Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meer tv's dan gezinsleden in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Van http://www.nos.nl

Het gemiddelde gezin in de VS heeft vandaag de dag meer televisietoestellen dan gezinsleden. Per huishouden zijn er 2,73 kijkbuizen, tegen 2,55 gezinsleden.

Er zijn nog Amerikaanse families die maar één tv in huis hebben, maar de helft van de Amerikanen heeft drie of meer tv's. In 1975 was dat nog 11 %.

Die televisies staan er ook niet voor niets. De gemiddelde Amerikaan zit per dag ruim vier en een half uur voor de buis. Gemiddeld staat de tv in de VS meer dan eenderde van de dag aan, namelijk acht uur en veertien minuten. Dat is een vol uur langer dan tien jaar geleden.

Hoeveel tv's en gezinsleden heb jij in huis? Vermeld er ook even bij of je in Nederland of Amerik woont!

Wij hebben 4 gezinsleden en 4 tv's :oops: en we wonen in Nederland
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 22 sep 2006, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn heel Amerikaans ;). Vijf gezinsleden en acht tv's (ja, ook in de keuken en badkamer ;)), manlief is nogal tv verslaafd. Maar geen van de kinderen heeft tv op hun kamer, wat dat betreft wijken we dan weer af, als ik zo om me heen kijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magnolia87
Amerikakenner

Hahaha Petra, in de badkamer! Dat is wel héél erg! :D En als de kinderen geen tv in hun kamer hebben, waar staan die andere 6 tv's dan? :wink:
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 22 sep 2006, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vond ik om te beginnen ook, maar het is eigenlijk heel leuk! Een show kijken vanuit een lekker warm schuimbad, of de tv aan tijdens het saaie haar drogen. Ik moet toegeven, dat ik het best vaak gebruik.

We hebben verder een tv in de family room, een big screen tv in het theatertje, een tv in de rec room, eentje in de logeerkamer in de basement, een in onze slaapkamer en een in mijn "sport"kamer.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magnolia87
Amerikakenner

Het lijkt mij best eng eigenlijk, een tv in de badkamer, stel dat ie nat wordt o.i.d.! Kunnen dan nog nare dingen gebeuren ook! Maar jullie zullen um vast wel op een hele veilige plek hebben staan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, hij hangt boven in de hoek aan de muur, ver van alles wat nat is.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

2 personen, 1 tv, die bijna nooit aanstaat :D

gr, Ineke
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Meer tv's dan gezinsleden in de VS

Bericht door dutch_in_seattle »

Twee gezinsleden, één t.v. (alleen voor een DVD'tje af en toe; we hebben geen kabeltelevisie).

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Vier gezinsleden, vier t.v.s

Marjon
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Wij zijn met zun 2en, en 5 TVs.

Family room, Basement (satelliet beeld), Bedroom, Guest bedroom en een TV kaart in een van mun PCs.

Er staan er op een gemiddelde dag 3 aan... :oops:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij zijn met z'n tweeën en hebben twee tv's in huis. Daarnaast nog een TV-kaart in de pc die ook regelmatig wordt gebruikt om TV te kijken op de computer en ook nog een TV-kaart in de laptop, maar die wordt nooit gebruikt.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

2 gezinsleden en 3 tv's.

1 in de woonkamer, 1 op de slaapkamer en 1 op de zolder annex gym.
16x USA / 30 staten
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Wij zijn met z'n tweeen en hebben 2 tv's. 1 tv staat in de vroegere kamer van mijn zoon. Die staat alleen aan als ik sta te strijken. Dan is het strijken niet zo erg :cry:

Groetjes Marja (Den Haag)
Fan of the U.S.A.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

4 gezinsleden, 2 tv's; mijn zoon op college heeft een kleine tv meegenomen. 1 tv wordt voor de XBox gebruikt, de andere staat in de huiskamer.
Zo te zien verschilt Nederland niet zo veel met de VS met de hoeveelheid tv's in huis.
Hoe staat het eigenlijk met computers? Die vermeerderen zich hier meer dan de tv's. 1 computer per gezinslid momenteel.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

4 gezinsleden, 4 tv's. ééntje in de woonkamer en op iedere slaapkamer 1. ik heb er zelf ook 1 op m'n slaapkamer, maar die is nog geen eens aangesloten. Ik kijk zeer weinig tv, alhoewel de laatste tijd wel iets meer want we hebben nu tv via de kabel, waardoor ik ook Amerikaans honkbal kan volgen 8) :lol:

we hebben 5 computers :o
ik en mijn broertje hebben er allebei één, er staan er 2 op m'n vaders werkkamer, daarnaast heeft hij nog een labtop van z'n werk (waar ik nu opzit). Overdreven tv- en computerbezit is dus niet exclusief Amerikaans (of wij zijn toevallig heel erg Amerikaans 8) )haha.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

1-1/4 personen, drie huizen, 6 tv's. De 1/4 is m'n LAT.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, met een man, wiens werk computers is, hebben we ook daarvan weer een heel stel. Ik tel er zo elf hier in huis, hoewel sommige echt dinosaurussen zijn (in de basement staat nog een 286). Maar we hebben zes laptops en vijf "vaste" computers.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wij hebben 2 TV's en zijn met z'n zessen, waaronder kleine kinderen natuurlijk ... Een breedbeeld TV beneden en een kleintje op onze slaapkamer, wat altijd even aan moet, anders kan ik niet slapen ;)

De meisjes hebben sinds een jaar een computer op hun kamer (2) en dat vind ik al erg genoeg ... Ik hoop een TV nog lang uit hun kamer te houden, ik vind dat ze nu al zoveel TV kijken. Ben overigens ook getrouwd met iemand die de hele dag met computers werkt. Dus we hebben hier ook een aantal staan, tot mijn ergernis soms.

Overigens een TV in de badkamer is aan mij wel besteed : ))
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik ben in mijn eentje en heb 3 tv's!!!

Eén in de woonkamer, één in de achterkamer, maar dat stond eerst mijn bed. Nu heb ik een slaapkamer op zolder en sinds kort staat daar ook een tv. Die had ik namelijk over. Maar ik kijk amper tv boven. Eigenlijk gebruik ik maar één tv.
(ik zit eigenlijk meer achter de computer dan dat ik tv kijk)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

2 gezinsleden
7 TV's
8 Computers (ik heb er net 4 weggedaan)
1 radio (die in de autos niet meegerekend)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer