Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse woonachtig in NL op vakantie in US rijbewijs halen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Kristine
Amerika-ontdekker

Amerikaanse woonachtig in NL op vakantie in US rijbewijs halen

Bericht door Kristine »

Ik kan nergens het antwoord vinden op sites, dus stel ik de vraag hier eens...
Mijn dochter heeft een Amerikaans paspoort en social security number, maar is geen resident in de VS.
Onze vraag staat al in de titel:

Als wij komende zomer nou op vakantie zijn in de VS, kan zij dan bij een DMV haar Amerikaanse rijbewijs halen?
(heel misschien heeft ze dan wel haar NL rijbewijs, mogelijk dat ze dan geen testen meer hoeft te doen, maar zo kan aanvragen?)

Misschien dat een resident wel het antwoord weet?
Alvast bedankt :D
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Amerikaanse woonachtig in NL op vakantie in US rijbewijs halen

Bericht door LittlePhoenix »

Toen ik m'n Utah rijbewijs omwisselde in Florida moest ik bewijs van ons adres meenemen maar of dat in elke staat zo is? Ik denk dat je gewoon even de DMV sites moet bekijken van de staat/staten waar je heen gaat. Meestal staat er heel duidelijk in wat de eisen zijn en wat je moet meebrengen.

En weet niet hoe oud je dochter is, je schreef dat ze dan misschien een Nederlands rijbewijs zou hebben, dus neem aan dat ze oud genoeg zal zijn. Anyway, sommmige Amerikaanse ouders denken dat hun kinderen met hun Amerikaanse rijbewijs in Europa mogen rijden als ze nog geen 18 zijn en dat klopt niet! Toen we nog in Duitsland woonden zag ik hoe een moeder gigantisch stennis stond te schoppen omdat haar verteld werd dat haar kind niet van de ene basis naar de andere kon rijden omdat de minimum leeftijd in Duitsland hoger ligt.
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Ze zal dan al 18 jaar zijn.
Kreeg ook al een beetje door dat de regels per staat verschillen. California vraagt in ieder geval naar een adres....
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Zelfs als ze al haar nederlandse rijbewijs heeft, moet ze alsnog examen doen in de USA. Ik geloof dat alleen Duitsland en Taiwan een overeenkomst hebben waar je op vertoon van je rijbewijs van dat land je amerikaanse rijbewijs haalt.

Maar waarom wil ze dat hebben? Als ze er op vakantie is mag ze gewoon op haar NL rijbewijs rijden.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik geloof nooit dat je je rijbewijs kunt halen als je geen inwoner van Amerika bent. En vraag me ook heel sterk af waarom je dat uberhaupt zou willen. Ten eerste moet je één of soms twee bewijzen van bewoning meenemen (dus gas/electra/water rekening en/of bankafschrift) en als ze onder de 18 is ook een bewijs van schooldeelname van x aantal uren.

Maar zoals gezegd, het is bij ons al druk genoeg op de rijbewijscentra dus ik hoop toch niet dat ze toeristen hun rijbewijs laten halen ;)
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

In Arizona lukte het zonder problemen. Ik woonde nog in een hotel (5 jaar geleden) en anders dan mn greencard en paspoort werd er nergens om gevraagd. Ze vragen wel om een adres maar ik heb toen het adres van mn werkgever opgegeven.
Niemand die opkeek van een '1234 99th St, Suite 100 Phoenix, AZ' formaat.

Maar your mileage may vary.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Vol, de regels zijn de laatste jaren wel aangescherpt. Ik heb wel eens rondgeneusd op de sites van een aantal staten, en zoals Ziva al zei moet je over het algemeen inwoner zijn van de staat waar je het rijbewijs wil halen, met bewijs daarvan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Ok, dan is het maar zo. Helaas. Toch iedereen bedankt voor de info :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Maar waarom wil ze haar rijbewijs dan halen? Voor de lol of is ze van plan er ook later iets mee te doen?
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Maar er is toch niet zoiets als een US drivers license? Die zijn toch per definitie State gebonden en moeten worden omgewisseld als je verhuisd naar een andere staat?
Never give up!
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Correct, gaat inderdaad per staat, en per staat zijn de regels weer net even anders.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer