Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe wil jij graag kamperen?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe wil jij graag kamperen?
Amerikanen kamperen graag en doen dat op vele manieren.
Als europeaan ben je in Amerika aangewezen op twee mogelijkheden. De eerste is primitief en de tweede is per camper.
Is een van die twee ook jullie voorkeur of zou je het ook wel eens anders willen?
Graag jullie mening en waarom?
Alvast bedankt
Als europeaan ben je in Amerika aangewezen op twee mogelijkheden. De eerste is primitief en de tweede is per camper.
Is een van die twee ook jullie voorkeur of zou je het ook wel eens anders willen?
Graag jullie mening en waarom?
Alvast bedankt
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Hoe wil jij graag kamperen?
Lekker met de tent! Koken op een kampvuurtje, frisse buitenlucht, regen die tikt op je tentdak... Je voelt je veel dichter bij de natuur.
Linksonder is ons tentje. Dit was in Death Valley.
Linksonder is ons tentje. Dit was in Death Valley.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik vind beide manieren erg leuk. Meestal gaan we met de tent maar deze zomer gaan we voor de 2e keer met de camper.
De grootste overweging om nu voor de camper te kiezen is de ruimte. We zijn met z'n zessen, als we met minder waren hadden we gewoon ons tentje weer ingepakt
Ik vind het kamperen midden in de natuurparken geweldig! Heel anders dan hier in Nederland met z'n allen in de caravan op een rijtje op een grasveldje
Edit: ik zie nu dat er een poll is, ik heb dan toch maar voor de tent gekozen
De grootste overweging om nu voor de camper te kiezen is de ruimte. We zijn met z'n zessen, als we met minder waren hadden we gewoon ons tentje weer ingepakt

Ik vind het kamperen midden in de natuurparken geweldig! Heel anders dan hier in Nederland met z'n allen in de caravan op een rijtje op een grasveldje

Edit: ik zie nu dat er een poll is, ik heb dan toch maar voor de tent gekozen

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
ik heb, hoe verrassend
, voor de camper gestemd. Ik hou namelijk helemaal niet van kamperen
maar ik hou wel van buiten zijn. Dus is de camper daar ideaal voor. The best of both worlds 

- Beaver
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
In Europa kamperen we altijd met een holtkamper vouwwagen. In de States gaan we voor de camper, altijd je bed/ toilet( ideaal om tussendoor te rusten, ik heb een chronische darm ziekte) en keuken bij je.
De vrijheid van kamperen is geweldig Voor de komende vakantie staan we zoveel mogelijk in nationale parken, niet zo duur en minder heen en weer rijden.
De vrijheid van kamperen is geweldig Voor de komende vakantie staan we zoveel mogelijk in nationale parken, niet zo duur en minder heen en weer rijden.
Ik heb met tent en camper gekampeerd. Alle twee ging gewoon heel goed. Hoewel je met een tent wel wat afhankelijk bent van het weer. Na 2 dagen regen ben je er echt wel zat van.
Ik vind een hard dak dak een keukentje en een lekker bed essentieel. Dat hoeft zeker geen fifth wheel te zijn of een camper. Een caravan vind ik ook perfect het liefst dan in mijn eigen t@b.

Ik vind een hard dak dak een keukentje en een lekker bed essentieel. Dat hoeft zeker geen fifth wheel te zijn of een camper. Een caravan vind ik ook perfect het liefst dan in mijn eigen t@b.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als toerist heb je die mogelijk niet echt, maar wij hadden in de VS een kleine hybrid caravan, een caravan met uitklapbare bedden met tentdoek. Ideaal, als we terug gaan, kopen we er weer eentje. Compact, dus nog redelijk makkelijk onderweg, maar nog wel van alle gemakken (keuken, badkamer, airco) voorzien en eenmaal losgekoppeld kun je gewoon met de auto alles doen.
Terug in Texas!
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Oef... Ik mis het kamperen in een tent! Heerlijk! Maar dan wel een beetje een luxe tent.
Ik heb een grote opblaasbare Karsten tent (compressortje op auto accu) met een uitklapbare partytent.
2 persoons aerobed (of gewoon luchtbed als er geen stroom is), skottelbraai, tafeltje, lampje en 2 relaxte stoelen.
Ik heb een grote opblaasbare Karsten tent (compressortje op auto accu) met een uitklapbare partytent.
2 persoons aerobed (of gewoon luchtbed als er geen stroom is), skottelbraai, tafeltje, lampje en 2 relaxte stoelen.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
ja... die auto! dat was fantastisch! een 1992 Cadillac Brougham fleetwood. Hij had een verbruik van 1:11... dat was zuiniger dan mijn volvo op dat moment haha. De wegenbelasting en verzekering was wel dodelijk haha maar die deelden we gelukkig met ons 5en
Goede oude tijd..
Goede oude tijd..

Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Wildkamperen. Er gaat niets boven de vrije natuur wetende dat er geen mens in de wijde omgeving zit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In Europa gaan we lekker met onze tent weg, in Amerika kiezen we voor de camper. Ook ik heb een chronische darmziekte en toilet altijd bij je hebben en overal kunnen rusten is ideaal voor mij. Alle gemakken bij de hand en toch in de natuur. Al spreekt echt de natuur in met de tent mij ook erg aan, maar dat is niet bespreekbaar bij mijn man. Die is verliefd op de camper.
Ben dol op een tentje..heb daarin in het verleden liggen wegsmelten van de hitte en ook liggen afvriezen van de kou.
Voor Amerika zijn we alle keren met de camper geweest en gaan we nu ook weer. Heb regelmatig op campings gestaan waar s'nachts beren op bezoek kwamen en vond het toch wel een fijn idee dat we toen we later met onze kinderen gingen, we in de camper zaten....
Voor Amerika zijn we alle keren met de camper geweest en gaan we nu ook weer. Heb regelmatig op campings gestaan waar s'nachts beren op bezoek kwamen en vond het toch wel een fijn idee dat we toen we later met onze kinderen gingen, we in de camper zaten....

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
We zijn 2 x met de tent op pad gegaan in de USA en dat vonden we geweldig! Slapen in Bryce vlakbij de Rim..... Dat vergeet je nooit meer! Of die keer dat midden in de nacht in de Rockies het luchtbed leeg was en manlief dat in de gietende regen op probeerde te lossen! (Ik zat inmiddels droog in de auto!)
Op lange reisdagen sliepen we dan ook wel eens in hotels en dat was dan weer heerlijk luxe! Ander voordeel van kamperen is het zelf kunnen koken!
Nu we met de kids willen gaan overwegen we een camper! In Yosemite hebben we een nacht met beren gehad die de niet goed afgesloten berenbox van de buren openmaakten! Ik wil nog graag een keer beren zien,maar ze zo dichtbij tekeer horen gaan was angstaanjagend!
De volgende ochtend was de berenbox vernield en alles wat erin had gezeten lag verspreid over de camping! Niet zo slim van de buurtjes! Hoewel er verder niets aan de hand was, ben ik dat gevoel van die nacht nog niet vergeten.... Dus in de camper lekker dichtbij elkaar slapen en wc bij de hand zodat niemand s nachts over de camping hoeft te gaan lopen!
lijkt me heerlijk!!
Op lange reisdagen sliepen we dan ook wel eens in hotels en dat was dan weer heerlijk luxe! Ander voordeel van kamperen is het zelf kunnen koken!
Nu we met de kids willen gaan overwegen we een camper! In Yosemite hebben we een nacht met beren gehad die de niet goed afgesloten berenbox van de buren openmaakten! Ik wil nog graag een keer beren zien,maar ze zo dichtbij tekeer horen gaan was angstaanjagend!

De volgende ochtend was de berenbox vernield en alles wat erin had gezeten lag verspreid over de camping! Niet zo slim van de buurtjes! Hoewel er verder niets aan de hand was, ben ik dat gevoel van die nacht nog niet vergeten.... Dus in de camper lekker dichtbij elkaar slapen en wc bij de hand zodat niemand s nachts over de camping hoeft te gaan lopen!

Doe mij maar een luxe hotelkamer in Las Vegas of Atlantic City. 

Wil best in een tent slapen hoor. Maar dan wel 1 die er al staat en ik niet zelf op hoef te zetten, liefst met een goed matras erin 

2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb altijd geroepen dat je me nooit met een tent aan het kamperen zou krijgen. Tot vorig jaar, toen ik "tegen mijn wil" door mijn vrouw en haar familie werd meegesleurd op een kampeertripje tijdens het Memorial Day weekend. We zaten in Rocky Mountain National Park, het was ontzettend koud 's nachts, we zaten in een geleend klein tentje, het regende bijna voortdurend - maar ik heb er desondanks van genoten.
Zo veel zelfs, dat we de dag dat we terugkwamen meteen een eigen tent hebben aangeschaft - iets wat ik nooit had verwacht. We zijn vorig jaar nog meerdere keren gaan kamperen, en zonder regen was het nog veel leuker.
Ik moet wel erbij vermelden dat ik kampeerplaatsen opzoek die een toilet hebben - een normaal toilet of een vaulted toilet, dat maakt me niet uit - want persoonlijk trek ik de grens bij een gat in de grond graven en een denneappel als toiletpapier gebruiken
Zo veel zelfs, dat we de dag dat we terugkwamen meteen een eigen tent hebben aangeschaft - iets wat ik nooit had verwacht. We zijn vorig jaar nog meerdere keren gaan kamperen, en zonder regen was het nog veel leuker.
Ik moet wel erbij vermelden dat ik kampeerplaatsen opzoek die een toilet hebben - een normaal toilet of een vaulted toilet, dat maakt me niet uit - want persoonlijk trek ik de grens bij een gat in de grond graven en een denneappel als toiletpapier gebruiken

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vorig weekend op een zeiltje in mijn slaapzakje ergens in het bos moeten slapen. Was de initiatie van de order of the arrow, een organisatie binnen de boyscouts van america. Was wel een aparte ervaring
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wat leuk om te lezen en weer een nieuwe kampeerder in ons midden te hebbenDento schreef: Zo veel zelfs, dat we de dag dat we terugkwamen meteen een eigen tent hebben aangeschaft - iets wat ik nooit had verwacht. We zijn vorig jaar nog meerdere keren gaan kamperen, en zonder regen was het nog veel leuker.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Altijd leuk om te kamperen in de VS, alhoewel ik volle en drukke campings altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden. Mijn eenvoudige tentje van $60 heeft zijn geld wel opgebracht.
Als ik zo deze foto's bekijk wordt het tijd om er weer op uit te gaan. De laatste tijd heb ik wel zitten denken over een kleine caravan zoals een teardrop.
Het weer moet wel meezitten, vooral in het noorden is het geen pretje als de temperatuur 's nachts daalt to 10 graden C en je wordt wakker en het regent. De keerzijde is dat er niets mooier is op een rustige camping wakker worden ten midden van de natuur of 's avonds bij een kampvuur zitten.
Een rond reis in de Southwest in 2012.
http://saabworld.net/f16/road-trip-sout ... 2-a-26452/
Iowa

Mesa Verde

Monument Valley

Canyon de Chelly

Maar ook in Michigan is het mooi kamperen. Lake Superior

Tahquamenon Falls State Park - Rivermouth Campground

In Noord Ontario kan het ook lekker rustig zijn.

Het weer moet wel meezitten, vooral in het noorden is het geen pretje als de temperatuur 's nachts daalt to 10 graden C en je wordt wakker en het regent. De keerzijde is dat er niets mooier is op een rustige camping wakker worden ten midden van de natuur of 's avonds bij een kampvuur zitten.
Een rond reis in de Southwest in 2012.
http://saabworld.net/f16/road-trip-sout ... 2-a-26452/
Iowa
Mesa Verde
Monument Valley
Canyon de Chelly
Maar ook in Michigan is het mooi kamperen. Lake Superior

Tahquamenon Falls State Park - Rivermouth Campground

In Noord Ontario kan het ook lekker rustig zijn.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3248 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties