Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakketje met 3 T-shirts opsturen naar Amerika
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Pakketje met 3 T-shirts opsturen naar Amerika
Heey ! ..
Ik heb 2 tshirts die ik wil versturen naar een amerikaanse vriend, maar nu vraag ik mij de volgende dingen af.
Kan ik deze tshirts gewoon in een doos verpakken, met het verzendadres en aankomstadres en laten frankeren bij een PostNl Verkooppunt ? ( of moet hier meer informatie opstaan ) ?
Moet er bijvoorbeeld ook een formulier in gedaan worden voor de douane of heb ik dat allemaal niet nodig ?
Ik heb 2 tshirts die ik wil versturen naar een amerikaanse vriend, maar nu vraag ik mij de volgende dingen af.
Kan ik deze tshirts gewoon in een doos verpakken, met het verzendadres en aankomstadres en laten frankeren bij een PostNl Verkooppunt ? ( of moet hier meer informatie opstaan ) ?
Moet er bijvoorbeeld ook een formulier in gedaan worden voor de douane of heb ik dat allemaal niet nodig ?
-
- Amerika-expert
Re: Pakketje met 3 tshirts opsturen naar amerika
Ik zou dat navragen bij een PostNL punt. Toen ik Hillary T-shirts opstuurde vanuit de VS naar familie moest ik een speciaal formuliertje invullen dat buitenop het pakketje geplakt werd en waarop ik moest aangeven dat het om een geschenk ging en wat de waarde was van die shirts (ze waren om 1 of andere reden redelijk goedkoop).
Overigens: T-shirts van Hillary (en Bernie Sanders en andere kandidaten kun je alleen kopen als je in de VS woont, anders wordt dat aangemerkt als een "bijdrage aan een verkiezingscampagne door een buitenlander").
Overigens: T-shirts van Hillary (en Bernie Sanders en andere kandidaten kun je alleen kopen als je in de VS woont, anders wordt dat aangemerkt als een "bijdrage aan een verkiezingscampagne door een buitenlander").
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ja, je moet volgens mij inderdaad aangeven dat het een gift is, en de waarde, volgens moet moet je daar een apart formulier of sticker voor hebben. Even navragen dus.
Terug in Texas!
Standaard internationaal douane formulier.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Pakketje met 3 T-shirts opsturen naar Amerika
Dank voor jullie bericht ! ..
Ik heb ook al gelezen dat ik erop moet zetten dat het om een Gift gaat.
Het is echter textiel, wat wel onder de 100 dollar zit. Ik heb ergens gelezen dat er op textiel invoerrechten moet worden betaald, betaald de ontvanger dit bedrag of hoe gaat dit in werking ?
Ik heb ook al gelezen dat ik erop moet zetten dat het om een Gift gaat.
Het is echter textiel, wat wel onder de 100 dollar zit. Ik heb ergens gelezen dat er op textiel invoerrechten moet worden betaald, betaald de ontvanger dit bedrag of hoe gaat dit in werking ?
-
- Amerika-expert
Nogmaals, wij zijn leken (al hebben we wat ervaring). Ik kon die T-shirts gewoon opsturen met een douaneverklaring, waarop dus duidelijk stond dat het om textiel ging.
Navragen bij de post dus, die weten dat allemaal heel precies!! En niet op alles wat je "ergens leest" vertrouwen.
Navragen bij de post dus, die weten dat allemaal heel precies!! En niet op alles wat je "ergens leest" vertrouwen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms moet de ontvanger tax betalen, soms niet. In theorie waarschijnlijk dus wel, in de praktijk dus soms niet. 
(gebaseerd op mijn ervaring m.b.t. het ontvangen van pakjes uit het buitenland in Canada en Belgie)

(gebaseerd op mijn ervaring m.b.t. het ontvangen van pakjes uit het buitenland in Canada en Belgie)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht