Pagina 1 van 1
Terugboeking geldopname Citibank.
Geplaatst: 18 nov 2019, 18:38
door Janena
Deze zomer heb ik een aantal keren gepind bij Citibank.
Tot mijn verbazing zag ik vanochtend dat er 2 x een bedrag van 4,99 terug is gestort waarin ze verwijzen naar de betreffende transacties.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: is dit een normale gang van zaken?
Re: Terugboeking geldopname citibank
Geplaatst: 19 nov 2019, 05:48
door Coyote
Heb je de betreffende transacties bekeken? Zijn daar misschien teveel kosten (die de buitenlandse bank vaak ook nog berekend) ingehouden?
Anders je eigen bank vragen waarom het teruggestort is.
Kennelijk heb je teveel betaald dus is het netjes van de bank (Citibank/je eigen bank) dat je dat terugkrijgt.
Roland
Re: Terugboeking geldopname Citibank.
Geplaatst: 20 nov 2019, 10:13
door Almere vak V
Janena schreef: ↑18 nov 2019, 18:38
is dit een normale gang van zaken?
Waarschijnlijk hebben ze iets in rekening gebracht wat ze niet hadden mogen doen. Dit hebben ze meestal sneller in de gaten dan jij en ik. En dan wordt het bedrag automatisch teruggeschreven.
Ooit zoiets meegemaakt in Turkije. Geld gepind. Na heel veel vijven en zessen kwam mn pas (gelukkig...) wel weer terug. Maar geen geld. Terug naar het hotel en bellen met ABN Amro. Die konden al zien dat het niet goed was gegaan en konden al vertellen dat het geld binnen 2 dagen weer teruggestort zou worden. Geldautomaat telt blijkbaar constant het geld wat gepind wordt en wat er nog in de automaat zit. Als daar een verschil in komt te zitten wordt er direct actie ondernomen.
Zoiets zal wellicht ook bij jou gebeurd zijn. Waarschijnlijk iets met kosten voor opname die niet terecht zijn geweest.
Re: Terugboeking geldopname Citibank.
Geplaatst: 20 nov 2019, 10:27
door Coyote
Almere vak V schreef: ↑20 nov 2019, 10:13
Geldautomaat telt blijkbaar constant het geld wat gepind wordt en wat er nog in de automaat zit. Als daar een verschil in komt te zitten wordt er direct actie ondernomen.
Zo gaat het niet helemaal. Maar als tijdens een transactie een storing optreedt en het in eerste instantie wel afgeschreven/gereserveerd wordt (gebeurt nl. altijd omdat bepaald moet worden of jij wel of niet geld kan opnemen), kan het zijn dat het automatisch hersteld wordt. Gebeurt dat niet automatisch dan altijd je eigen bank inlichten. Zij doen dan onderzoek (zoeken contact met bewuste bank). Elke geldautomaat heeft een logrol waarop alle transacties bijgehouden worden. Per transactie kan men altijd teruglezen welke coupures (10, 20, 50) jij kreeg, en of er wel of geen geld uitgegeven wordt, bijv. omdat het weer ingenomen wordt.
Roland