Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ik houd van de VS, maar sta met mijn mond vol tanden....
Ik houd van de VS, maar sta met mijn mond vol tanden....
De laatste weken heb ik me al eer paar keer moeten verdedigen omdat ik de VS zo'n geweldig vakantieland vind.
Bijvoorbeeld: een collega zoekt voor haar gezin t.g.v. zilveren bruiloft een vakantiebestemming. Ze denkt aan Mexico. Maar ze geven niet om cultuur, dus beetje zonde van het geld.
Ik opper de VS. Schitterende natuur, strand, gezellige steden, pretparken, winkelparadijs, de ruimte, kortom van alles wat.
Mijn hoofd werd er haast afgebeten. De VS vonden ze helemaal niets, een rotland, stomme president (alsof iedereen Amerikaan fan van hem is....) etc. etc. Ze zijn er nog nooit geweest overigens....
Ik stond met mijn mond vol tanden? Wat voor argumenten had ik nog meer kunnen gebruiken?
Ik merk dat veel Nederlanders dezelfde vooroordelen tegen de VS hebben.
Waarom is dat toch? Ik heb toch zelf George W. Bush niet in het zadel geholpen?
Bijvoorbeeld: een collega zoekt voor haar gezin t.g.v. zilveren bruiloft een vakantiebestemming. Ze denkt aan Mexico. Maar ze geven niet om cultuur, dus beetje zonde van het geld.
Ik opper de VS. Schitterende natuur, strand, gezellige steden, pretparken, winkelparadijs, de ruimte, kortom van alles wat.
Mijn hoofd werd er haast afgebeten. De VS vonden ze helemaal niets, een rotland, stomme president (alsof iedereen Amerikaan fan van hem is....) etc. etc. Ze zijn er nog nooit geweest overigens....
Ik stond met mijn mond vol tanden? Wat voor argumenten had ik nog meer kunnen gebruiken?
Ik merk dat veel Nederlanders dezelfde vooroordelen tegen de VS hebben.
Waarom is dat toch? Ik heb toch zelf George W. Bush niet in het zadel geholpen?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben er maar mee gestopt. Vind het altijd een zinloze discussie.
Als men er interesse in heeft laat ik met alle plezier mijn website, fotoboeken en reisverslagen zien. Heeft men een mening die op vooroordelen gebaseerd is dan steek ik er verder ook geen moeite in..
Als men er interesse in heeft laat ik met alle plezier mijn website, fotoboeken en reisverslagen zien. Heeft men een mening die op vooroordelen gebaseerd is dan steek ik er verder ook geen moeite in..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
In een ander topic schreef iemand al het volgende waar ik het geheel mee eens ben:
Wat ik overigens toch al niet begrijp is dat mensen niet naar Amerika zouden willen omdat ze bepaalde dingen op tv zien, waaronder bijv een blunderende George Bush.... Buiten al die dingen is Amerika ook gewoon een mooi land met inderdaad een mooie natuur etc..... Maar helaas blijf je altijd van die mensen houden die juist op de verkeerde dingen hun beslissing nemen om wel of niet ergens heen te gaan.Ik stoor me soms aan mensen die niet begrijpen dat je verliefd kan worden op een land, dat niet perfect of foutloos hoeft te zijn....
onze blog - Bouwmanfamily
Het grappige is, dat mensen die dat soort dingen zeggen, er de afgelopen vijf jaar over het algemeen geen enkel probleem mee zouden hebben gehad om naar Italië op vakantie te gaan. Misschien is je collega er zelfs wel gewéést, de afgelopen jaren. Terwijl Silvio Berlusconi nu ook niet bepaald de meest koosjere regeringsleider was...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik als buitenlander van onze eigen Harry Potter Balkenende als leider ook niet vrolijk wordenBecs08 schreef:Wat ik overigens toch al niet begrijp is dat mensen niet naar Amerika zouden willen omdat ze bepaalde dingen op tv zien, waaronder bijv een blunderende George Bush

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Posted: Wed Aug 02, 2006 12:30 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Het grappige is, dat mensen die dat soort dingen zeggen, er de afgelopen vijf jaar over het algemeen geen enkel probleem mee zouden hebben gehad om naar Italië op vakantie te gaan. Misschien is je collega er zelfs wel gewéést, de afgelopen jaren. Terwijl Silvio Berlusconi nu ook niet bepaald de meest koosjere regeringsleider was...
[i]Frappant dat je dit zegt, want de betreffende collega is op dit moment in Italie en was daar ook de afgelopen jaren toen Berlusconi aan het bewind was.
Nu weet ik meteen een tegenargument voor de volgende keer als ze de VS alsvakantieland afkraakt![/i]
--------------------------------------------------------------------------------
[i]Frappant dat je dit zegt, want de betreffende collega is op dit moment in Italie en was daar ook de afgelopen jaren toen Berlusconi aan het bewind was.
Nu weet ik meteen een tegenargument voor de volgende keer als ze de VS alsvakantieland afkraakt![/i]
-
- Amerika-expert
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ik houd van de VS, maar sta met mijn mond vol tanden....
Je hebt die collega toch onmiddellijk gevraagd wie op dit moment ook al weer de president van Mexico is, en van welke partij hij is?thebes schreef:De VS vonden ze helemaal niets, een rotland, stomme president (alsof iedereen Amerikaan fan van hem is....)

Of je zegt: "Hé, dat wist ik niet, dat jij ook al in Amerika geweest bent!"
Of: "Ja, wij mogen ons maar heel gelukkig prijzen met Balkenende! Stel je voor dat er een oetlul aan het roer stond, dan kwam er gelijk geen enkele toerist nog naar Nederland!"
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
De gemiddelde Nederlander heeft denk ik niets tegen Amerika . Ze eten keurig bij de Mc en gaan zo nu en dan naar Disney. Amerika voert echter de politiek van het rollen met de spierballen en het manifesteert zich als de natie die het voor het vertellen heeft. Dat is wat de Nederlander stoort.
Als je het hebt over de Grand Canyon, Brice etc. dan staan ze met de oren te klapperen. Sterker ze weten niet eens waar het ligt.
Harm
Als je het hebt over de Grand Canyon, Brice etc. dan staan ze met de oren te klapperen. Sterker ze weten niet eens waar het ligt.
Harm
- Animar
- Amerikakenner
En wat te denken van Turkije dan? Er zijn zo ontzettend veel mensen die hier maar lopen te klagen over "de Turken", maar 's zomers wel het vliegtuig naar Turkije pakken; lekker goedkoop en toch heel erg luxe!
Die mensen gaan dan vervolgens op Amerika zitten afgeven vanwege, inderdaad; GWB, "nepvriendelijkheid", dikke luiaards enzovoorts!
Dat heb ik dus al verschillende keren gehoord. Dan heb ik geen zin meer in een goed gesprek over vakanties, maar meestal niet eens meer in een gesprek waar dan ook over!
Die mensen gaan dan vervolgens op Amerika zitten afgeven vanwege, inderdaad; GWB, "nepvriendelijkheid", dikke luiaards enzovoorts!
Dat heb ik dus al verschillende keren gehoord. Dan heb ik geen zin meer in een goed gesprek over vakanties, maar meestal niet eens meer in een gesprek waar dan ook over!
Anita
Ik had laatst toevallig ook zo'n gesprek met iemand. Ze hoorde dat ik naar Amerika was geweest en dat ik het een fantastisch land vond. Waarop ze vroeg "Waarom Amerika" en ik zag gewoon dat ze haar oordeel al klaar had. Dus nog voordat ze verder kon praten, zei ik dat ik Amerika een ongelovelijk mooi en divers land vond en dat een land voor mij niet perfect of foutloos hoeft te zijn om er verliefd op te worden. Zo betekent het ook niet dat je dan per definitie achter Bush en de oorlog met Irak staat ...... Eigenlijk was dat voldoende om haar de mond te snoeren .. Wat overigens niet mijn bedoeling was, Ik was ook gewoon vriendelijk ...
Dit soort discussies ga ik eigenlijk altijd uit de weg. Ik heb er niet de behoefte aan om iets te verdedigen wat in feite helemaal niet verdedigd hoeft te worden. Ik vind sowieso dat wanneer je direct in de verdediging schiet, dat je juist daarmee aangeeft dat het eigenlijk wel zo is. Verdedigen wekt nu eenmaal achterdocht. - In mijn ervaring wanneer je er juist luchtig op reageert, laat diegene vanzelf zijn/haar schild zakken en kom je tot een normaal gesprek. Soms wekt het juist interesse ... Ik had met die persoon daarna een heel leuk gesprek .. Tot slot zei ze: "Ja de Canyons zijn inderdaad wel ontzettend mooi" LOL
Overigens zou het ook eens helpen om in plaats van Amerika te verdedigen, eens toe te geven dat het inderdaad geen perfect land is … Waarschijnlijk kom je dan ook tot een leuke discussie .. Want andersom zou ik niet een idee willen wekken bij anderen, dat ze bij mij niets negatiefs over Amerika kunnen zeggen ….. Dat idee heb ik soms wel een beetje hier op het forum … dat je drie keer moet nadenken hoe je een puntje van kritiek over Amerika moet formuleren *smile*
Dit soort discussies ga ik eigenlijk altijd uit de weg. Ik heb er niet de behoefte aan om iets te verdedigen wat in feite helemaal niet verdedigd hoeft te worden. Ik vind sowieso dat wanneer je direct in de verdediging schiet, dat je juist daarmee aangeeft dat het eigenlijk wel zo is. Verdedigen wekt nu eenmaal achterdocht. - In mijn ervaring wanneer je er juist luchtig op reageert, laat diegene vanzelf zijn/haar schild zakken en kom je tot een normaal gesprek. Soms wekt het juist interesse ... Ik had met die persoon daarna een heel leuk gesprek .. Tot slot zei ze: "Ja de Canyons zijn inderdaad wel ontzettend mooi" LOL
Overigens zou het ook eens helpen om in plaats van Amerika te verdedigen, eens toe te geven dat het inderdaad geen perfect land is … Waarschijnlijk kom je dan ook tot een leuke discussie .. Want andersom zou ik niet een idee willen wekken bij anderen, dat ze bij mij niets negatiefs over Amerika kunnen zeggen ….. Dat idee heb ik soms wel een beetje hier op het forum … dat je drie keer moet nadenken hoe je een puntje van kritiek over Amerika moet formuleren *smile*
Sandy
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
amen.Njit schreef:Ik ben er maar mee gestopt. Vind het altijd een zinloze discussie.
Hoe dan ook, het zijn altijd mensen die er nog nooit zijn geweest.
//disclaimer; ik heb niets tegen mensen met een paar extra kg..
Mijn vrienden willen nog weleens negatief doen en roepen dan weer eens iets als: "dikke mensen!!"
Gelukkig lopen er hier in Nederland dan ook genoeg kandidaten rond die ik dus mooi kan aanwijzen tijdens het uitgaan. Dat snoert ze de mond wel.
Maarja, ik kan er verder niet wakker van liggen. Als naar Spanje gaan en 2000 euro uitgeven aan drank en kotsend wakker worden op een strandje interessanter is voor ze dan mogen ze. Ik vind het alleen wat zonde van het geld en de moeite.
Aan de andere kant, ik hoor nu wel geluiden dat er interesse is om naar Amerika te gaan zodra de hele groep 21 is. Dus wie weet... ze waren er eerst erg tegen.
Maar ik weet niet of mensen er heel veel aan kunnen doen. Ik was laatst bij mijn ouders op bezoek op een camping. Mijn ouders hebben het altijd vol over mij en mijn Amerika fantasme.. dus daar ging het al gauw over toen ik daar aankwam op het veldje. Wat ik al direct hoor van een klein kotertje is: lekker hoor Amerika, voor je het weet heb je een aanslag om je oren... blaat blaat blaat.
Nou, die kreeg het wel ff te horen. Ook al was ie maar 12 ofzo... maar serieus. Als ze op die manier worden opgevoed tegenwoordig, waar stopt het dan?
Overal waar je kijkt komt Amerika negatief naar voren, geen wonder dat iedereen negatief denkt over het naar mijn bescheiden mening, mooiste land van de wereld!
- Mike
Disclaimer: wat hier geschreven staat zijn al dan wel niet bewezen oordelen of vooroordelen en zijn niet altijd volgens de mening van de auteur
V.S.
-K**president die niet bijster slim is
-Foute oorlogen voor quasi goede redenen
-Neigt politie agent te willen spelen voor de hele wereld
-Stampvol vette mensen die alleen maar MacD eten
Nederland
-K**ministerpresident die een modderfiguur slaat waar hij ook komt
-Altijd het braafste jongetje in de Europese klas maar wordt altijd uitgelachen en gekleineerd
-Zit bomvol hypocrieten die alles beter weten
-Altijd volgzaam naar de wensen van de V.S.

V.S.
-K**president die niet bijster slim is
-Foute oorlogen voor quasi goede redenen
-Neigt politie agent te willen spelen voor de hele wereld
-Stampvol vette mensen die alleen maar MacD eten
Nederland
-K**ministerpresident die een modderfiguur slaat waar hij ook komt
-Altijd het braafste jongetje in de Europese klas maar wordt altijd uitgelachen en gekleineerd
-Zit bomvol hypocrieten die alles beter weten
-Altijd volgzaam naar de wensen van de V.S.
24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...

During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben altijd een beetje teleurgesteld als ik enthousiast over Amerika (mijn vakantie) loop te praten en dat er dan mensen opeens hun negatieve mening gaan verkondigen over dit land. Dan is mijn enthousiasme meteen weg.
Ik ga nog wel met ze in discussie maar dat kan ik beter niet meer doen. Alleen maar frustrerend.
Mijn oom keek raar op toen ik zei dat ik dit jaar weer op vakantie naar Amerika zou gaan. Ik was vorig jaar voor het eerst geweest. Hij zei "wil je niet eens iets anders zien?". Ja, nu gaan we naar het noordoosten, vorig jaar naar het westen...
Nou, hij begreep het niet.
En waar zitten hij en zijn vrouw al meer dan 30 jaar?
In een tent op Terschelling, 5 weken lang, zelfde tijd, zelfde plek
X Marloes
Ik ga nog wel met ze in discussie maar dat kan ik beter niet meer doen. Alleen maar frustrerend.
Mijn oom keek raar op toen ik zei dat ik dit jaar weer op vakantie naar Amerika zou gaan. Ik was vorig jaar voor het eerst geweest. Hij zei "wil je niet eens iets anders zien?". Ja, nu gaan we naar het noordoosten, vorig jaar naar het westen...
Nou, hij begreep het niet.
En waar zitten hij en zijn vrouw al meer dan 30 jaar?
In een tent op Terschelling, 5 weken lang, zelfde tijd, zelfde plek

X Marloes
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ach, waar zou je je druk om maken. Mensen die niet de schoonheid van de US snappen als vakantieland hoeven van mij ook helemaal niet naar de US. Wat is er nou erger dan op vakantie zijn in het buitenland en daar tussen de Nederlanders moeten zitten zoals in Spanje, Turkije en Frankrijk? Van mij hoeft de massa Nederlanders niet naar de US. Als ik al eens Nederlands hoor praten in mijn omgeving dan hou ik mijn mond of praat ik engels
.

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Over het algemeen spreek ik met niemand over mijn vakantie. Het gaat ze niets aan en ze kunnen er niet over meepraten. Pas als iemand vraagt waar ik op vakantie ga komt het gesprek na enig trekken op Amerika. ik promoot niets maar laat ze wel de leuke dingen van mijn vakantie zien en vertel er over. Elk jaar als gevraagd word waar ik naar toe ga word er gezegd “waar doet ie het van? ”. De hele familie is ver weg gek de een gaat altijd naar Zuid Afrika de ander ziet oost europa als het ultieme vakantieland en ook frankrijk is zeer in trek binnen de kennissen kring. Wie ben ik dan om te zeggen dat Amerika het enige land is waar je zou kunne leven. Gelukkig kan ik er zonder problemen binnen de kring van bekenden over praten maar bij vreemden en collega’s zul je mij niet over Amerika horen. Jalousie en gebrek aan kennis is meestal oorzaak van tegen gas als het ter sprake komt.
Harm
Harm
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, zo zijn er ook heel veel Nederlanders, die niet snappen, dat wij Nederland een leuk en uniek vakantieland vinden. Daar ga je toch niet op vakantie? En dan komen alle negatieve dingen, die er op te noemen zijn naar voren. Ja maar...
Of mensen, die de pest hebben aan Frankrijk en de Fransen, ik wil ze de kost niet geven
. Terwijl ik altijd dol op Frankrijk ben geweest (komt ook omdat Frans mijn eerste "tweede" taal was).
Er zijn ook genoeg mensen, die Aruba niets vinden en wij hebben daar nu al voor het vierde jaar een hartstikke leuke vakantie gehad.
Ik denk, dat jullie die dingen over Amerika horen, omdat je daar nu toevallig op vakantie ging. Soms kunnen mensen het ook niet goed hebben als je gewoon een leuke tijd hebt gehad en positief bent.
Maar net als Njit ga ik zulke discussies ook niet meer aan. Als iemand al een negatieve kijk heeft, ga ik die niet van het tegenovergestelde proberen te overtuigen. Ieder zijn mening, ik zal het ook vast niet altijd eens zijn met hun keuzes (hoewel ik me eigenlijk weinig vakantieplekken kan bedenken, waar ik negatief over zou zijn). Het enige verschil is, dat ik dat zo iemand nooit zou zeggen. Wat maakt het uit hoe ik over zo'n bestemming denk, zij hebben er een leuke tijd gehad en wie weet kan ik er nog wat van leren.
Of mensen, die de pest hebben aan Frankrijk en de Fransen, ik wil ze de kost niet geven

Er zijn ook genoeg mensen, die Aruba niets vinden en wij hebben daar nu al voor het vierde jaar een hartstikke leuke vakantie gehad.
Ik denk, dat jullie die dingen over Amerika horen, omdat je daar nu toevallig op vakantie ging. Soms kunnen mensen het ook niet goed hebben als je gewoon een leuke tijd hebt gehad en positief bent.
Maar net als Njit ga ik zulke discussies ook niet meer aan. Als iemand al een negatieve kijk heeft, ga ik die niet van het tegenovergestelde proberen te overtuigen. Ieder zijn mening, ik zal het ook vast niet altijd eens zijn met hun keuzes (hoewel ik me eigenlijk weinig vakantieplekken kan bedenken, waar ik negatief over zou zijn). Het enige verschil is, dat ik dat zo iemand nooit zou zeggen. Wat maakt het uit hoe ik over zo'n bestemming denk, zij hebben er een leuke tijd gehad en wie weet kan ik er nog wat van leren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En het rare is, als ik iemand hoor zeggen, ik ga op vakantie naar Rusland of naar bv Antartica (ik noem maar wat) dan begin ik toch ook niet negatief over dat land te praten omdat ík daar niet zo snel heen zou gaan...
Maar ik denk dat veel mensen echt niet weten hoe mooi Amerika is, vooral qua natuur. Misschien maar beter ook, anders komen we straks wel heel veel Nederlanders tegen.
Maar ik denk dat veel mensen echt niet weten hoe mooi Amerika is, vooral qua natuur. Misschien maar beter ook, anders komen we straks wel heel veel Nederlanders tegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht