip of zalm, of een blikje zalm of tonijn.
Maar ik kan me dus ook niet inbeelden dat ik geen brood meer zou hebben! Dat ik daar dan $4/brood (=16 sneetjes regular sliced) voor moet neertellen, dat neem ik er dan maar bij. Want dat sponzen (Wonder)brood, dat eet ik niet. Tenzij heel soms eens als ik een sandwich maak met gerooster brood en wat sla en ham er tussen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik ben ook gewoon niet zo creatief met eten. Je hebt van die mensen die één blik in de koelkast werpen en van allerlei overgebleven ingrediënten de lekkerste dingen op tafel zetten; zo iemand ben ik dus niet, haha. Daarbij moet die lunch én bedacht én uitgewerkt zijn om uiterlijk 6.45 am; ik ben al blij als ik om die tijd zonder al te veel denkwerk 4 gesmeerde boterhammen en een bakje fruit uit mijn handen kan laten rollen 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, gewoon wat ideeen
. Misschien gewoon aanpassen aan de lokale smaak dan? Wij aten in Senegal ook gouter, stokbrood met een stuk chocola. You're not in Kansas anymore (Wizard of Oz). Ik weet dat kinderen zich in ieder geval heel makkelijk aanpassen en twintigers, want dat was ik destijds, kennelijk ook
.
Overigens is onze jongste vegan en neemt haar lunch iedere dag mee. Die bestaat meestal uit meergranen crackers met pindakaas, paprika, vruchten en een vegan reep. Die laatste kun je hier eindeloos krijgen. MIjn ontbijt is ook vaak een reep, heerlijk.

Overigens is onze jongste vegan en neemt haar lunch iedere dag mee. Die bestaat meestal uit meergranen crackers met pindakaas, paprika, vruchten en een vegan reep. Die laatste kun je hier eindeloos krijgen. MIjn ontbijt is ook vaak een reep, heerlijk.
Ik was net blij met Wheatbrood van Wonderbread... gaan ze failliet
Ik eet ook minder brood maar mis het ook echt wel. Ik eet nu vaker beschuit of knackebrod.

Ik eet ook minder brood maar mis het ook echt wel. Ik eet nu vaker beschuit of knackebrod.