Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Starbucks (nog niet) in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ovries
Amerika-ontdekker

Starbucks (nog niet) in Nederland

Bericht door ovries »

Dagblad van Het Noorden, 3 augustus 2006: Koffieliefhebbers zijn op internet een actie begonnen om de beroemde keten Starbucks naar Nederland te halen. Met de kreet "We want Starbucks Coffe Stores in The Netherlands" roepen zij het Amerikaanse koffie-icoon op ook in Nederland filialen te openen. "Ik heb al veel positieve reacties gekregen" zegt intiatiefnemer Johan Huizenga. "Als ik een paar duizend handtekeningen heb, bied ik de petitie aan aan Starbucks." Waarom Starbucks Nederland mijdt, is onduidelijk. Recent opende de Amerikaanse keten wel een minifiliaal in het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum. Maar sinds de fans daar de deur hebben platgelopen, wordt alleen nog maar Nike-personeel toegelaten. "knip" Vanuit het Europese distributiecentrum laat woordvoerster Jo Sorenson weten verheugd te zijn over het Nederlands enthousiasme. "Maar we zitten nog in de onderzoeksfase voor deze markt. Momenteel doen we verder nog geen mededelingen." Gisteravond hadden ruim zevenhonderd Starbucksfans de internetpetitie ondertekend op http://www.Yohan.nl
Nou misschien is dit een kans voor de liefhebbers? Ik heb al gesolliciteerd bij Nike :D
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ik heb meteen getekend 8)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Cool, ik was de petitie vergeten.. Jee, ze zijn dus al bij 1393!!

(en ik ben dus nummertje 107!)

ps, ik heb nog maar een keer getekend :oops:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Haha, en ik ben nummer 1400.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat is er mis met goede Hollandse koffie? We hebben hier in de VS Starbucks en Caribou en nog zo wat van die winkels nodig, omdat de gewone Amerikaanse koffie maar een slap aftreksel van wat koffiebonen is. Maar in Nederland is de koffie toch al goed?

De liefde voor alles wat Amerikaans is, kan duidelijk te ver doorslaan. Of jullie moeten €5 voor een kop koffie willen gaan betalen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Bennogr schreef:Maar in Nederland is de koffie toch al goed?
Maar in Nederland verkopen ze niet van die super lekker cappuccino! Wat een schuim... mjammie!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

SpaceAce schreef:Wat een schuim... mjammie!
Maar dat is toch alleen maar "opgeklopte melk"!? :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

markro schreef:
SpaceAce schreef:Wat een schuim... mjammie!
Maar dat is toch alleen maar "opgeklopte melk"!? :wink:
Nou, wat ze dan hier in Nederland onder 'opgeklopte melk' verstaan weet ik ook niet, maar de cappuccino's hier in Nederland hebben altijd maar zo'n dun laagje schuim. De suiker valt er gewoon doorheen :cry:

Gelukkig hebben ze hier in Nederland ook cappuccinomelk (helaas alleen verkrijgbaar bij de groothandel) zodat we zelf cappuccino kunnen maken. Ofja, 1/3 koffie & 2/3 opgeklopte melk.

(en ik maak dus soms ook gewoon alleen maar 'opgeklopte melk' klaar):oops:
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Starbucks...jakkes...slootwater met koffiearoma. Zelfs Dunkin' Donuts is beter
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

GEoDLeto schreef:Starbucks...jakkes...slootwater met koffiearoma. Zelfs Dunkin' Donuts is beter
De koffie wordt dan ook nog met een rietje gedronken/opgezogen...yakkkk

Gelukkig krijg ik regelmatig echte koffie opgestuurd, Douwe Egberts 8), ik heb wel zo'n thermobeker nu en daar gaat mijn eigen Nederlandse koffie in.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Thuis hebben wij een Senseo, dus ook goeie koffie. Ik neem altijd een flinke voorraad koffiepads mee uit Nederland, omdat het daar meer dan de helft goedkoper is dan bij Walmart.
Op zijn tijd vind ik het heerlijk om mezelf te trakteren op een frappuccino van Starbucks. De "java chip" vind ik het lekkerst. Tja, dit is dan meer een soort van koffie milkshake, dus niet te vergelijken met een bak koffie. Gewone koffie heb ik bij Starbucks zelfs nog nooit gedronken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wiepster schreef:Gelukkig krijg ik regelmatig echte koffie opgestuurd, Douwe Egberts 8), ik heb wel zo'n thermobeker nu en daar gaat mijn eigen Nederlandse koffie in.
Ehhh Wiepster....

Kunnen we niet een ruilhandeltje beginnen? Jij Douwe Egberts koffie van mij, ik de Starbucks van jou?? :wink: :wink:

Gelukkig heb ik nog een pak Starbucks in de kast liggen. Binnenkort ga ik daar nog eens heerlijk van genieten. :D :D

Roland (die ook gelijk getekend heeft, nr. 1430... )
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Bennogr schreef:Wat is er mis met goede Hollandse koffie? We hebben hier in de VS Starbucks en Caribou en nog zo wat van die winkels nodig, omdat de gewone Amerikaanse koffie maar een slap aftreksel van wat koffiebonen is. Maar in Nederland is de koffie toch al goed?

De liefde voor alles wat Amerikaans is, kan duidelijk te ver doorslaan. Of jullie moeten €5 voor een kop koffie willen gaan betalen.
Precies .. ik vind het ook leuk om naar Starbucks te gaan als wij in Amerika zijn. Starbucks is leuk, omdat het veel keuze heeft en zo populair is .. maar de koffie is niet beter! Een starbucks hier zou leuk zijn .. maar dat is meer sentiment dan om de koffie hoor .. Ik heb uiteraard niet alles geprobeerd bij Starbucks, maar ik had niet het idee dat het de koffie hier kan evenaren. Ook hadden wij een pak Starbucks koffie meegenomen en al eens eerder toegestuuurd gekregen, en dat was zeker niet beter dan Douwe Egberts ...

Ik mis de frappuchino wel ... wat had ik daar zin in tijdens onze vakantie in Italie ..
Sandy
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Bennogr schreef: Maar in Nederland is de koffie toch al goed?
Al was het alleen maar voor de frappucino :!: :!:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Het gaat idd niet om de koffie, wat ze heir drip noemen. De gemiddelde Amerikaan gaat oo niet naar Starbucks voor de drip, maar bijv voor de tall caramel machiatto, de grande hazelnut soy latte, extra hot, de no whip non fat almond mocha of mijn favoriet de venti caramael frappucino. als je niet weet waar ik het over heb kan je Starbucks dus niet vergelijken met Hollandse koffie. Starbucks koffie (en al die dergelijk ketens) zijn eeen verbetering op het slootwatwer dat in restaurnats en hotels vroeger geschnken werd. geen enkel zichzelf respecterende ondernemner schenkt dat tegenwoordig nog. zelfs McDonalds serveert Seattle's Best Coffee.

Daarnaast is Starbucks ook een cultuurfenomeen. In NL wordt er niet echt koffie to go besteld, behalve op de stations. Als ik Starbucks was zou ik ook met een winkel beginnen op Amsterdam Centraal en Schiphol. Alle toeristen zullen er kopen en dan kan je het rustug introduceren bij de Nederlanders.

Ik ben jaren bezig geweest met Starbucks, regelmatig maitjes gestuurd, en steeds zelfde antwoord. Geen plannen voorlopig. Ben benieuwd naar hun marktonderzoek uitslag wat hun ervan weerhoudt om net zoals in de rest van Europa in NL deze winkels te openen
SEEING IS BELIEVING
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

koffie moet naar koffie smaken. niet naar aardbeien, melk of hazelnoot. Daar verbloem je alleen de bagger kwaliteit van de (amerikaanse) koffie maar mee...

wat mij altijd opvalt, als je ergens koffie besteld krijg je slootwater. Als je bij mensen thuis koffie krijgt is dat perfecte, normale, (europees sterke) en goed smakende koffie. Waarom kunnen amerikanen thuis wel koffie zetten, en in restaurants e.d. niet ???
Niels

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

novw schreef:wat mij altijd opvalt, als je ergens koffie besteld krijg je slootwater. Als je bij mensen thuis koffie krijgt is dat perfecte, normale, (europees sterke) en goed smakende koffie. Waarom kunnen amerikanen thuis wel koffie zetten, en in restaurants e.d. niet ???
** Complot theorie **

Misschien wordt deze koffie alleen voor touristen gemaakt. Zodat ze iets hebben om over te klagen: 'het land is prachtig maar die koffie he.. ik zou er niet kunnen wonen'.
Dan blijft het tenminste rustig in de USA en zitten alle amerikanen stiekem te lachen..

** / Complot theorie **
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef: ** Complot theorie **

Misschien wordt deze koffie alleen voor touristen gemaakt. Zodat ze iets hebben om over te klagen: 'het land is prachtig maar die koffie he.. ik zou er niet kunnen wonen'.
Dan blijft het tenminste rustig in de USA en zitten alle amerikanen stiekem te lachen..

** / Complot theorie **
Volgens mij heb jij teveel aan de koffie gezeten... :?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ik drink geen koffie, ben een echte theeleut. Bij Starbucks dronk ik frappuccino en ik vond dat overheerlijk. Vooral de Double Chocolate Chip (met slagroom natuurlijk). Je gaat dus niet alleen naar Starbucks voor de koffie.
Carola
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Zoals velen vind ik ook dat de frappucino van Starbucks heel goed is. Je hebt hier in het centrum van Amsterdam wel een paar winkels (ik zal geen namen noemen want ik wil geen reclame maken voor slechte winkels whaha :) ) die het concept van 'Starbucks' en 'The Coffee Bean' uit de VS volgen, maar de kwaliteit is niks in vergelijking... de frappucino's smaken naar koude koffie met kleine stukjes ijs erin en het maakt niet uit welke smaak je neemt, ze smaken allemaal hetzelfde! :roll:
Jack is back for a new season!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer