'k Ben druk bezig met ..... solliciteren ! Niettemin een belangrijke vraag : wat beduidt $45-$60K DOE
Bedankt voor reactie(s),
Hilde
Dat is bruto loon. Standaard gaan de federal tax eraf en dan, verschillend per staat en county (stad/dorp) gaat eraf state en local tax.kastelke schreef:Is is dat puur het loon dat men op je rekening stort (na afhouding van de bijdragen voor Vadertje Staat)? Dus dingen als de waarde van ziekteverzekering, stock options, eventuele company car, enz., dat komt daar nog boven op?
en je opleidingsniveau.Joke schreef:Ik denk dat het bruto is want in de VS moet je zelf beslissen wat er van je salaris wordt ingehouden. $45,000 - $60,000 kan veel of weinig zijn, afhankelijk van waar in de VS je woont/
Moet er nog vanaf. Je kunt ervoor kiezen jezelf niet te verzekeren, mogelijk niet de slimste keuze maar het is jouw keuze.ziekteverzekering
Komt er meestal nog bij en is veelal afhankelijk van jou prestaties en de prestaties van het bedrijf. Zo kun je ook nog recht hebben op een financiele bonus aan het eind van het jaar als jij en het bedrijf goed hebben gepresteerd.stock options
Het fenomeen van "auto van de zaak" is in de US niet zo wijd verbreid als in Nederland. Ik zit in de IT en weet vele nederlandse collegas aan te wijzen die een auto van de zaak hebben. Maar hier in de US heeft geeneen IT collega een auto van de zaak. Een sales vertegenwoordiger krijgt vaak wel een autovergoeding, maar lang niet altijd een auto van de zaak. De enige persoon binnen mijn kennissenkring die een auto van de zaak heeft is een Sheriff Deputy voor de County.company car
Mijn werkgever verplicht iedereen die hier werkt om een verzekering te hebben. Je hoeft niet de verzekering te nemen die zij aanbieden, maar je moet dan wel een verklaring van een andere verzekerings mij. kunnen overleggen dat je daar verzekert bent.Loek schreef:Moet er nog vanaf. Je kunt ervoor kiezen jezelf niet te verzekeren, mogelijk niet de slimste keuze maar het is jouw keuze.ziekteverzekering
You bet!rperre schreef:I second USStudy Depends On Experience.
Richard
Moeilijk.Sarahken schreef:hoe kan je vanaf hier beoordelen of een werkaanbod goed is of niet ?
met $50.000 per jaar kun je hier in Zuid Virginia Heel riant leven..en als je naar Norh Carolina gaat dan is alles nog goedkoper ...maar met $50.000 dollar doe je in NewYork niet veel mee.kastelke schreef: in Princeton zou ik nooit willen gaan wonen met slechts $50,000 per jaar, maar ergens in het Noorden van Indiana (Fort Wayne bijvoorbeeld), daar zal je daar al veel verder mee kunnen springen.
.
'k Zal later deze week de aangeduide linken bekijken... een concreet aanbod is er niet hoor, toch nog niet op dit moment.avanv schreef:Misschien is het handig als je zegt waar de baan is, uit hoeveel personen je gezin bestaat etc. Dan kunnen we misschien wat meer to the point input geven.
Ben je ook bekend met http://www.salary.com?