Dagblad van Het Noorden, 3 augustus 2006: Koffieliefhebbers zijn op internet een actie begonnen om de beroemde keten Starbucks naar Nederland te halen. Met de kreet "We want Starbucks Coffe Stores in The Netherlands" roepen zij het Amerikaanse koffie-icoon op ook in Nederland filialen te openen. "Ik heb al veel positieve reacties gekregen" zegt intiatiefnemer Johan Huizenga. "Als ik een paar duizend handtekeningen heb, bied ik de petitie aan aan Starbucks." Waarom Starbucks Nederland mijdt, is onduidelijk. Recent opende de Amerikaanse keten wel een minifiliaal in het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum. Maar sinds de fans daar de deur hebben platgelopen, wordt alleen nog maar Nike-personeel toegelaten. "knip" Vanuit het Europese distributiecentrum laat woordvoerster Jo Sorenson weten verheugd te zijn over het Nederlands enthousiasme. "Maar we zitten nog in de onderzoeksfase voor deze markt. Momenteel doen we verder nog geen mededelingen." Gisteravond hadden ruim zevenhonderd Starbucksfans de internetpetitie ondertekend op http://www.Yohan.nl
Nou misschien is dit een kans voor de liefhebbers? Ik heb al gesolliciteerd bij Nike
Wat is er mis met goede Hollandse koffie? We hebben hier in de VS Starbucks en Caribou en nog zo wat van die winkels nodig, omdat de gewone Amerikaanse koffie maar een slap aftreksel van wat koffiebonen is. Maar in Nederland is de koffie toch al goed?
De liefde voor alles wat Amerikaans is, kan duidelijk te ver doorslaan. Of jullie moeten €5 voor een kop koffie willen gaan betalen.
Nou, wat ze dan hier in Nederland onder 'opgeklopte melk' verstaan weet ik ook niet, maar de cappuccino's hier in Nederland hebben altijd maar zo'n dun laagje schuim. De suiker valt er gewoon doorheen
Gelukkig hebben ze hier in Nederland ook cappuccinomelk (helaas alleen verkrijgbaar bij de groothandel) zodat we zelf cappuccino kunnen maken. Ofja, 1/3 koffie & 2/3 opgeklopte melk.
(en ik maak dus soms ook gewoon alleen maar 'opgeklopte melk' klaar)
Thuis hebben wij een Senseo, dus ook goeie koffie. Ik neem altijd een flinke voorraad koffiepads mee uit Nederland, omdat het daar meer dan de helft goedkoper is dan bij Walmart.
Op zijn tijd vind ik het heerlijk om mezelf te trakteren op een frappuccino van Starbucks. De "java chip" vind ik het lekkerst. Tja, dit is dan meer een soort van koffie milkshake, dus niet te vergelijken met een bak koffie. Gewone koffie heb ik bij Starbucks zelfs nog nooit gedronken.
wiepster schreef:Gelukkig krijg ik regelmatig echte koffie opgestuurd, Douwe Egberts , ik heb wel zo'n thermobeker nu en daar gaat mijn eigen Nederlandse koffie in.
Ehhh Wiepster....
Kunnen we niet een ruilhandeltje beginnen? Jij Douwe Egberts koffie van mij, ik de Starbucks van jou??
Gelukkig heb ik nog een pak Starbucks in de kast liggen. Binnenkort ga ik daar nog eens heerlijk van genieten.
Roland (die ook gelijk getekend heeft, nr. 1430... )
Bennogr schreef:Wat is er mis met goede Hollandse koffie? We hebben hier in de VS Starbucks en Caribou en nog zo wat van die winkels nodig, omdat de gewone Amerikaanse koffie maar een slap aftreksel van wat koffiebonen is. Maar in Nederland is de koffie toch al goed?
De liefde voor alles wat Amerikaans is, kan duidelijk te ver doorslaan. Of jullie moeten €5 voor een kop koffie willen gaan betalen.
Precies .. ik vind het ook leuk om naar Starbucks te gaan als wij in Amerika zijn. Starbucks is leuk, omdat het veel keuze heeft en zo populair is .. maar de koffie is niet beter! Een starbucks hier zou leuk zijn .. maar dat is meer sentiment dan om de koffie hoor .. Ik heb uiteraard niet alles geprobeerd bij Starbucks, maar ik had niet het idee dat het de koffie hier kan evenaren. Ook hadden wij een pak Starbucks koffie meegenomen en al eens eerder toegestuuurd gekregen, en dat was zeker niet beter dan Douwe Egberts ...
Ik mis de frappuchino wel ... wat had ik daar zin in tijdens onze vakantie in Italie ..
Het gaat idd niet om de koffie, wat ze heir drip noemen. De gemiddelde Amerikaan gaat oo niet naar Starbucks voor de drip, maar bijv voor de tall caramel machiatto, de grande hazelnut soy latte, extra hot, de no whip non fat almond mocha of mijn favoriet de venti caramael frappucino. als je niet weet waar ik het over heb kan je Starbucks dus niet vergelijken met Hollandse koffie. Starbucks koffie (en al die dergelijk ketens) zijn eeen verbetering op het slootwatwer dat in restaurnats en hotels vroeger geschnken werd. geen enkel zichzelf respecterende ondernemner schenkt dat tegenwoordig nog. zelfs McDonalds serveert Seattle's Best Coffee.
Daarnaast is Starbucks ook een cultuurfenomeen. In NL wordt er niet echt koffie to go besteld, behalve op de stations. Als ik Starbucks was zou ik ook met een winkel beginnen op Amsterdam Centraal en Schiphol. Alle toeristen zullen er kopen en dan kan je het rustug introduceren bij de Nederlanders.
Ik ben jaren bezig geweest met Starbucks, regelmatig maitjes gestuurd, en steeds zelfde antwoord. Geen plannen voorlopig. Ben benieuwd naar hun marktonderzoek uitslag wat hun ervan weerhoudt om net zoals in de rest van Europa in NL deze winkels te openen
koffie moet naar koffie smaken. niet naar aardbeien, melk of hazelnoot. Daar verbloem je alleen de bagger kwaliteit van de (amerikaanse) koffie maar mee...
wat mij altijd opvalt, als je ergens koffie besteld krijg je slootwater. Als je bij mensen thuis koffie krijgt is dat perfecte, normale, (europees sterke) en goed smakende koffie. Waarom kunnen amerikanen thuis wel koffie zetten, en in restaurants e.d. niet ???
novw schreef:wat mij altijd opvalt, als je ergens koffie besteld krijg je slootwater. Als je bij mensen thuis koffie krijgt is dat perfecte, normale, (europees sterke) en goed smakende koffie. Waarom kunnen amerikanen thuis wel koffie zetten, en in restaurants e.d. niet ???
** Complot theorie **
Misschien wordt deze koffie alleen voor touristen gemaakt. Zodat ze iets hebben om over te klagen: 'het land is prachtig maar die koffie he.. ik zou er niet kunnen wonen'.
Dan blijft het tenminste rustig in de USA en zitten alle amerikanen stiekem te lachen..
Misschien wordt deze koffie alleen voor touristen gemaakt. Zodat ze iets hebben om over te klagen: 'het land is prachtig maar die koffie he.. ik zou er niet kunnen wonen'.
Dan blijft het tenminste rustig in de USA en zitten alle amerikanen stiekem te lachen..
** / Complot theorie **
Volgens mij heb jij teveel aan de koffie gezeten...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Ik drink geen koffie, ben een echte theeleut. Bij Starbucks dronk ik frappuccino en ik vond dat overheerlijk. Vooral de Double Chocolate Chip (met slagroom natuurlijk). Je gaat dus niet alleen naar Starbucks voor de koffie.
Carola
Zoals velen vind ik ook dat de frappucino van Starbucks heel goed is. Je hebt hier in het centrum van Amsterdam wel een paar winkels (ik zal geen namen noemen want ik wil geen reclame maken voor slechte winkels whaha ) die het concept van 'Starbucks' en 'The Coffee Bean' uit de VS volgen, maar de kwaliteit is niks in vergelijking... de frappucino's smaken naar koude koffie met kleine stukjes ijs erin en het maakt niet uit welke smaak je neemt, ze smaken allemaal hetzelfde!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.