Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Medicijnen opsturen naar Amerika (wie weet raad) ?
Medicijnen opsturen naar Amerika (wie weet raad) ?
Hallo allemaal !
Om te voorkomen dat ik tijdens mijn trip door Canado en de VS zonder medicijnen kom te zitten in het geval dat mijn backpack verloren raakt of wordt gestolen, zou ik graag een reserve hoeveelheid op willen sturen naar vrienden in de VS die ik sowieso ook ga bezoeken tijdens mijn trip.
Wat ik zelf gevonden heb is dat ik de medicijnen kan opsturen mits ik op het pakket vermeld dat er medicijnen in zitten en er een verklaring van de arts is bijgevoegd.
Iemand enig idee of dat ik ook een CN22 of CN23 douaneformulier op het pakket te bevestigen ?
Hopelijk kan iemand me op weg helpen, mijn dank is groots !
Om te voorkomen dat ik tijdens mijn trip door Canado en de VS zonder medicijnen kom te zitten in het geval dat mijn backpack verloren raakt of wordt gestolen, zou ik graag een reserve hoeveelheid op willen sturen naar vrienden in de VS die ik sowieso ook ga bezoeken tijdens mijn trip.
Wat ik zelf gevonden heb is dat ik de medicijnen kan opsturen mits ik op het pakket vermeld dat er medicijnen in zitten en er een verklaring van de arts is bijgevoegd.
Iemand enig idee of dat ik ook een CN22 of CN23 douaneformulier op het pakket te bevestigen ?
Hopelijk kan iemand me op weg helpen, mijn dank is groots !
Re: Medicijnen opsturen naar Amerika (wie weet raad) ?
Ik denk dat je grote problemen hier mee kan krijgen, helemaal als dit voorgeschreven medicatie is en niet over de counter stuff. Ik zou met je doc praten en zien of hij / zij jouw prescription in het Engels kan uitschrijven en wellicht een doc in de VS vinden die deze wellicht voor jou naar een pharmacy kan door sturen.
Wees er voorzichtig mee met je medicatie naar de VS te sturen! https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/320
Wees er voorzichtig mee met je medicatie naar de VS te sturen! https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/320
Het kan ook niet alleen in de VS tot problemen leiden, maar ook in Nederland. Het is namelijk verboden om geneesmiddelen naar het buitenland te versturen. Je mag ze enkel meenemen als reiziger. Daarbij maakt het ook niet uit of het voorgeschreven medicijnen zijn of 'over the counter' middelen.
Neem gewoon een extra hoeveelheid mee in je handbagage. Mocht ik nog extra over hebben dan stop ik in het uiterste geval ook nog een hoeveelheid in de bagage van mijn reispartner.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Gewoon je huisarts vragen om een uitdraai van je medicatie lijst in het Engels, heb je trouwens toch nodig als je medicatie mee neemt. In geval van nood kun je dan altijd in America bij een arts of pharmacie vragen om vergelijkbare medicijnen. Voor de duur van je trip kun je hier in Nederland ook om extra medicatie vragen, normaal krijg je maar voor 3 maanden maar in zo'n geval kun je meer mee krijgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht