Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederland én VS in hittegolf
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Nederland én VS in hittegolf
Vandaag wordt het hier in Louisville zo'n 36 graden (wat ben ik toch blij met mijn airco). Deze temperaturen heersen echter op veel plaatsen in de VS en hoewel dit in de zomer redelijk normaal is, spreekt men nu ook hier van een heuse hittegolf.
The federal government reported last week that the first half of 2006 was the warmest in the United States since record keeping began in 1895. The average temperature for the 48 contiguous United States from January through June was 51.8 degrees, or 3.4 degrees above average for the 20th century. (Bron)
Meer informatie over de hittegolf in de VS
The federal government reported last week that the first half of 2006 was the warmest in the United States since record keeping began in 1895. The average temperature for the 48 contiguous United States from January through June was 51.8 degrees, or 3.4 degrees above average for the 20th century. (Bron)
Meer informatie over de hittegolf in de VS
Geen airco hier... Ondanks allerlei oorverdovende ventilatoren is het over de 30 graden hier... En dat in lange broek, want korte broek mag niet... Company policy...
Maar ja, gewoon doorbikkelen, toch? :rockon:

Maar ja, gewoon doorbikkelen, toch? :rockon:
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Op het werk is het prima uit te houden. 24 graden, korte broek en net een ijsje van de zaak gekregen.
Thuis is weer een heel ander verhaal
Thuis is weer een heel ander verhaal

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Nou, hier thuis geen air-co. Ik zit in mijn korte broek. Buiten is het 33 graden Celcius.
Beneden in de huiskamer is het 27 graden, boven op de slaapkamers bijna 30 graden.
Ik heb alle ramen, lamellen en gordijnen dicht om de warmte buiten te sluiten.
Vanavond als het buiten afgekoeld is, gooien wij alles wel weer open.
Morgen word het nog warmer.
Beneden in de huiskamer is het 27 graden, boven op de slaapkamers bijna 30 graden.
Ik heb alle ramen, lamellen en gordijnen dicht om de warmte buiten te sluiten.
Vanavond als het buiten afgekoeld is, gooien wij alles wel weer open.
Morgen word het nog warmer.
In Virginia was het al zo warm, maar hadden we wel airco in het huisje. Ik had gehoopt in een iets koeler Nederland te komen. Maar helaas, zelfde temperaturen en geen airco. Pffff, je zou voor je lol in de auto blijven rijden en boodschappen gaan doen bij de supermarkt.
Maar goed, als het koud is is het ook niet goed, hè.
Liliane
Maar goed, als het koud is is het ook niet goed, hè.
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Ook hier geen airco, maar met de ventilator gericht op de plaats waar ik zit te "laptoppen" gaat het nog net.
Op de slaapkamer ook 's nachts de ventilator aan op stand 1 zodat
een lekker briesje je enigszins koel houdt.
En morgen gaan we feestvieren in Nijmegen i.v.m. de 4-daagse.
Ik denk dat ik het niet lang zal volhouden met deze temperaturen.
Op de slaapkamer ook 's nachts de ventilator aan op stand 1 zodat
een lekker briesje je enigszins koel houdt.
En morgen gaan we feestvieren in Nijmegen i.v.m. de 4-daagse.
Ik denk dat ik het niet lang zal volhouden met deze temperaturen.
16x USA / 30 staten
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Airconditioning is één van de redenen dat ik naar de VS wilde verhuizen. Het wordt steeds heter in Nederland en ik hield het de laatste zomers dat ik daar was al niet meer uit zonder verkoeling.
Ik moet wel zeggen dat ik nu wat beter tegen hoge temperaturen kan. Vroeger klaagde ik al over 25 graden, zeker als het langer dan twee dagen aanhield, maar nu hou ik m'n mond over 30 graden, want die temperatuur is toch aan de orde van de dag hier gedurende de maanden juni-september.
Ik moet wel zeggen dat ik nu wat beter tegen hoge temperaturen kan. Vroeger klaagde ik al over 25 graden, zeker als het langer dan twee dagen aanhield, maar nu hou ik m'n mond over 30 graden, want die temperatuur is toch aan de orde van de dag hier gedurende de maanden juni-september.
Ook hier in het Noord-Oosten warm, 30+ C maar de verwachting is dat het toch wel iets minder heet wordt de komende dagen.
Binnen staat de centrale A/C continue op 71 F (bijna 22 C) en dat is goed uit te houden. Werd vanmorgen om 6 uur wakker en het was heerlijk om nog effe lekker onder de dekens te kruipen...
/PeeJay
Binnen staat de centrale A/C continue op 71 F (bijna 22 C) en dat is goed uit te houden. Werd vanmorgen om 6 uur wakker en het was heerlijk om nog effe lekker onder de dekens te kruipen...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik kom net terug van een fietstocht en poeh, dat was warm!! In de schaduw is het nog uit te houden en zolang ik fietste was er een (weliswaar heet) briesje, maar in de zon stilstaand kreeg ik het gevoel levend gebakken te worden.
Kennelijk vonden de herten dat ook, want gewoonlijk zie ik hele kuddes en nu alleen twee babies in de schaduw.
Het zal hier vandaag een vochtige (hoewel niet zo erg als het zijn kan) 39 graden worden.
Kennelijk vonden de herten dat ook, want gewoonlijk zie ik hele kuddes en nu alleen twee babies in de schaduw.
Het zal hier vandaag een vochtige (hoewel niet zo erg als het zijn kan) 39 graden worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
En ook het Belgenlandje (jaja, dat landje waar het altijd regent dus) gaat gebukt onder subtropische temperaturen...
Volgens onze Frank en Sabineke (resp. weerman/vrouw voor de niet-Belgen onder ons) zou het morgen in de kempen kunnen oplopen tot... 37 graden - slik- en dat allemaal zonder airco voor de meesten van ons...
Tot de volgende...als ik tegen dan nog niet weggesmolten ben

Volgens onze Frank en Sabineke (resp. weerman/vrouw voor de niet-Belgen onder ons) zou het morgen in de kempen kunnen oplopen tot... 37 graden - slik- en dat allemaal zonder airco voor de meesten van ons...
Tot de volgende...als ik tegen dan nog niet weggesmolten ben

2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

2006: New York
2007: Rocky Mountains

Dank je MM....ik woon in Bemmel dus ik ben ieder jaar bijna iedere dag
in Nijmegen, lekker op ons fietsje, lekker dichtbij.
Jij moet in de buurt van de Wedren/Bijleveldsingel wonen dan
Vanmorgen om vijf uur kwamen de eerste lopers al door ons dorp.
Mijn man was vanmiddag evenop de fiets in de stad, maar de meeste
terrasen waren leeg.....te heet.
Dat zal vanavond wel anders zijn.
Jij ook nog heel veel plezier deze week.
in Nijmegen, lekker op ons fietsje, lekker dichtbij.
Jij moet in de buurt van de Wedren/Bijleveldsingel wonen dan

Vanmorgen om vijf uur kwamen de eerste lopers al door ons dorp.
Mijn man was vanmiddag evenop de fiets in de stad, maar de meeste
terrasen waren leeg.....te heet.
Dat zal vanavond wel anders zijn.
Jij ook nog heel veel plezier deze week.
16x USA / 30 staten
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij gaan vanavond vuurwerk kijken. Altijd mooi!MightyMaus schreef:Veel plezier bij de zomerfeesten hier in Nijmegen![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hittegolf, welke hittegolf... ;-)
Hier in Seattle is het op dit moment (9.25 's ochtends) 15°C en wordt het vandaag een heerlijke 20°C.
Dit weekend verwachten ze overigens wel een stuk heter weer (30+°C), dus we moeten nog maar genieten van deze lekkere temperaturen zolang het kan. Ik ga, denk ik, een stuk wandelen. (Wat is het toch heerlijk om thuis te werken... ;-)
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Hier in Seattle is het op dit moment (9.25 's ochtends) 15°C en wordt het vandaag een heerlijke 20°C.
Dit weekend verwachten ze overigens wel een stuk heter weer (30+°C), dus we moeten nog maar genieten van deze lekkere temperaturen zolang het kan. Ik ga, denk ik, een stuk wandelen. (Wat is het toch heerlijk om thuis te werken... ;-)
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Fantastisch dit weertje
,ook al is het 's avonds ontzettend warm om te gaan slapen.Na ne mislukte zomer vorig jaar geniet ik er nu dubbel en dik van .Ik heb geen airco maar wel een zwembad en met deze temperatuur is het zalig relaxen .Voelt een beetje vakantie aan
ook al moet ik er s' ochtends al om 04.00 uit .
Groetjes Nancy

Groetjes Nancy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2528 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess