Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaas versturen per post

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Kaas versturen per post

Bericht door Sandy »

Ik wil weer een pakket met goodies sturen naar Amerika waaronder kaas. Ze zijn namelijk dol op de Nederlandse kaas.

Is het raadzaam om kaas (vaccuum verpakt) per post te versturen? Ik meen me te herinneren dat kaas indien vaccuum verpakt, nog zo'n 3 a 4 weken houdbaar is. Een pakket versturen naar Amerika duurt ongeveer een week, maar ik vraag me af of kaas dan nog wel lekker vers is na een week. Kaas kan dan wel lang houdbaar zijn, maar verliest wel zijn smaak vind ik ...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Sandy
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

nog nooit gedaan maar volgens mij word de kaas Heel zacht ik zou hert persoonlijk niet doen gewoon via een kaasboer in Amerika doen ookal is het geen echt hollandse kaas.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

En ik zou het ivm de warmte zeker niet in de zomer versturen!

Denk dat je in de winter meer kans hebt, dat het eetbaar aankomt.

gr, Ineke
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Niet zo'n goed idee dus .....
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bij ons is kaas in de zomer en de winter welkom hoor :lol:
De kaas als verpakt die niet gekoeld hoeft te worden (zoals je die wel eens ziet bij de Lidl of Aldi), komen heel goed aan :wink:
Groetjes Petra
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Vacuum verpakte kaas kun je prima als pakket versturen, en het is een fabeltje dat de smaak van de kaas verloren zou gaan.
Kaas is heel lang houdbaar, ook buiten de koeling. Hij gaat pas bederven als hij opengemaakt is, of extraam lang onder verkeerde condities bewaard is..
Succes, Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

En dan nog smaakt het een heel stuk beter dan de Amerikaanse kaas. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Als je dan toch kaas gaat opsturen, stuur dan wel een goede kaassoort op, zoals Beemsterkaas!
http://www.beemsterkaas.nl/
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wat is er zo speciaal aan Beemsterkaas dan?
Ik heb de afgelopen keren van de kaasboer kaas meegenomen.
Een stuk oude kaas en belegen denk ik, wat hij 'boerenkaas' noemde.

De oude kaas vonden ze toch wat te sterk ... en dat andere was binnen no time op : ))
Ik vraag nu altijd om boerenkaas, geen idee wat voor kaas dat is ... maar wel lekker ...
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef:Wat is er zo speciaal aan Beemsterkaas dan?

De oude kaas vonden ze toch wat te sterk ... en dat andere was binnen no time op : ))
Ik vraag nu altijd om boerenkaas, geen idee wat voor kaas dat is ... maar wel lekker ...
Boerenkaas wordt op de boerderij gemaakt en niet in de (melk)fabriek, het is een beschermde naam die alleen gegeven mag worden aan de kazen die daadwerkelijk op de boerderijen gemaakt worden.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Staceybeesie schreef:En dan nog smaakt het een heel stuk beter dan de Amerikaanse kaas. :wink:
Oh, er bestaat ontzettend lekkere Amerikaanse kaas, hoor. Hier op de Farmers Market staan een aantal melkboeren, die eigengemaakte kaas verkopen. Je eet er je vingers bij op!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

ik dacht al, ze halen echt niet de melk uit en ander gat bij de koe hoor ik heb vorige maand een amerikaanse koe gezien en bij haar kwam het melk gewoon uit haar uiers. Als je een goede kaasboer opzoekt, wordt het (denk ik) wel op de zelfde manier gemaakt.

Die uit de fabriek natuurlijk niet daar kan je echte boeren kaas niet mee vergelijken
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

.
Laatst gewijzigd door lelie op 08 aug 2006, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Rob schreef:

Boerenkaas wordt op de boerderij gemaakt en niet in de (melk)fabriek, het is een beschermde naam die alleen gegeven mag worden aan de kazen die daadwerkelijk op de boerderijen gemaakt worden.
Rob

Boerenkaas en fabriekskaas. Wat zijn de belangrijkste verschillen?:
Het belangrijkste verschil tussen boerderijkaas en fabriekskaas is de grondstof, de melk. Op de boerderij gaat men uit van rauwe melk; de gekoelde melk van de avond tevoren en de nog warme melk van dezelfde ochtend. Bij de kaasfabriek wordt de melk eerst gepasteuriseerd, dat wil zeggen vijftien seconden lang verhit tot een temperatuur van circa 65 °C. Daardoor wordt een aantal bacteriesoorten verwijderd.
Een tweede verschil is dat men in de fabriek uitgaat van gestandaardiseerde melk. Dat wil zeggen dat het vetgehalte van de melk op een bepaald niveau is gebracht. Op de boerderij kan het vetgehalte variëren.
Een derde verschil is dat op de boerderij de kaas grotendeels met de hand wordt gemaakt.
Deze factoren hebben een grote invloed op de smaak van boerenkaas en fabriekskaas.
Laatst gewijzigd door Gast op 07 aug 2006, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Probeer maar eens aan een stukje Beemsterkaas te komen en te proeven dan weet je wat ik bedoel....
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Gypsygirl schreef:
Rob schreef: Boerenkaas wordt op de boerderij gemaakt en niet in de (melk)fabriek, het is een beschermde naam die alleen gegeven mag worden aan de kazen die daadwerkelijk op de boerderijen gemaakt worden.
Rob
En het wordt gemaakt van rauwe melk! Bij kaas uit de fabriek wordt de melk eerst gepasteuriseerd.
gepasteuriseerd melk blijft ook ook langer houdbaar
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik koop m'n kaas bij Whole Foods, waar ze enorm veel soorten hebben, en ook Nederlandse kaas.
Gast

Bericht door Gast »

Als wij in Amerika zijn dan eten we meestal Tillamook kaas. Dan de scherpste soort, die is redelijk van smaak. (al haalt ie het bij lange niet bij onze eigen beemsterkaas :wink: )
Wij hebben de Tillamook-Cheese fabriek ook bezocht in Oregon in 1997, was erg interessant.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Gypsygirl schreef:Probeer maar eens aan een stukje Beemsterkaas te komen en te proeven dan weet je wat ik bedoel....
Wij hebben altijd jong belegen en belegen Beemster......die is werkelijk
overheerlijk. Vol en romig van smaak.
Jammer genoeg moet ik er voor naar een nabijgelegen dorp want deze
kaas is lang niet overal verkrijgbaar.
Maar dat heb ik er wel voor over.
16x USA / 30 staten
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Joke schreef:Ik koop m'n kaas bij Whole Foods, waar ze enorm veel soorten hebben, en ook Nederlandse kaas.
Inderdaad, daar en bij Wegmans. Bij die laatste hebben ze volgens mij alle kaassoorten ter wereld! Ik heb nog nergens op aarde zo'n variatie gezien!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer