Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alternatief gezocht voor Dramamine bij zeeziekte

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
PauMau
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Alternatief gezocht voor Dramamine bij zeeziekte

Bericht door PauMau »

Zijn er meer mensen bij wie Dramamine uitstekend werkt tegen reisziekte tijdens het vliegen (vliegtuig), maar totaal niet tegen motion sicknes op het water? En zo ja, wat neem je daar dan voor/tegen?

Ik gebruik al een jaar of 30 Dramamine en bij het vliegen werkt dit perfect, maar ik word keer op keer doodziek op zee, de Dramamine werkt dan totaal niet. Gemiddeld ben ik dan zo'n 4 uur heel erg ziek, de laatste keer was ik zelfs de volgende ochtend opnieuw draaierig en misselijk (en toen was er geen zee meer te bekennen, ik zat in ons hotel). Onze plannen om dolfijnen en walvissen te gaan spotten, heb ik dan ook losgelaten.

Met een helicopter heb ik nog nooit gevlogen. Volgend jaar willen we een helicoptertour boven de Grand Canyon doen, ik ben er nog niet uit of ik dat aandurf. Het is niet goedkoop en dan wil ik niet 40 minuten lang met mijn neus in een plastic zak zitten zonder van het uitzicht te kunnen genieten.

Ik ben dus op zoek naar een goed alternatief voor Dramamine, liefst iets dat sterker is (Primatour heeft nooit gewerkt). Iemand tips? Of ervaring met Scopoderm (scopolamine pleisters)?
Heb gewoond in Virginia, inmiddels alweer jaren in Nederland en bijna jaarlijks op vakantie en/of familiebezoek naar Amerika.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alternatief gezocht voor Dramamine bij zeeziekte

Bericht door dejong89 »

Grappig. Bij mij is het andersom. In Mexico last van zeeziekte en vroeger op de Canarische eilanden idem. Toen nam ik zo'n primatour. Hielp niet. Uiteindelijk bij Dramamine uitgekomen. Gehaald bij Walmart en voor het eerst gebruikt in Alaska op de cruises in Seward en Valdez. Met name Seward was bumpy. Als in, de boot vloog alle kanten op bij het passeren van de golf van Alaska. De hele boot lag plat, behalve wij. Na Alaska heben we nog een paar tours gedaan inclusief helikopter tour op Hawaii en nog nooit geen last gehad. 1 pilletje vooraf en bij een langere tocht namen we halverwege nog een halfje.
Vrienden en familie vroegen ons naar de pillen maar in Nederland zijn deze niet te verkrijgen. Dacht ik. Uiteindelijk via onderstaande link besteld. Ook met deze pillen hadden ze nergens last van en dan heb ik het over open zee in Zuid Afrika, Kroatië en de veerboot naar Schotland.

https://www.apotheek-online.be/r-calm-d ... um=organic
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Een beetje duur, maar een patch achter je oor van scopolamine schijnt wel te werken. De patch blijft 3 dagen werken. Mijn vrouw heeft deze reis er eentje. Tot nu toe werkt het.
PauMau
Amerika-ontdekker

Bericht door PauMau »

Scopolamine patches staan inderdaad op mijn "te proberen" lijstje. Al ben ik wel wat huiverig geworden voor dat proberen, want als ik 'ziek' zeg, dan bedoel ik ook echt heel ziek. Ik kijk er niet naar uit om tijdens een trial weer zo beroerd te worden. Al is me inmiddels wel duidelijk geworden dat motion sickness middelen niet bij iedereen hetzelfde effect hebben. Het blijft dus proberen tot je iets vindt dat voor jou werkt.
Heb gewoond in Virginia, inmiddels alweer jaren in Nederland en bijna jaarlijks op vakantie en/of familiebezoek naar Amerika.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat is ook de reden dat mijn vrouw bij haar arts om iets sterkers vroeg; die gaf de scoplamine. Zij was tijdens onze laatste reis zo hondsziek, overgeven, misselijk, duizelig. Ik wilde de reis al onderbreken om naar een ziekenhuis te gaan. Dat wilde ze geen tweede keer meer meemaken.
PauMau
Amerika-ontdekker

Bericht door PauMau »

Begrijpelijk, mijn man stond de laatste keer ook op het punt in een dokter op te zoeken. Ik ga een afspraak maken met mijn huisarts en vragen om scopolamine.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

"Bonine" is wat je moet hebben!
Sterker dan Dramamine maar dan zonder de bijwerkingen zoals o.a. suf- of slaperigheid.
Vrij te verkrijgen bij Walgreens, CVS en of Walmart.
You're Welcome! :thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er is simpelweg geen wondermiddel dat voor iedereen werkt, het is dus inderdaad een kwestie van uitproberen tot je een keer raak schiet.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Klopt volledig!
Persoonlijk heb ik er (gelukkig) geen last van maar hoor van verschillende cruisers dat Bonine wel degelijk helpt op zee.
Het is ook te koop in de shops aan boord van o.a. Carnival, MSC en Virgin (aan 2-3 x de prijs :mrgreen: ) wat me sterkt te geloven dat het echt wel helpt? :thumbup:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Even wat feedback over de Scopolamine tijdens onze reis gisteren.
Mijn vrouw is niet ziek geweest na 3 legs van Greenville SC naar Bangkok, Thailand. Geen bijverschijnselen van dufheid of duizeligheid. Normaal heeft ze na een vlucht van 2 uur al verschijnselen. In totaal hadden we zo’n 23 uur vliegen en nog eens bijna 6 uur “overstap tijd” op twee vliegvelden. Ja, ze was wel gaar aan het eind, ik ook, maar geen last van misselijkheid of andere reisziekte verschijnselen. Het fijne van zo’n patch is dat het ook 3 dagen actief blijft, dus voldoende voor zo’n lange vlucht
PauMau
Amerika-ontdekker

Bericht door PauMau »

Pete.Z schreef:
21 nov 2024, 19:57
Er is simpelweg geen wondermiddel dat voor iedereen werkt, het is dus inderdaad een kwestie van uitproberen tot je een keer raak schiet.
Dat had ik ook bedacht, maar ik kan niet zeggen dat ik uitkijk naar het uitproberen. De laatste keer was ik én 3 uur ziek, én had ik de dag erna nog steeds last van evenwichtsstoornissen en draaierigheid.
PauMau
Amerika-ontdekker

Bericht door PauMau »

Loek schreef:
22 nov 2024, 06:54
Even wat feedback over de Scopolamine tijdens onze reis gisteren.
Mijn vrouw is niet ziek geweest na 3 legs van Greenville SC naar Bangkok, Thailand. Geen bijverschijnselen van dufheid of duizeligheid. Normaal heeft ze na een vlucht van 2 uur al verschijnselen. In totaal hadden we zo’n 23 uur vliegen en nog eens bijna 6 uur “overstap tijd” op twee vliegvelden. Ja, ze was wel gaar aan het eind, ik ook, maar geen last van misselijkheid of andere reisziekte verschijnselen. Het fijne van zo’n patch is dat het ook 3 dagen actief blijft, dus voldoende voor zo’n lange vlucht
Super dat de scopolamine voor jouw vrouw werkt! Zoals gezegd heb ik bij het vliegen genoeg aan dramamine, maar op het water werkt dat bij mij niet. Hopelijk gaat de scopolamine dat wel doen.
PauMau
Amerika-ontdekker

Bericht door PauMau »

Disney-Golf schreef:
21 nov 2024, 17:47
"Bonine" is wat je moet hebben!
Sterker dan Dramamine maar dan zonder de bijwerkingen zoals o.a. suf- of slaperigheid.
Vrij te verkrijgen bij Walgreens, CVS en of Walmart.
You're Welcome! :thumbup:
Dank voor je reactie. Mijn plan voor nu is dus: eerst een keer bonine gebruiken om te zien of dat werkt. Met het risico dat ik een middag met mijn neus in een plastic zak hang :wink: . Als backup vraag ik de huisarts om scopolamine.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor mij helpt Bonine ook het best. Hopelijk is dat dus het antwoord voor jou.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer