goedkoop bellen binnen de VS
Geplaatst: 04 okt 2013, 11:26
Via dit forum kreeg ik vorig jaar een Tracfone met nog wat minuten beltegoed. Aangekomen in de VS kon ik het beltegoed online opwaarderen met 30 minuten voor $ 9,99.
Dit jaar wilde ik dat weer doen maar helaas kon dit nu niet meer. Na bellen met de supportafdeling bleek ik een nieuwe simcard nodig te hebben die per post zou worden opgestuurd. Aangezien we geen vast adres hadden ging dit niet.
Dus een nieuwe Tracfone gekocht voor het astronomische bedrag van $ 8,99 en een beltegoed van $ 19.99 voor 60 minuten automatisch verdubbeld tot 120 minuten. Nog steeds goedkoop maar duurder dan de $ 9,99.
Weer thuis ben ik aan het zoeken gegaan hoe en waarom ik een nieuwe simcard nodig had.
Bij Tracfone koop je naast de belminuten (airtime) ook de tijd waarin deze geldig zijn (servicetime).Verloopt de servicetime dan kan Tracfone de simcard ongeldig maken en zodoende het telefoonnummer weer opnieuw gaan gebruiken voor een nieuwe klant. Vandaar dat er een nieuwe simcard nodig is als de servicetime verlopen is.
Hoe kom je aan een nieuwe simcard?
Na wat googelen vond ik http://jlog.jgen.ws/tech-tips/tracfone- ... travelers/. Hier staat beschreven wat te doen. Ik heb dit door vragen op het Tracfone Forum gecontroleerd.
Een belangrijk issue is dat de simcard alleen naar een adres in de VS gestuurd wordt. Vanuit Nederland kun je via het support telefoonnummer nummer de simcard aanvragen en laten sturen naar je eerste hotel. Een alternatief is gebruik te maken van “General Delivery” (post restante) zie https://www.usps.com/manage/forward-mail.htm .
Misschien is er een forumlid die nog een ander alternatief weet.
Dit jaar wilde ik dat weer doen maar helaas kon dit nu niet meer. Na bellen met de supportafdeling bleek ik een nieuwe simcard nodig te hebben die per post zou worden opgestuurd. Aangezien we geen vast adres hadden ging dit niet.
Dus een nieuwe Tracfone gekocht voor het astronomische bedrag van $ 8,99 en een beltegoed van $ 19.99 voor 60 minuten automatisch verdubbeld tot 120 minuten. Nog steeds goedkoop maar duurder dan de $ 9,99.
Weer thuis ben ik aan het zoeken gegaan hoe en waarom ik een nieuwe simcard nodig had.
Bij Tracfone koop je naast de belminuten (airtime) ook de tijd waarin deze geldig zijn (servicetime).Verloopt de servicetime dan kan Tracfone de simcard ongeldig maken en zodoende het telefoonnummer weer opnieuw gaan gebruiken voor een nieuwe klant. Vandaar dat er een nieuwe simcard nodig is als de servicetime verlopen is.
Hoe kom je aan een nieuwe simcard?
Na wat googelen vond ik http://jlog.jgen.ws/tech-tips/tracfone- ... travelers/. Hier staat beschreven wat te doen. Ik heb dit door vragen op het Tracfone Forum gecontroleerd.
Een belangrijk issue is dat de simcard alleen naar een adres in de VS gestuurd wordt. Vanuit Nederland kun je via het support telefoonnummer nummer de simcard aanvragen en laten sturen naar je eerste hotel. Een alternatief is gebruik te maken van “General Delivery” (post restante) zie https://www.usps.com/manage/forward-mail.htm .
Misschien is er een forumlid die nog een ander alternatief weet.