Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kingsize bed 3 personen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
JNP-1980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kingsize bed 3 personen?

Bericht door JNP-1980 »

Hallo!

Ik heb misschien een raar vraagje. Wij zijn voornemens om volgend jaar een rondje Zuidwest te maken en zijn ons al heel voorzichtig aan het oriënteren. Wij gaan met 2 volwassenen en 1 kind die dan 10 jaar oud is.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een kamer te boeken met 1 Kingsize bed waar we dan met z'n drieën in slapen. Betaal je dan extra omdat we met 3 personen in 1 bed slapen? Of mag dit gewoon niet en kunnen we beter altijd 2 Queensize bedden boeken?

Sommige sites (Booking.com of Expedia) stellen namelijk een kamer voor met 1 Kingsize bed, terwijl ik wel 3 personen opgeef en de max. bezetting op 2 personen staat aangegeven. Ik vraag me dus af of dit geldt voor volwassenen en niet voor kinderen.

Er zijn vast wel gezinnen op dit forum die mij meer kunnen vertellen.

Gr. Jeroen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kingsize bed 3 personen?

Bericht door PSVwally »

Je kan op veel van die kamers ook en rollaway bed bij laten zetten voor 10 dollar (of iets in die richting) extra.
Maar net een 10 jarige erbij zou ik toch echt kiezen voor 2 double of 2 queen beds, dat is vaak dezelfde prijs.
JNP-1980
Amerika-ontdekker

Bericht door JNP-1980 »

Onze voorkeur gaat ook uit naar 2 bedden hoor. Maar omdat een kamer met Kingsize bed vaak als 'aanbevolen' kamer genoemd wordt op de boekingskosten vroeg ik me af of wij dat ook kunnen boeken met 3 personen. Niet dat we dat boeken en ze bij het inchecken melden dat we extra moeten betalen omdat we met 3 personen zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij booking.com staan er volgens mij vaak 'poppetjes' bij, daar kan je het vaak al aan zien.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik heb dat ook al gemerkt: je vult in dat je een kamer voor 3 personen wil en dan krijg je als voorstel een kamer met kingsize bed. Véél te smal om met 3 in te slapen, vind ik.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Op zich past het wel denk ik, wij hebben zelf een king size, en als onze bijna 4-jarige tussen ons in ligt heb ik daar totaal geen last van. Nu zou ik mijn eigen 10-jarige daar niet willen hebben, maar dat is omdat hij nooit stil ligt en het hele bed door rolt, als hij een beetje stil zou liggen zou het voor een nachtje best kunnen.
Maar, ik heb nooit problemen gehad om kamers met 2 queens of evt 2 full size bedden te boeken, dus ik zou de kamers met alleen een king bed negeren (heb je doorgeklikt om te kijken of er in dat hotel ook andere kamers te boeken zijn?). Je kunt inderdaad vaak een bed bij laten plaatsen, maar als dat $10 of $20 kost is het vaak goedkoper om even door te zoeken voor een kamer met 2 bedden.

En over de boekingssites, ik krijg op booking.com soms een kamer met 1 tweepersoonsbed aangeboden terwijl ik voor 5 personen zoek. Geen idee hoe dat kan en hoe ze dat voor zich zien. Op hotels.com heb ik tot nu toe minder dat probleem. Maar bij beide geldt, als je boekt en duidelijk hebt aangegeven dat je met 3 personen komt zullen ze daar niet extra voor rekenen en het gewoon toestaan, pas als je een extra bed wilt kunnen er kosten gerekend worden.
Terug in Texas!
JNP-1980
Amerika-ontdekker

Bericht door JNP-1980 »

Bedankt voor de reacties! Onze dochter slaapt nu af en toe ook bij ons in bed als ze een nare droom heeft gehad ofzo. Ons bed is een stuk kleiner dan een Kingsize. Comfortabel is het niet, maar voor een nachtje geen probleem.
Maar het ging mij er vooral om of de aangeboden kamer (1 Kingsize voor 3 personen) überhaupt mogelijk is en mochten we dat wel doen -omdat het bijv goedkoper is- dat we niet voor onverwachte kosten komen te staan.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

King size betekent aan de oostkust meestal iets anders dan aan de westkust van de US.

The King size is 76 inches wide by approximately 80 inches long.
The California King size is approximately 72 inches wide by 84 inches long – 4 inches narrower and 4 inches longer than a regular king.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer