Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijzen Booking.com
Prijzen Booking.com
Het blijft wazig: op de Booking.com site staat expliciet dat de prijs voor een accomodatie 'inclusief belastingen en toeslagen' is.
Is de prijs dus inclusief de standaard overheidstax?
Als ik de betreffende accommodaties rechtstreeks bekijk, komt daar altijd nog zo'n 16-17 procent bovenop.
Wie heeft hier recente en concrete ervaringen mee?
Is de prijs dus inclusief de standaard overheidstax?
Als ik de betreffende accommodaties rechtstreeks bekijk, komt daar altijd nog zo'n 16-17 procent bovenop.
Wie heeft hier recente en concrete ervaringen mee?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Prijzen Booking.com
Prijs zoals die bij booking staat is het bedrag dat je betaalt, tenzij er expliciet staat dat iets exclusief is.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij boeken altijd (en bijna alles) via Booking.com en vind het daar juist heel duidelijk.
Als je de valuta op Euro zet, zie je de prijs direct inclusief alle toeslagen, taxen etcetera.
Ik kijk altijd in dollars en dan staat er heel duidelijk: exclusief x% tax, x ressortfee, whatever. En als je dan die kamer kiest zie je daarna gelijk wat de totaalprijs is. Heb het in de US nog nooit gehad dat we ter plaatse nog iets van taxi of fee ,moesten bijbetalen. In Europa overigens vaak wel met toeristenbelasting.
Als je de valuta op Euro zet, zie je de prijs direct inclusief alle toeslagen, taxen etcetera.
Ik kijk altijd in dollars en dan staat er heel duidelijk: exclusief x% tax, x ressortfee, whatever. En als je dan die kamer kiest zie je daarna gelijk wat de totaalprijs is. Heb het in de US nog nooit gehad dat we ter plaatse nog iets van taxi of fee ,moesten bijbetalen. In Europa overigens vaak wel met toeristenbelasting.
Als ik bij booking reserveer doe ik dat per mobiel omdat er regelmatig hotels zijn met mobile only korting. Ik reserveerde eerst dan via de flying blue site om punten te sparen. Echter dat geeft vaak minder korting dan de reguliere site en nog minder dan via de app. Voor 2024 liggen nu 17 hotels min of meer vast waarvan 2 via booking omdat de prijs daar beter was. De anderen allemaal via de hotelsite omdat de prijzen daar beter zijn. Bovendien is men bij inchecken vaak meer geneigd om rekening te houden met je wensen als je direct reserveert.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan is de prijs incl die taxen toch meestal gelijk aan de prijs bij booking.com denk ik? Hou er rekening mee dat de prijs in euro's bij booking kan wijzigen als de koers verandert.
Ik zou altijd vergelijken met rechtstreeks boeken. Als dat goedkoper is of even duur dan boek ik het liefst rechtstreeks. Je kunt dan ook vaak beter zien wat voor kamer je krijgt. En las je lid bent van de ANWB kun je vaak nog AAA-korting krijgen als je rechtsreeks boekt.
Marianne
Booking.com vermijd ik zoveel mogelijk. Ik boek rechtstreeks bij het hotel.
-
- Amerikafan
Same here. Heb voorkeur voor IHG / Wyndham vanwege status. Bij boekingen via booking.com of een andere broker vervalt dit voordeel.
Met name IHG is sterk met het aanbieden van gratis upgrades, al zal dit bij Marriott / Hyatt niet anders zijn als je status hebt.
Met name IHG is sterk met het aanbieden van gratis upgrades, al zal dit bij Marriott / Hyatt niet anders zijn als je status hebt.
Reisgeschiedenis:
Bij Best Western geeft de FB100 promotionele code vaak een mooie korting.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
booking is leuk om de reis uit te stippellen en alvast de hotels "vast" te leggen. Ik doe altijd met gratis anuleren en kijk daarna og het direct bij de hotels goedkoper kan of voor dezelfde prijs, met of zonder kortingscode of iets dergelijks. Bij booking moet je wel op een eventuele resortfee letten die je wel ter plaatse moet betalen. En een ressort kan een heel rekbaar begrip zijn! En soms ook parkeerkosten.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar waarom zou je specifiek Booking.com gebruiken om een route uit te stippelen en alvast annuleerbare boekingen te maken? Dat kan toch net zo goed en eenvoudig met bijv. Google Maps en de hotelsites zelf?
Ik boek nooit via Booking.com, tenzij dat goedkoper is dan via het hotel zelf, of tenzij het hotel zelf alle boekingen via Booking.com laat lopen (komt heel af en toe eens voor).
Ik boek nooit via Booking.com, tenzij dat goedkoper is dan via het hotel zelf, of tenzij het hotel zelf alle boekingen via Booking.com laat lopen (komt heel af en toe eens voor).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Gebruiken zelf vooral Expedia voor hotel boekingen.
1 site en bijna alle hotels te boeken.
Door gold status extra punten en ledenprijzen bij veel hotels.
Dus begrijp t wel dat er voor bv booking.com gekozen wordt.
Op doorreis in kleine plaatsjes zijn sommige ketens niet aanwezig of mis je net dat leuke locale hotel.
Gaat het sparen voor gratis nachten\koritngen echt sneller via ketens?
1 site en bijna alle hotels te boeken.
Door gold status extra punten en ledenprijzen bij veel hotels.
Dus begrijp t wel dat er voor bv booking.com gekozen wordt.
Op doorreis in kleine plaatsjes zijn sommige ketens niet aanwezig of mis je net dat leuke locale hotel.
Gaat het sparen voor gratis nachten\koritngen echt sneller via ketens?
-
- Amerikafan
Als je Expedia gebruikt dan kan ik je aanraden om (beter) hotels.com te gebruiken.
Is ook van de Expedia group. Nagenoeg hetzelfde aanbod voor dezelfde prijzen.
Maar waar je bij Expedia 2 pct van je boeking in punten (tegoed voor volgende boeking) krijgt, krijg je bij hotels.com 10pct over de gemiddelde waarde van je laaste 10 nachten. Dus je 11e nacht 'gratis'
Dit gaat overigens binnenkort veranderen, maar vooralsnog is het spaarprogramma er nog deze zomer.
Is ook van de Expedia group. Nagenoeg hetzelfde aanbod voor dezelfde prijzen.
Maar waar je bij Expedia 2 pct van je boeking in punten (tegoed voor volgende boeking) krijgt, krijg je bij hotels.com 10pct over de gemiddelde waarde van je laaste 10 nachten. Dus je 11e nacht 'gratis'
Dit gaat overigens binnenkort veranderen, maar vooralsnog is het spaarprogramma er nog deze zomer.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Binnen de Expedia-groep kom ik toch meestal uit bij Orbitz.com en Cheaptickets.com. Deze beide sites zijn op Amerikanen gericht, maar als Nederlander kun je er ook gebruik van maken. Ze werken niet met een spaarsysteem, maar er zijn altijd wel kortingscodes te vinden waarmee je 10% of meer korting krijg op de geadverteerde prijs. Dus je kunt je bonus op die manier meteen incasseren, en hoeft dus niet te wachten tot je bijv. 10 nachten hebt geboekt, zoals bij Hotels.com.
Maar zoals gezegd boek ik meestal rechtsreeks bij het hotel zelf. Zeker bij Best Western, Choice en Wyndham is dat bijna altijd goedkoper vanwege de diverse kortingscodes voor die ketens.
Maar zoals gezegd boek ik meestal rechtsreeks bij het hotel zelf. Zeker bij Best Western, Choice en Wyndham is dat bijna altijd goedkoper vanwege de diverse kortingscodes voor die ketens.
@Galapogos Na je tip over Orbitz en Cheaptickets heb ik gekeken, maar er staat bij mijn eerste hotel (al rechtstreeks geboekt) een prijs van $84 maar dan in een uitklapschermpje zgn de 'kleine lettertjes': Not included in your total Mandatory charge: Collected at property. Details
You'll be asked to pay the following charges at the property:
Het tweede hotel kwam ik $12 duurder uit. Levert mij dus geenvoordeel op helaas.
Dat is een heftige fee als de kosten maar $84 per nacht zijn.Property fees
Administrative fee: USD 50 per accommodation, per stay
Het tweede hotel kwam ik $12 duurder uit. Levert mij dus geenvoordeel op helaas.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- bedeve
- Amerika-expert
En niet te vergeten sparen voor de gratis overrnachting...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Elendan Ik zeg ook niet dat Orbitz/Cheaptickets goedkoper zijn dan rechtstreeks boeken. Dat is vaak niet zo. Maar mijn ervaring is dat Orbitz/Cheaptickets eigenlijk altijd wél goedkoper zijn dan Expedia/Hotels, als je gebruik maakt van de kortingscodes die bij Orbitz/Cheaptickets vaak 10% of meer korting geven. Bij Hotels.com krijg je die korting uiteindelijk ook wel, maar in de vorm van een gratis 11e nacht, wat betekent dat je er dus wel eerst 10 nachten moet boeken. Ik heb dat voordeel liever direct, en dat is hoe het werkt bij Orbitz/Cheaptickets.
Maar zoals gezegd boek ik 9 van de 10 keer rechtsreeks, ook al omdat de ketens waar ik vaak boek (meestal Best Western) rechtstreeks vaak het goedkoopste zijn, i.c.m. de verschillende kortingscodes en andere acties.
En uiteraard wat @bedeve zegt: bij de ketens spaar je daarnaast ook nog eens punten, die je kunt omzetten in gratis nachten.
Maar zoals gezegd boek ik 9 van de 10 keer rechtsreeks, ook al omdat de ketens waar ik vaak boek (meestal Best Western) rechtstreeks vaak het goedkoopste zijn, i.c.m. de verschillende kortingscodes en andere acties.
En uiteraard wat @bedeve zegt: bij de ketens spaar je daarnaast ook nog eens punten, die je kunt omzetten in gratis nachten.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben er een gewoonte van gemaakt om op tripadvisor te kijken, dan heb je veel recensies bij de hand en zij geven van een hele stapel boekingssites door welke actuele prijzen er gelden. Enige lastige is dat de kortingsprogramma's van de diverse sites er natuurlijk niet in verrekend zijn.
Wat we natuurlijk niet weten is wat er achter de schermen met algoritmes gebeurt, het lijkt een vrij compleet aanbod van de diverse sites, maar geen idee of er verborgen algoritmes zijn, die een voorkeur hebben, want Booking heeft wel vaak de laagste prijs.
Wat we natuurlijk niet weten is wat er achter de schermen met algoritmes gebeurt, het lijkt een vrij compleet aanbod van de diverse sites, maar geen idee of er verborgen algoritmes zijn, die een voorkeur hebben, want Booking heeft wel vaak de laagste prijs.
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev / 2025: NY+New England
Ik start ook vaak op Tripadvisor, via hun ben ik ook bij super.com en stayforlong.com gekomen. Na de eerste boeking bij deze clubs direct het hotel gecontact (want de prijs was best wel afwijkend) maar alles in orde
. Scheelde in Vegas zo maar $75 per nacht (Super) en voor onze Curacao trip 400 Euro voor 6 nachten (stayforlong) tov van een hele rij andere aanbieders.
Rechtstreeks bij ketens boeken doe ik enkel bij IHG, daar ben ik sinds 2 jaar Ambassador (kost $200 per jaar) maar dat haal je er makkelijk uit met 1 gratis weekend overnachting in een Intercontinental, gegarandeerde upgrades en gratis ontbijt.

Rechtstreeks bij ketens boeken doe ik enkel bij IHG, daar ben ik sinds 2 jaar Ambassador (kost $200 per jaar) maar dat haal je er makkelijk uit met 1 gratis weekend overnachting in een Intercontinental, gegarandeerde upgrades en gratis ontbijt.
Heb toch wat boekingen gedaan bij booking.com aangezien ze een stuk goedkoper waren dan rechtstreeks bij het hotel. Dat betroffen boekingen op de mobiele telefoon met extra mobiele korting.
@mtl Dat heb ik ook gedaan en daarop heb ik een mailtje gestuurd aan het hotel en mijn verbazing uitgesproken en aangegeven dat ik liever via het hotel boekte. In bijna alle gevallen kreeg ik een nog scherper aanbod.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4426 Weergaves
-
Laatste bericht door Jo usalover
-
- 36 Reacties