Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Police Record
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Police Record
Hallo allemaal,
Voor een visumaanvraag voor Canada heb ik waarschijnlijk een police record nodig uit de VS.
Nu heb ik begrepen dat je daarvoor naar een politiebureau moet in Amerika i.v.m. fingerprints. Nu zit ik gewoon in NL, dus dat wordt lastig.
Weet iemand hier heel toevallig of je ook een police record vanuit het buitenland kunt aanvragen? Of is er hier iemand die ervaring heeft met het aanvragen van een Amerikaanse VOG?
Bedankt alvast!
Voor een visumaanvraag voor Canada heb ik waarschijnlijk een police record nodig uit de VS.
Nu heb ik begrepen dat je daarvoor naar een politiebureau moet in Amerika i.v.m. fingerprints. Nu zit ik gewoon in NL, dus dat wordt lastig.
Weet iemand hier heel toevallig of je ook een police record vanuit het buitenland kunt aanvragen? Of is er hier iemand die ervaring heeft met het aanvragen van een Amerikaanse VOG?
Bedankt alvast!
Re: Police Record
Waar jij waarschijnlijk naar zoekt is certificate of good conduct, zelfde als de Nederlandse verklaring omtrent gedrag. Maar om even wat meer duidelijkheid hierop te schijnen waarom moet jij een Amerikaanse versie hebben als je in Canada voor een visum aanvraagt gaat?
http://travel.state.gov/content/passpor ... check.html
http://travel.state.gov/content/passpor ... check.html
Laatst gewijzigd door Aricon op 21 jan 2014, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
- Amerika-ontdekker
Ze vragen dus een VOG van elk land waar je vanaf je 18e 6 maanden of langer hebt gewoond. Ik heb er al 1 van hier, maar die uit de VS kan dus lastig worden. Het gaat om een working holiday en de info op de Canadese site heeft het dus specifiek over een police record die je via de FBI aan dient te vragen.
-
- Amerika-ontdekker
Thanx voor de link Big_Mo!
Als ik jou was zou ik even met het bedrijf contact opnemen waar jij je werkt vakantie wilt gaan doen of het ECHT nodig is dat je er een van de VS bemachtigd. Helemaal met de complicatie dat je dit op het politie bureau moet aanvragen.
Succes!
Succes!
-
- Amerika-expert
Kan het Amerikaanse consulaat in Amsterdam/de ambassade in Den Haag niet helpen? Ik weet dat er een FBI vertegenwoordiger is voor de Benelux in de ambassade. En mogelijk hebben ze ook vingerafdrukmakenapparatuur op 1 van die kantoren.
Die apparatuur hoeft overigens niet eens ZO modern te zijn, bij de politie in New York maken ze wel elektronisch vingerafdrukken, maar ze drukken die dan op papier af en je moet dat blad papier dan weer opsturen naar de instantie die ze wil.
Die apparatuur hoeft overigens niet eens ZO modern te zijn, bij de politie in New York maken ze wel elektronisch vingerafdrukken, maar ze drukken die dan op papier af en je moet dat blad papier dan weer opsturen naar de instantie die ze wil.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
@Bennogr bedankt ik ga eens informeren
@Big_Mo het 'verzoek' komt van de Canadese ambassade. Volgens hun site ben je dus verplicht een VOG bij de aanvraag mee te sturen van alle landen waar je 6mnd of langer hebt gewoond. Een werkgever daar heb ik nog niet, een WH is een open visum. Zodra je deze hebt, kan je in principe werken voor wie je wilt.

@Big_Mo het 'verzoek' komt van de Canadese ambassade. Volgens hun site ben je dus verplicht een VOG bij de aanvraag mee te sturen van alle landen waar je 6mnd of langer hebt gewoond. Een werkgever daar heb ik nog niet, een WH is een open visum. Zodra je deze hebt, kan je in principe werken voor wie je wilt.
Das goed om te weten, hoop dat ik daar nooit tegen aanloop. 9 maanden op St Maarten gewoond good luck een van daar te krijgen

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even ter aanvulling vooraleer sommigen hier te enthousiast worden: dit is een Working Holiday visum (officiële naam IEC: International Experience Class) voor jongeren uit bepaalde landen, met voor verschillende landen verschillende voorwaarden. Voor Belgen en Nederlanders is het zo dat je tussen de 18 en de 30 moet zijn en dan zo'n visum aan kan vragen voor 1 jaar. Je moet zelf nog werk zoeken hier. Het is zo'n beetje zoals het backpackers visum voor Australie.LilyRose17 schreef:een WH is een open visum. Zodra je deze hebt, kan je in principe werken voor wie je wilt.
Meer info voor de Nederlanders: http://www.canadainternational.gc.ca/ne ... index.aspx
Voor de Belgen: http://www.canadainternational.gc.ca/be ... index.aspx
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik vind op http://www.fbi.gov under search 'criminal records' een aanvraagformulier, instructies over vereiste vingerafdrukken, hoe te betalen enz.
http://www.fbi.gov/about-us/cjis/crimin ... ary-checks
Lijkt me redelijk simple en eenduidig. Er is een window op de pagina dat zo ongeveer alle talen ter wereld als opties geeft, dus het lijkt me niet alleen voor USers.
http://www.fbi.gov/about-us/cjis/crimin ... ary-checks
Lijkt me redelijk simple en eenduidig. Er is een window op de pagina dat zo ongeveer alle talen ter wereld als opties geeft, dus het lijkt me niet alleen voor USers.
-
- Amerika-ontdekker
Het gaat ook voornamelijk om de fingerprints. Ik denk dat ik deze gewoon bij het politiebureau hier moet laten nemen. Zou anders ook echt niet weten waar je dat nog meer kunt laten doen, de ambassade en het consulaat doen het in ieder geval niet.
Inderdaad zijn de vingerafdrukken het lastigste deel van het hele verhaal.
Plaatselijk politiebureau bellen en vragen of het daar kan, zo niet, vragen waar het dan moet gebeuren.
US Consulaat neemt wel vingerafdrukken maar alleen tbv. visa die men zelf uitreikt. Inderdaad zullen ze jou niet helpen.
Of misschien bij de gemeente ? Vingerafdrukken zijn nu toch ook voor paspoorten verplicht ?
Je moet een hele set hebben van beide handen.
Plaatselijk politiebureau bellen en vragen of het daar kan, zo niet, vragen waar het dan moet gebeuren.
US Consulaat neemt wel vingerafdrukken maar alleen tbv. visa die men zelf uitreikt. Inderdaad zullen ze jou niet helpen.
Of misschien bij de gemeente ? Vingerafdrukken zijn nu toch ook voor paspoorten verplicht ?
Je moet een hele set hebben van beide handen.
-
- Amerika-expert
Hier in de VS is er minstens 1 politiebureau in elke stad waar ze vingerafdrukken kunnen maken. Ik zou een politiebureau in Nederland binnenlopen en vragen of zij dat ook doen. Of misschien de marechaussee, die doen dat in ieder geval op Schiphol (maar daar zullen ze dat mogelijk alleen doen als ze je oppakken en dat wil je natuurlijk juist niet).
Ministerie van Justitie?
PS. De technische Amerikaanse term voor een volledige serie vingerafdrukken is een 'Tenprint' (alle 10 vingers dus), heb ik net geleerd.
Ministerie van Justitie?
PS. De technische Amerikaanse term voor een volledige serie vingerafdrukken is een 'Tenprint' (alle 10 vingers dus), heb ik net geleerd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
Hierbij even een update. Het politiebureau hier in NL doet het dus niet, de gemeente in principe ook niet (tenzij Justitie zegt van wel).
Dus morgenochtend contact opnemen met Justitie hierover. En anders zou ik het ook echt even niet weten.
Tevens ook geprobeerd de FBI te bellen, maar voor de betreffende afdeling krijg je dus alleen een bandje te horen. Dus gaan we vanavond ook nog maar even zoeken naar een ander contactnummer.
Dus morgenochtend contact opnemen met Justitie hierover. En anders zou ik het ook echt even niet weten.
Tevens ook geprobeerd de FBI te bellen, maar voor de betreffende afdeling krijg je dus alleen een bandje te horen. Dus gaan we vanavond ook nog maar even zoeken naar een ander contactnummer.
-
- Amerika-ontdekker
Net dus iemand van de FBI gesproken en de aanvraag moet dus echt op deze manier.
Hij zei heel droog, anders neemt u de afdrukken toch gewoon zelf mevrouw! Echter de kans dat ze dan niet leesbaar zijn, is dan wel groot.
Waardoor er dan dus weer nieuwe afdrukken opgestuurd moeten worden.
Voor nu dus maar hopen dat Justitie mij morgen verder kan helpen, anders wordt het lekker knoeien met inkt.
Hij zei heel droog, anders neemt u de afdrukken toch gewoon zelf mevrouw! Echter de kans dat ze dan niet leesbaar zijn, is dan wel groot.

Waardoor er dan dus weer nieuwe afdrukken opgestuurd moeten worden.
Voor nu dus maar hopen dat Justitie mij morgen verder kan helpen, anders wordt het lekker knoeien met inkt.

Jaren geleden hadden we hier in de US vingerafdrukken nodig voor soortgelijk. Belden het plaatselijke politiebureau en de agent daar vertelde dat ze het niet meer mochten doen - voor burgerdoeleinden dus. Het lukte me toch dat ze ons bij wijze van uitzondering wilden helpen.
Ik dacht in mijn onnozelheid dat dit inmiddels was geregeld omdat de eis voor een police record/criminal record toch met enige regelmaat wordt gesteld.
Je vingeradrukken zijn opgeslagen vlgs. mij nu in Ned. - ik las dat Ned. bewaart - kun je er niet een kopie van opvragen ergens ?
Ik krijg de indruk dat vingerafdrukken misschien privé gedaan moet worden ? Een detective bureau ? Een gepensioneerde rechercheur ? Ik vond ook dat er in Ned. een of andere club is van mensen die artistieke dingen doen met vinger afdrukken ? Google het.
Maar is er niet een eis dat het door een agency wordt gedaan ? Want wie zegt dat als er niet ook een de ID check wordt gedaan jij misschien andermans afdrukken opstuurt ?!
Ik zou proberen zelf knutselen te voorkomen. Want een aanvraag voor ciminal records kost geld maar ook tijd. Het zou zonde zijn als de aanvraag op je vingerafdrukken wordt afgewezen. Probeer daarom toch een officiele manier te vinden.... Sterkte !
Ik dacht in mijn onnozelheid dat dit inmiddels was geregeld omdat de eis voor een police record/criminal record toch met enige regelmaat wordt gesteld.
Je vingeradrukken zijn opgeslagen vlgs. mij nu in Ned. - ik las dat Ned. bewaart - kun je er niet een kopie van opvragen ergens ?
Ik krijg de indruk dat vingerafdrukken misschien privé gedaan moet worden ? Een detective bureau ? Een gepensioneerde rechercheur ? Ik vond ook dat er in Ned. een of andere club is van mensen die artistieke dingen doen met vinger afdrukken ? Google het.
Maar is er niet een eis dat het door een agency wordt gedaan ? Want wie zegt dat als er niet ook een de ID check wordt gedaan jij misschien andermans afdrukken opstuurt ?!
Ik zou proberen zelf knutselen te voorkomen. Want een aanvraag voor ciminal records kost geld maar ook tijd. Het zou zonde zijn als de aanvraag op je vingerafdrukken wordt afgewezen. Probeer daarom toch een officiele manier te vinden.... Sterkte !
Laatst gewijzigd door USInsider op 25 jan 2014, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dat hoeft dus niet per se. Ze vergelijken de vingerafdrukken op de kaart met degene die ze al in het systeem hebben staan.Is er niet een eis dat het door een agency wordt gedaan ? Want wie zegt dat als er niet ook een de ID wordt gedaan jij misschien andermans afdrukken opstuurt ?!
Wil dit inderdaad ook proberen te voorkomen. Heb ook niet heel erg lang de tijd om er 1 aan te vragen.Ik zou proberen zelf knutselen te voorkomen. Want een aanvraag voor ciminal records kost geld maar ook tijd. Het zou zonde zijn als de aanvraag op je vingerafdrukken wordt afgewezen. Probeer daarom toch een officiele manier te vinden
Voor WHP visums geldt namelijk 'first come, first serve'.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helpt dit je verder?
http://www.cic.gc.ca/english/informatio ... states.aspHow and where do I obtain one?
You should:
get a cover letter and fingerprint card from the FBI. You can download these from the FBI website or write to the address below and have them mailed to you.
have fingerprints taken. You can have this done by:
a local police department or
a private fingerprinting business.
(When you have your fingerprints taken, you will need photo identification.)
Elke
Je schrijft ze vergelijken de vingerafdrukken die je geeft met degene die ze al in het systeem hebben. Maar dat geldt alleen als politie, justitie, gemeente, de vingerafdrukken nemen. Een privé bedrijf kan die database niet bevragen - hoop ik.
Dus je zult moeten aantonen - met foto ID - dat je bent wie je zegt te zijn.
Dus je zult moeten aantonen - met foto ID - dat je bent wie je zegt te zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Heb inmiddels contact gehad met o.a. de politie/gemeente/justitie/NFI(werd ik naar doorverwezen door Justitie) en krijg bij allemaal een nee te horen. Ook via privébedrijven heb ik al gezocht, maar misschien nog niet de juiste gevonden.
Weet het dus even niet meer.
Heb het formulier erbij gepakt en ze stellen dus echt eisen als, zorg dat dit lijntje goed zichtbaar is, en het stukje tussen...en...
Dat gaat mij zelf echt niet lukken.
En er is ook best haast bij, gezien zo'n aanvraag tussen de 6 en 18 weken kan duren. Kan het dus niet echt veroorloven om een setje foute vingerafdrukken op te sturen.
En ze moeten overigens ook echt met inkt worden gemaakt. Kan niet elektronisch.
Zit nu heel erg te dubben of ik de vraag bij de Canadese ambassade neer moet leggen. Of zo'n papier echt nodig is.
Want wat als ze zeggen je hebt hem echt nodig en ik kan die VOG dus niet krijgen. Ik heb wel gelezen dat sommige het niet eens aanroeren en het niet invullen op het aanvraagformulier omdat een VOG uit dat specifieke land dus niet haalbaar is. Maar wil dus eigenlijk wel eerlijk blijven. Mijn vraag is dus, heeft iemand nog andere tips? En wat zouden jullie doen, juist wel of juist niet contact opnemen met de CA ambassade hierover? Sorry dat ik die vraag stel, maar ben eigenlijk best bang dat ik straks om vingerafdrukken geen visum kan krijgen en vraag me dus af wat wijsheid is.
Weet het dus even niet meer.
Heb het formulier erbij gepakt en ze stellen dus echt eisen als, zorg dat dit lijntje goed zichtbaar is, en het stukje tussen...en...

Dat gaat mij zelf echt niet lukken.
En er is ook best haast bij, gezien zo'n aanvraag tussen de 6 en 18 weken kan duren. Kan het dus niet echt veroorloven om een setje foute vingerafdrukken op te sturen.
En ze moeten overigens ook echt met inkt worden gemaakt. Kan niet elektronisch.
Zit nu heel erg te dubben of ik de vraag bij de Canadese ambassade neer moet leggen. Of zo'n papier echt nodig is.
Want wat als ze zeggen je hebt hem echt nodig en ik kan die VOG dus niet krijgen. Ik heb wel gelezen dat sommige het niet eens aanroeren en het niet invullen op het aanvraagformulier omdat een VOG uit dat specifieke land dus niet haalbaar is. Maar wil dus eigenlijk wel eerlijk blijven. Mijn vraag is dus, heeft iemand nog andere tips? En wat zouden jullie doen, juist wel of juist niet contact opnemen met de CA ambassade hierover? Sorry dat ik die vraag stel, maar ben eigenlijk best bang dat ik straks om vingerafdrukken geen visum kan krijgen en vraag me dus af wat wijsheid is.