Ik ben geen alcoholist

Ik las net wel dat roken achter het stuur verboden is klopt dit???
René.
Heel veel wetten verschillen in veel staten. Over iets zeer belangrijks als de doodstraf denken de staten al anders, dus over alcohol ook.Dibbes schreef:Wel vreemd dat het in verschillende staten anders is je zou toch verwachten dat ze 1 wet hebben.
Je kunt de Verenigde Staten van Amerika vergelijken met de Europese Unie: staten die zich verenigd hebben, maar die autonome wetten hebben. Ik las op dit forum bijvoorbeeld laatst over een staat die van plan was om de aankomende federale wapenwetten naast zich neer te leggen. Dat het zóver kon gaan, wist ik ook niet, maar het schetst wel vrij aardig de houding die staten kunnen hebben ten aanzien van het overkoepelend bestuur (zoals dat in Europa ook gebeurt).Dibbes schreef:Wel vreemd dat het in verschillende staten anders is je zou toch verwachten dat ze 1 wet hebben.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Met TEveel alcohol achter het stuur gaan is een ander verhaal, maar als iemand binnen de door de wet gestelde limieten blijft, waarom zou ik daar dan op tegen zijn?mtl schreef:Met alcohol achter het stuur is altijd een probleem en ook nog eens oerstom.