Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

loonindicaties US : hoe interpreteren ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sarahken
Amerika-ontdekker

loonindicaties US : hoe interpreteren ?

Bericht door Sarahken »

Goeiemiddag en smakelijk aan diegene die al aan het eten zijn :D

'k Ben druk bezig met ..... solliciteren ! Niettemin een belangrijke vraag : wat beduidt $45-$60K DOE

Bedankt voor reactie(s),

Hilde
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

45K - 60K is ( 45 - 60 Duizend Dollar per jaar ) .. maar ik weet niet wat de DOE betekent
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

DOE staat voor Depends On Experience
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

I second USStudy Depends On Experience.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Is is dat puur het loon dat men op je rekening stort (na afhouding van de bijdragen voor Vadertje Staat)? Dus dingen als de waarde van ziekteverzekering, stock options, eventuele company car, enz., dat komt daar nog boven op?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik denk dat het bruto is want in de VS moet je zelf beslissen wat er van je salaris wordt ingehouden. $45,000 - $60,000 kan veel of weinig zijn, afhankelijk van waar in de VS je woont/
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

kastelke schreef:Is is dat puur het loon dat men op je rekening stort (na afhouding van de bijdragen voor Vadertje Staat)? Dus dingen als de waarde van ziekteverzekering, stock options, eventuele company car, enz., dat komt daar nog boven op?
Dat is bruto loon. Standaard gaan de federal tax eraf en dan, verschillend per staat en county (stad/dorp) gaat eraf state en local tax.

Dan heb je keuzes te maken, die verschillen per werkgever:
- ziektekosten
- tandarts
- aanvullende invaliditeits verzekering, levensverzekering, etc.
- 401K (pensioen)

De eigen bijdrage verschilt per werkgever en de keuzes die je hebt verschilt ook per werkgever.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Joke schreef:Ik denk dat het bruto is want in de VS moet je zelf beslissen wat er van je salaris wordt ingehouden. $45,000 - $60,000 kan veel of weinig zijn, afhankelijk van waar in de VS je woont/
en je opleidingsniveau.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ziekteverzekering
Moet er nog vanaf. Je kunt ervoor kiezen jezelf niet te verzekeren, mogelijk niet de slimste keuze maar het is jouw keuze.
stock options
Komt er meestal nog bij en is veelal afhankelijk van jou prestaties en de prestaties van het bedrijf. Zo kun je ook nog recht hebben op een financiele bonus aan het eind van het jaar als jij en het bedrijf goed hebben gepresteerd.
company car
Het fenomeen van "auto van de zaak" is in de US niet zo wijd verbreid als in Nederland. Ik zit in de IT en weet vele nederlandse collegas aan te wijzen die een auto van de zaak hebben. Maar hier in de US heeft geeneen IT collega een auto van de zaak. Een sales vertegenwoordiger krijgt vaak wel een autovergoeding, maar lang niet altijd een auto van de zaak. De enige persoon binnen mijn kennissenkring die een auto van de zaak heeft is een Sheriff Deputy voor de County. :wink:

Een andere fenomeen die je hier zelden of nooit tegenkomt is vakantiegeld. En het aantal vakantiedagen is over het algemeen minder dan in Nederland, zeker in de eerste jaren dat je bij een bedrijf werkt. Maar naar mate je er langer werkt worden dit er meestal meer.

Waar je ook naar moet kijken bij het accepteren van een baan zijn de overige benefits:
- Bieden ze een 401k of ander pensioen plan?
- Wordt een deel (of alles) van de pension premie bijdrage door het bedrijf betaald ("matching")
- Bied het bedrijf een collectieve ziektekostenverzekering (is niet altijd het geval)? Welk soort ziektekostenversekeringen worden geboden (HMO, EMO, PPO)?
- Bieden ze een long of short term disability insurance?
- Betaalt het bedrijf een deel van de premie van geboden verzekeringen?
- Zijn er andere benefits? Bijvoorbeeld Studiekostenvergoeding, child day care vergoeding, etc.
- Ben je een "Non-Exempt Employee" (overuren worden vergoed) of een "Exempt Employee" (geen vergoeding voor overuren)
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Loek schreef:
ziekteverzekering
Moet er nog vanaf. Je kunt ervoor kiezen jezelf niet te verzekeren, mogelijk niet de slimste keuze maar het is jouw keuze.
Mijn werkgever verplicht iedereen die hier werkt om een verzekering te hebben. Je hoeft niet de verzekering te nemen die zij aanbieden, maar je moet dan wel een verklaring van een andere verzekerings mij. kunnen overleggen dat je daar verzekert bent.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

rperre schreef:I second USStudy Depends On Experience.

Richard
You bet!
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Toch heerlijk om na een vermoeiende dag nu al een antwoord te mogen lezen op mijn vraag. Ben al goed geholpen.

Niettemin stel ik me nog de vraag : hoe kan je vanaf hier beoordelen of een werkaanbod goed is of niet ? Uiteraard zie ik nergens echte details van een werkaanbod, alleen indicaties (zoals aangeduid in mijn vraagstelling). Dus hoe moet ik dat aanpakken ? Kom er zelf niet echt uit :?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sarahken schreef:hoe kan je vanaf hier beoordelen of een werkaanbod goed is of niet ?
Moeilijk.
Eerst zal je dus al moeten weten wat er nog van je loon af gaat, zodat je weet wat je over gaat houden om van te leven.
Daarnaast is het belangrijk om te weten wat je nodig hebt om van te leven. Cost of Living loopt heel erg uit elkaar: in Princeton zou ik nooit willen gaan wonen met slechts $50,000 per jaar, maar ergens in het Noorden van Indiana (Fort Wayne bijvoorbeeld), daar zal je daar al veel verder mee kunnen springen.
Zoek hier eens op 'cost of living' of 'COLA', dan kom je websites tegen waar je een idee op kan doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

kastelke schreef: in Princeton zou ik nooit willen gaan wonen met slechts $50,000 per jaar, maar ergens in het Noorden van Indiana (Fort Wayne bijvoorbeeld), daar zal je daar al veel verder mee kunnen springen.
.
met $50.000 per jaar kun je hier in Zuid Virginia Heel riant leven..en als je naar Norh Carolina gaat dan is alles nog goedkoper ...maar met $50.000 dollar doe je in NewYork niet veel mee.
Laatst gewijzigd door Color01 op 28 mar 2007, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kwalificeer "Virginia", hier in Noord-Virginia is $50,000 echt niet veel!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS schreef:Kwalificeer "Virginia", hier in Noord-Virginia is $50,000 echt niet veel!
zuid Virginia :)
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik denk dat het er in Virginia ook afhangt waar je in die staat woont. Ik denk als je dichtbij Washington, D.C. woont, je $50,000 niet veel is. Grote steden en omgeving zijn altijd duurder.
avanv
Amerika-ontdekker

Bericht door avanv »

Misschien is het handig als je zegt waar de baan is, uit hoeveel personen je gezin bestaat etc. Dan kunnen we misschien wat meer to the point input geven.

Ben je ook bekend met http://www.salary.com?
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

avanv schreef:Misschien is het handig als je zegt waar de baan is, uit hoeveel personen je gezin bestaat etc. Dan kunnen we misschien wat meer to the point input geven.

Ben je ook bekend met http://www.salary.com?
'k Zal later deze week de aangeduide linken bekijken... een concreet aanbod is er niet hoor, toch nog niet op dit moment.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zal het hier maar melden, er een nieuw draadje voor openen is misschien wat te gek:
in New York maar ook in enkele andere steden zijn er inmiddels vrouwen die meer verdienen dan mannen in een vergelijkbare functie:

http://www.nytimes.com/2007/08/03/nyreg ... wanted=all
Met o.a.:
Though Dr. Beveridge’s analysis showed women making strides, it also showed that men were in some ways moving backward. Among all men — including those with college degrees — real wages, adjusted for inflation, have declined since 1970. And among full-time workers with advanced degrees, wages for men increased only marginally even as they soared for women. Nationally, men’s wages in general declined while women’s remained the same.
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer