Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Else25
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Bericht door Else25 »

Hallo forumleden,
Wij willen graag weer naar de VS reizen dit jaar, maar we vinden het wat spannend gezien de rumoerige politiek en bepaalde keuzes daar op het moment. Ik vroeg me af hoe anderen hiermee omgaan die de wens hebben om naar de VS op vakantie te gaan dit jaar?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Bericht door Felicitas »

Wat betreft veiligheid is er vooralsnog geen reden om niet te gaan. De kleurcode van het reisadvies voor de VS is groen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon gaan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom zou het niet veilig zijn?
Else25
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Else25 »

Dat wil ik best uitleggen, maar ik weet niet in hoeverre ik hier politieke voorkeur uit mag spreken.

In elk geval lees ik hier vooral reacties die zich er niet druk over maken. Wellicht ligt het aan mij.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Else25 Gelukkig gaat dit forum niet over politiek maar over reizen en laten we het vooral zo houden. Bij reizen horen altijd wat risico's. Ik betwijfel echter of de risico's in de VS dit jaar of de komende jaren groter of kleiner zijn dan anders. Wat dat betreft zou mij dat niet tegenhouden. Je kunt je natuurlijk wel afvragen of jij morele bezwaren hebt om daar te zijn. Die vraag kan niemand voor je beantwoorden en daar zul je zelf een keuze moeten maken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Else25 schreef:
18 feb 2025, 16:09
Dat wil ik best uitleggen, maar ik weet niet in hoeverre ik hier politieke voorkeur uit mag spreken.
Politieke voorkeur heeft er niet zoveel mee te maken. Welke zaken zijn er concreet veranderd voor jou of mij of een willekeurige andere persoon die als toerist naar de VS gaat die het onveiliger zouden maken? In het nieuws is er weinig berichtgeving geweest over zaken die nu veiliger of onveiliger zijn voor toeristen.

===
Het politieke subforum is al enige tijd gesloten, dat klopt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je er echt geen goed gevoel bij hebt dan moet je inderdaad een andere bestemming zoeken. Dat geldt ook als je echt zorgen hebt over je veiligheid.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Wij wonen in Amerika en behalve alles wat je in de media ziet en leest merken wij erg weinig van alles in het dagelijkse leven. Tuurlijk wordt er wel over gesproken door mensen en je hebt mensen die voor en tegen zijn maar dat is in Nederland ook.

Persoonlijk denk ik dat het totaal niet onveiliger is geworden in Amerika doordat er nu een andere president zit die dingen op een "aparte" manier doet zullen we maar zeggen.

Gewoon lekker je plannen maken en genieten van je vakantie hier, je zult weinig verandering merken behalve dat dingen wellicht wat duurder worden door de tarieven die Trump wil doorvoeren. Amerika heeft het toerisme ook nodig aangezien dat een enorme inkomsten bron is voor het land.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Else25 schreef:
18 feb 2025, 12:19
Ik vroeg me af hoe anderen hiermee omgaan die de wens hebben om naar de VS op vakantie te gaan dit jaar?
Gewoon je boerenverstand gebruiken en gaan! 8)

Ik ga naar Amerika voor Amerika en niet vanwege politieke voorkeuren. Nog nooit gedaan in al jaren dat ik al in Amerika kom.

Is er één gegronde reden dat jij niet zou willen gaan dan?? En als de politieke kleur je momenteel niet aanstaat in Amerika, lekker thuisblijven. :P

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik vraag me echt af waarom je denkt dat Amerika opeens onveilig zou zijn nu?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je hooguit afvragen wat de consequenties voor de nationale parken zijn met de bezuinigingen op de overheid. In Yosemite is bijvoorbeeld het reserveren van campings opgeschort. Ook is er nog geen duidelijkheid over de toegangsreservering voor dit jaar.

Qua veiligheid zou ik me geen zorgen maken.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wellicht dat het komt door dit soort berichten, als alleen een midden oosters uiterlijk al genoeg is om beschoten te worden?

https://nos.nl/artikel/2556289-amerikaa ... jnen-waren

Met een westers uiterlijk zul je weinig te vrezen hebben.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik denk niet dat je je ergens ter wereld kan beschermen tegen gekken.
Kijk naar de aanslagen in Duitsland de afgelopen weken.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

De 'politiek'-getinte gesprekken die ik gehad heb in al onze voorgaande tien vakanties, zijn op één hand te tellen. Daar zijn we totaal niet mee bezig en merken daar doorgaans ook niets van. De enige gesprekken die er waren, waren tijdens Trump's vorige regeringsperiode en altijd omdat men daar erover met ons begon, wetende dat we Europese toeristen zijn. Meestal een Airbnb-eigenaar, die zich verontschuldigde voor hun president en wat wij er in Europa er wel van (onder)vinden...
Dus nee, wij laten ons hier niet van weerhouden en gaan in augustus gewoon weer... :wink:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

JeroenB schreef:
19 feb 2025, 01:39
Wij wonen in Amerika en behalve alles wat je in de media ziet en leest merken wij erg weinig van alles in het dagelijkse leven.
Precies dit dus. Wij hebben helaas in Nederland niet de mogelijkheid om een keuze te maken in welke media we volgen op tv. Dus wordt de zaak (ik wil het al geen eens een nieuwsfeit noemen...) van maar één kant belicht. Zie je maar één kant van de medaille. En als je die maar vaak genoeg kunt en zult herhalen zal iedereen het uiteindelijk voor waarheid aannemen.

Mooi voorbeeld. Ik was vorige week zondag in New Orleans bij de Super Bowl vanwege mijn werk. Ik Nederland wordt breed uitgemeten dat Taylor Swift werd uitgefloten omdat ze een tegenstander is van Trump. Dat is blijkbaar een nieuwsfeit. Dat zij een relatie heeft met 1 van de beste spelers van de Chiefs en wellicht daarom wordt uitgefloten door de fans van de Eagles komt bij de verslaggever niet op. Ook niet dat het stadion uit zn panty ging toen Trump in beeld werd gebracht. Want dat past blijkbaar niet in het plaatje wat geschetst "moet" worden.

Wij wonen een flink gedeelte van het jaar in Amerika. En wat ze ons in Nederland ook willen doen geloven. Het leven hier gaat gewoon door. Welke president er ook gekozen wordt. Er is niks veranderd. Wat kan de beste man in hemelsnaam in een maand veranderen waar een inwoner van Amerika last van kan hebben? Laat staan een toerist. Ik kan me met de beste wil van de wereld echt helemaal niks voor de geest halen.

Als je jezelf om wat voor reden in een land niet veilig voelt. Dan zou ik er weg blijven.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooi dat jij hier even reageert en de zaken in het juiste perspectief zet @Almere vak V !! :thumbup: :clap:
Ik had zelf de neiging om als reactie iets te plaatsen als : Ga naar Cuba als alternatief daar wordt er voor gezorgd dat het politiek niet rumoerig is....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Almere vak V
Amerika-expert

bedeve schreef:
20 feb 2025, 18:58
Ga naar Cuba als alternatief daar wordt er voor gezorgd dat het politiek niet rumoerig is....
Dat dus. En ik zal je zeggen. Cuba is echt een prachtig land. Heb me er geen moment onveilig gevoeld.

Maar goed, als dat van belang is. Zou ik ook even de verkiezingen in Duitsland van aankomende zondag afwachten. Oostenrijk kan je ook overslaan. Italië is ook geen aanrader meer.

Ik had het er een paar maanden geleden nog over met mijn vader. Waarom gingen jullie eigenlijk met ons altijd naar Spanje toe? Lekker weer, was het antwoord. Ik zeg, voelde je jezelf daar dan wel veilig met ons? Een hele verbaasde, hoezo, was het antwoord. Ik zeg, nou Franco was daar toen aan de macht. Wie? Is zijn antwoord. Nou loopt de beste man tegen de 80 dus of ie alles nog weet dat durf ik niet te zeggen. Maar niemand die daar toen een issue van maakte.

Tegenwoordig moet alles aan de zogenaamde hoge standaard voldoen van een paar mensen die heel goed denken te weten, te willen bepalen, wat andere mensen wel/niet mogen of wat goed voor ze is. Als je daar je oren naar wilt laten hangen. Mijn zegen heb je. Maar ik wil het toch nog graag zelf bepalen zolang dat nog kan en ik denk over mn volle verstand te beschikken...
:wink:
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez »

Almere vak V schreef:
20 feb 2025, 17:43
JeroenB schreef:
19 feb 2025, 01:39
Wij wonen in Amerika en behalve alles wat je in de media ziet en leest merken wij erg weinig van alles in het dagelijkse leven.
Precies dit dus. Wij hebben helaas in Nederland niet de mogelijkheid om een keuze te maken in welke media we volgen op tv. Dus wordt de zaak (ik wil het al geen eens een nieuwsfeit noemen...) van maar één kant belicht. Zie je maar één kant van de medaille. En als je die maar vaak genoeg kunt en zult herhalen zal iedereen het uiteindelijk voor waarheid aannemen.

Mooi voorbeeld. Ik was vorige week zondag in New Orleans bij de Super Bowl vanwege mijn werk. Ik Nederland wordt breed uitgemeten dat Taylor Swift werd uitgefloten omdat ze een tegenstander is van Trump. Dat is blijkbaar een nieuwsfeit. Dat zij een relatie heeft met 1 van de beste spelers van de Chiefs en wellicht daarom wordt uitgefloten door de fans van de Eagles komt bij de verslaggever niet op. Ook niet dat het stadion uit zn panty ging toen Trump in beeld werd gebracht. Want dat past blijkbaar niet in het plaatje wat geschetst "moet" worden.

Wij wonen een flink gedeelte van het jaar in Amerika. En wat ze ons in Nederland ook willen doen geloven. Het leven hier gaat gewoon door. Welke president er ook gekozen wordt. Er is niks veranderd. Wat kan de beste man in hemelsnaam in een maand veranderen waar een inwoner van Amerika last van kan hebben? Laat staan een toerist. Ik kan me met de beste wil van de wereld echt helemaal niks voor de geest halen.

Als je jezelf om wat voor reden in een land niet veilig voelt. Dan zou ik er weg blijven.

Eeeh waarom hebben we in Nederland niet de mogelijkheid om te bepalen welke media we volgen? Heb je geen internet?
Almere vak V
Amerika-expert

Lord Bonez schreef:
24 feb 2025, 18:46
Eeeh waarom hebben we in Nederland niet de mogelijkheid om te bepalen welke media we volgen? Heb je geen internet?
Je geeft zelf het antwoord al. Als je blijkbaar geen internet hebt is die mogelijkheid er niet in Nederland.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer