Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat als je meer dan €430 aan goederen terug neemt

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Xkim01
Amerikafan

Wat als je meer dan €430 aan goederen terug neemt

Bericht door Xkim01 »

Hoii, ik heb een vraag, wat gebeurd er als je meer dan €430 aan goederen meer terug naar NL neemt? Ik ben van plan om kerst en oud op nieuw te vieren bij een vriend, maar wil wel wat kerstcadeau’s meer terug nemen voor familie, (en natuurlijk wat kleding voor mijzelf van merken dat wij in NL niet hebben of duurder zijn dan in NL)

Alvast bedankt :)
Corv
Amerikakenner

Re: Wat als je meer dan €430 aan goederen terug neemt

Bericht door Corv »

Boven dat bedrag aangeven en dan betaal je invoerrechten/btw vanaf €430. Invoerrechten afhankelijk van het type product. Info https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ij-invoer/
19 States so far...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als jij niks aangeeft bij de douane na terugkomst dan kunnen er twee dingen gebeuren. Of ze laten je doorlopen of ze houden je aan om je bagage door te zoeken. En als ze daarna van mening zijn dat je voor meer dan 430 euro aan gekochte spullen hebt terwijl je dat niet aangegeven hebt dan kan je een naheffing plus boete verwachten.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Xkim01 schreef:
28 aug 2022, 17:06
Hoii, ik heb een vraag, wat gebeurd er als je meer dan €430 aan goederen meer terug naar NL neemt?
Wat mtl aangeeft klopt. Maar wat ook meespeelt is de vraag hoeveel meer dan €430 je mee wil nemen. Neem je €435 dan is er weinig aan de hand, maar wordt €430 echter €4.300, ja, dan wordt het al een ander verhaal.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

@Hockey haha nee ik denk eerder rond de 500/600 (totaal),- max
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Xkim01
Nieuwe kleding kan je natuurlijk altijd gewoon aandoen voor boarden (eventueel in laagjes over elkaar)😎
Geen bonnetjes meenemen :wink:
19 States so far...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Officieel moet je het aangeven, maar in al de jaren dat ik/wij terugreizen naar Nederland uit Amerika hebben we nooit controle gehad, en we hebben meestal voor een hoger bedrag bij ons. Mag het, nee, maar ik doe er in mijn ogen niemand kwaad mee als ik een paar honderd euro te veel aan kleding of wat dan ook (aan legale artikelen) mee terug neem. Wij nemen dus het risico, maar weet dat het wel degelijk een risico is, en dat je een behoorlijke boete kan krijgen mochten ze je uit de rij pikken.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Pete.Z schreef:
28 aug 2022, 20:42
Moet je veel betalen als je over die 430,- overheenkomt?(en wel aangeeft)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Xkim01 Zie de site van de belastingdienst.

Je betaalt daar gewoon belasting over. Dus dat kun je zelf al uitrekenen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel je totaal betaald dan, en of er altijd een boete ook volgt?

Ik weet wel dat mijn vrouw een paar weken geleden is teruggekomen van familiebezoek met een extra koffer, en ook (vraag me niet waarom) lekkere worstjes “die we in Nederland echt niet hebben” in de koffer, iets wat volgens mij al helemaal verboden is. Gok weer goed uitgepakt….. :roll:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Xkim01 schreef:
28 aug 2022, 17:06
wat gebeurd er als je meer dan €430 aan goederen meer terug naar NL neemt
Ik ga niet uitrekenen hoe vaak ik de afgelopen 22 jaar naar Amerika ben gevlogen. En dus ook weer terug. Maar dan hebben we het over honderden keren. In al die tijd. Ben ik er nog nooit uitgeplukt. Echt nog nooit.

Bedenk voor jezelf het volgende:
- Neem je nieuwe kleren mee? Knip het kaartje eruit. Gooi ze een paar dagen onder je matras of trek ze gewoon aan. Niemand die er op let.
- Neem je een iPad of een iPhone mee. Zorg dat je profiel erop staat.
- Dan het volgende, de tijd dat je voor een euro drie dollar kreeg ligt al een tijdje achter ons. Dus wat is het nu om spullen te kopen in de US.
- De douane is vooral op zoek naar verboden spullen.
- Zolang je niet met 12 iPhones in het doosje of 23 Levis spijkerbroeken met het kaartje er nog aan in je koffer hebt zitten is er weinig om bang voor te zijn.

En onderaan de streep. Je weet dat het niet mag. Dus als je dan toch om wat onverklaarbare reden toch pech mocht hebben. Dan wist je waar je aan begon!
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Ik heb me daarover ook al het volgende afgevraagd:

Ik land op de terugweg op Schiphol. Ik zie daar mijn bagage niet, noch de douane, want ik stap wat later op een vlucht richting Brussel.

In Brussel komt ik dan aan vanuit Amsterdam. Ik neem aan dat die niet meteen als 'risicovlucht' te boek staat bij onze vrienden douaniers in Brussel, want ik kom dan gewoon uit Europa.

De kans dat ze je er dan random uitpikken lijkt me NOG kleiner dan wanneer je van buiten Europa komt...
Timothy555
Amerika-expert

Excuses, forum deed even gek...
Laatst gewijzigd door Timothy555 op 12 sep 2022, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert

Ditto, scuzi.
Laatst gewijzigd door Timothy555 op 12 sep 2022, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer