Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op zoek naar smeerkaas en amandelspijs
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Op zoek naar smeerkaas en amandelspijs
Er zijn zo van die producten waarvan je je afvraagt of (en waar) je ze in Amerika kunt kopen. Wij zijn op zoek naar smeerkaas (zoals we dat in NL kennen; heel wat anders dan de cream cheese hier) en amandelspijs (ik zou niet eens weten hoe dat heet in het Engels). Iemand die ons op weg kan helpen?
Life is good in the Tarheel State.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik was ook wel benieuwd dus ben even gaan google-en
Kom eigenlijk alleen uit op van die online stores zoals:
http://www.thedutchstore.com/cheese.html
Hier verkopen ze Goudkuipje smeerkaas.
Een soortgelijk product in de VS heb ik nog niet kunnen ontdekken. Maar als iemand iets weet dan hou ik me ook aanbevolen.
Kom eigenlijk alleen uit op van die online stores zoals:
http://www.thedutchstore.com/cheese.html
Hier verkopen ze Goudkuipje smeerkaas.
Een soortgelijk product in de VS heb ik nog niet kunnen ontdekken. Maar als iemand iets weet dan hou ik me ook aanbevolen.
Met Google kom je een heel eind, maar begin eens hier... http://www.dutchtaste.com.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Smeerkaas heb ik hier nog nooit gevonden, maar dat kun je bestellen van een van de online winkels, zoalsHolland's Best.
Amandelspijs heet hier volgens mij baking marzipan, ik heb dat althans jaren geleden eens in een poging om banketstaaf te bakken gebruikt.
Amandelspijs heet hier volgens mij baking marzipan, ik heb dat althans jaren geleden eens in een poging om banketstaaf te bakken gebruikt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Smeerkaas is inderdaad een probleempje....
Kun je inderdaad bestellen bij van der veen, maar het is zo op bij mij en om dan weer te gaan bestellen
Amandelspijs heb ik een keertje gezien bij de Worldmarket http://www.worldmarket.com/home.jsp. Tegen kerst was het in ieder geval. Verleid je niet om daar ook een kerstbrood mee te nemen, want die zijn met Pasen gebakken
Ze verkopen er ook de Oetker spulletjes en zo trouwens.
Kun je inderdaad bestellen bij van der veen, maar het is zo op bij mij en om dan weer te gaan bestellen

Amandelspijs heb ik een keertje gezien bij de Worldmarket http://www.worldmarket.com/home.jsp. Tegen kerst was het in ieder geval. Verleid je niet om daar ook een kerstbrood mee te nemen, want die zijn met Pasen gebakken

Ze verkopen er ook de Oetker spulletjes en zo trouwens.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Amandelspijs kun je ook heel makkelijk zelf maken!
Succes!
gr, Ineke
AMANDELSPIJS
(300 gr)
Benodigheden
125 gr (gepelde) amandelen
125 gr kristalsuiker
1 ei
evt. het sap van een 1/2 citroen
Bereidingswijze
Zet de amandelen op met ruim koud water en breng dit aan de kook. Doe de amandelen in een vergiet, spoel ze af met koud water, wrijf de bruine vliesjes eraf en droog de nootjes in een droge doek. (Gepelde amandelen gebruiken kan natuurlijk ook).
Maal de amandelen in een amandelmolen of een vleesmolen (niet in een keukenmachine, omdat er dan te veel olie vrijkomt).
Voeg de suiker, het ei, wat zout en evt. het citroensap toe en maal het nogmaals. Meng alles goed, zodat een smeuïge massa ontstaat.
Serveertip
Amandelspijs is het lekkerst als het minimaal een paar dagen oud is. Verpak de spijs in folie en zet het op een afgesloten schaal in de koelkast. De spijs is enkele weken te be
Succes!
gr, Ineke
AMANDELSPIJS
(300 gr)
Benodigheden
125 gr (gepelde) amandelen
125 gr kristalsuiker
1 ei
evt. het sap van een 1/2 citroen
Bereidingswijze
Zet de amandelen op met ruim koud water en breng dit aan de kook. Doe de amandelen in een vergiet, spoel ze af met koud water, wrijf de bruine vliesjes eraf en droog de nootjes in een droge doek. (Gepelde amandelen gebruiken kan natuurlijk ook).
Maal de amandelen in een amandelmolen of een vleesmolen (niet in een keukenmachine, omdat er dan te veel olie vrijkomt).
Voeg de suiker, het ei, wat zout en evt. het citroensap toe en maal het nogmaals. Meng alles goed, zodat een smeuïge massa ontstaat.
Serveertip
Amandelspijs is het lekkerst als het minimaal een paar dagen oud is. Verpak de spijs in folie en zet het op een afgesloten schaal in de koelkast. De spijs is enkele weken te be
Smeerkaas heb ik hier inderdaad nooit in de winkels gezien. Hollandse produkten kun je ook bestellen bij Peter's Import Place in Michigan.
Ik heb goede ervaringen met hen.
Marsepein en amandelspijs kun je in de meeste (goede) supermarts in de US kopen, het merk is Odense - of zoiets - het komt dacht ik uit een Scandinivisch land. Kijk bij de 'baking supplies'.
Ik dacht dat ik deze produkten ook gezien had bij CostPlusWorldMarket.
Ik heb goede ervaringen met hen.
Marsepein en amandelspijs kun je in de meeste (goede) supermarts in de US kopen, het merk is Odense - of zoiets - het komt dacht ik uit een Scandinivisch land. Kijk bij de 'baking supplies'.
Ik dacht dat ik deze produkten ook gezien had bij CostPlusWorldMarket.
Amandel spijs is almond paste. Ik heb het hier eens in de supermarkt gekocht.
Smeerkaas heb ik hier nog niet gezien.
Annemiek
Smeerkaas heb ik hier nog niet gezien.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Smeerkaas en Amandelspijs
Hallo iedereen,
Ja, bij vander Veen in Grand Rapids Mich kun je dit kopen. Ze zijn toll free bereikbaar 1800-813-9538 of info@dutchstore.com
Als je ooit in de buurt bent is het wel waard om binnen te stappen het is niet groot, maar ze hebben wel van alles. Souvernirs, kroketten, frikandellen, kaas, vleeswaren.
Ze sturen ook boodschappen per post.
Hopelijk helpt dit een beetje
Ja, bij vander Veen in Grand Rapids Mich kun je dit kopen. Ze zijn toll free bereikbaar 1800-813-9538 of info@dutchstore.com
Als je ooit in de buurt bent is het wel waard om binnen te stappen het is niet groot, maar ze hebben wel van alles. Souvernirs, kroketten, frikandellen, kaas, vleeswaren.
Ze sturen ook boodschappen per post.
Hopelijk helpt dit een beetje
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hier om de hoek in het Nederlandse winkeltje kun je gewoon de Eru goudkuipje smeerkaas kopen. Ze hebben er nog meer typisch Nederlandse dingen trouwens. Hier is de link.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, dat zijn twee verschillende zaken, bij beiden ben ik weleens binnen geweest, heel erg leuk! Alleen is Peter's steeds minder Nederlands aan het worden, sinds ze verhuisd zijn.
Peters is verhuisd ? Maar nog wel in Grand Rapids ?
Overigens, mijn moeder heeft een pedicure, een leuke vrouw, komt aan huis. Toen mijn moeder enige tijd geleden in het ziekenhuis belandde, heb ik een aantal mensen gebeld om ze op de hoogte te brengen, zo ook haar. We praatten verder en ze vertelde dat ze een kennis in de US had, een vriendinnetje van vroeger op de lagere school, waarvan de ouders later emigreerden. Dat bleek dus een werkneemster van PIP te zijn ! met wie ik toen we nog in WI woonden en vrij vaak bestellingen deden, vrij vaak kontakt had. De wereld is soms een hele kleine plaats !
Hier in CA is het aantal Hollandse winkels aan het afnemen, de nieuwe generatie heeft er weinig animo voor en ook het aantal klanten loopt terug. Zo zal de Artesia Bakery (in Bellflower, CA) er eveneens mee ophouden het einde van dit jaar heb ik me laten vertellen.
Overigens, mijn moeder heeft een pedicure, een leuke vrouw, komt aan huis. Toen mijn moeder enige tijd geleden in het ziekenhuis belandde, heb ik een aantal mensen gebeld om ze op de hoogte te brengen, zo ook haar. We praatten verder en ze vertelde dat ze een kennis in de US had, een vriendinnetje van vroeger op de lagere school, waarvan de ouders later emigreerden. Dat bleek dus een werkneemster van PIP te zijn ! met wie ik toen we nog in WI woonden en vrij vaak bestellingen deden, vrij vaak kontakt had. De wereld is soms een hele kleine plaats !
Hier in CA is het aantal Hollandse winkels aan het afnemen, de nieuwe generatie heeft er weinig animo voor en ook het aantal klanten loopt terug. Zo zal de Artesia Bakery (in Bellflower, CA) er eveneens mee ophouden het einde van dit jaar heb ik me laten vertellen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Oortjes,oortjes schreef:Hier in CA is het aantal Hollandse winkels aan het afnemen, de nieuwe generatie heeft er weinig animo voor en ook het aantal klanten loopt terug. Zo zal de Artesia Bakery (in Bellflower, CA) er eveneens mee ophouden het einde van dit jaar heb ik me laten vertellen.
ik weet niet waar je woont in Californië maar in Visalia zit nog een Dutch Bakery (al is die nu wel in Amerikaanse handen). De winkel zit, als ik het goed onthouden heb, in West Main Street en in San Luis Obispo heb je natuurlijk Utopia Bakery van Kees. Leuke zaak, heb afgelopen zomer samen met Marjan en Jan nog gezellig koffie gedronken daar met Kees.
Als je eens bij beide plaatsen in de buurt bent, kun je er natuurlijk even langsgaan als je NL-produkten zoekt.
Roland
Coyote, dankjewel ! San Luis Obispo had ik hier op het forum eerder over gelezen, helaas net te ver weg voor ons. Visalia is beter te doen. Waar ik woon is ook een Hollandse bakker, maar hij maakt vnl. (US)bruidstaarten. Nu niet een produkt waar ik wekelijks behoefte aan heb.
Vorig jaar waren we in San Jose, gingen we bij de Hollande winkel langs - ik had zo'n trek in Calve mayonaise - maar de hele lading zat vast bij de douane ! aangezien men bang is voor gekke-koeien ziekte en ja Calve dat betekent dat het spul in de pot van een kalf afkomstig is, nietwaar. Grrrr.
Vorig jaar waren we in San Jose, gingen we bij de Hollande winkel langs - ik had zo'n trek in Calve mayonaise - maar de hele lading zat vast bij de douane ! aangezien men bang is voor gekke-koeien ziekte en ja Calve dat betekent dat het spul in de pot van een kalf afkomstig is, nietwaar. Grrrr.
-
- Amerikakenner
De volgende link heb ik denk ik al eens eerder gepost.
Het betreft een site met allerlei (online) Nederlandse winkels in de VS.
Kijk even over het lijstje en misschien zit er wel eentje bij je in de buurt.
Eet smakelijk.
http://www.thehollandring.com/shopsUSA.shtml
Het betreft een site met allerlei (online) Nederlandse winkels in de VS.
Kijk even over het lijstje en misschien zit er wel eentje bij je in de buurt.
Eet smakelijk.
http://www.thehollandring.com/shopsUSA.shtml
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is alweer een aantal jaren geleden, hoor, en ja, nog steeds in Grand Rapids. Maar ze hebben ook steeds meer andere dingen, behalve Nederlandse (verdienen ze waarschijnlijk beter mee).oortjes schreef:Peters is verhuisd ? Maar nog wel in Grand Rapids ?
Ken je Holland's Bestin San Jose? Ik bestel daar regelmatig van, vooral Indonesische spullen.Hier in CA is het aantal Hollandse winkels aan het afnemen, de nieuwe generatie heeft er weinig animo voor en ook het aantal klanten loopt terug. Zo zal de Artesia Bakery (in Bellflower, CA) er eveneens mee ophouden het einde van dit jaar heb ik me laten vertellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1174 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties