Hoe foreign is een exchange student als ie uit Nederland komt? Het is ons overkomen. Via via op facebook hoorden wij dat er een nederlandse student was die ingeschreven stond bij afs en die maar geen familie kon vinden. Mijn vrouw en ik waren daar al een poosje over aan het denken en besloten te kijken of het wat voor ons was.
Afs vertelde ons dat er al een familie voor hem gereserveerd was maar dat ze de student daar pas van op de hoogte brachten als alles rond was. Ik vertelde dit aan zijn moeder en wij besloten er waarschijnlijk een jaar later een student in huis te nemen.
10 dagen later hoorde ik van zijn moeder dat de plaatsing uiteen gevallen was en of wij nog steeds geinteresseerd waren.
Dat waren we, en de volgende dag belde afs ons. Ze moesten eerst kijken of de school hem wilde aannemen. De volgende dag kregen we te horen dat de school nee had gezegd. Nou betekent nee in mijn woordenboek "misschien"

en besloot ik om zelf met de school te gaan praten. Met mijn domme hoofd ging ik echter naar de administratie building in plaats van de highschool waar de principal nee had gezegd. Toen ik vertelde dat ik voor de principal kwam zei de mevrouw dat deze op de highschool was. Duh! Natuurlijk. Foutje. Toch de mevrouw maar even verteld waarvoor ik hem wilde spreken en zij stuurde me naar de assistant superintendent. Een geweldige man. Bleek dat zijn ene dochter voor een half jaar naar amsterdam ging en zijn andere dochter naar het college ging waar ik als exchange student was geweest. Hij zei zijn best voor me te doen en tot mijn verrassing kreeg ik een yes! Als alles goed gaat krijgen wij dus voor een jaar een nederlandse jongen van 17 bij ons wonen. Best wel spannend. Mijn jongens moesten ook even aan het idee wennen. En dan ook nog een uit nederland haha. Toch denk ik dat het wel goed zal komen met zijn engels