Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kopen in states en opsturen naar NL

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
vso1
Amerika-newbie

Kopen in states en opsturen naar NL

Bericht door vso1 »

Hoi,

we zijn in 2011 naar de states geweest (met lege koffers) en veel kleding mee genomen naar NL,
toen kerst daar gevierd en wat kerst-socks gekocht/gekregen

Maar ja nu met een gezins uitbreiding zijn we eigenlijk op zoek naar nieuwe kerst-stockings.
maar we willen ook kleding / schoenen etc alleen NL --> US maten zijn voor ons wat lastig hoe en waar kunnen we het beste uitvinden welke we moeten hebben ?

Daarnaast kan je ook jello/tang naar NL opsturen zonder problemen ? en hersy chocolade ? (ik vermoed dat het laatste niet zo'n probleem zal zijn)

Nu las ik dat http://www.weship-it.com/ een forum member hier als intermediar kan dienen (mooi) hoeveel scheelt me dat ?
bello
Amerikakenner

Re: Kopen in states en opsturen naar NL

Bericht door bello »

Jello-o haal je gewoon bij de toko, of bij een Amerikaanse winkel in Nederland. Bij zulke winkels haal je ook Hershey's.

Let erop dat als je bestelt vanuit Amerika de kosten goed kunnen oplopen. Ten eerste is de dollarkoers ongunstig voor ons, daarnaast zijn de verzendkosten hoog. Tot slot betaal je 21% BTW en 13 euro inklaringskosten van post.nl als je bestelling meer dan 22 euro is. En bij bestellingen van boven de 150 euro komen er met een beetje ongeluk ook nog douanerechten overheen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Veel van de producten kan je tegenwoordig in Nederland verkrijgen bij Amerikaanse winkels. Leidse straat in Amsterdam zit een winkeltje dat veel van deze producten verkoopt. Hersey Chocolade? Blijf Milka toch lekkerder vinden.

Even snelle Google Hit voor Amerikaanse producten in Nederland:
http://www.shopamerica.nl/

http://www.usfoodz.nl/
- Edit:

Ik lees in een andere post dat je familie in Michigan hebt zitten, waarom dan niet aan hen vragen of zij het pakketje met de post naar jullie willen versturen? Zou toch stukken makkelijker zijn?
Gast

Bericht door Gast »

Hershey is de Budweiser van de chocolade :)
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ja, Hershey is opmerkelijk smerig hè? :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Denk dat daarom hersey vaak voor smoors word gebruikt. Wellicht dat dat een soort van tijdelijke oplossing was om het beter te laten smaken lol
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

bello schreef:Ja, Hershey is opmerkelijk smerig hè? :lol:
Zijn jullie gelukkig ook met me eens.
Afgelopen jaar op vakantie een tablet gekocht, een stukje chocolade leek me wel lekker. Wat een vergissing :cry: .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

vso1 schreef:Hoi,

we zijn in 2011 naar de states geweest (met lege koffers) en veel kleding mee genomen naar NL,
toen kerst daar gevierd en wat kerst-socks gekocht/gekregen

Maar ja nu met een gezins uitbreiding zijn we eigenlijk op zoek naar nieuwe kerst-stockings.
maar we willen ook kleding / schoenen etc alleen NL --> US maten zijn voor ons wat lastig hoe en waar kunnen we het beste uitvinden welke we moeten hebben ?

Daarnaast kan je ook jello/tang naar NL opsturen zonder problemen ? en hersy chocolade ? (ik vermoed dat het laatste niet zo'n probleem zal zijn)

Nu las ik dat http://www.weship-it.com/ een forum member hier als intermediar kan dienen (mooi) hoeveel scheelt me dat ?
Dat scheelt je 50% op de fedex tarieven. Je mag bijna alles opsturen, alleen geen vlees en niet houdbare producten. Chocolade etc alleen in de koude tijd. In Juli drupt de chocolade anders je pakketje uit.
grootfamily
Amerika-ontdekker
Partner van: Marco de Groot
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door grootfamily »

Een pakketje vanuit Amerika naar NL laten opsturen is heel prijzig. Tijdens onze vakantie in 2015 was ik een zomerjurkje vergeten in een hotel, deze was wel gevonden door de housekeeping en konden ze ook opsturen naar NL maar de kosten zouden minimaal $60,- zijn voor internationally shipping. Kortom, de jurk hangt er nog! :shock:

Groet,
Marion
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Volgens mij hadden ze er gewoon geen zin in - zoveel heeft het me nooit gekost om een pakketje naar NL op te sturen en ik heb toch wel zwaardere dingen opgestuurd dan een jurkje!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer