Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mifi gebruiken

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Essie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Mifi gebruiken

Bericht door Essie72 »

Wij hebben deze week een Mifi-router (de Huawei e5331) gekocht om onderweg en in de hotels altijd online te kunnen zijn als we willen. Heeft iemand ervaring met mifi of de huawei5331 in Amerika? We zijn wel erg benieuwd welk sim-kaartje we er het beste voor kunnen kopen als we daar zijn.
OriginalMars
Amerika-ontdekker

Re: Mifi gebruiken

Bericht door OriginalMars »

Wil je niet teleurstellen, maar volgens mij is de e5331 niet geschikt voor gebruik in de USA. In de USA gebruikt men andere frequentie's voor mobiel internet, en deze worden door de e5331 niet ondersteund.

Voor gebruik in Europa EN de USA zou je de Huawei E586W moeten hebben als ik goed ben geïnformeerd.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

De meeste hotels (vreemd genoeg vaak de goedkopere) hebben gratis WiFi. Ook veel malls en winkels (Mcdonalds, Starbucks) bieden gratis WiFi.
Ik reis vandaag terug naar NL na 12 dagen Florida en ik heb geen mobiel internet nodig gehad.
Maar als je mobiel internet wil en deze wil delen over meerdere apparaten; dan je dan geen losse SIM card kopen en je mobiel als Hotspot instellen?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

Omdat we van geocachen houden, is het handig om onderweg ook internet te hebben (ook in andere landen). En in veel hotels is wifi bovendien niet gratis. Vandaar dat een mifi ons wel handig leek. Maar blijkbaar is er niet veel ervaring mee.

In de winkel waar we de mifi gekocht hebben, hebben ze aangegeven dat Amerika idd een ander systeem heeft, maar dat we 2G kunnen gebruiken. Wel langzamer helaas, maar onderweg wel altijd online.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Volgens mij heeft walmart ook zoiets http://www.walmart.com/ip/Internet-on-t ... G/20665535
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik weet niet waar je naartoe gaat in de VS, maar in heel veel gebieden heb ik gewoon 0,0 signaal, zeker in natuurparken. Als ik dan terug een stadje of een dorpje binnenrij is het weer in orde.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ik heb zelf de mifi uit de link van eddepet71. Ik koop steeds aan het begin van de vakantie een opwaardeerkaartje van $ 20,- van VirginMobile bij de Walmart. Hiermee heb ik een maand lang wifi met 1Gb dataverkeer.

Zoals Chi Sin X ook al zegt, heb je buiten de plaatsen weinig bereik. Dit geldt zeker voor het Zuidwesten. Ik was vorige maand in California, Arizona, Nevada en Utah en overdag had ik weinig aan de mifi. 's Avonds, in de hotels, had ik wel bereik, maar elk hotel waar ik overnacht heb had gratis wifi.

Voor het geocachen maakte ik altijd gebruik van de wifi van de hotels om pocketqueries te draaien en de caches te downloaden.
Als je van plan bent om de mifi tijdens het cachen te gebruiken, zou ik je aanraden om op zoek te gaan naar een offline oplossing.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer