Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wild kamperen met camper
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wild kamperen met camper
Hallo allemaal, wij willen in de zomer van 2026 een camper huren en Alaska en Yukon gaan ontdekken. Wij zijn inmiddels 7 keer in de USA geweest maar nog nooit met een camper. In onze vorige vakanties zijn we veel campers langs de kant van de weg tegen gekomen (wild kamperen) en dat lijkt ons ook wel iets. Wie heeft hier ervaring mee? Ervaringen in Alaska zijn het fijnst maar ook ervaringen in andere staten zijn welkom.
Het gaat mij met name om de volgende dingen:
- waar vul je de groene watertank en waar leeg je de zwarte (afval)watertank op de dagen dat je niet op de camping staat
- hoe lang konden jullie zonder ''aan de kabel'' te moeten, want ik heb begrepen dat je na een paar dagen sowieso elektra moet bijladen
- hoe zochten jullie naar geschikte plekken om te overnachten
Dank je wel voor jullie antwoorden.
Het gaat mij met name om de volgende dingen:
- waar vul je de groene watertank en waar leeg je de zwarte (afval)watertank op de dagen dat je niet op de camping staat
- hoe lang konden jullie zonder ''aan de kabel'' te moeten, want ik heb begrepen dat je na een paar dagen sowieso elektra moet bijladen
- hoe zochten jullie naar geschikte plekken om te overnachten
Dank je wel voor jullie antwoorden.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Re: Wild kamperen met camper
In Alaska (en in andere staten die het hebben) kun je dispersed kamperen op BLM land. Er zijn wel bepaalde regels aan verbonden, die je het beste kunt doorlezen op de website van BLM (Bureau of Land Management).
Er zijn bepaalde apps die je kunt gebruiken om wild kampeer plaatsen te vinden. Bijv Freeroam, Freecampsites of iOverlander.
Op dat soort apps zijn soms ook plaatsen te vinden om water op te vullen of grey/black tanks te lozen. Kijk ook naar bepaalde truck benzine stations zoals Love's, Pilot Flying J. Wat je ook kunt doen is water vullen op een campsite en dan een paar dagen wildkamperen en daarna weer een campsite boeken zodat je kunt bijvullen en je tanks kunt lozen.
Praat onderweg met mensen die rondreizen in campervans. Vaak kunnen die je ook waardevolle tips geven.
Hoe lang je kunt wild kamperen hangt denk ik af van je opstelling. Geen idee hoe groot je tanks zijn en hoe verbruik is. Als je elke dag doucht met 4 personen gaat het natuurlijk sneller dan wanneer je 1-2 dagen overslaat en alleen doucht als het nodig is.
Er zijn bepaalde apps die je kunt gebruiken om wild kampeer plaatsen te vinden. Bijv Freeroam, Freecampsites of iOverlander.
Op dat soort apps zijn soms ook plaatsen te vinden om water op te vullen of grey/black tanks te lozen. Kijk ook naar bepaalde truck benzine stations zoals Love's, Pilot Flying J. Wat je ook kunt doen is water vullen op een campsite en dan een paar dagen wildkamperen en daarna weer een campsite boeken zodat je kunt bijvullen en je tanks kunt lozen.
Praat onderweg met mensen die rondreizen in campervans. Vaak kunnen die je ook waardevolle tips geven.
Hoe lang je kunt wild kamperen hangt denk ik af van je opstelling. Geen idee hoe groot je tanks zijn en hoe verbruik is. Als je elke dag doucht met 4 personen gaat het natuurlijk sneller dan wanneer je 1-2 dagen overslaat en alleen doucht als het nodig is.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Wild kamperen met camper
Als je met z'n tweeën gaat, zou ik zeker een truckcamper adviseren. De wegen in Alaska en Yukon zijn niet allemaal biljartlakens en de truckcamper rijdt zoveel comfortabeler. Met meer past het niet, dus dan ben je op een C-klasse aangewezen. Een busje kan natuurlijk ook altijd. De tanks van de truck zijn wel wat kleiner dan van de C.
Wij waren in 2017 in Yukon en Alaska. Misschien heb je wat aan ons verslag.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
Wij waren in 2017 in Yukon en Alaska. Misschien heb je wat aan ons verslag.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 585 Weergaves
-
Laatste bericht door PieterMayke
-