Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Typische NL kado'tjes

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Miss Victoria
Amerika-ontdekker

Typische NL kado'tjes

Bericht door Miss Victoria »

Hoi allemaal,

Wij gaan dus in augustus weer naar Amerika toe, naar Orange California.
De eerste eigenaar van onze Ford Mustang Grande uit 1971 is inmiddels min of meer onze familie geworden en wij zien hem en zijn vrouw dus ook nu een beetje als onze tweede ouders :-)

Ik wil een hele koffer vol met kado'tjes naar ze toe mee nemen maar ik ben een beetje fantasie loos aan het worden wat ik moet mee nemen.
Etenswaren zoals stroopwafels, drop,beschuit met muisjes (onze dochter is 7 weken geleden geboren), chocolade heb ik allemaal al wel eens mee genomen.

Ook boeken met typsich Hollandse manier van leven en de slofklompen en natuurlijk de molentjes etc hebben ze allemaal al een keertje gehad. Nu zag ik een heel leuk koffie servies met een knipoog naar het Delfs Blauw toe (http://www.blond-amsterdam.nl/serviezen.html) dat wil ik kopen voor mijn tweede moeder maar dan nog heb ik adviezen nodig wat ik nog meer kan kopen.

Ikdacht eerst aan een senseo apparaat maar ik zag dat je die ook al bij walmark kan kopen dus echt origineel is dat ook niet meer.
Weten jullie misschien nog dingetjes die het 'leuk' doen???

Alvast bedankt, groetjes

Christel
Tony de Pony
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Tony de Pony »

Feyenoord shirt.

:D

Hangt een beetje van de mensen af, maar ik heb een aantal Amerikaanse vrienden een regiovrije DVD speler gegeven. Af en toe neem ik wat DVDs mee uit Europa.

Kinderseries, sport, muziek, buitenlandse films.

EDIT: Feyenoord DVDs... Pffffffft
Laatst gewijzigd door Tony de Pony op 19 mar 2007, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
Miss Victoria
Amerika-ontdekker

Oh ja dies wel goed...het gaat alleen dan wel ADO Den Haag worden :D :D :D Ik heb dus niets met voetbal maar dat is inderdaad wel leuk om mee te nemen van onze stad achter de duinen!
Thanks...die tip ben ik al heeeeel blij mee.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier en hier en hier staan ook tips.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Beemsterkaas!
Miss Victoria
Amerika-ontdekker

Ja ik las al eerder hier iets over Beemsterkaas maar heel naief van mij misshcien hoor maar waar koop je dat in NL?
Kan ik dat gewoon bij de Albert Heun kopen???
Tony de Pony
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Tony de Pony »

Alleen de AH in de Beemsterwaard
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Miss Victoria schreef:Ja ik las al eerder hier iets over Beemsterkaas maar heel naief van mij misshcien hoor maar waar koop je dat in NL?
Beemsterkaas kun je in elke goede kaasspeciaalzaak kopen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Tony de Pony schreef:
Hangt een beetje van de mensen af, maar ik heb een aantal Amerikaanse vrienden een regiovrije DVD speler gegeven. Af en toe neem ik wat DVDs mee uit Europa.
Ik denk dat je dan beter een DVD speler en de DVD'S hier kunt kopen, om dat die hier goedkoper zijn ..

En doe me een plzier ..geef ze alstublief geen DVD van Feijenoord.. want dan denken ze dat al het voetbal op zo'n laag niveau is in nederland. :lol:

Fc Twente :dance: Fc Twente :dance:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Een grappig boek, om jouw volk beter te leren kennen: The Undutchables
http://www.theundutchables.com/

Je kan ze ook een lekker doosje Belgische pralines geven! Mijn man zijn collega's worden telkens wild van de Leonidas (die ze dus ginder ook wel kopen, maar dan per 3 stuks ipv per halve kilo :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

kastelke schreef:Een grappig boek, om jouw volk beter te leren kennen: The Undutchables
Dat boek heb ik vorig jaar (in het Nederlands trouwens) gelezen op onze heenvlucht naar de States :lol:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Miss Victoria schreef:Ja ik las al eerder hier iets over Beemsterkaas maar heel naief van mij misshcien hoor maar waar koop je dat in NL?
Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt maar wij kopen altijd de beemsterkaas in het kaaswinkeltje op de fabriek zelf in de Beemster.
Ik weet wel dat de DEKAmarkt het ook verkoopt en de kaasspeciaalzaken in de omgeving hier in Noordholland.
Kijk eens op http://www.beemsterkaas.nl
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

kastelke schreef:Een grappig boek, om jouw volk beter te leren kennen: The Undutchables
In 2005 bezocht ik een chatvriendin in South Carolina.
Ik heb haar dit boek ook gegeven. Heb er nooit meer iets over gehoord, ik denk dat ze erg geschrokken is van onze gewoontes en tradities :wink: :wink:
16x USA / 30 staten
summergirl
Amerika-ontdekker

Bericht door summergirl »

een ander leuk boek, over de Nederlandse eetgewoonten:
'Dutch delight'
staan ook een aantal leuke recepten in en verder heel veel uitleg over wat bepaalde dingen voor onze cultuur betekenen.
Ik heb het pas zelf gekocht om mee te nemen naar de VS en aan mijn gastgezin te geven als ik daar een jaar high school ga doen, volgend jaar. Maar het is echt een heel leuk boek om te lezen!
er is nog een boek van die serie 'The Dutch I presume' dat schijnt te gaan over de Nederlandse cultuur, maar die heb ik zelf nog niet gelezen
wel een leuk topic dit, kan ik zelf ook nog wat ideetjes opdoen!
Op een doos van een klok made in Hongkong:
Guaranteed to work throughout its useful life.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Als ik naar kennisen in Illinois ga neem ik de laatste tijd Vanilla Coke mee, want dat is daar nergens meer te krijgen.

Moet niet gekker worden. Coca Cola importeren naar de USA :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer