Question:
Wat ik mij af vraag voor vele reizigers die naar de VS komen en die lezen over de schiet incidenten die hier in de VS gebeuren, hoe voelen jullie zich daar bij? In de zin van voelen jullie je "gewoon" nog veilig ondanks het feit dat je weet dat men om je heen een vuurwapen draagt? Voel je je er anders bij? Of vergeet je het helemaal en ben je er gewoon totaal niet van bewust?
Met deze vraag wil ik graag jullie mening horen, laten we het netjes houden. Met dit topic wil ik geen discussies krijgen waarom jij wel of niet voor vuurwapens bent. Puur jullie gevoelens wat betreft in een omgeving te zijn waar het "normaal" is om een vuurwapen te bezitten.
Om vanuit mijn standpunt een antwoord te geven. Mijn eerste keer dat ik naar Amerika kwam stond ik er niet echt bij stil. Als kind fantaseerde ik wel eens dat je echt OVERAL en nergens gewoon vuurwapens kon bemachtingen. Mijn eerste reactie ook dat ik een Bass Pro binnen liep en ze zo uitgestald was dat ik het best bizar vond. Helemaal in het laatste jaar is het meer normaal geworden, heb meer mensen leren kennen die vuurwapen hebben en ze ook met uiterste voorzichtigheid aan je laten zien.
Sinds 2014 heeft Illinois Conceal Carry, of te wel het dragen van een vuurwapen door de "gewone" mens. Voel ik mij er soms een beetje nerveus onder, jazeker wel.
Footnote: Moderators als jullie dit topic totaal inappropriate vinden, feel free to lock and remove it.
Note mod Mrvanilla: Titel ter verduidelijking aangepast. Zoals Big_MO zelf ook al meldt: laten we het bij voorbaat netjes houden!